البارت 17_18_19
انت عمري
وصلنا ونمت بعد وصحيت علي رن جرز الباب قمت فتحت
لقيت عينيها جيباني من اول شعر راسي لحد رجلي هزت
راسها وقالتلي هاجر عماله تتصل وعمو باباك قولتلها هي
الساعة كام قالتلي العصر قرب يأذن صباحية مباركة ياعريس
قولتلها ماشي هاخد دش وارحلهم بصتلي وابتسمت وقالتلي
حمام الهنا زقيت الباب وقولتلها عن اذنك وبصيت عليها من
العين السحرية لقتها عماله تبص جامد ع باب شقتي ودخلت
وقفلت الباب جامد ..اتصلت يهاجر قالتلي كل ده نوم قولتلها
معرفش نمت النوم ده كله ازاي انتي كويسة حبيبي قالتلي اه
ياحبيبي الحمد لله عمو بس الي كان قلقان عليك اوي قولتلها
أنا هلبس وارحله مش عايزة حاجه اجبهالك معايا قالتلي لا
ياحبيبي خد بالك وانت سايق ولما عمو ينزلك بليل تعالي خد
اياد علشان زهق من قعدة البيت واخويا التنح كل ما أقوله
خده مشيه معاك شوية يخده ٣ دقائق ويرجعهولي تاني
قولتلها حاضر وقفلت
لبست فتحت الباب براحة ونزلت وسمعت صوت العربية
وبطرف عيني لمحتها واقفه في البلكونه عملت نفسي مش
شايفها وطلعت بالعربية ع طول
ايمان بعتلي علي الواتس اب قالتلي انها عملالي غدا وقالتلي
متعرفش هاجر ولما لقتني استلمت حذفت الرسالة من عندها
مردتش عليها وكبرت دماغي الساعة ٩ بعتتلي وقالتلي أني
الاكل جهز ومستنياني ارجع استلمت ومردتش ومسحتها
وقاعد قلقان من بنت الكلب دي وقمت لعبت نفسي بالزبائن
واياد فضلت العب معاه بس برضو متوتر وقلقان وخايف
لقتها بعتالي بتقولي انت مش بترد ع رسايلي ليه قولتلها
وانتي بتمسحي رسايلك ليه قالتلي بصراحة خايفة منك
تفهمني غلط قولتلها افهمك غلط ازاي قالتلي يعني تفكر اني
ست مش كويسة علشان بكلمك سكت مش عارف ارد اقولها
اي دي ..قالتلي هااا سكتنا تاني قولتلها أنا في المحل بس
والزبائن وابويا وكده قالتلي ماشي ياحبيبي ربنا يرزقك
عايزاك بقا متكلش اي حاجه علشان تخلص الاكل الي
عملهولك كله قولتلها أن شاء الله روحت اياد وشكل كان في
مشكلة عند هاجر فوق نزلت اخدته بسرعة وطلعت وقالتلي
أنها هتكلمني تحكيلي في التليفون اي الي حصل بصتلها
بزعل وقولتلها ماشي وطلعت
اتصلت بيا ايمان وقالتلي اتاخرت كده ليه قولتلها أنا جاي في
الطريق بس ملوش لزوم التعب ده قالتلي انت تعبك راحة
ياعمر هسخن الاكل عقبال ما توصل وقفلت طلعت غيرت
هدومي واخدت منها الصينيه وقالتلي لو عوزت اي حاجه
كلمني أنا صاحية هزيت راسي وبصيت ع ضهرها وهي رايحه
شقتها لبسه عبايا ضيقه اوي ومسيبه شعرها ولا اكنها عروسة
حتي وشها متغير اكلت شوية صغيرين ودخلت اخد دش
علشان افوق نفسي من الي انا فيه وأخرج الأفكار والوساوس
الي عماله تزن في دماغي دي كلمتني في التليفون قالتلي انها
عملالي فروت سلاط قولتلها والله مش قادر قالتلي خليه في
التلاجة ده جميل هيعجبك اوي قولتلها طب بصي الاكل كان
كتير اوي بجد وحرام الباقي ده هديه عندك فهمت اني خايف
هاجر تيجي وتلاقيه اطبقاها وحاجتها عندي قالتلي ماشي
جت بسرعة قبل ما الم الحاجه فتحتلها ولقتها مغيره هدومها
لبسه قميص وروب وعمله شعرها ديل حصان ومش لابسه
حاجه تحت القميص وبتوطي تلم الأطباق براحة ولما بتوطي
صدرها كله بيبان وبترفع عنيها تقولي ده لو اياد الي كان بياكل
كان هياكل اكتر من كده عايز اقولها ما تخلصي بقا وغوري
طلعت شالت الصنيه وانا واقف زاي الاهبل قالتلي الباب اتقفل
مش هعرف افتح وانا ماسكه الصنيه جيت اخد منها الصينيه
قالتلي المفتاح في الجيب اهو طلعه وافتحلي
دخلت ايدي اجيبه والروب أتفك وانا سهمت من المنظر بصت
عليا واخدت بالها وقالتلي مش مهم مش مهم افتحلي جريت
ع شقتها فتحتلها ورجعت شقتي وقفلت الباب ودخلت عايز
اكلم هاجر تيجي أو اروح اجيبها اول مره في حياتي اهيج
ووحده تثيرني كده مبقتش طايق نفسي من الهيجان الي انا
فيه ومش عارف اعمل وبدعي عليها علي الي عملته فيا كنت
صابر وساكت ومش حاطط الموضوع في دماغي وعايش منك
لله يابنت الكلبة
يتبع .
