القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية طفلة القاسي البارت 1_2_3بقلم رميساء سعيد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


طفلة القاسي 🤎

البارت الاول 

ـ فهد بغضب جحيمي: انا مش هتجوزها ياجدي! 

الجد محمود: لا انت هتتجوز بنتا عمك

فهد بنرفزة: يبقى فهد المنشاوي على اخره يتجوز طفلة؟! 

محمود بعصبية: ايوه انت هتتجوزها بمزاجك او غصب عنك فاااهم 

فهد بنرفزة وعدم فهم: يعني ايه غصب عني انا قولت الي عندي ومش هتجوز حتت بنت عمرها 16سنة 

الجد بمكر: انت هتتجوز غرام وإلا  .... 


٠٠٠٠٠٠~••••••••••••••٠٠٠~~٠٠~~٠~~

غرام بدموع: ككدة يا ندية حرام والله انت عارفة اني مش عايزة اتجوز واحد مشفتهوش 

نادية بحزن على غرام: مش بايدي والله 

غرام وقد ملأت الدموع وجنتيها: وودراستي! 

نادية بقلة حيلة: مش عارفة يابنتي والله دي اومر جدك 

غرام بسخرية وكسر: آه ايوة جدي  جدي الي عايز يجوزني بواحد اكبر مني ومش بيطقني ونسوانجي 

نادية: جدك عايز مصلحتك يابنتي هو ادرى بيكي 

غرام بدموع: ههههههه قال مصلحتي قال 

نادية: المهم بكرا كتب الكتب حسب ماجدك قال 

غرام بحزن وقلة حيلة: هطلع اوضتي 


~~٠~~٠~٠~٠~~٠~~~~~٠~٠~٠~

فهد بعصبية وعيونه قد احمرت: لا انت ياجدي تحرمني من الورث بسبب حتة زفتة 

محمود بخبث:  ايوة واكتر كمان 

خرج فهد ورزع الباب وراه 

محمود لنفسه: هتيجي عارفك وغرام هتغيرك انا متأكد 

اســـتـــووووووووووب نعرفكم 

غرام (بنت حلوة عيونه ازرق سماوي شعرها ذهبي حريري يصل الى منتصف فخديها وعمرها 16)


فهد(شاب ذكي و وسيم حلم كل الفتيات ذا حواجب كثيفة وشعر اسود وعيون عسلي وجسم رياضي)



طفلة القاسي 

البارت الثاني 🤎

باليل عند غرام ~

وقد عدى متصف اليل وهي تبكي وصوت شهقاتها يعلو في كل مرة وتتذكر لحظات حياتها مع صديقتها نور واصدقاءها الذين حانو بمثابة عائلاتها فتنام تلك المسكينة وهي تدعو ان يكون هذا اليوم كابوسا كباقي الكوابيس المرعبة  

عند فهد في البار ~ 

فهد وهو متعصب وابتدا يميل من كتر المشروب ويتعهد لنفسه انه عمره مهيرحم البت الي بسببها ممكن مياخدش حقه من الورث والقلم الي محمود ادهاولو 

فلاش باك 

فهد: كدة ياجدو تمنعني من الورث بسبب حتة زف*تة ز*بالة 

وهوووب نزل قلم على وشه 

محمود: دي بنت عمك ودي انظف منك ودي عندها اسمها وكمان انا مسمحلكش تقول عليها زبا*لة 

فهد لنفسه وهو بيحط ايده على مكان القلم: والله مهرحمك لا وكما جدي الي عمره ماضربني يديني قلم بسببك يابت ال****

وقام فهد وخرج ورزع الباب جامد 

باااك 

في البار 

جت بنت لابسة دريس يفضح اكتر مم يستر وجعدت جنب فهد 

ميار: ماله الحلو زعلان 

فهد ببرود: ماتبعدي عني احسنلك 

ميار حطت ايدها على وش فهد 

فهد بزعيق: قووولت غووري! 

وخرج من البار وراح عالبيت

في مكان بعيد ... 

ـ تلبضاعة دي اازم تدخل اول الشهر 

مجهول: بس فهد بيه مشدد الحراسة 

الشخص بزعيق: كلمتي متتكررش!  

