القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

سكريبت كامل #كبرياءالحب بقلم Yara Ashraf في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


اسكريبت 


 - رايحه فين

=هروح الفرح 

-انتي بجد هتروحي 

=اه فيها اي يعني ي نور

نور فيها كتير ي نارين 

نارين انا خلاص قررت اني هروح

نور وتوجعي قلبك صح 

نارين ده ليث ي نور ازاي محضرش خطوبته واكملت بحزن حتي لو كنت بحبه لازم اقف جمبه 

نور بحنان بس انتي كده هتوجعي قلبك 

نارين بحزن مش فارقه هو كده كده موجوع بس مقدرش اسيبه لوحده فيوم زي ده 

وتركتها وذهبت

‏————————————-yara ashraf

دخلت وما انت دخلت وقعت عينيها عليه هو وعروسته وكم كانت تتمني ان تكون مكانها ولكن ليس كل ما نتمناه يحدث ذهبت لكي تبارك لهم 

نارين بإبتسامه رغم الم قلبها /الف مبروك يا ليث ونظرت لعروسته الف مبروك 

ليث بابتسامه/الله يبارك فيكي ي ناري عقبالك 

العروسه وتدعي مريم بغرور / ميرسي

نظرت لهم نارين وذهبت جلست بطاوله بعيده عن الجميع واخذت تتذكر ذكرياتهم ف ليث يكون ابن خالتها ويكبرها بخمس سنوات

—————————-

فلاش باك 

نارين بطفوله/ ليث بث الفستان الجديد بتاعي

ليث بحنان/ حلو اوي ي ناري

نارين بفرحه/عجبك

ليث/اي حاجه فيكي بتبقي حلوه ي ناري

نارين بطفوليه/ هتفضل معايا ديما صح ي ليث

ليث بإبتسامه طفوليه/ طبعا هو ليث يقدر يعيش من غير ناري

باك 

نارين بدموع/خلاص بقيت لغيري ي ليث 

يأتي شخص بجلس بجانبها / علي فكره هو بيحبك بس بيكابر اي رأيك نخليه يعترف 

رفعت رأسها لتري من يتحدث 

نارين بصدمه/ ادم......

يتبع



اسكريبت ٢ 

نارين بصدمه/ ادم انت جيت امتي 

ادم بإبتسامه/لسه جاي 

وفجأه وجدها تحتضنه وتبكي

نارين ببكاء/ شوفت ي ادم هيخطب غيري

(ادم يبقي ابن عم نارين واخوها ف الرضاعه)

ادم بحزن/متقلقيش انا هخليه يعترف انه بيحبك وكمل بمرح تعالي اقولك هنعمل اي 

نارين وهي بتمسح دموعها /قول

ادم / بصي يستي احنا..........

نارين/تفتكر هتنجح 

ادم/ اومال وظلوا يتحدثون  غافلين عن هذا الذي يحترق بمجرد ما رأها تحتضنه 

ليث بعصبيه/ماشي ي نارين انا هوريكي 

اشتغلت اغنيه رومانسيه 

ادم بإبتسامه / تيجي نرقص

نارين بضحك / يلاا وذهبوا برقص وهم يضحكون 

ادم بخبث/شايفاه هيولع ازاي اني برقص معاكي

نارين بضحك /اه شايفه منطره يموت من الضحك 

وانقض هذا اليوم وذهب ادم بتوصيل نارين 

ادم/ هجيلك بكره عشان نبدأ اللي قولتلك عليه تمام

نارين /تمام

—————————Yara Ashraf

وصعدت نارين لمنزلها وغيرت ثيابها لملابس مريحه للنوم وجلست علي الفراش لكي تنام ولكن لم تستطع النوم واخذت تبكي علي حب طفولتها وتذكر ذكرياتهم الي ان نامت من التعب 

ف يوم جديد تستيقظ وعينيها محمرتين من كثره البكاء ليلاً وذهبت توضأت وأدت فردها اليومي وذهب لكي تحضر الافطار مع والدتها

نارين بإبتسامه/صباح الخير يا ست الكل

ساره ام نارين بحنان/صباح الخير ي قلبي مالها عيونك

نارين بإبتسامه مصطنعه/مالهاش ي يست الكل

ساره/لو فاكره انك هتعرفي تخبي عليا عياطك طول الليل ف انا سمعته بس سبتك تفضفضي عشان 

عارفاكي بتطلعي كل اللي جواكي بالعياط 

نارين بإبتسامه/نسيت اقولك ان ادم هيجي 

انهارده

وفجأة وهم يتحدثون يدق جرس الباب 

نارين بضحك/جبنا في سيره القط طلعلنا بينط وذهبت لكي تفتح الباب 

نارين بضحك/ اومي انت جي واكملت بصدمه ليث.........

#يتبع 


اسكريبت ٣

نارين بضحك/دومي انت جيت واكملت بصدمه ليث 

ليث بعصبيه/وكمان دومي 

نارين بهدوء مستفز/ اه دومي ومالك انت 

ليث بعصبيه مكتومه / اممم واستاذ دومي هيجي لي

نارين/ومايجيش لي مش ابن عمي

ليث/ اهه ابن عمك وهم يتحدثون جاء ادم من خلفه وقال بإبتسامه/نارو عامله اي يقلبي

نارين بإبتسامه جميله/ الحمدلله ي دومي وانت

ادم بغمزه/انا تماام طول مانت تمام يجميل ضحكت نارين بصوت عالي

ليث نظر لها بعصبيه وقال /هنفضل علي الباب كتير 

نارين / لا ازاي اتفضلو ونادت بصوت عالي ماماا ليث جه وادم كمان

ساره جائت من المطبخ مبتسمه/ نوروا والله عامل اي ي ادم واكملت بعتاب بقا كده تيجي من السفر ومتقوليش

