القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

قصة ( المسالمه والمخادع ) للكبار فقط🔞البارت الثاني بقلم ام عبده في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


قصة ( المسالمه والمخادع )  للكبار فقط🔞


الجزء الثاني  


سندس تعبت من التفكير ونامت ودموعها على خدها ومش عارفه تتصرف ازاى.

صحيت سندس الصبح وهى ناويه تكلم امها ف موضوع الجواز من حازم ابن خالتها .

سندس: صباح الخير يا ماما 😘😘

عفاف كانت بتحضر الفطار : صباح النور يا حببتى...فكرتى 😊😊

سندس: فكرت ف اى .

عفاف: ف موضوع عصام .

سندس: ااه منا كنت عيزه اكلمك ف حاجه كدا😘😘

عفاف حطت الفطار ع الطربيزه : حاجة اى 😒😒

سندس بخوف :ماما انا بحب حازم وهو بيحبنى وعايز يطلب منك انه يتجوزنى بس خايف ترفضه.

عفاف تفاجأت :انتى بتكلميه انا مش منعتك قبل كدا انتى واخواتك من الكلام مع خالتك او اى حد من ولادها.

سندس بتحاول تقنع امها :بس يا ماما انا بحب حازم وهو بيحبنى وهو ملوش دعوه بشغل ابوه .

عفاف :ازاى ملوش دعوه....هو ابوه مش بيصرف عليه من فلوس المخدرات...ازاى مستنيه خير منه وهو عشته كلها حرام بياكل  ويشرب ويلبس من فلوس حرام وبعد كدا عيزه تتجوزيه دا لو اخر واحد فى الدنيا لايمكن اجوزه ليكى 😠😠.

سندس بتعيط بحرقه :يا ماما حازم دا ابن اختك مش غريب 😭😭.

عفاف بتزعق فى سندس :احنا ملناش دعوه بيهم هما ف حالهم واحنا ف حالنا ولو عرفت انك كلمتى حازم تانى هاخد منك التليفون😬😬 .

سندس دخلت على اوضتها منهاره بعد م فقدت الامل ان امها توافق على جوازها من حازم.

عفاف قالت فى سرها :انا لازم اروح ل ناهد اختى وخليها تبعد ابنها عن بنتى وإلا....😈😈


********************


سندس حاسه انها محطمه :اتصلت على حازم وهى بتعيط...😭😭

حازم:مالك يا حببتى بتعيطى لى...

سندس: انا كلمت ماما عشان توافق على جوازنا..

حازم:وقالتلك اى..

سندس: رفضت واتعصبت عليا وقالتلى اوعى تكلمى حازم تانى...

حازم:انا كنت عارف انها هترفض... قلتلك ازاى نتصرف معاها ونخليها توافق ...

سندس :بس يا حازم انا خيفه مقدرش اعمل كدا😩😩.

حازم بيحاول يقنع سندس: يا حببتى احنا بس هنروح شقة واحد صحبى و نحطها قدام الامر الواقع ...😈😈

سندس : يعنى مفيش غير الفكره دى .

حازم: فكرى ورودى عليا .

سندس :طب ادينى وقت افكر.. سلام.

حازم :سلام .

عفاف سمعت سندس وهى بتكلم حازم ....قالت ل نفسها :انا لازم اروح ابعد الخطر عن بنتى...لبست عفاف و جريت على بيت اختها 😱😱.


***********************


عفاف خبطت ع الباب .

ناهد مين بيخبط .

ناهد اخت عفاف الوحيده وهى اصغر منها .

ردت عفاف :انا يا ناهد افتحى . 

ناهد فرحت ومصدقتش نفسها من الفرحه....فتحت  الباب :اهلا يا عفاف اتفضلى...يااااه عاش من شافك اخيرا افتكرتى ان ليكى اخت .

عفاف بتهدد ناهد :بصى يا ناهد انا جيه اقلك كلمتين وامشى...ابعدى ابك عن بنتى انا اخدت ولادى وبعدتهم  عنك انتى وولادك....وربتهم بالحلال واعتبرت انى مليش اخت... ميجيش ابنك يلف ع البنت ويوهمها انه بيحبها 😡😡😡.

ناهد :مش يمكن يكونو بيحبو بعض لى نقف ف طرقهم م نجوزهم لبعض .

عفاف:اسكتى...لايمكن اجوز بنتى ل ابنك انتى نسيه جوزك بيشتغل اى...انتى ال اخترتى الفلوس واتجوزتى غصب عن ابوكى عشان تطلعى من الفقر بس غرزتى نفسك ف الوحل انتى وولادك ...خلى ابنك يبعد عن بنتى وإلا هبلغ عن جوزك واسجنه وهنسى خالص انك اختى .

ناهد:حاضر يا عفاف انا هخليه يبعد عنها وميكلمهاش تانى .

عفاف خرجت وقفلت الباب وراها .


*******************


ناهد كانت زعلانه من مقبلت اختها بعد 20 سنه .

ناهد بتنادى على ابنها :حازم يا حازم.. تعالى هنا .

حازم :نعم يا ماما.

ناهد:انتا بتكلم بنت خالتك .

حازم :اه .

ناهد: انتا سمعت الكلام ال خالتك قالتو.

حازم:اه سمعت .

ناهد:يبقا تسيب بنتها فحالها لحسن تبلغ عن ابوك وتسجنه.

حازم : مش هتقدر تعمل حاجه بعد ال هعمله ف بنتها انا لازم انتقم منها 😈😈.

ناهد : اتصدمت من ال سمعته : اى الكلام ال بتقوله دا انا مربتكش على الغل دا...انتا ازاى تعمل كدا ف بنت خالتك...

حازم: مش خالتى دى ال مبعده عننا وعمله فيها شريفه .

ناهد: حازم لو عملت حاجه زى دى لا انتا ابنى ولا اعرفك...

دخلت ناهد اوضتها بتعيط وندمانه على جوازها من ابو حازم وقالت انا اخترت انى اتجوز راجل مفكرتش غير ف  الفلوس ودى النتيجه مش قادره احط عينى ف عين اختى.


*********************


عفاف وصلت البيت .....دخلت الاوضه على سندس :  انا روحت ل خالتك وقولتلها تخلى ابنها يبعد عنك .

سندس زعلات قوى من كلام امها : لى يا ماما عملتى كدا انا لو م اتجوزتش حازم يبقا مش هتجوز ابدا .

عفاف: انا عندى تقعدى منغير جواز  احسن م تتجوزى حازم😠😠.

عفاف طلعت بره الاوضه وقفلت الباب وراها .


**********************


سندس مسكت التليفون واتصلت ب حازم: حازم انا هعمل ال طلبته منى😞😞 .

حازم فرح وحس بالانتصار: وانا مستنيكى يا حببتى 😎😎.

سندس :ابعتلى العنوان وانا هجيلك على هناك .

 لبست سندس احلى فستان عندها و طلعت من الاوضه : ماما انا رايحه عند مها صحبتى اقعد معاها شويه .

عفاف شكت ف سندس : روحى وم تتاخريش . 

😘😍😍


يتبع 

تكملة الروايه من هنا هنا  


 

تعليقات

التنقل السريع