القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية رنين الأسد البارت 1_2_3بقلم الكاتبه المجهوله في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله



أبطال الروايه #رنين #الاسد 


أسد الشرقاوي: هوا أكبر رجل أعمال في الشرق الأوسط ذو بشره قمحاويه وجسد رياضي طويل وعيون بنيه وشعر أسود ذات شخصيه حاده ٣٥ سنه 


رنين السيوفي: فتاه مرحه ذات عيون بنيه وشعر أسود ناعم يصل لخصرها وبشره بيضاء وجسد أنثوي ممشوق وشفاه كريزيه ٢٠سنه 


مالك الشرقاوي:صديق أسد وابن عمه ذو جسد رياضي وبشره قمحاويه وعيون عسلي وشعر أسود ٣٥ سنه 


ملك الحناوي:صديقه رنين فتاه ذات شخصيه قويه وعيون بنيه وشعر بني وبشره بيضاء وجسد ممشوق ٢٠سنه 


زين الشرقاوي:صديق أسد وابن عمه ذو جسد رياضي وبشره قمحاويه وعيون بنيه وشعر أسود شخصيه مرحه ٣٥ سنه 


نغم المحمدي:أبنه خاله رنين فتاه طيبه القلب ذات عيون سوداء وشعر بني وجسد ممشوق ٢٠سنه 


مازن الأسيوطي:أبن خاله أسد وصديقه ضابط في المخبرات المصريه ذو جسد رياضي وبشره قمحاويه وعيون عسلي وشعر أسود ٣٦ سنه 


رهف الشرقاوي:اخت أسد الصغري فتاه طيبه القلب ذات عيون سوداء وشعر أسود ناعم وجسد أنثوي وبشره بيضاء ١٩ سنه 


محمد السيوفي :عم رنين قاصي القلب يكره رنين ويريد اخذ ورثها و يخبي سر عن رنين 


الشرقاوي:جد أسد و زين و مالك ذات شخصيه حاده ولكنه طيب القلب ٧٠ سنه


بس دول أبطال الروايه 



في مكان مهجور 


مجهول ١:أحنا بنتابع كل تحركاته ياباشا 


أسد :تمام عايز عينكم عليه 


مجهول ١:تمام حضرتك تأمر بأي حاجه تانيه 


أسد :لا روح انتي 


مجهول ١:تمام 


ركب أسد سيراته واتجه إلي قصره وهو في الطريق شاهد مجموعه من الرجال يخطفون  فتاه أوقف أسد عربيته ونزل منها 


أسد :في اه منك ليه ها تخدو البنت علي فين 


مجهول:وانت مالك يلا امشي من هنا بدل ما ندفنك مكانك 


أسد:لا ولله شكلك متعرفش انت تكلم مين 


مجهول:لا منعرفش تكون مين يعني رئيس الجمهورية 


أسد :لا ياروح امك الي قدامك أسد المنشاوي 


مجهول ببعض الخوف:حضرتك عايز اه يا أسد باشا 


أسد:اه أتعدل كده وخدين البنت علي فين 


مجهول: عمها عيزها أصلا هربانه من فرحها 


هنا البنت عانت اللازقه من علي بوقها وقالت 


البنت بخوف :متسدقهوش دا عيزين يجوزوني غصب بالله عليك أنقذني منهم 


مجهول :أخرصي يابت ،أحنا أسفين يا أسد باشا أحنا هناخد البنت ونمشي 


أسد :لا البنت دي تلزمني 


مجهول :انت أتجننت يا جدع تاخد مين 


أسد بغضب :مين المجنون ياروح أمك 


المجهول للرجاله :موتوا 


بدأ أسد يضرب في الرجاله لحد ما وقعهم واحد ورا التاني، طلع واحد من الرجاله مطو*ه وجي يضرب أسد بها جات البنت خدتها بدالو 


