القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

قصة(المسالمه والمخادع) للكبار فقط🔞البارت الثالث بقلم ام عبده في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


قصة(المسالمه والمخادع) للكبار فقط🔞

قصة حقيقيه من الوا


الجزء الثالث


سندس :ابعتلى العنوان وانا هجيلك على هناك .


 لبست سندس احلى فستان عندها و طلعت من الاوضه :


 ماما انا رايحه عند مها صحبتى اقعد معاها شويه .




عفاف شكت ف سندس : روحى وم تتاخريش . 




فتحت سندس الباب ونزلت ....


عفاف قعدت تفكر وقالت ل نفسها : سندس شكلها مش


 طبيعى انا خايفه تكون هتروح ل حازم...لا لا بنتى متربيه متعملش كدا...


رجعت عفاف تانى تكلم نفسها : يعنى كنت اعرف انها ممكن تكلمه ف التليفون واهى كلمته.... انا هشوف رقم صحبتها مها


 واتصل عليها واشوف سندس راحت عندها ولا لاء...




عفاف قعدت تفكر وقالت ل نفسها : سندس شكلها مش


 طبيعى انا خايفه تكون هتروح ل حازم...لا لا بنتى متربيه متعملش كدا...


رجعت عفاف تانى تكلم نفسها : يعنى كنت اعرف انها ممكن تكلمه ف التليفون واهى كلمته....انا هشوف رقم صحبتها مها


 واتصل عليها واشوف سندس راحت عندها ولا لاء...




عفاف بتتصل على مها صحبة سندس....




عفاف :الو ازيك يا مها عمله اى .




مها :الحمد لله اهلا يا طنط .




عفاف: هى سندس عندك .




مها مستغربه : لاء يا طنط انا مش ف البيت انا عند جدتى ف البلد .




عفاف حست بالكسوف من مها عشان بنتها كذبت عليها :اهى سندس جت باين لما راحت وملقتكيش رجعت تانى سلام يا حببتى .




مها :الله يسلمك يا طنط...سلام .




عفاف قفلت مع مها وقعدت تفكر :يا ترى انتى فين يا بنتى...




عفاف اتصلت على سندس عشان تشوفها راحت فين ... 




عفاف سمعت صوت موبيل بيرن ف اوضة سندس دخلت تشوفه..... لقته موبيل سندس .




 عفاف قلقت على سندس و قعدت تفكر ياترى سندس راحت فين .




عفاف قامت مره وحده وقالت : اكيد راحت عند حازم .




لبست عفاف ونزلت تدور على سندس....راحت بيت اختها .




بتخبط عفاف ع الباب جامد :افتحى يا ناهد فين بنتى .




ناهد فتحت الباب : فى اى يا عفاف بتزعقى لى .




عفاف بتنهج جامد ومش عارفه تتكلم  من خوفها على سندس و دقات قلبها بقت سريعه جداً.




عفاف:بنتى فين....وفين ابنك حازم .




ناهد :حازم جوه.... وبنتك مجتش هنا .




عفاف:بس اكيد ابنك عارف هى فين .




ناهد زعقت بصوت عالى : حاااازم تعالى هنا...




حازم جه بسرعه : فى اى يا ماما بتزعقى كدا لى .




ناهد  : خالتك جيه بتسال عن سندس لو تعرف مكانها قولنا .




عفاف:سندس طلعت من البيت وقالتلى انها هتروح لوحده صحبتها...واتصلت على صحبتها قالتلى انها مسافره .




حازم بسخريه : وانا مالى انتى جيه تسالى عليها هنا.... شوفى بنتك بتروح فين من وراكى ..




عفاف اتعصبت وضربت حازم بالقلم : اخرص يا كلب بنتى عمرها م عملت حاجه من ورايا غير لما انتا دخلت على حياتها .




حازم : انا معرفش هى فين .




عفاف بتتوسل لاختها ناهد : يا ناهد خليه يقلى بنتى راحت فين اكيد هو ال يعرف مكانها...




ناهد بصوت عالى : راحت فين سندس يا حازم ......لو مقلتش دلوقتي على مكانها انا همشى و اسيب البيت ومش هتعرف مكانى... انطق البنت فين .




حازم متردد انه يحكى.... لاكن خاف من تهديد امه : انا اتفقت معاها اننا نتقابل ف شقة واحد صحبى.... عشان نخلى خالتى توافق على جوازنا....وانا اتفقت مع صحبى رامى انه يشوف شغله معاها .




عفاف وناهد اتصدمو من اللى سمعوه....




عفاف حست انها اتصدمت ودموعها نزلت على خدها وقالت :انا ازاى ابن اختى يعمل كدا مع بنتى انا مكنش اتصور ابدا ان الغل يوصل بيك للدرجه دى .




ناهد قعدت تضرب ف حازم : انتا اى يا اخى حد يعمل كدا مع بنت خالتو...انتا مش راجل...انتا صح زى م خالتك بتقول الفلوس الحرام خلتك عديم الاحساس .




