القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية رنين الأسد البارت 4_5_6بقلم الكاتبه المجهوله في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


part 4


ملك بصدمه .. إنت بتعمل اه هنا 


مالك بغضب..انتي الي بتعملي اه هنا 


زين بمرح..أه يا جماعه انتوا تعرفوا بعض 


مالك و ملك في صوت واحد .. اه لا 


زين ..اه ولا لا 


مالك ..انا هحكيلك ،وبدأ يحكي كل حاجه 


زين .. معلش يا مالك دا أكيد سوء تفاهم 


مالك ..سوء تفاهم دي وحده مجنونه 


ملك.. إنت الي مجنون وستين مجنون 


أسد.. اه يا جماعه في اه 


زين بمرح..أصلا مالك طلع عارف ملك 


مالك..اسكت يا زين بدل ماجيبك من شعرك 


زين.. لا ياعم خلاص دايما كده إنت وأسد بتبوظوا البرستيج بتاعي 


أسد بضحك..برستيج مين يا أبو برستيج ،طب يلا عشان نمشي زين نغم هتركب معاك وكمل بخبث وملك هتركب مع مالك 


مالك بصدمه..نعمممم لا مش هتركب معيا 


ملك بغضب.. وانت طول أصلا وراحت ركبت في عربيه مالك وطلعتلوا لسانها 


مالك..وحده مجنونه بس قمر 


زين بمرح.. بتقول حاجه يا مالك 


مالك .. أحم لا ويلا نمشي 


زين..امم تمام ، أمال فين الي هتركب معيا 


أسد..جايه هيا ورنين أهو 


وخرجت رنين وكانت ترتدي ميني درس و عامله شعرها كعكه فوضويه وكانت أمر 


رنين .. السلام عليكم 


أسد ..وعالكم السلام اعرفك يا رنين مالك وزين عيال عمي وصحابي و مازن ابن خالتي و صحبي 


رنين.. تشرفت بمعرفتكم 


زين بمرح.. دا احنا الي تشرفنا يا ابن المحظوظه يا أسد 


أسد بجديه.. أخرص يلا بدل معملك خريطه علي وشك 


زين.. وعلي اه أمال فين نغم 


رنين.. جايه وريا 


وهنا خرجت نغم وكانت لابسه ميني درس وسايبه شعرها وكانت جميله 


زين بصدمه.. يالهوي مين الصاروخ دا 


نغم بكسوف..السلام عليكم 


أسد..اعرفكم نغم 


زين بصدمه..مين هيا دي نغم 


أسد .. اه في حاجه 


زين ..ها لا مافيش يلا 


وذهبت نغم وركبت في عربيه زين ،وراح زين وشوش أسد في ودنوا وقال 


زين.. ولله لو مجوزتنيش بيها هقلع ملط هنا 


أسد بضحكه رجوليه .. طب يلا يا خويا وخف علي البنت شويه 


زين .. ها طب اه رايك بدل ما يبقي فرح واحد يبقي فرحين 


مالك .. لا ونتا الصادق يبقي تلاته 


زين .. مين العروسه 


مالك .. المجنونه الي في العربيه 


أسد..يلا يا ولاد المجانين 


زين.. يلا الله يسهلك 


وذهب كل واحد فيهم الي سيراته واتجهوا الي الصعيد 


****************************

في الصعيد 


الشرقاوي.. كل حاجه جهزه يا بنيتي زمانهم علي وصول 


زينب بطيبه .. متخفش يا عمي كلوا جاهز 


رهف .. هما قدامهم قد اه يا جدي 


الشرقاوي.. قدامهم ٣ سعات 


رهف .. تمام انا هروح اشوف الوكل 


زينب .. خديني معاكي يا حبيبتي 


وذهبت رهف و زينب الي المطبخ ،وقعد الشرقاوي جدام التلفزيون، وهنا دخلت سحر 


سحر بغضب و زعيق .. هوا دا بجد ياجدي 


الشرقاوي بغضب.. إنت أتجنت يا بنت إزاي تعلي صوتك علي واه بجد أسد جاي وهوا ومرتوا 


سحر بغضب.. علي جستي لو الجوزه دي تمت ،وهنا كف نزل علي سحر من الشرقاوي 


الشرقاوي بغضب.. لا دا انتي محدش عرف ياربيكي وانا الي هربيكي ،وندا علي واحد من الغفر ياخد سحر يحبسها  في البرنده 