الراجل هرب والبنت فقدت وعيها أسد شلها واتجه بها إلي قصره 


                   ~~~~~~~~~~~~~~~


في قصر أسد الشرقاوي 


طلب أسد من الحرس بتعوا يطلب دكتوره 


أسد شلها وطلع بيها علي الجناح بتاعوا


جت الدكتوره وعلجت المريضه وخرجت 


أسد بجديه:أخبرها اه يا دكتوره 


الدكتوره:هيا دلوقتي كويسه انا عقمتلها 


الجرح وهيا دلوقتي نايمه بس ياريت تاكل 


كويس لي إنها ضعيفه 


أسد :تمام شكرا 


وندي علي الحارس يوصل الدكتوره 


ودخل أسد ليها 


قعد جنبها بيتأمل ملامحها الجميله والبريئه 


أسد في نفسوا :هوا في جمال كده سبحان الله 


وبدأت البنت تفوق 


البنت برعب: انت مين وانا فين 


أسد:متخافيش انتي في قصري وانا أسد الشرقاوي إلي أنقذتك من الناس الي عايزه تخطفك 


البنت بدأت تتذكر وبنبره خوف :ونبي أحميني منهم 


أسد :هما مين وعايزين منك اه 


البنت بدموع :عمي عايز يجوزني أبنو بي الغصب عشان ياخد ورثي 


أسد :مين هوا عمك وانتي مين 


البنت :انا رنين وعمي يبقى محمد السيوفي 


أسد بصدمه :مين محمد السيوفي 


             ~~~~~~~~~~~~~~~~~


في مكان أخر 


انت بتقول اه يا متخلف مين الي خدها 


مجهول: أسد الشرقاوي 


المجهول ٢بصدمه :بتقول مين ،إزاي دا يحصل 


وبدأ الراجل يحكي إلي حصل ...وبس كده يا باشا 


مجهول٢ بغضب:غور من وشي 


الراجل مشي وقعد المجهول يقول 


مجهول ٢ برعب:شكل الماضي هيتفتح تاني وهيبقا خراب علي الكل 


***************************


بس كده يا ترا أسد أنصدم ليه لما سمع اسم محمد السيوفي واه هيجري لي رنين 

واه هوا الماضي إلي أتكلم عليه محمد السيوفي إلي هيجيب خراب للكل كل ده هنعرفو في البارت الجاي سلام 🌹



part 2


أسد بصدمه:مين محمد السيوفي 


رنين : انت تعرفوا 


أسد بخبث :ألي أعرفوا ،دا أنا أعرفوا أعز معرفه .إنت إرتاحي دلوقتي عشان سكتنا طويله هجيلك بعد ما ترتاحي 


رنين بأستغراب:تمام شكرا 


خرج أسد وذهب لعمل مكالمه 


أسد : خلاص أجل كل حاجه الخطه أتغيرت 


مجهول: ليه يا باشا حصل حاجه 


أسد:لا اصلا لقيت حد من علتوا 


مجهول:تمام يا باشا، سلام


أسد: سلام 


ذهب أسد إلي شركاته 


           ~~~~~~~~~~~~~~~~~


في شركه الشرقاوي group ◇


دخل أسد بهباته المعتاده وغروره الذي لا 


يتألق علي أحد غيره ،واحترام الموظفين 


دخل أسد إلي مكتبه، ودخل السكرتيرة 


أسد :في مواعيد اه النهارده 


السكرتيرة بدلع:في معاد مع الوفد الألماني بعد نص ساعه 


أسد:تمام 


السكرتيرة بدلع :حضرتك تأمر بحاجه تانيه 


أسد بغضب: بت أنتي إتعدلي بدل ما أعدلك أنا بطرقتي


السكرتيرة بخوف :تمام يا فندم بعد أذنك 


وخرجت السكرتيرة، ودخل زين 


زين بمرح:انتي فين يا عم من الصبح 


أسد:هوا مش في حاجه أسمها تخبيط يلا 


زين:معلش يا قلبي تحب أعملك حاجه تانيه 


أسد بجديه:ولا أتعدل بدل معدلك 


زين ببعض الخوف:اه ياعم خلاص ينع*ل إلي يهزر معاك ، قولي بقا أتأخرت ليه 


أسد:أستني بس لما مالك يجي وفي نفس اللحظه دخل مالك 


مالك :متجمعين عند النبي خير 


زين:ولله معرف أسد قال أستني لما انت تجي 


مالك :خير يا أسد 


أسد :خير إن شاء الله وبدأ يحكي كل الي حصل معاه 


زين :طب وهتعمل اه دلوقتي 


أسد:هتجوزها 


مالك :انت أتجننت يا أسد 


أسد :لا متجننتش بس دي هيا الطريقه الوحيده الي أقدر أحميها بيها 


زين :بس يا ،وهنا قطعوا أسد 


أسد :مبسش انا خلاص قررت وكتب الكتاب بعد بكره وبعد كده هنروح الصعيد ،عشان جدك موصر اني الفرح يبقا بلدي وفي الصعيد 