وصلت سندس على العنوان ال حازم قالها عليه.




سندس فتحت الشنطه و هتطلع الموبيل تكلم حازم تقله انها وصلت....اكتشفت انها نسيت الموبيل ف البيت وزعلت قوى.




سندس بتكلم نفسها : هو حازم قال الدور الكام....اه افتكرت قال الدور السادس...دخلت العماره و صوت دقات قلبها اعلى من صوت زحمة العربيات....دخلت جوه الأسانسير لقته عطلان...ياااااه هطلع كل دا على رجلى .




عفاف فاقت من الصدمه.....مسكت حازم من لياقته : اه يا سافل انا كان عندي حق لما مردتش اجوزك بنتى كنت عارفه انك مش امين عليها..... تعالى ورينى فين شقة صاحبك .




حازم ضميره صحى وحس بالكارسه ال هتحصل..... بسرعه جاب موبيله وقال : انا هتصل على رامى واقله خلاص ميعملش حاجه من ال اتفقنا عليها .




حازم اتصل على رامى .




حازم اتفاجئ  إن رامى قفل موبيله....




ناهد :البنت لو جرلها حاجه وصحبك لمسها مش هسامحك طول عمرى..




عفاف ضرب بأديها على خدها : يعنى اى البت ضاعت خلاص..يعنى مش هنقدر نلحقها ...والله يا حازم ل اسجنك اذا بنتى حصلها اى حاجه .




حازم فتح باب الشقه وقال  : احنا لازم نروح بسرعه م رامى يعمل حاجه .




 سندس وصلت الشقه وبتتاكد انها هى .




سندس رنت الجرس ...




فتح رامى الباب وهو بيضحك :اهلا تعالى اتفضلى .




سندس : انتا رامى صاحب حازم .




رامى :اه انا.....حازم نزل يجيب حاجه من تحت وجاى .




سندس استغربت.... كانت فاكره حازم هو ال هيفتح .




رامى : تعالى اتفضلى .




سندس : انا هستنا حازم لما يجى .




سندس قالت فى نفسها : ازاى لسه موصلش احنا متفقين انه يوصل قبلى ويخلى صاحبه ينزل.....




رامى : زمانه جاى.... ادخلى استنيه جوه ميصحش تستنيه هنا .




سندس كانت متردده انها تدخل بس خافت حد من جران رامى يشوفها ع السلم...


 


دخلت سندس الشقه .




وصلو حازم وعفاف عند بيت رامى نزلز من التاكسى ودخلو العماره .




 رامى :تشربى اى .




سندس شكرا مش عيزه حاجه اتصل على حازم وقله انا جيت .




رامى قعد جنب سندس وقرب منها ...




سندس بصت ل رامى وقالتله انتا بتعمل ايه .




رامى قالها : انا هنا مكان حازم يعنى انا منفعش هو يا حازم يا بلاش .




سندس اتعصبت عليه و ضربته بالقلم : انتا اى اللى بتقوله ده وازاى بتتكلم كدا .




رامى بمكر : انا من الاخر هنا عشان اقضى مصلحه ولازم اخلصها .


سندس خافت من كلام رامى وزقته وقعدت تجرى عشان تفتح الباب وتنزل لاكن رامى مدهاش فرصه و شدها بقوه وقعدت تزقه بايدها وتصرخ وتحاول تبعده عنها ...بصت جنبها على التربيزه لقت زجاجه .... قعدت تقرب منها ومسكتها و ضربت بيها رامى على رأسه ...وقع رامى على الارض خافت سندس وقعدت تبكى .




سندس سمعت صوت الجرس اتخضت ...




عفاف وحازم قعدو يخبطو جامد على الباب ....




سندس سمعت صوت مامتها اطمنت وجريت فتح الباب ..




سندس اترمت فى حضن مامتها وهى بتعيط.




عفاف خافت قوى على بنتها لما لقتها بتعيط : طمنينى عليكى انتى كويسه ...




سندس : اه الحمد لله .




عفاف اطمنت وخدت نفس عميق : الحمد لله .




سندس بصت ل حازم بقرف : روح شوف صاحبك وفوقه...ماما انا تعبانه قوى خُدينى ع البيت .




عفاف بصت على حازم : لو سمحت ي ابنى ابعد عنها خالص ومتحولش تتصل بيها تانى .




ردت سندس : حتى لو اتصل انا مش عايزه اعرفه تانى.




حازم : حاضر يا خالتى مش هتصل بيها وياريت تسمحونى .




عفاف خدت بنتها وروحت .....




سندس مرعوبه وخايفه من مامتها.....




سندس: انا اسفه يا ماما مش هعمل حاجه تانى من وراكى .




عفاف مسكت التليفون واتصلت : الو ايوه يا عصام انا موافقه على جوازك من سندس 😱😱😱


يتبع 


انتظرونى فى الجزء الرابع من هنا 



 

تعليقات

التنقل السريع