*****************************

في العربيه 


كانت رنين نايمه علي كتف أسد وأسد بيشتغل وخلص أسد شغل 


أسد .. مش عارف إذا كنت حبيتك ولا لا بس الي انا عارفوا اني مش هسمح لحد يقربلك 


وفي عربيه زين 


زين .. أحم هوا أنت يا نغم عندك كام سنه 


نغم بإحراج .. ٢٠سنه ليه 


زين .. لا اصلا شكل في فرح قريب 


نغم بعدم فهم .. فرح مين 


زين .. ها لا ولا حاجه ، زين في سرو فرحي انا وانتي وبص عليها لاقها نايمه جي حط راسها علي رجلوا وغطها بي الجاكت بتاعوا 


اما في عربيه مالك 


مالك ..احم هوا انتي تقربي لي رنين اه 


ملك .. وانت مالك 


مالك بضيق.. لو لسانك دا يتلم شويه بدل ما قصوا 


ملك ..تقدرا تعملها 


مالك بمشاكسه .. لا طبعا يا قمر وغمزلها 


تحول وجه ملك الي اللون الأحمر من الكسوف 


مالك .. اه ده ما احنا طلعنا بنكسف اهوا ،قوليلي بقا تقربلها اه 


ملك ..أحم انا وهيا ونغم صحاب من واحنا صغيرين 


مالك ..اممم طب هوا انتي مرطبته 


ملك ..نعمممم يا عنيا وليه السؤال دا بقي 


مالك .. لا عادي ها مرطبته 


ملك ..لا 


مالك .. تمام 


مالك في نفسوا كان مبسوط قوي انها مش مرطبته 


********************** 

عند أسد 


أسد بيقوم رنين 


أسد..رنين قومي يلا وصلنا 


رنين بنوم ..ونبي سبني شويه عايزه انام 


أسد بضحك.. تنامي اه يلا وصلنا الصعيد ولا أشيلك وغمز لها بجرأه 


رنين بإحراج.. ها لا انا قومت خلاص 


أسد بضحكه رجوليه ..طب يلا 


رنين .. الله ضحكتك حلوه 


أسد بخبث.. ضحكتي بس ونظر لها بي جرأه 


ونزلت رنين من العربيه بسرعه وهيا في قمت الخجل 


ودخلوا القصر وكانو البنات مابهرين بجمالوا 


دخل أسد وراح سلم علي جدو 


الشرقاوي بحب ..إتوحشتك جوي يا حبيبي 


أسد بلهجه صعيدي ..وأنت أتوحشتك اكتر ولله 


الشرقاوي.. أمال في العروسه 


أسد .. اهي يا جدي وشاور علي رنين 


الشرقاوي..مشاء لله مرتك حلوه كيف البدر 


وراحت رنين سلمت علي الشرقاوي 


رنين بحب ..أزيك يا جدو 


الشرقاوي بحب .. الحمد لله ازيك انتي يا مرت الغالي 


وراحت رنين تسلم علي عموم أسد وعلا مرات عمو زينب 


زينب بحب..ما شاء لله مرتك كيف الجمرين يا أسد زين ما اخترت 


أسد..وهوا بيحضنها..لا وجامده 


زينب بضحك.. ربنا يهنيكوا يا ولدي 


وراح أسد سلم علي عممتوا وقال أمال في مرات عمي حسن وسحر 


الشرقاوي..أصلا راحوا مشوار وزمانهم جايين ،ولاحظ الشرقاوي البنتين الوقفين هناك 


الشرقاوي بحب..تعالوا يابنات وقفين هناك ليه 


وراحوا نغم وملك يسلموا علي الشرقاوي 


الشرقاوي.. ما شاء الله كيف الجمر 


ملك و نغم بكسوف ..شكرا ياجدي 


الشرقاوي..واقفين ليه هناك يا جزمه منك ليه مش هاتيجوا تسلموا عليا 


زين بمرح..حبيبي يا جدي كيفك اتوحشتك جوي 


الشرقاوي..وانا ولله يا ولدي كيفكم وكيف أخبار الشغل 


مالك.. كويسين الحمد لله والشغل تمام 


الشرقاوي..دايما يا ولدي ، أمال فين مازن 


أسد ..مازن هيتأخر شويه هيجي علي بليل ،أمال فين رهف 


رهف ..انا اهوا يا ابيه أزيك اتوحشتك جوي 


أسد وهوا يحضنها ..وانت اكتر يا جلب أخوكي 


رهف .. أمال في مرتك 


أسد.. اهي 


رهف لي رنين ..الله انتي حلوه جوي 


رنين بكسوف ..دا انتي الي عينك حلوه 


أسد ..تمام خلوا حد يطلع الشنط علي الجناح  


الشرقاوي..تمام يا ولدي اطلعوا علي فوق استريحوا وبعد شويه طلع حد يصحيكوا 


أسد..تمام 


وطلع كل واحد فيهم علي الجناح الخاص بيه 

****************************

في قصر محمد السيوفي 


محمد بغضب..إزاي دا يحصل 


مجهول .. ولله معرف يا باشا 


محمد ..طب غور من وشي يلا 


محمد .....


