القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

سكريبت نيران_الانتقام البارت الثالث والرابع بقلم #سولييه_نصار في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


الجزء التالت♥️شكرا علي تفاعلكم السكر♥️بقلم سولييه نصار♥️

-ايوة افتكرت ...هو كلمني عليكي فعلا ...ده لؤي ده الغالي وانا عشان خاطره اشغلك عندي من غير ما اشوف السي في حتي.  .

ابتسمت بس من جوايا كنت هنفجر ...اللي د*مر حياتي واقف قدامي ...كنت غضب*انة اتمنيت وقتها اقت*له واخلص منه بس تمالكت نفسي ...اخد الحق حرفه ...وانا هخلي كريم ين*دم علي اللي عمله معايا بس الصبر ...ابتسمت برقة وقولت:

-ميرسي يا استاذ كريم ...

وبالفعل بقيت السكرتيرة بتاعته وده اللي كنت عايزاه  عشان اقرب من كريم ...قررت الاعبه بطريقته ...هبعده الاول عن مراته وبعدين ادم*ره واخليه يفلس ...وبصراحة هو ساعدني لأنه عينيه كانت هتطلع عليا ...عرفت اني دخلت دماغه وده سهل شغلي كتير ...

....

في البيت اللي جابهولي رائد كنت واقفة قدام المرايا وانا بشوف الطقم الجديد اللي اشتريته ..عمري ما فكرت البس حاجة تلفت نظر الناس ليا ...بس عشان احقق انتقامي قررت اعمل كده ...قررت اكون جميلة عشان كريم يبقي زي الخاتم في صباعي ...

...

في الشركة 

-ادخلي يا مروة 

قالها كريم ...فدخلت ...عينيه انبهرت اول ما شافني ...فضل ثواني مسبهل ...بس رجع لوعيه وقال:

-هاتي الورق يا مروة ...

ابتسمت وقربت منه ...وقع الورق بسرعة وهو باصص عليا بإعجاب ...بعد ما خلص ابتسم وقال:

-شكلك حلو النهاردة يا مروة 

-بجد ... شكرا اووي يا كريم بيه ..

قام ومسك أيدي وقال؛

-قولي كريم بس 

عملت نفسي مكسوفة وقولت:

-ميصحش..

-انا صاحب الشركة وبقولك يصح ونص ....

بعد أيدي وابتسمت وقولت :

-حاضر يا كريم ...

بعدين سيبته ومشيت ...

....

-انتي ليه مخليتهوش يوقع عن التنازل دي كانت فرصتك يا بسملة 

زعق فيا رائد فبصيتله وقولت بهدوء :

-لاني مش عايزة الثروة بس ...

-اومال عايزة ايه 

-عايزة ادمر*هم 

-متفقناش علي كده يا بسملة  ...متخليش الانت*قام يعمي عينيكي انتي مش كده 

دموعي نزلت وقولت:

-بسملة مات*ت يا رائد ...بسملة الغبي*ة والس*اذجة مات*ت وجوزي وصاحبتي هما اللي قت*لو*ني ...وانا مش هسامح...زي ما كسر*وني هكس*رهم وانت لو مش عايز تساعدني حقك ...

بصلي بحزن وقال:

-انا بتكلم عشانك رجعي حقك وخلاص وابعدي عشان ترتاحي 

-وحقي مش الثروة بس. ..حقي اني تشوفهم مذلو*لين.   

.....

مرت الايام وانا وكريم بنقرب من بعض...لاحظت نور كده وحاولت تمشيني بس كريم رفض ...كنت قاصدة اني اعمل فجوة بينهم ...كنت فرحانة وانا بشوف انهيا*رها وحزنها بسببي ...كنت بخليها تشك اكتر في وجود علاقة بيننا لحد ما جه يوم كريم طلبني مكتبه وقال:

-مروة انا بحبك ...

ابتسمت بخ*بث بس بعدين عملت نفسي حزي*نة وقولت:

-بس انت متجوز!

-مش مشكلة الشرع حلل أربعة ...وانا هتجوزك في السر ...

-لا مستحيل اعمل كده مش هرخ*ص نفسي يا كريم وخلاص ما دام سر كل واحد يروح في حاله ...

ولسه همشي فمسك أيدي وقال:

-خلاص هقنع نور بس ابوس ايديكي متبعديش 

-برضه لا 

-اومال انتي عايزة ايه ؟!!

-لو عايز تتجوزني طلق مراتك !!