مالك :تمام يا صحبي 


زين :ماشي يلا سلام 


مالك :و انا التاني سلام 


أسد :سلام 


وراح زين علي مكتبوا ومالك خرج من الشركه وهوا في الطريق عربيه خبطت عربيتوا 


مالك بغضب:انت ياحيوان 


حضرتك بتكلمني انا 


مالك :هوا في حد غيرك هنا 


لا احترم نفسك كده مش عشان اتكلمت معاك بأحترام تسوق فيها 


مالك بغضب:انت أتجننتي انتي مش عارفه بتكلمي مين 


وهكون بكلم مين إن شاء الله 


وهنا البنت سبتوا وهوا في قمه غضبوا وحلف انو ما هيسبها 


            ~~~~~~~~~~~~~~~~~

في منزل المحمدي 


صفيه :يا نغم يا حببتي رني عليها تاني 


نغم :يا ماما ولله عمال أرن عليها من بدري بس مش بترد 


صفيه :هتكون فين فين بس انا قلقانه عليها خالص خايفه عمها يعمل فيها حاجه 


نغم:متخافيش إن شاء الله خير 


صفيه:يارب 


     ********************************


في قصر أسد الشرقاوي 


رنين قامت من النوم جعانه جدا 


قامت أخدت شور وطلعت بتسرح شعرها قدام المرايه وكانت جذابه جدا ، وهنا دخل أسد من خير ما يخبط 


أسد:أحم اسف نسيت اخبط 


رنين بإحراج :لا هادي ولا يهمك 


وهنا بص أسد علي شكلها المغري وجملها الجذاب وشعرها الذي يكاد يصل إلي خصرها 


أسد بزهول :هوا دا شعرك بجد ولا دي بروكه 


رنين بإحراج :لا دا شعري بجد 


أسد:كلتي 


رنين بإحراج:لا 


أسد :طب أنا هطلب من الخدم يعملو أكل 


وتعالي عشان عيزك في موضوع 


رنين :خير 


أسد :أحنا هنتجوز وكتب الكتاب بعد بكره 


رنين بصدمه:نعم مين الي هيتجوز 


أسد :انا وانتي 


رنين:بس انا مش موافقه 


أسد بجديه:وانا مطلبتش رأيك دا أمر 


يلا قومي أجهزي عشان تاكلي ونروح المول نجيب ليكي لبس 


رنين بإحراج:تمام شكرا 


أسد :تمام انا مستنيكي تحت 


وذهب أسد إلي تحت وطلب من الخدم أن يجهزو أكل ، اما عند رنين فوق فكانت قاعده مصدومه وبعيط 


رنين بعياط :يا رب انا مش قادره أتحمل يارب أرحمني وحشتني يا بابا انت وماما ليه سيبتوني ليه 


ومسحت رنين دموعها وسرحت شعرها ولبست ونزلت 


أسد :ياربي هوا في جمال كده 


رنين بإحراج:أحم انا جهزه يلا بينا 


أسد:ناكل الأول 


وقعدوا يا كلو وبعد كده قاموا ركب أسد ورنين و السواق عربيه و الحرس عربيه 


     ******************************** 

في العربيه 


أغلق أسد الستاره عشان ياخد رحتوا هوا ورنين 


رنين :هوا حضرتك هتتجوزني ليه 


أسد :...........


       *******************************

في فيلا السيوفي 


محمد بغضب:إزاي هيتجوزها 


مجهول:ولله يا باشا دي الاخبار إلي جت ليا 


محمد بغضب:تمام انت الي حفرت قبرك بي إدك يا ابن الشرقاوي 


وذهب محمد يجري مكلمه 


محمد:الو 


مجهول :ياه عاش من سمع صوتك يا جدع 


محمد بغضب:مش وقت هزارك أسمع ......


