القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية رنين الأسد البارت 7_8_9بقلم الكاتبه المجهوله في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


part 7


دخل واحد وقال 


...خيانه 


بص الجميع عليه وأنصدموا لما شافوا مازن 


مازن ..بتاكلوا من غيري مش من العشم 


الشرقاوي بضحك..تعالي يا مجنون لسه هناكل ،كنت فين 


مازن بمرح..كان في مهمه ولازم أطلعها 


الشرقاوي..ربنا يوفقك 


مازن..ألف مبروك يا غالي، مبروك يا مرات أخويا 


رنين كانت هتكلم بس قطعها أسد 


أسد..الله يبارك فيك 


أتحرجت رنين وكملت اكل 


بعد ما خلصوا الاكل 


مازن..جدي انا عايزك في موضوع 


الشرقاوي..تمام هاتولنا القهوة في المكتب 


وذهبوا إلي المكتب 


زينب..قومي بقا يا عروسه عايزين نضوق القهوه بتاعتك 


رنين بحب ..حاضر يا مرات عمي 


وقامت وهيا ماشيه لاحظ أسد بقعه دم علي الفستان قام مسرعا وحط رنين ورا دهروا ووجه كلاموا لي رهف 


أسد..رهف أعملي انت القهوه عشان رنين تعبانه 


رنين ..بس انا مش تعبانه 


بص أسد ليها بصه أكفت بي أن تخرسها 


زينب وقد فهمت ..خد يا أسد مرتك وانا هعمل القهوه 


أسد..تمام ، خد رنين وطلع بيها علي الجناح 


*****************************


في الجناح 


أسد بغضب..أدخلي يا هانم و بعد كده خودي بالك من لبسك كويس 


رنين بعدم فهم ..مش فاهمه حاجه 


أسد ..لما أنتي العاده بتاعتك النهارده لبستي فستان ابيض ليه 


بصت رنين علي الفستان وشافت بقعه الد*م 


رنين بإحراج شديد..اسفه 


أسد..أدخلي غيري هدومك وانا هنزل اجيب حاجه من الصيدليه 


جريت رنين علي الحمام وقفلت الباب بسرعه 


بص أسد ليها وضحك علي جنونها ونزل يجيب حاجه من الصيدليه 


في الحمام 


رنين ..غبيه دلوقتي كلهم شافوني هعمل أه ،احسن حاجه أني اخد شور ممكن يريح أعصابي 


نزل أسد وجاب الحاجه وهوا طالع جدو ناده عليه 


الشرقاوي..أسد تعالي عايزك 


أسد..نعم يا جدي 


الشرقاوي..تعالي نتكلم في المكتب 


أسد..تمام، ودخلوا المكتب 


****************************

في المكتب 


الشرقاوي..مازن طالب إيد أختك 


أسد..وانت رأيك اه يا جدي 


الشرقاوي..ولله انا موافق مازن جدع وهيحافظ علي رهف 


أسد.. علي خيرت الله وانا هشوف رأيك رهف وأقولك 


الشرقاوي..تمام ،صحيح يا أسد اه الي في الشنطه دي 


أسد وكد تذكر رنين ..ها ولا حاجه يا جدي وسابو ومشي 


******************************


في الجناح وفي الحمام بي الأخص 


رنين ..يالهوى نسيت لبسي أعمل اه دلوقتي، اكيد هولاكو جوزي لسه مرجعش ،وخرجت من الحمام وهيا لفه فوطه علي نفسها وشعرها مبلول وكان شكلها مغري وخرجت وانصدمت من أسد 


أسد بخبث..اه ده هوا في قمر في جناحي 


جريت نغم ولسه هتدخل الحمام مسكها أسد من وسطها وقربها ليه جدا 


رنين بإحراج..مينفعش كده 


أسد بخبث..هوش ، وبعد كده قبلها قبله وهيا تجاوبت معه وبعد عنها لي احتيجها الي الأكسجين 


