القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية معذبي البارت 1_2_3 بقلم إسماء بوسعيد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله



معذبي 1-2_3


امال:ابيه


امين:مالك يا امال عاوزة حاجة

امال:انا بحبك

امين شعر بصدمة من كلامه لكن حاول الهدوء:امال افهمي انت مازلت صغيرة عشان الكلام دا وبعدين يمكن يكون دا مجرد تعود مش اكثر

امال بدموع:لا يل ابيه انا مش صغيرة انا عندي19سنة افهمها بقا وقلمت طلعت لاوضتها

امين شد راسه وقال في نفسه:انا كمان احبك يا امال بس يمكن يكون مجرد تعود وبس بتمنى تفهمي قصدي/عند امال

_________⁦。◕‿◕。⁩____________

امال بدموع:ليه بيقول عليا صغيرة انا عندي19سنة بس انا كان لازم اتاكد انو بيحبني بعدها اقوله دا انا 2طلبوا ايدي من بابا بس موافقتش وبعدين افتكرت

امال بحزن:انا مش هعلق نفسي بيه اكثر من كده انا رح اوافق على مقابلة العريس لي بابا قالي عليه امبارح ومسحت دموعها ونزلت وكانت العائلة كلها موجودة

امال بخجل:بابا انا موافقة اقابل العريس لي متقدملي

الاب بفرحة:ايه دا بجد الحمد لله ربنا هداكي ووافقتي يابنتي طيب اجهزي رح ابلغه وبليل يجي هو واهله

امين بغيرة:بس يا عمي مش لازم تكمل تعليمها الاول وبعدين تتجوز

الاب باندهاش:لا يا امين هي موافقة يبقى خلاص اصل هي كان متقدملها اكثر من عريس وهي كانت بترفض

ايمن وقد ايقن انه خسرها:خلاص براحتك وخرج وسابهم مصدومين من تصرفه

في المساء

__________♥╣[-_-]╠♥________

العريس حضر هو واهله وكانوا قاعدين هما واهل امال بيتكلموا بضوابط الخطوبة وبيتفقوا على موعد الزفاف قاطعهم نزول القمر من عالسلم وكانت كالحورية ايمن انبهر من جمالها بس مبينش والعريس كذلك وبدات حفلة الخطوبة وامين كان غيران ومتعصب وعلى اخره وكان عايز ينهي دا الحفل باي طريقة

الحفلة على وشك ان تنتهي وامال كانت زعلانة اوي لانها كانت منتظرة اليوم دا مع ايمن وايمن لما حس بيها انتهز الفرصة لما راحت عالحمام وتبعها وغلق الباب

امال بخضة:امين انت بتعمل ايه ابعد عيب كده الناس هتقول اي

امين:فكك من الناس انا هنا عشان عارف انك عملتي كده عشان تغيظيني وانا وانت بنحب بعض من زمان وانا قلتلك الكلام دا لاني منت خايف ليكون مجرد تعود بس لما شفتك معاه مقدرتش امسك نفسي اكثر من كده

امال والدموع في عينيها:بس خلاص يا امين انا مبقيتش ملكك ابعد كده الاوان فات

امين بعصبية :لا ما فاتش وتعالي كده واشتالها واتسلل وخرجها وحطها في عربيته وهي كانت بتصوت بس هو كان كاتم صوتها وساق بسرعة لحد ماوصل لعمارة كده وطلعها عشقته وقفل الباب ودخلها لصالة

امال بصدمة:ايه


#معذبي

#بارت_2

امال بصدمة:ايه دا

امين:الي بتشوفيه دا الماذون لي رح يكتب كتابنا

امال:لا انا مش هتجوزك الا في احلامك يا امين انت مجنون نتجوز من دون اهلنا ابعد كدا وجات تخرج مسكها امين

امين بعصبية:لا انت زودتيها اوي انت عاوزة تروحيله صح

امال:اه انا بحبه يا امين ويلا اتركني

امين بغيرة ضربها بالقلم جامد:انا مش هخليك تتجوزيه الا على جثتي

امال مسكت مكان ماضربها:انت بتمد ايدك عليا ياامين

امين مرضاش يرد عليها ومسكها وكتبوا كتابهم سوا والماذون خرج وامين شدها ودخلها لاوضته

امين:انت لي جبرتيني اعمل كده واتجوزك من ورا اهلنا

امال بصتله بصة غيظ وغل وكره :انا بكرهك ياايمن انت جرحتني وخليتني اعتبر نفسي قليلة واصلا مين بنت الاصل لي تتجوز من ورا اهلها بس انت جبرتني اني اعمل كده واهلي كش هيبصوا في وجهي تاني من غير كلام الناس انو العروسة هربت يوم خطوبتها واتجوزت ابن عمها وقعدت عالارض تبكي بحرقة امين قلبه وجعه عليها وراح عشان يحضنها زقته بكل قوتها وزعقت فيه:ابعد عني متلمسنيش

امين اتعصب جامد منها وشدها بكل قوته من ايديها ورماها عالسرير وفك زراير قميصه وبصلها وعينه حمرة من الغضب