******************************


بس كده انا مش هكتب البارت ٣ إلي لما ده يجيب ١٠٠٠ تعليق وبلاش تعليق تم انا عايزه أعرف رأيكم سلام ......🌹



part 3

في العربيه 


رنين : هوا حضرتك هتتجوزني ليه 


أسد:عشان أحميكي 


رنين بأستغراب:من مين 


أسد:مش دلوقتي كل حاجه هتعرفيها في وقتها 


رنين:تمام شكرا 


أسد :أحم هوا أنت عندك كام سنه 


رنين بأستغراب:٢٠ سنه ليه


أسد :ولا حاجه يلا عشان وصلنا 


نزل أسد ورنين علي المول واشتروا لبس لي رنين و عبيات عشان تلبسها في صعيد 

وخلصوا شرا وجي وقفوا قدام محل ملابس داخليه 


رنين بإحراج:أحم استني هنا وانا هدخل أشتري وهطلع علي طول 


أسد بخبث:لا ويلا قدامي 


وأمر أسد الحراس يستنوا تحت عند العربيات ودخل هوا و رنين المحل 


الموظف :أهلا وسهلا أسد باشا 


أسد بجديه:أهلا بيك مش عايز حد في المحل غيري انا و المدام وموظفه 


الموضف :أنت تأمر يا باشا 


و في خلال دقايق كان المحل فاضي 


الموظفه :حضرتك تأمر اه 


قعد أسد يختار ملابس لي رنين وقمصان نوم مكشوفه أكتر من المدري ، ورنين وقفه هتموت من الاحراج 


أسد:عايزه حاجه تاني 


رنين بإحراج شديد :لا شكرا 


أسد بخبث:أموت أنا في كسوفك و الفراوله دول 

ذاد خجل رنين 


اسد:خلاص دا انتي هتموتي خلاص يلا نمشي 


ومشيوا وصل أسد و رنين لي قصر ودخلوا 


أسد يلا أنا رايح مشوار عايزه حاجه 


رنين:لا شكرا 


أسد:خدي الشنطه دي فيها موبيل وشريحه ورقمي متسجل عليه 


رنين:تمام شكرا 


أسد.. سلام 

رنين .. سلام 


وذهب أسد واخدت رنين الشنط وطلعت علي الجناح بتعها 

واجرت مكالمه جماعيه 


رنين .. ألو اخباركم اه وحشتوني خالص 


نغم بخوف .. رنين حببتي اخبارك اه عمال نرن عليكي انا وملك ومغلق


ملك.. انتي فين يا رنين 


رنين ياه دي حكاية طويله خالص لما أحكلكوا وبدأت رنين تحكي كل الي حصل معاها هيا و أسد....


***************************

في فيلا السيوفي 


المجهول .. تمام عايز ننفذ أمتي 


محمد.. بكره 


المجهول.. تمام تأمر بأي حاجه تاني 


محمد .. لا يلا سلام 


المجهول.. سلام يا باشا 


أغلق محمد الهاتف وقال بشر 


محمد.. شكل نهايتك هتبقي علي إدي يابنت أخويا انا مش عارف أنتي ليه ما متيش معاهم ليه في الحادثه ، بس الحادثه دي لو اتفتحت تاني هطير فيها رقبتي دا الي مات فيها أبن الشرقاوي 


(كده عرفنا لغز من الروايه والباقي عنعرفوا في البارتات الجايه يلا نكمل ....)


