القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية روايه طفله الفهد البارت 16 بقلمى#دعآآء حجآآج في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


_ايهاب كان في حاله صدمه وفهد كذلك 

_ايهاب ده زينه صاحبتى واختى وكل حاجه 💖 ٠٠٠ايهاب مكنش معها خالص ٠٠٠٠سمر:ايهاب انت معايا ٠٠٠٠ليفوق من الصدمه ويقول:انا رايح الحمام وراجع مش هتأخر !! 

ايهاب مشي عالطول وكان مرتبك 

_زينه عايز اتكلم معاكى ٠٠

_بعدين يا فهد !!٠٠٠٠٠فهد مسك ايد زينه وزينه كانت في حاله صدمه:في اي يا فهد سيب أيدي ٠٠٠٠٠فهد خد زينه على جنب وقال:الخطوبه ده مينفعش تتم 

_😳😳٠٠٠٠٠انت بتقول اي ؟؟

_بقول الخطوبه ده مينفعش تتم !!

_ليه ؟؟

_الشاب ده شاغل في المخد"رات 

_انت بتقول اي وبعدين انت تعرفوا منين 

_كان بنا شغل يا زينه واكتشفت أنه عايز يصدر مخد"رات للخارج عن طريق شركتنا !!

_😳😳٠٠٠٠٠لو كلامك صح زي ما بتقول ليه مدخلش السجن؟؟

_للاسف بلغت عليا وبالفعل الشرطه راحت شركته بدل ما تلاقي مخد"رات لقت سكر بودره 

_ يبقا الشاب بري ٠٠٠

فهد بعصبية:انتى مجنونه بقولك الشاب ده بتاع مخد"رات تقوليلى ده بري 

_الصراحه انا مش مصدقه ولا كلمه قولتها لأن الشاب محترم اوى 

_وعرفتي منين أنه محترم ؟؟

_شكلو بيدل على كده ٠٠٠٠٠٠٠فهد: وبعدين انا قولتلك اللى فيها ولو بتحبي صاحبتك امنعى الخطوبه ده !!

_انا مش عارفه اي مشكلتك مع الناس 

_تقصدي اي ؟؟

_اقصد أن كل الناس في نظرك و"حشين وانت بس اللى حلو 

_يعنى انا كداب صح يا زينه ؟؟

_انت ونيتك عن اذنك !!

زينه راحت عند سمر 

_فهد كان عايز اي يا زينه ومسك ايدكى كده ليه ؟؟

_سمر هو ايهاب بيشتغل اي ؟؟

_معرفش اللى اعرفه أن عنده شركه بس معرفش شركه اي ؟؟

_سمر انتى مرتاحه للشاب ده اقصد مفيش مره حاول يقرب منك ؟؟٠٠٠٠٠٠سمر افتكرت وقالت:مره بس معملش حاجه يعنى نيتو كانت صافيه ليه في اي حاجه ؟؟

_لا مفيش يا قلبي !!

زينه بتبص على فهد مالقتهوش وقالت:راح فين ؟؟

_امال فين فهد يا زينه ؟؟

_معرفش يا ماما كان موجود من شويه !!

$في الحمام $

ايهاب كان واقف قدام المرايا وكان خايف اوى وقال:فهد لو قال حاجه ممكن اروح في د"اهيه !!

_للدرجه ده خااايف ؟؟ ليلتفت ايهاب لفهد ويقول:انت ٠٠٠٠انت عايز اي ؟؟

_مش عايز غير الحقيقه 

_حقيقه اي انا مش فاهم انت بتتكلم عن أي ؟؟

فهد قرب منه وعدله اللياجه وقال:لا عارف انا بتكلم عن أي بالضبط المره اللى فاتت تطلعت سليمه بس اعتقد المره ده لا 

ايهاب بارتباك:انت بتقول اي انا مش فاهم حاجه 

_سبحان الله زي ما انت متغيرتش !!

_بقولك اي النهارده خطوبتى مش ناقص مشاكل 

_يعنى معترف انك تاجر مخد"رات 

_حتى لو تاجر مخد"رات انت مالك خليك في حالك 

_انت مفكر هتقدر تضحك على البت وتتجوزها تبقا غلطان ٠٠٠

ايهاب زق فهد وكان ماشي فهد مسك رجلوا ليقع على الأرض 

_اعااا٠٠٠٠انت بتعمل اي ؟؟

_بعمل اي ده انا هفض"حك قدام الناس كلها ٠٠٠٠٠فهد مسكوا من لياجته ومتجه الى القاعه ٠٠٠