امال بخوف وهي بترتعش:هتعمل ايه ياامين ابعد عني

امين وهو ميشوفش قدامه من كثر الغضب:اخرسي مسمعش صوتك وقرب منها وقطعلها هدومها واغتصبها بوحشية وهي تعيط بصمت ومستسلمة له ايمن لما خلص منها دخل اخد شاور ولبس وخرج راح للبحر وقعد 

امين بدموع:ليه عملت كده انا بكده خليتها تخاف مني وتكرهني  وقعد يتامل في البحر وهو بيتخيلها وهي بتعيط وذكرياته معاها لما كانوا صغار

(جميل ان تكون شيء ثمينا💖لدى شخص يخاف من فقدانك يوما💕)

امال قامت اخدت شاور ولبست بيجامة رقيقة وجميلة وسرحت شعرها ونامت من كثر التعب

ايمن رجع ودخل عليها لقاها نايمة راح لعندها وحضنها وناموا سوا

في منزل العائلة

---------------⁦ʘ‿ʘ⁩----------------------

والد امال:البنت راحت فين يارب انا مغصبتهاش على حاجة هي لي وافقت لوحدها

والد ايمن:وكمان ايمن مش مبين من البارح

والد امال بصدمة:مش ممكن

والد ايمن:مالك في ايه

والد امال:تعال ورايا وراحوا سوا لبيت ايمن وطرقوا الباب

ايمن قام بنوم وفتح الباب

ايمن بتوتر:عمي صباح الخير

والد امال:عمك اي دي امال فين

ايمن:ها امال جوة

والد امال:كنت عارف ونادى عليها بصوت عالي:امااااللل

امال قامت من النوم بفزع وراحت لعنده

امال:بابا انا مش مثل ماانت ف


#معذبي

#البارت_3

امال بدموع:لا يا بابا مش ما انت فاهم

والد امال ضربها بالالم جامد وامين غمض عيونه بوجع:دي اخر تربيتي فيك انا مكنش عارفة انك ممكن تعملي كده

امال مسكت مكان ماضربها:بابا انا والله متجوزاته غصبا عني

والد ايمن:اذا كده فلازم تطلقها ياامين

امين بصدمة:لا يابابا ليه بتقفوا في طريقنا انا وهي بنحب بعض ومش هطلقها

امال:انا مش بحبك افهمها بقا

امين:لا بتحبيني واكثر كمان فاخرسي خالص

والد امال:امال انت عاوزة تكملي معاه

امال بدموع جات تتكلم قاطعها امين:بس ياعمي انا وهي نمنا سوا كاي وحدين متجوزين فاذا حصل حمل ولا كده لاقدر الله فانا مش هرجعها

والد امال بصدمة:ايه يافا'جرة تنامي معاه دي انا مش مربيكي خالص من النهارده مكيش بنتي ولا حتى اعرفك وخرج هو ووالد امين وراحو للقصر وامال قعدت عالارض بوجع وهي بتعيط:ليه ياربي انا عملت اي عشان تبتليني واكملت كلامها وهي باصة لامين بغل وكره:كل لي حصل عشانك يحي'وان انت لي بسببك بابا اتبرى مني ووسخت صورتي قدام الناس كده انا بكر'هك يا امين وبكره اليوم لي شفتك فيه

امين كان باصصلها بحزن:انا عملت كده عشان احبك ياامال ليه مش عاوزة تفهمي انا بحبك اوي ونفسي تكوني ام عيالي ونعيش حياتنا سوا انا رح اخرج دلوقتي فكري في كلامي كويس وانا مش هطلقك يا امال

امال دخلت اوضتها وفضلت تعيط بصمت لحد ماقاطعها صوت مسدج على تليفونها

المجهول:انت وابوك واقعين في مصيبة اذا عاوز تعرفي الباقي تعالي في المكان دا......

امال باستغراب:مين دا يارب واي المصيبة لي واقعة فيها كمان وبعد وقت طويل من التفكير قامت لبست وراحت عالمكان وقعدت تبص يمين شمال لحد ماشافت حد بيشاورلها وراحت لعنده بخوف

امال:انت عايز اي

كنان:انت مش فاكراني

امال رفعت راسها وبصت عليه وقالت بصدمة:انت العريس

كنان ضحك بسخرية:اه العريس لي خليتي الناس تتكلم عليه وسمعته نزلت عشانك انت ياحق'يرة انت هربتي يوم خطوبتنا والناس عرفت ونشر الخبر وسمعتي صارت عكل لسان لي ؟؟عشان وحدة زيك!!!انا جبتك هون عشان عندك خيارين

امال بدموع:خيار اي بس انت رح تعمل اي

كنان بصلها واتكلم بصوت زي فحيح الافعى:تتجوزيني او امحي ابوكي من عوجه الأرض

امال شهقت بصدمة:اي لي بتقوله دا انت عارف بتقول اي

عند امين رجع لبيته ملقاش امال وكان هيتجنن واتصل بيها اكثر من مرة بس موبايلها مقفول لحد ماوصله مسدج فيه صورة امال مع كنان وجاله اتصال من نفس الرقم

المجهول:...........

امين بصدمة:ايه

يتبع 


تكملة الروايه من هنا هنا  




 

تعليقات

التنقل السريع