المجهول: ح حاضر 

الشخص: اي جديد تخبرني حتى ابسط التفاصيل 

المجهول بخوف: اوامرك 

(بعدين نتعرف على صقر) 

طفلة القاسي بقلم رميساء سعيد

عند فهد 

دخل البيت وهو يتمايل ونام بهدوم الشغل 

تسريع احداث:

الصبح عند غرام 

نادية:  قومي يابنتي قومي صباح الخير 

غرام: صباح النور يا دودي 

نادية: يالا ياعروسة قومي خدلك دش وانزلي افطري وبعدين نمشي نشتري وشوية حاجا كدا 

غرام: حاضر

وبالفعل قامت وخدت دش وصلت فرضها ونزلت تفطر 

عند فهد

متنسوش التفاعل 

طفلة القاسي بقلم رميساء سعيد🤎

ملاحظة (فهد عمره27سنة)



صغيرة القاسي 

البارت 3

عند فهد ~

صحي من النوم ودماغه كان واجعه من كتر الشرب وقام واخذ دش ونزل يفطر 

فهد: صباح الخير ياجدو 

محمود: صباح النور يابني وكان بينظر لفهد بنظرات غريبة

محمود: لسة مقولتش باليل كتب الكتاب 

فهد بعصبية: والمفروض اعمل ايه 

محمود بمكر وفرح: ها قولت اي(ياجماعة الجد دماغ شغالة 😂😂) 

فهد بقلة حيله: ايه يعني هتجوزها لو دا هيرضيك 

الجد: تمام يالا نروح القاهرة عند عمتك نادية وتشوف غرام وتتعرف عليها 

فهد: يالا تمام ورايا شغل لما اجي نروح 

عند غرام~٠~٠~٠

غرام راحت هي ونادي واشترو حاجات وفستان العرس وكان فستان ابيض ضيق من الخصر وعريض من تحت الخصر الفستان تحت في الصور 👇

ورجعو للبيت 

نادية: غرام 

غرام: ها نودي 

نادية يالا اجهزي ياحببتي جدك على وصول 

غرام بحزن يظهر من صوتها: ها حاظر يادودي 

نور: يا ياحببتي انتي زي القمر بالفستان دا 

نور بحزن ووجع: شكرا 

(نور صحبت غرام الانتيم وايدها الايمن) 

تسريع الاحداث باليل: 

عند فهد وصل وهو ومحمود ومعاهم المأذون 

فهد لنفسه: مع اني هوريك اقصى انواع الغرام بس يارب متكونيش جعفر 

وهووب نزلت غرام وهي لابسة الفستان والكل انصدم من جمالها مع انها كانت عاملة ميكاب خفيف وبالخص منطقة العيون كانت حلوة اوي ومع انه خفيف بين عيونها الواسعة الزرقا 

فهد بص لها مطولا وقال لنفسه : يخرب بيت جمالك الي هيروح مع الوقت شكلك حلو بس ياحرام ياعسل وفاجاة المأذون كسر الصمت 

«بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في الخير» 

ولم تستطع غرام كتم تلك الدموع التي نزلت على وجنتيها بلون الفراولة وتتلطخ بدموع الوجع 

فهد ببرود: يالا نروح ثم وجه كلامه لجده: بقولك ايه ياجدو انا هاخد مراتي للثرايا الي في اسكندرية 

الجد: روحو الله يبلرك لكو 

فهد:  يالا 

غرام: حاضر

....................... 

فهد وغرام ركبو العربية ووصلو الثرايا 

فهد لغرام: انتي ياز*بالة متفتكريش حاجة انتي هنا هتخرجي ميتة  انا اظطريت اتجوزك بسبب جدي 

فهد بزعيق: غوري من وشي اطلعي مش عايز اضوف خلقتك 

غرام: واناكمان مغصوبه على الجواز دي 

ووووووونزل قلم على وشها 

فهد بغضب: فحياتي معمر حد قدر يعلي صوتو عليا اما تيجي انتي دي حاجة مش هقبلها

ووووو 

يتبع 

تكملة الروايه من هنا هنا



 

تعليقات

التنقل السريع