أسد ..رنين أدخلي دلوقتي الحمام احسن 


وجريت رنين وخدت لبسها وهيا داخله الحمام اوقفها صوت أسد 


أسد..رنين خدي ده 


رنين بغباء ..اه ده 


أسد بخبث .. معرفش وغمز ليها 


فهمت رنين ووجها بقي لونه أحمر من الكسوف واخدت الشنطه وطارت علي الحمام 


نزل أسد تحت وندا علي رهف 


رهف..عايزني يا ابيه 


أسد..تعالي يا حببتي 


وقعدت رهف وقال أسد 


أسد..مازن طالب إيدك للجواز وانا وجدك موافقين 


رهف ووشها بقي احمر وقالت بصوت خافض 


رهف..الي تشوفوا يا ابيه 


أسدبحب.. الي انتي تشوفيه ها موافقه ولا لأ 


رهف بخجل..موافقه 


أسد بفرح ..علي خيرت الله الف مبروك يا قلب اخوكي 


رهف بكسوف..الله يبارك فيك وجريت علي الجناح بتعها 


***************************


في الجنينه 


كانت نغم قاعده وسرحانه 


زين بمرح..الجميل سرحان في اه 


بصت نغم وضحكت وقالت 


نغم..زين اتفضل 


زين بحب ..يالهوي هوا اسمي جميل كده 


بصت نغم ليه ووشها بقي أحمر 


زين..نغم 


نغم بخجل..نعم 


زين ..انا بحبك وعايز أتجوزك 


بصت نغم بصدمه وخجل وقالت ..إنت بتقول اه 


زين بحب..بحبك وعايزه اتجوزك انا من سعت ما شوفتك وانا مش قادر اشوف غيرك ولا اسمع لي غير ها موافقه ولا مش موافقه


بصت نغم إلي الأرض وهزت راسها بي الموافقه ، وجريت بعد كده إلي جوا 


دخلت نغم القصر وكان الكل قاعد مع بعض بيشربوا الشاي راحت نغم قعدت جمب رنين و ملك 


ملك ..مالك يا بت فيكي اه 


نغم..مافيش ،وهنا دخل زين بمرح وقال بصوت عالي ..ياناس يا هوا 


مالك ..في اه يا حيوان في حد بيدخل كده 


أسد..مالك ياض 


زين وهوا بيبص علي نغم ..أصلا هتجوز 


الشرقاوي..الف مبروك يا ولدي مين العروسه 


أسد..ومين الي أمها داعيه عليها دي 


زين ..ياجدع انت دايما كاسر نفسي كده حتي عيب وهيا العروسه قاعده معنا 


مالك..العروسه قاعده معنا انت أتجننت ياض 


زين بمرح..اه مهيا العروسه تبقي نغم 


وهنا بص الجميع لي نغم وهيا كانت هتموت من الكسوف 


رنين وملك و رهف ..يا جزمه بقا متقوليش لينا وقاموا جريوا ورها ،وكان الكل عمال يضحك عليهم 


أسد ومالك و مازن ..الف مبروك يا يا صحبي 


زين ..عقبالكم ان شاءالله 


زينب بحب..الف مبروك يا بنيتي 


نغم بحب ..الله يبارك فيكي يا مرات عمي 


أسد ..وبمناسبة السعيده دي احب اقولكم اني مازن طلب إيد رهف و رهف موافقه 


بص الجميع لي نغم وباركوا ليها 


مالك بضحك..اه ده يعني مافيش الي غيري انا الي سنجل ، طب ياجماعه طلما الكل كده عمال يخطب ويتجوز انا طالب إيد ملك 


بصت ملك بصدمه..ها ،انت بتقول اه 


مالك بمرح..ها اه بس موافقه على الجواز مني 


ملك بخجل..موافقه 


الشرقاوي بحب ..علي خير الله يبقا فرح زين ومالك ومازن يوم الخميس 


وهنا زغرطتت رنين وزينب


 وعادي اليوم علي الكل بفرح يا تري الفرح هيدوم ولا القدر لي رأي تاني 


******************************

بس كده البارت خلص حبه اشكركم علي التفاعل الجامد ده و ان شاء الله في بارت هينزل النهارده الساعه ١٠ سلام