_امال فين ايهاب يا سمر لازم نلبس الدبل 

_قالى أنه رايح الحمام ٠٠٠٠٠وفجاه دخل فهد وماسك ايهاب من لياجته ٠٠٠

ايهاب في سره:لازم اعمل حاجه والا فهد هيفض"حنى 

ايهاب زق فهد وقال بكل تمثيل : الخطوبه ده مستحيل تتم 

الكل:😳😳٠٠٠٠

_يلا يا ماما كفايه اها"نه اكتر من كده 

_في اي يا ابنى وليه الشاب ده كان ماسكك كده 

_قرايبك يا عمى بيتهمونى انى تاجر مخد"رات 

_😳😳٠٠٠٠٠انت بتقول اي ؟؟

زينه في سرها:يبقا فهد عمل حاجه ٠٠٠٠٠

_ومستحيل أخطب بنتك كفايه اها"نه كده ٠٠٠٠فهد صفق ليا وقال:برافو عليك كان ممكن تطلع ممثل شاطر بردو 

_شايف يا عمى الشاب ده من ساعه ما دخل وهو بيقول كلام غريب ٠٠٠

زينه راحت عند فهد وقالت:انت بتعمل اي ؟؟

_بعمل الصح لان صاحبتك هتقع في واحد س'ي اوى 

ايهاب:عندك اثبات للكلام اللى بتقولوا ؟؟

_اه طبعااا ٠٠٠٠٠ايهاب اتوتر اوى وقال في سره:معقول يكون معا إثبات فعلاا !!

فهد طلع التليفون وقال:ده تسجيل بينى وبين ايهاب بيه واحنا في الحمام 

ايهاب كان في حاله صدمه :😳😳٠٠٠٠٠٠فهد شغل التسجيل بالفعل والكل كان في حاله صدمه وفجاه دخل البوليس 

_فين ايهاب المالكي ؟

ايهاب بارتباك:أناا ٠٠٠

_اتفضل معاياا 

_اتفضل فين انا معملتش حاجه 

_ازاى معملتش حاجه وشركتك كلها مخد"رات 

الكل :😳😳

_صحيح قدرت تخضع الشرطه المره اللى فاتت بس المره ده عرفنا كل حاجه ٠٠٠

والد سمر قرب من ايهاب وضر"به بالقلم وقال:انا زعلان من نفسي اوى ازاى كنت عايز اجوز بنتى لواحد زيك ؟؟

_عمى انت فااهم غلط 

_اسكت لو سمحت يا حضرتك الظابط خودوا من وشي ٠٠٠

_شكرا اوى يا فهد بيه لولا حضرتك مكناش هنعرف نمسكوا 

_ولا يهمك المهم أن الحق بأن وبص على زينه اللى كانت مكسوفه اوى 

_عن اذنكم 

$فلاش باك $

زينه بعد ما سابت فهد ٠٠٠فهد طلع التليفون ورن على الظابط 

_ياا ٠٠٠كل ده عشان تسال عليا 

_شركه المالكى روح عالطول هناك هتلاقي مخد"رات 

_تانى يا فهد ما انت عارف ان الشاب طلع بري ومفيش مخد"رات زي ما انت قولت ووشي كان و"حش اوى قدام المسئول

_المره ده انا واثق اوى انك هتلاقي المخد"رات 

_وجايب الثقه ده منين بقا ؟؟

_انت روحت الشركه ده امتى يا مصطفي؟؟

_مره من سنه !!

_اديك قولت سنه يعنى الموضوع انتهى والقضيه انقفلت واكيدا الشاب قال البوليس نسي الموضوع اقدر ارجع المخد"رات تانى صح ولا انا غلطان ؟؟

_عندك حق انا هاخد مجموعه من عناصر الشرطه وهنروح تمام كده ؟؟

_لو لقيت مخد"رات صاحب الشركه في قاعه ******

_تمااام ٠٠٠٠سلااام 

✨باااااك✨

_شكرا اوى يا ابنى مش عارف كان هيحصل اى لو مكنتش موجود هنا 

_ولا يهمك يا عمى المهم لما تيجى تخطب لبنتك اسال على الشاب كويس !!!

زينه كانت مكسوفه اوى من فهد 

بعد مرور ربع ساعه الكل مشي 

_مش يلا يا زينه ٠٠٠٠زينه حضنت امها وقالت:عايزه حاجه ؟؟

_سلامتك وانا اطمنت اوى أن فهد معاكى ٠٠٠٠زينه بصت على فهد وقالت:يلا عايزين حاجه ؟؟

_خدي بالك من نفسك يا بنتى !!

زينه حضنت ابوها وقالت:حاااضر يا بابا ٠٠٠٠بالفعل زينه وفهد طلعوا وركبوا العربيه ومشوا ٠٠٠٠

✨في الطريق ✨

زينه كانت بتبص على فهد ومكسوفه من نفسها اوى 

_اتكلمى !!

زينه بارتباك:اتكلم اقول اي 

_كنت مفكر انك هتقولى انا اسفه 

_بس انا مغلطتش عشان اعتذر 

_عندك حق اكتر ما قولتي انى كداب مقولتيش

_اي واحده مكانى كانت هتعمل كده ؟

_تؤ مش اي واحده يا زينه انتى معندكيش ثقه فيا !!