********************** 


بس كده البارت خلص



part 5

جي يوم الفرح وكتب الكتاب 


في جناح رنين 


رنين بتوتر ..انا خايفه خالص 


رهف ..يابنتي بطلي بقالك ساعه عمال تروحي وتيجي ما تقعدي بقا 


ملك..رنين يا حببتي اقعدي عشان كده هنتأخر 


وهنا دخلت نغم 


نغم بمرح.. انا جبت الفساتين ، اه ده انتي لسه معملتيش الميكب 


ملك.. شوفي يا ستي رنين عمال تتوتر وتوترنا معها 


رهف..معلش برضوا النهارده فرحها 


ملك ..طب يلا 


وقعدت ملك تعمل الميكب لي رنين وكان خفيف جدا وجميل قوي ،ورهف ونغم كل واحده عملت الميكب بتعها لوحدها 


ملك..بس انا كده خلصت اه رايك 


رنين بصدمه و فرح ..الله تسلم إيدك يا ملك بجد جميل 


ملك..ولا يهمك يا ستي اه رأيكم يا بنات 


رهف..ما شاء الله زي القمر دا كدا أسد هيتهبل وغمزت لها 


رنين بكسوف..بس يا رخمه ،إلاصحيح يا رهف انتي ليه متكلميش صعيدي 


رهف.. عشان انا ياستي بروح اقعد في مصر كتير مع أسد 


رنين..اممم وانتي اه رايك يا نغم 


نغم بحب ..ما شاء الله زي القمر يا روحي 


ملك بمرح..عمايل اديا يا نور عنيا 


ضحك الجميع علي ملك 


يلا عشان نلبس الفساتين 


********************************

في جناح أسد 


كان أسد يلبس البدله بتاعتوا والساعه بتاعتوا وكان وسيم جدا ،وهنا دخل الشباب 


زين بمرح..يا عريس ياعريس 


أسد ..بطل يا مجنون 


وخدوا بعض بي الاحضان 


مالك ..الف مبروك يا صحبي 


أسد..الله يبارك فيك عقبالك انت وزين ومازن 


زين بمرح..أميييين يارب 


وضحك الجميع علي زين 


مازن ..الف مبروك يا غالي 


أسد ..الله يبارك فيك 


زين .. مش يلا نروح نجيب البنات المأذون تحت 


أسد..يلا وذهبوا إلي جناح رنين 


******************************

خرجت رنين من الحمام وكانت لابسه الفستان 


ملك .. ما شاء الله زي القمر 


رهف ..أسد لو شافك بي الفستان ده هيموتك ويموتنا 


رنين بعند ..ليه يعني 


رهف .. إنت مش شايفه الفستان عامل إزاي 


ملك .. يا ستي فكك 


رنين.. بس اه الجمدان ده 


نغم..بجد 


رنين .. دا احنا هنطلع بعرسان النهارده 


نغم..طب يلا يا ختي زمانهم مستنين تحت وذهبوا البنات 


وكان الشباب الاربعه مستنين علي السلم تحت ووراهم العيله 


ونزلت رنين وكانت وراهم البنات 


زين بصدمه.. يلهويي اه الجمدان الي نازل علينا ده 


وهنا بص الشباب علي البنات وسرحوا في جمالهم 


أسد في نفسوا.. يالهوي هوا في كده، وبعد كده بص علي الفستان وقال ولله يا وركي يا رنين الكلب 