****************************


في مطعم فاخر 


كان قاعد أسد و زين ومالك 


أسد وهوا بيتكلم في التلفون..انت فين ياوفت لنا ساعه مستنينك 


خلاص ياعم انا قصاد المطعم اه 


أسد.. طب اخلص 


وهنا دخل مازن 


مازن.. اه يا صاحبي حد يبقا مدايق كده وهوا فرحوا بكره 


أسد .. أخرص يلا 


زين بمكر.. بس قولي يا أسد البت جامده 


أسد بغيره و غضب قام ضربوا بوكس في وشو وقال ، أوعي تجيب سيرتها علي لسانك انت فاهم 


مالك بضحك.. اه ده احني بنغير ولا اه 


أسد ..أسكت يا مالك هيا مش نقصاك  


مازن.. مالك يا أسد مدايق ليه 


أسد .. جدي عايزني أعمل الفرح وكتب الكتاب في الصعيد بعد بكره 


مازن ..معلش جدك عايز يفرح بيك 


مالك.. يعني احنا بكره كده رايحين الصعيد 


أسد .. وهنمشي بادري جهزوا حالكو 


مازن .. تمام انا ولله وحشاني الصعيد خالص 


زين.. بس انا مش وحشاني انا مش عايز أروح الصعيد 


مالك و أسد في سوط واحد ..طبعا عشان هناك مبتعرفش تمرح مع البنات 


زين بضحك.. ليه يا جماعه أنتوا ظلمني كده 


مازن .. وانت هتقولي 


أسد .. تمام انا همشي انا بكره هنتحرك الساعه ٩ 


الكل .. تمام سلام 


أسد.. سلام 


****************************

في جناح رنين 


نغم بزعل ..كل ده يحصلك يا قلبي 


ملك .. طب انت عامله اه دلوقتي 


رنين ..كويسه الحمد لله 


نغم ..طب هوا الفرح أمتي 


رنين .. بكره رايحين الصعيد بس انا عيزاكوا تجوا معيا 


نغم.. طبعا جيين انا هقول لبابا وجايه 


ملك .. وانا جايه برضوا يا قلبي، بس أسد هيرضي نجي معاه 


وهنا دخل أسد الغرفه 


أسد..طبعا تقدروا تيجوا البيت بيتكم 


وهنا سلمت رنين علي البنات وقفلت معاهم 


رنين ..أحم يا عني جيت بدري 


أسد ..خلصت الي وريا وجيت 


رنين.. تمام 


أسد..جهزي نفسك عشان جايه وحده دلوقتي بي فاستين فرح عشان تختاري فستان الفرح بتاعك عشان مشين الصعيد بكره الساعه ٩


رنين بصدمه.. ليه مش انت قولت اني هنكتب كتب الكتاب وبعدها بيوم نروح الصعيد 


أسد ..لا مهوا جدي مش موافق عايز كتب الكتاب و الفرح يكونوا في الصعيد وبلدي 


رنين ..تمام 


أسد..يلا جهزي نفسك هما دلوقتي علي وصول 


رنين بفرح.. تمام 


وجت الموظفه ومعها الفساتين واختارت رنين فستان ملوكي وسمبل كان جميل عليها ورفضت اني أسد يشوفوا 


*******************************

في منزل المحمدي 


حكت نغم لي عائلتها كل ما حصل لي رنين وطلبت منهم أنها تروح معها الصعيد 


المحمدي.. تمام بس تخلي بالك من نفسك يا قلبي 


نغم ..حاضر يا بابا ،انا هطلع بقا أجهز شنطي 


وذهبت نغم لي تجهز شنطها 


******************************

في الصعيد 


في قصر أقل ما يقال عليه فخم 


الشرقاوي.. أنتي يامره منك ليها يلا جهزوا جناح أسد عشان هوا جي هوا ومرتوا 


زينب مرات عم أسد .. حاضر يا عمي 


الشرقاوي.. يحضرلك الخير يا بنيتي،  أمال فين صباح 


زينب ..معرفش ولله ياعمي 


صباح بنرفزه..خير يا عمي 


الشرقاوي.. خير يا ختي كونتي فين انت وسحر بنيتك 


صباح..كنت في الجناح بتاعي بستريح وسحر نايمه 


الشرقاوي بغضب..افضلي جلعيها(دلعيها )كده كتير لحد ما بقت خايبه 


صباح بضيق..انا بنيتي مش خايبه يا عمي 


الشرقاوي بغضب..انت هتروضي عليا ياحرمه ولله يلا أنجري من قدامي جهزوا القصر أسد جي هوا ومرتوا بكره 


مشت صباح بغضب وهيا بدعي في سرها علي مرت أسد الجايه ،اصلا هيا كانت عايزه أسد يتجوز سحر بنتها 


******************************

في الصباح في قصر أسد 


أسد.. يلا يا رنين انتي و البنات العربيات وصلوا 


رنين.. حاضر جايه اهوا 


ملك ..انا جهزت اعمل اه 


أسد ..روحي أقفي جنب العربيات بره لحد ما الباقي يجي عيال عمي وصحبي بره 


ملك ..تمام شكرا 


وخرجت ملك وأنصدمت من الي شافتوا 


************************

بس كده خلصنا البارت أشوفكم في بارت جديد سلام


تكملة الروايه من هنا 



 

تعليقات

التنقل السريع