_وانت كده بردو 

_فعلاا ٠٠٠٠٠

***********************************************

$في قصر الكيلانى $

_بتول شوفي مين اللى بيرن 

_ماما انا مش فاضيه ورايا مذاكره كتير 

زينب طلعت من المطبخ وفتحت التليفون بالفعل وقالت:مين معايا ؟؟

_اي اخبارك يا زوجتى العزيزه ؟؟

_😳😳٠٠٠٠٠

_مصدومه صح متخافيش انا قولت اطمن عليكى عشان اقولك انى لسه فاكرك٠٠٠٠٠٠

زينب بدأت ترتعش من الخوف وقالت بكل خوف:ابعد عن عيالى يا جمال 

_عيالك دول عيالى بردو يا زينب ومقدرش اذ"يهم

_امال بترن ليه ؟؟

_حبيت اقولك انى هطلع من السجن كمان يومين واستعدي 

_😳😳٠٠٠٠وفجاه الخط قطع وزينب بكل خوف :الووو ٠٠٠جمال ٠٠٠زينب رمت التليفون على الأرض وقعدت على الكرسي وكانت خايفه اوى 

_معقول اللى في بالى يحصل ٠٠٠٠لا لا مستحيل انا حاولت اخبي السر ده لمده ٢٣ سنه مش هيجى ينكشف بكل سهوله 

فهد وزينه دخلوا وفهد قال:في اي يا ماما بتعياطى ليه ؟؟

زينب مسحت دموعها عالطول وقالت:لا يا حبيبي مفيش حاجه 

_ماما انا عارف ان في حاجه مضايقكى 

_صدقنى مفيش حاجه ٠٠٠٠٠عملتوا اي ؟؟

_تمام ٠٠٠٠ انا طالع عن اذنك 

_انتوا متخانقين ؟؟

_متخانقين لا فهد تعب شويه بس 

_الخطوبه كانت حلوه ؟؟

_الشاب طلع تاجر مخد"رات !!

_يا حول الله يا رب ٠٠٠٠٠٠روحى ارتاحى انتى كمااان 

_خالتى انتى كويسه ؟؟

_اه كويسه ليه السوال ده ؟؟

_مش عارفه حاسه انك مخبيه حاجه ؟

_مفيش حاجه اطمنى اي رايك تغيري هدومك ونقعد شويه في الجنينه ؟؟

_عشر دقائق وهكون عندك ٠٠٠زينه طلعت عالطول وفتحت الباب من غير ما تخبط وفهد قا"لع قمي'صه !!

زينه ارتبكت عالطول وفهد بص عليها وقال:خير 

زينه بكسوف:عايزه اغير هدومى !!

فهد لبس القمي'ص وطلع من غير ما يتكلم وده المره الأولى اللى يسكت فيها من غير ما يجادل زينه

زينه كانت مستغربه اوى وقالت:مين اللى هيمو"ت ده فهد بجد ولا اي ؟؟

زينه غيرت هدومها بالفعل ونزلت تحت لقت زينب قاعده في الجنينه 

_اخيراا وصلتى 

_انتى جاهزتى القهوه كمااان 

_اي رايك ؟؟

زينه قعدت وخدت كوبايه القهوه وقالت:مين اللى زرع الورد ده كلوا يا خالتى 

_تخيلى !!

_اكيدااا واحد بيفهم وليا شغل في الزراعه 

_لا يا زينه فهد اللى زرع الورد ده والأشجار 

زينه برفع حاجب :فهد ؟؟

_اي مستغربه فهد صحيح عصبي بس قلبه طيب اوى وبيحب الخير لاي حد 

_مش قصدي بس فهد يهتم بزراعه الورد والأشجار 

_فهد طول عمره بيحب المناظر الخلابة !!

زينه وزينب قعدوا يتكلموا كتير لحد ما حل عليهم الليل ٠٠٠

_يلا يا زينه قومى نامى وانا كمان هروح انام تصبحي على خير ٠٠٠٠

_وانتى من أهل الخير ٠٠٠٠٠زينه كانت طالعه سمعت صوت عربيه ٠٠٠٠

فهد نزل من العربيه ومكلمش زينه وطلع 

_مالو ده ؟؟

زينه طلعت ايضا ولقت فهد نايم 

زينه كانت مستغربه وقالت:لاحق ينام ؟؟

زينه قعدت على الكرسي تقرا الروايه اللى جبتها بتول وحست بمغ'ص في بطنها 

_مش عارفه بطنى وجعا'نى اوى وظهري كمااان وفجاه الا"لم اشتد عليها  ٠٠٠٠

زينه بصوت هادي جدا:اعاا٠٠٠٠٠بطنى وجعا"نى اوى ٠٠٠٠زينه دخلت الحمام وغسلت وشها وقالت:اي الا"لم ده ولا اكنها البر"يود زينه بتبص على البنطلون من ورا لقت د"م 

_😳😳

يتبع ٠٠٠

تكملة الروايه من هنا 

تعليقات

التنقل السريع