وأخد أسد رنين وزهبوا إلي المؤذون 


بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير 


الشرقاوي وهوا يحضن أسد .. ألف مبروك يا ولدي عقبال ما شوف ولادك 


أسد..الله يبارك فيك يا جدي 


وحضن الشباب أسد وبركوا ليه 


والبنات حضنوا رنين و بركوا ليه 


بعد كده أسد حضن رنين و قال ليها 


أسد.. هنتحاسب علي الفستان لما نطلع فوق تمام 


بصت له رنين بصه خوف وذهبت إلي مكان الحريم 


اما أسد  فا ذهب هوا و الشباب إلي الرجال  


زين بغيره .. هحاسبك علي الفستان ده 


نغم .. نعمممم وليه إن شاء الله كنت مين 


زين.. زوجك المستقبلي وكمل ليها وقال اه الجمال ده يخربيت حلوتك وغمز ليها ومشي 


نغم بكسوف..مجنون ده ولله وراحت عند الحريم 


اما ملك 


مالك ..اه إلي لبساه ده يا هانم 


ملك ..فستان وبعدين وانت مالك 


مالك بغضب.. مالي انك مراتي المستقبليه ومبحبش حد يشوف حاجه بتاعتي 


ملك بصدمه..ها 


مالك بضحك.. ها اه بس وانتي شبه الفراوله كده ،وذهب وتركها في صدمتها 


ملك .. واحد مجنون 


*******************************

عند الحريم 


زينب.. يلا يا عروسه جومي ورينا رقصك 


رنين بكسوف..مبعرفش 


نغم بمشاكسه ..مين يا ختي إلي ميعرفش دي عليها رقص يخبل الواحد 


زينب .. جومي يلا ،وقامت رنين رقصت هيا والبنات وكانت بترقص برقص جميل ومغري وكانت هناك عيون تراقبها بكره وحقد 


سحر بغضب..ولله مهخليكي تتهني بيه 


صباح ..بس يا بت بدل ماحد يسمعك 


سحر ..هاموت ياما مش شيفها بترقص إزاي 


صباح..كلوا بي اوانوا يا بنتي 


سحر بشر ..بكره نشوف 


******************************

عند مازن 


مازن ..أحم رهف 


رهف بكسوف.. نعم يا مازن 


مازن ..اخبارك اه 


رهف ..الحمد لله 


مازن ..طالعه زي القمر 


رهف بكسوف..شكرا، وتركتوا وراحت عند الحريم 


***************************** 

عند الرجاله 


الكل عمال يبارك لي أسد 


الشرقاوي..الف مبروك يا ولدي عيزينك ترفع راسنا النهارده 


أسد.. إن شاء لله ياجدي مبلاش يا جدي حكايه المنديل دي 


الشرقاوي بحزم ..عايز الناس تقول علينا اه يا ولدي انك مش راجل 


أسد..تمام ياجدي 


وخلص الفرح وذهب كل واحد علي جناحوا 


********************************

في جناح أسد 


دخل أسد وأنصدم ب..............


بس كده البارت خلص عايزه يوصل ١٠٠٠ تعليق عشان أنزل الجديد سلام ....



part 6

في جناح أسد 


دخل أسد و أنصدم من الي شافوا شاف رنين قاعده علي السرير وعمال تعيط جري عليها بلهفه وقال ..