part 8


عدا الاسبوع علي أبطالنا وكل يوم أسد و رنين بيحبوا بعض أكتر جي يوم الفرح 


في جناح ملك 


رنين..يلا يا بنات عشان نعمل الميكب 


ملك..تمام انا جهزه 


نغم بتوتر..انا خايفه خالص 


رنين..ليه بس كده يا قلبي 


نغم..مش عارفه 


رهف..دا طبيعي كل واحد في يوم فرحها بتبقى متوتره 


ملك..طب يلا نجهز، ،وبدأ البنات يجهزوا نفسهم 


********************************

في جناح زين 


زين بمرح..النهارده فرحي يا جدعان عايز كلوا يبقي تمام 


مالك .. زين اتجن يا جماعه 


أسد.. اول مره تعرف 


مازن .. بطلوا يا جماعه دا حتي النهارده هيبقي عتريس 


ضحك الجميع علي زين 


زين بضيق..عيال رخمه انتوا بتعملوا اه في جناحي اصلا 


أسد.. أصلا بيجهزوا الجناح بتعنا وانت بتاعك الوحيد الي جهز 


زين بمرح.. يعني مطرودين صح 


مالك..ابتدينا 


مازن ..لا انا مطرتش انا مشيت بكرامتي 


ضحك الجميع واكمل أسد..يلا نجهز وبدأ الشباب تجهز 


*******************************


عند البنات 


ملك..يلا يا رنين اطلعي عايزين نشوفك 


رنين وهيا جوه في الحمام..طب غمضوا عينكم 


ملك..تمام 


وخرجت رنين من الحمام وكانت جذابه جدا و فستانها سمبل 


نغم.. ما شاء الله قمر 


رهف..دا أسد اخويا هيتجن النهارده 


ملك .. عشان كده مكنتيش عايزه حد يشوف الفستان 


رنين..اخ بس اه الجمدان ده 


ملك..بجد عجبك الفستان 


رنين..الفساتين كلها جامده 


نغم..بس مش زيك وخبط الباب ودخلت الخدامه 


الخدامه.. البشوات مستنيين تحت 


رنين.. تمام أتفضلي انت يا داده احنا جيين 


ونزلت الداده 


ملك .. طب يلا يا بنات 


البنات..يلا 


رنين.. أنزلوا انتوا وانا هصلح الميكب وجايه وراكم 


ملك.. أشطا 

*********************

عند الشباب 


كانو في الصالون مستنيين البنات ينزلوا 


زين..ها مش هينزلوا ولا اه 


مازن.. زمانهم جيين و هنا نزلت البنات 


وكانوا في غايه الجمال و الشباب كلهم واقفين مصدمين بجمالهم الساحر معدا أسد فكان بيدور علي أميرته 


أسد.. أمال فين رنين يا ملك 


ملك.. نزله ورنا اه و مشيوا البنات عند الشباب 


زين..انا مش مصدق نفسي  


نغم .. لا صدق 


زين بحب .. ألف مبروك يا نغمي 


نغم.. بجد يا زين انا نغمك 


زين.. انتي كل حاجه يا نغم 


نغم.. ربنا يخليك ليا 


زين .. يلا نروح نسلم على أهلك 


نغم..يلا 


ومشي زين ونغم عشان يسلموا علي اهل نغم 


عند مالك 


مالك.. الف مبروك يا قلبي 


ملك بكسوف.. الله يبارك فيك 


مالك .. لا مش وقتوا الكسوف ده يا عروسه وغمز ليها 


ملك..إنت قليل ادب 


مالك .. لو لسانك ده يتلم شويه إلي عايز أقصوا 


ملك..إذا كان عجبك 


مالك..لا عجبني بس اه الجمدان ده 


ملك ..بجد عجبك الفستان 


مالك ..جدا يلا نروح عندهم 


ملك ..يلا 


عند مازن 


مازن.. ألف مبروك يا رهفي 


رهف بكسوف..الله يبارك فيك 


مازن .. اه الجمدان ده 


رهف بكسوف..شكرا 


مازن .. طب يلا عشان هما مستنين 


رهف..يلا ،و مشيوا 

****************************


عند أسد كان مستني رنين وهوا ينظر إلى هاتفه لمح أسد رنين تنزل من علي السلالم بص عليها وانصد من جملها 


أسد..طب أنا أعمل اه مخليهاش تروح الفرح ولا اه 


رنين.. إنت بتقول اه يا أسد 


أسد بوعي ..ها مبقولش، وهنا مسكها أسد من خص*رها واكمل أسد.