يتبع

#نيران_الانتقام

#سولييه_نصار


الجزء الرابع♥️شكرا علي تفاعلكم السكر♥️بقلم سولييه نصار،♥️

-اطلقها؟!

-ايوة تطلقها أنا مقبلش ادخل علي ضرة يا كريم ...لاما كده لاما مش هتجوزك ...

-بس 

-من غير بس يا كريم ...

قربت منه ومسكت ايده وقولت:

-انت بتحبني صح ولا بتحبها هي ...

-بحبك انتي ...

ابتسمت وقولت:

-خلاص يبقي طلقها واتجوزني ...

-موافق اطلقها رغم أنها قريبتي بس عشانك هطلقها أنا مستعد اعمل اي حاجة عشان تبقي مراتي 

حضنني وقال:

-انا بحبك يا مروة ..

-وانا كمان يا كريم بحبك اوووي...

....

هتطلقني يا كريم ..

زعقت فيه نور وهي بتب*كي ...بصلها بب*رود وقال :

-ايوة 

مسكت قميصه وهي بتزع*ق وبتقول :

-انت اتجنن*ت ...بعد ده كله عايز تطلقني ...بعد ما رفعتك لفوق وخليتك غني ...

زقن*ي لحد ما وقعت وقالت:

-بطلي دراما بقا ...أنا بمجهودي اللي عملت كده ...أنا اللي اضطريت اتجوز التريلا صاحبتك عشان اخد فلوسها ...أنا اللي عملتك مش العكس ...وهديكي حقك وتغور*ي عشان أنا ومروة هنسكن في الفيلا دي ...

رجعت نور لورا ودموعها نزلت وقالت:

-مش مصدقة انك كريم اللي حبيته ...انت تكون بالانانية دي !!!ده انا بعت صاحبتي عشانك...

-عشان انتي بعتي صاحبتك لازم كان تتوقعي اني هبيعك ..

مسحت نور دموعها وقالت:

-لا يا كريم مش أنا اللي اترمي بالشكل ده ...أنا هدمر*ك عشان تفكر تخو*ني تاني ...

-هتعملي ايه يعني ...

-هروح للبولي*س واقولهم علي كل حاجة 

-هتوقع*ي انتي معايا .

ابتسمت بشر وقالت:.

-مش مهم المهم انك متكسبش. ...

وبعدين سابته ومشيت 

.......

تاني يوم 

كانت نور راكبة عربيتها عشان تروح لمركز الشر*طة ...قررت تعترف بكل حاجة ..قررت تريح ضميرها وتدمر كريم ...كانت الدموع نازلة علي وشها وبتفكر قد ايه ضح*ت بسبب كريم ...هي عملت كل حاجة عشان يعيشوا في سعادة واهو رم*اها بسبب واحدة احلي منها ...فجأة بصت في المرايا ولقيت عربية بتطار*دها ..عرفت أن كريم قرر يتخلص منها ..حاولت تسرع بس العربية خبطت*ها جامد من ورا لحد ما اتقلبت العربية وول*عت ...

.....

مات*ت نور وعرفت من ورا الحادثة ...علي قد ما كنت بحقد عليها بس زعلت برضه ....مقدرتش افرح في موتها ...بس مكانش فيه وقت ازعل لأن جوازي من كريم بعد شهر ....

.....

مرت الأسابيع بسرعة ...

وجه اليوم اللي هتجوز فيه كريم كنت مظبطة الخطة كويس ...كنت متوترة من اللي اعمله بس حاولت اهدي نفسي ...دي هتكون خطوتي الأخيرة وبعديها هرمي كل حاجة ورا ظهري واعيش ...علي قد ما اتجرحت بس اتعلمت كتير ...كنت لابسة الفستان وواقفة جمب كريم وهو بيبتسم ...مش متاثر خالص باللي عمله في نور ...عرفت أنه إنسان مش بالسهولة دي كان لازم اخد حذ*ري منه ...

خلص الفرح وروحوا المعازيم ...شالني كريم وهو بيضحك عشان نروح الفيلا بتاعتنا...

....

-اتفضلي يا عروسة 

قالها بحب ..

دخلت الأوضة بتاعتنا وانا قلبي بيدق جامد ... بصيت لكريم بإبتسامة فجأة وشه اتغير وضربن*ي بالقلم وقعني علي الأرض وقال:

-فاكرة نفسك هتضحكي عليا يا بسملة !!

يتبع

#

تكملة الروايه من هنا 


 

تعليقات

التنقل السريع