أسد..مالك يا حببتي فيكي اه 


رنين ببكاء ..عشان انت قولت أنك هاتحسبني عشان انا لبست الفستان ده 


أسد بحب .. انا قولت كده عشان بغير عليكي يا حببتي مش اكتر 


رنين.. يعني انت مش هتضربني 


أسد ..لا يا حببتي أدخلي غيري الفستان وتعالي 


دخلت رنين الحمام و غير أسد هدوموا وقعد علي السرير و بعد كده الباب خبط 

راح أسد يفتح الباب ولقي جدو


الشرقاوي ..ها يا أسد خلصت ولا لسه الناس مستنيه بره 


أسد بضيق..حاضر ياجدي شويه و المنديل هرمي من الشباك 


الشرقاوي.. تمام 


وقفل أسد مع جدو وقعد علي السرير يفكر 


أسد ..بس انا لو عملت كده هيا هتخاف مني طب اعمل ايه،  بس هيا مافيش غير الخطه دي 


وراح جاب سكي*نه و عور نفسوا وجاب منديل و مسح بيه الد*م ورماه من الشباك 

وفي دقيقه كان صوت ضرب النار عالي والزغريط في كل مكان 


خرجت رنين بفزع وخوف 


رنين بخوف ..هوا في اه اه ضرب النار ده والزغريط دي 


أسد بحب..متخافيش دا عشان انا رميت المنديل وكملت جوزنا 


رنين وشها بقي احمر داكن من كتر الكسوف 

ولاحظت إيد أسد بتنزف 


رنين بخضه.. اه ده إيدك بتجيب د*م 


أسد..متخافيش مش جرح زي ده يوجع أسد الشرقاوي 


رنين ..يخربيت التواضع تعالي 


وراحت قعدت أسد علي السرير وجابت علبه الإسعافات وضممتلوا الجرح 


رنين بكسوف..شكرا 


أسد بخبث ..علي اه 


اتكسفت رنين أكتر وقامت دخلت الحمام وبعد شويه خرجت وشافت أسد متمدد علي السرير 


رنين.. اه ده أمال انا هنام فين 


أسد وهوا يشوار علي السرير..هنا 


رنين بغباء ..وانت هتنام فين 


أسد..برضوا هنا 


رنين ..لا مينفعش انت نام علي السرير وانا هنام علي الكنبه 


أسد..تعالي نامي بدل ما اجي ليكي واعمل حاجه هموت وأعملها وبعد كده غمز ليها 


رنين بخوف و إحراج..لا وعلي اه 


وراحت نامت جمب أسد، وأسد أخدها في حضنوا ودفن راسوا في عنقها يستنشق عبيرها 


رنين بإحراج..مينفعش كده أبعد لو سمحت 


أسد بخبث..هوششش اسكتي أحسنلك ونامي 


وبعد كده نامت رنين هيا واسد 


********************************

في فيلا السيوفي 


محمد..بكره تنفز 


المجهول..تمام يا باشا 


وقفل معاه ووجه كلاموا لي أبنوا 


محمد بسخريه..مش لو كنت اتجوزتها دلوقتي كانت كل حاجه بتاعتنا 


عمر بغضب..قصدك اه يابا مش هيا الي هربت 


محمد..ما انت لو راجل كنت كسرت رجليها ومكنتش دلوقتي هربت 


عمر ..ما خلاص بقا انا ماشي 


محمد بسخريه..روح يا خويا ما انت مش نافع غير في كده 


******************************

في قصر الشرقاوي 


قام أسد من نموا ونظر إلي تلك التي نائمه علي صدره العريض ،وقال 


أسد..سبحان الله هوا في حد في الجمال ده وباسها من جبنها وقام اتجه إلي الحمام ياخد شور 


اما رنين قامت وهيا لسه ها تفتح باب الحمام لقيت أسد طالع ولافف فوطه علي خصروا وعاري الصدر ،أنخضت رنين ورجعت لورا وكانت هاتقع لولا أسد لحقها وضمها له وأصبح أنفسهم مختلطه ببعض 


رنين بكسوف شديد..لو سمحت ابعد 


أسد ..هوش انت مراتي و بعد كده قبلها قبله كلها شغف ورغبه و أبتعد عنها حتي لا يتهور 


رنين بقت مكسوفه جدا ووشها احمر فاقت علي صوت أسد وهوا بيقول 


أسد ..رنين امشي من قدامي عشان انا مش عارف اه الي هيحصل تاني 


اتجهت رنين إلي الحمام مسرعه واغلقت الباب 


أسد بضحك..مجنونه بس جامده 


واتجه إلي غرفه الملابس 


خرجت رنين من الحمام وكانت ترتدي فستان ابيض، وقفت قدام المرايه تسرح شعرها وبعد كده حطت ملامع شفايف وكانت جميله 


خرج أسد و أنصدم من جملها وبعد كده قال بغضب ..أمسحي الي في بوقك ده ولمي ام شعرك ده 


رنين..ليه هوا حلو كده 


أسدبغضب ..رنيييين 


راحت رنين مسحت الملمع ولمت شعرها في شكل كعكه فوضويه و خرجت بعد كده 


أسد..بعد كده متحطيش حاجه في وشك ولا تفردي شعرك عايزه تحطي يبقا ليا انا بس 


رنين بزعل ..تمام 


أسد..يلا ننزل 


ونزلوا تحت ولقوا العيله مستنياهم تحت 


قعد أسد جمب رنين وبعد كده زينب قالت 


زينب بحب ..صبحيه مباركه يا عروسه ،يا ختي في عروسه قمر كده 


رنين بإحراج..شكرا 


الشرقاوي..الف مبروك يابني عايز أشيل عيالك بعد تسع شهور 


أسد بخبث .. إن شاء الله ياجدي وبعد كده قرص رنين من رجلها 


دا خلا وش رنين احمر 


نغم..مالك يارنين وشك احمر ليه 


ملك ..معلش عروسه بقا 


ضحك الجميع علي ملك 


وبعد كده دخل واحد وقال 


....خيانه 


بص الجميع عليه وانصدموا 


*******************************


بس كده البارت خلص ❤🌹🌹


تكملة الروايه من هنا هنا  



 

تعليقات

التنقل السريع