أسد.. ما تيج*ى النهارده نتم*م زوج*نا 


رنين بصدمه و إحراج..إنت بتقول اه يا أسد 


أسد برغبة..هشششش انا مش قادر  استح*مل ،وقبل*ها قب*له كلها رغ*به وشغ*ف وبعد عنها حتي لا يتهور 


أسد ..لينا أوض*ه تلم*نا يلا عشان المأذون جي 


رنين بكسوف..يلا وذهبوا عند المأذون 


************************


عند المأذون 


المأذون..يلا يا جماعه مين الاول 


زين ومازن ..انا الاول 


بص زين لي مازن وقال..انا الاول 


مازن ..لا انا الاول 


ضحك الجميع علي زين ومازن


مالك ..لا انت ولا هوا انا الاول انا الكبير 


وقعد مالك وكتب كتابوا وبعد كده زين و بعد كده مازن 


الشرقاوي..الف مبروك يا ولاد 


الشباب .. الله يبارك فيك يا جدي 


زين وهوا بيحضن نغم ..الف مبروك يا نغمي 


نغم ..الله يبارك فيك 


مالك ..مبروك يا ملاكي 


ملك ..الله يبارك فيك 


مازن ..مبروك يا رهفي 


رهف ..الله يبارك فيك 


أسد وهوا يحضن للشباب ..مبروك يا شباب 


الشباب ..الله يبارك فيك يا صحبي 


رنين وهيا بتحضن البنات ..مبروووك 


البنات ..الله يبارك فيكي 


وهنا دخل واحد من القصر وقال ..مبروك يا عروستي 


نظر الجميع وانصدم بي وخصتا رنين 


رنين ......


**********************


part 9

الشخص ..ألف مبروك يا عروستي 


بص الجميع نحو مصدر الصوت وانصدموا بي وخصتا رنين 


رنين بخوف و صدمه ..عمر 


عمر ..ايوه عمر يا عروستي 


أسد بغضب..عروستك مين يا حيوان 


عمر بسخريه..أسد باشا هنا وهوا رنين مقلتش ليك اني انا خطبها وكان فرحنا بعد يومين لولا أن حضرتك ظهرت 


رنين..وعايز اه دلوقتى 


عمر ..عايز أخدك يا عروستي عشان نتجوز 


كادت رنين أن تتكلم ولكن قطعها أسد 


أسد بغضب شديد ..تتجوز مين يا روح امك دي بقت حرم أسد الشرقاوي 


عمر ..ورق بس وانت اصلا غصبها علي الجواز 


أقترب أسد منه ولكم*ه في وشه بقوه 


قام عمر وراح جاب فاظه من جنبوا ولسه هيضر*ب بيها أسد راحت رنين حضنت أسد وأخذت الض*ربه بدالوا في ضهرها 


رنين بصوت ضعيف ..اههههه 


أسد وقد ندا علي الغفر 


أسد بغضب..خدوا الحيوان ده في المخزن لما أفضالوا 


وبي الفعل اخد الغفر عمر وحطواه في المخزن 


الشرقاوي بجديه..خد مراتك يا أسد وانا هطلب دكتوره 


أسد..تمام وحمل رنين وتوجهوا إلي الجناح الخاص بيهم 


الشرقاوي..وانتوا يا شباب خدوا حريمك واطلعوا علي الجناح 


اخد الشباب كل واحد منهم زوجته وطلعوا إلي الجناح 


الشرقاوي..ويلا كل واحد علي جناحوا 


الكل ..تمام 


سحر كانت مبسوطه بظهور عمر 


سحر في سرها ..كده لعبت أوي لو مخلتش أسد يطلقك ميبقاش اسمي سحر 


********************************

في جناح أسد 


أسد بخوف ..رنين حببتي أستحملي زمان الدكتوره جايه 


رنين بدموع ..أنا أسفه يا أسد اني مقولتش ليك اني مخطوبه 


أسد ..هوووش يا حببتي انا عارف كل حاجه عنك من وانتي في اللفه 


رنين ..إزاي 


أسد ..أصل وهنا دخلت الدكتوره 


الدكتوره ..ياريت حضرتك تخرج بره 


قام أسد وخرج بره وبدأت الدكتوره تعقم جرح رنين 


بعد نص ساعه خرجت الدكتوره 


أسد..أخبرها اه يا دكتوره 


الدكتوره..متخفش هيا الجرح انا عقمتوا وهيا حصلها كدمات حضرتك تدهن من المرهم ده كل مرتين في اليوم وإن شاء الله هتبقي كويسه الف سلامه 