ادم بأبتسامه/انا اسف يست الكل انا جيت وسألت علي نارين قالولي انها ف خطوبه ابن خالتها ف عرفت العنوان وروحتلها صح ي نارو

نارين/صح ي دومي وبعدين مش انت قولتلي انك هتسلم علي ماما وتخرجني

ادم بإبتسامه جذابه/طب يلا ادخلي البسي وانا هخرجك

ساره بإبتسامه / اقعد ي ليث واقف لي ي حبيبي

ليث بإبتسامه مصطنعه رغم غضبه/مالهوش لزوم ي خالتو انا بس كنت جاي اقولك ان فرحي اتحدد بعد شهرين وفي هذه اللحظه سمعوا صوت ارتطام قوي نظروا خلفهم وجدوا نارين مغمي عليها 

ادم بخضه/نارين وقام بحملها وسط بكاء والدتها وخوف ليث الشديد عليها وذهبوا للمستشفي وذهب الطبيب كي يفحصها 

الطبيب بعدما خرج من غرفه نارين/اتعرضت لصدمه شديده وكمان شكلها بقالها فتره مش بتاكل كويس ياريت متتعرضش لضغط وبهذه اللحظه من تأتي والذعر يتملكها

نور بخوف/طنط نارين عامله اي

ساره وهي تمسح دموعها/كويسه ي حبيبتي بس هي اتعرضت لصدمه لي

نظر ادم بغضب لليث ونظر ليث بحزن لهم وذهب لمنزله ودق الباب وفتحت له والدته 

عفاف ام ليث/كويس انك جيت يحبيبي مريم جوا  مستنياك 

ليث بحزن/هي فين

عفاف/جوا ف البلوكونه بتتكلم ف التلفون وذهبت للمطبخ وذهب ليث ليري مريم. ولكن الجمته الصدمه حينما استمع لكلامها 

مريم بضحك/احب مين ي بنتي انا عملت كل ده احرق قلبها  وكمان عشان اخد فلوسه كلها

ليث بغضب/لا برافو خطه حلوه

مريم بخوف وصدمه/ليث..........

#يتبع



اسكريبت ٤ والاخير 

مريم بخوف وصدمه/ليث 

ليث بسخريه/ اه ليث مالك اكيد خايفه صح عشان يعيني حقيقتك اكتشفت بس سؤال كنت عايزه تحر*قي قل*ب مين

مريم بحقد/نارين كنت عايزه احر*ق قل*ب نارين لانها بتحبك وانت غبي بتحبها بس بتكابر عشان فاكرها مش بتحبك وهي اصلا بتحبك من زمان

ليث بصدمه اتقن اخفائها/نارين وانتي تعرفي نارين منين

مريم /كانت معايا ف الجامعه والشخص الوحيد اللي حبيته حبها وراح اتقدملها وهي رفضته بس برضوا كان لازم احر*ق قلبها زي ما قلبي اتحر*ق

ليث بعصبيه/ وهي مالها بكل كده وبعدين يعنس هي اللي راحت قالتله حبني انا ومتحبش مريم 

مريم بصراخ/لا بس برضوا حبها هي وانا لا لي هو انا وحشه 

ليث بهدوء/ لا انتي مش وحشه بس انتي لازم تتخلصي من الحقد انتي كويسه ي مريم مش وحشه ممكن يكون بس ده مش الشخص المناسب ليكي وان شاء الله هتلاقي اللي يناسبك 

مريم بحزن/ ان شاء الله وانا اسفه علي اللي عملته ووصل اسفي لنارين وانا كده كده هسافر كندا فرصه سعيده

ليث بإبتسامه/ولو عوزتي اي حاجه متتردديش تتطلبيها مني 

مريم بإبتسامه / تمام سلام 

ليث /سلام 

وبعد ذهاب مريم تنهد ليث براحه وقام بتغيير ملابسه وقام بالذهاب للمستشفي

——————————————————yara ashraf

عند نارين بعدما استيقظت ظلت تبكي كلما تتذكر ما قاله قبل اغمائها 

ادم بحزن/اهدي بقا ي نارين خلاص  متتعبيش نفسك

نارين ببكاء/قلبي واجعني اويي يا ادم

-سلامه قلبك ي نارو 

نظرت نارين لصاحب الصوت وجدته ليث 

ليث لادم/ممكن تسينا شويه سوا ي ادم

اومأ ادم دليلاً علي موافقته وذهب خارج الغرفه وعندما خرج خارج الغرفه وجد نور جالسه. 

ادم بإبتسامه جذابه/ انا ادم ابن عم نارين واخوها في الرضاعه

نور بإبتسامه/وانا نور صاحبتها الانتيم 

ادم بإبتسامه/ممكن رقم الوالد

نور بخجل/ اتفضل 

واعطته رقم والدها

عند نارين وليث

ليث/لي مقولتليش

نارين بعتاب وصراخ/اقولك اي اقولك اني بحبك من صغري ولا  اقولك اي

ليث بحزن/علي فكره انا كمان بحبك بس كنت فاكرك بتعتبريني اخوكي وانا كنت بكابر برضوا اني بحبك 

نارين بصدمه وابتسامه بلهاء/احلف

ليث بضحك علي شكلها/والله واكمل بحب ها تقبلي  تتجوزيني  يا ناري 

نارين بدموع فرحه/ موافقه وبهذه اللحظه دخل ادم ونور  فقال بإبتسامه وغمزه لنور/نتجوز سوا بقا ضحكوا جميعا علي خجل نور ونارين وفرحه ليث وادم

تمت 

#كبرياءالحب

Yara Ashraf






 

تعليقات

التنقل السريع