أسد ..شكرا،  وندي علي حد من الغفر يوصل الدكتوره 


دخل أسد الجناح ولقي رنين في الحمام راح غير هدوموا و قعد علي السرير 


خرجت رنين وكانت لابسه البرنس الحمام 


أسد بخبث..دا احنا ليلتنا صباحي وغمز ليها 


رنين بإحراج..أحم اه الي في إيدك ده 


أسد ..دا المرهم تعالي عشان أدهنلك 


رنين ..لا شكرا أنا هدهن لي نفسي 


راح أسد شدها من حزام البرنس وقعدها علي رجلوا 


أسد ..لفي عشان أدهنلك 


رنين ..لا شكرا انا بعرف 


أسد بحده ..رنيييين 


لفت رنين ورفع أسد شعرها ونزل البرنس شويه ودهن ليها المرهم ورنين كانت في قمه الكسوف 


أسد ..خلصت يلا ننام 


رنين ..تمام هغير واجي 


دخلت رنين غيرت ولبست بيجامه مريحه وخرجت راحت نامت جمب أسد واسد شدها إلي ودفن راسوا في عنقها وناموا في سبات 


******************************

في جناح زين 


قعد زين علي السرير وهوا يرتدي بجامته السوداء الحرير وبعد وقت وخرجت نغم من الحمام وكانت لابسه بجامه حرير لونها أحمر وكانت جذابه جدا 


زين ..دا احنا ليلتنا بيضه 


بصت نغم في الأرض وكانت مكسوفه جدا قرب زين منها وقال ...


زين ..لا مش وقت كسوفك ده 


وراح قبل*ها قبل*ه كلها حب وهيا تجاوبت معه وذهبوا إلي علمهم الخاص 


****************************

في جناح مالك 


مالك ..يا ملك يلا يا حببتي بقالك ساعه 


ملك وهيا في الحمام ..طب أنا أعمل إيه دلوقتى لازم اطلع ،وطلعت ملك وكانت ترتدي قميص نوم قصير و مكشوف قليلا 


مالك برغبه ..دا احنا ليلتنا صباحي وراح يقرب منها قالت ملك مسرعه 


ملك ..ها انت عاوز اه بتقرب ليه 


ضحك مالك علي معشوقته وقال ..تعالي بس عايزك في حاجه وقبل.ها قبل.ه عشق وتجاوبت معه وذهبوا إلي عالمهم الخاص 


***************************

عند مازن 


خرجت رهف من الحمام وكانت ترتدي بيجامه بلون الأبيض وكانت جميله جدا 


مازن بحب ..مبروك يا رهفي 


رهف بكسوف..الله يبارك فيك 


مازن ..جاهزه تكوني ملكي 


رهف بكسوف هزت راسها بي الموافقه 


واخدها مازن إلي السرير وذهبوا إلي عالمهم الخاص 


*********************************

في جناح سحر 


صباح ..ناويه علي اه يا بنتي 


سحر بمكر.. ناويه اخليها تتفضخ واسد يطلقها 


صباح ..إزاي 


سحر ..تعالي ....


صباح ..يخربيتك لو أسد كشفك هتروحي في ستين داهيه 


سحر ..متخافيش انا مرتبه لكل حاجه بس عايزه منك طلب 


صباح ..اه 


سحر ..عايزه ...


صباح بضحك ..ماشي وقامت جابت ليها وقالت ليها 


صباح ..خدي 


سحر ..تمام استني هنا انا جيالك 


وراحت سحر إلي جناح أسد ودخلت وفتحت الدولاب وحطت حاجه تحت هدوم أسد وخرجت وهيا خارجه بصت علي رنين 


سحر في سرها..لو ما خليتوا يطلقكك 


ومشيت سحر وراحت إلي جنحها وهيا ماشيه خبطت في الخدامه 


الخدامه..سحر هانم حضرتك بتعملي اه غي جناح أسد باشا 


سحر بتوتر ..مكنتش بعمل انا كنت بشرب 


ومشيت سحر وبصت الخدامه ليها بصت شك وقالت ..ولله أكيد عامله مصيبه ربنا يستر ومشيت 


راحت سحر جنحها 


صباح..عملتي اه 


سحر ..كلوا تمام بكره الصبح هنلقي أسد مطلقها 


صباح ..ربنا يستر يلا تصبحي على خير 


سحر وانتي من اهلوا 


*******************************

تاني يوم الصبح 


في جناح أسد 


صحي أسد ولقي رنين نايمه علي صدروا وابتسم وقام أخد شور 


خرج من الحمام وراح عند ملابس بتاعتوا وانصدم بي ..........


**************************


بس كده ياتري أسد لقي اه وهيعمل مع رنين اه سلام 🥀🌹

تكملة الروايه من هنا 




 

تعليقات

التنقل السريع