البارت 18
فضلت قاعد بكلم نفسي وعمال الف في كل حته في الشقة
ودخلت اوضتي وصفيت النور واترميت علي السرير مش
عارف انام قومت ولعت سيجارة ومسكن الموبيل لقتها بعتالي
بتقولي نمت لقيت ايدي لوحدها بتكتبلها لسه لقتها في ثواني
بعتت أنا مش جيلي نوم اكلمك صوت ولا عايز تنام قولتلها
الي يريحك وانا من جوايا بغلي هموووت مش قادر عايز اقوم
اكسر عليها الباب بشقتها بيها هي كمان لقتها اتصلت قالتلي أنا
افتكرتك زعلت مني قولتلها ليه ازعل قالتلي اصلي يدوب
حطيت الصنية وجبتلك الفروت سلاط لقيتك دخلت وقفلت
الباب وانا اتحرجت بصراحة اخبط 😭 اصلي أنا مليش في
الحلو اوي قالتلي دي فاكهة وانا عارفة انك بتحبها عملهالك
بالطريقة الي هاجر بتعملهالك المهم الاكل عجبك قولتلها اه
جميل تسلم ايدك قالتلي قولي بقا ايه اي الي مسهرك كده
قولتلها مش عارف مع اني وانا في المحل كنت هموت وانام
وانتي بقا اي الي مسهرك قالتلي مش عايزة الاحساس الي
عايشة دلوقتي يروح انت متعرفش أنا مبسوطة وفرحانه قد ايه
قولتلها احساس ايه ده الي مش عايزه أنه يروح
قالتلي الحالة الي أنا فيها صعب اوصفهالك بس باخصها في كلمة أنا طائرة من الفرح انت جميل اوي يا عمر
قولتلها ربنا يخليكي انتي الاجمل
قالتلي ..بصراحة انت شايفني جميل ..ست يعني ..أعجب
قولتلها ..اه جميلة هو انتي عندك شك في كده
قولتلها ..اه جميلة هو انتي عندك شك في كده
قالتلي ..جوزي خلاني معنديش ثقة في نفسي عارف لما تبقا
غايب عنك مراتك اكتر من ٢٠ يوم والمفروض بتيجي إجازة ٤
ايام تفضل قاعدهم ع التليفون تتكلم في اصحابك وشريك
والزبائن ولا اكني عايشة مع ابويا أو اخويا ناكل وبنشرب
ونتقعد مع بعض بس مفيش مشاعر احاسيس حب كلمة
حلوة كلامه كله عن الفلوس والاقساط وأنه عايز يكبر
ويتوسع في شغله ويستورد قطع غيار للمراكب من برا هي دي متعته يا عمر
قولتلها معقول مش بيجي جنبك خالص
قالتلي بس متضحكش عليا ولا تفتكرني بهول ويكبر
الموضوع واحنا في شهر العسل أنا بسمع من صحابي الي
اتجوزوو اني جوزها بيعمل معها كده في شهر العسل مرتين.
ثلاثة في اليوم واول الجواز أنا طول شهر العسل معملش
معايا غير المرة الاولي وكانت بشعه جدا وبعدها عمل مرتين
وان الله يحب المحسنين علي كده
قولتلها ..ما جايز يكون ده مرض وبيتعالج اكيد لاني ده مش طبيعي
قالتلي ..لا هو مقتنع أنه ده الصح والمفروض واني ده
الطبيعي وتعبت من كتر الكلام معه واشتكي ل امي قبل كده
وامي كلمتني وقالتلي عيب وازاي تحكي في حاجه زاي كده
مع جوزك وبيني وبينها كل ما اشتكي تقولي اصبري وعيب
تتكلمي في الحاجة دي لما مبقتش لا بشكتي ولا بحكي
وكبرت دماغي من الموضوع ده خالص وبقيت اشيله من
دماغي ..نكدت عليك أنا عارفه وقلبتلك دماغك 😭
قولتلها لا ابدا متقوليش كده
قالتلي ..م قادره اوصفلك كمية الفرحة والسعادة الي حسه
بيها وانا بكلمك ممكن اطلب منك طلب ياعمر
قولتلها ..ممكن طبعا
قالتلي عايزة اشوفك قبل ما تنام ضحكت وقولتلها ما أنتي لسه شيفاني
قالتلي خلاص ياعمر مش عايزة حاجه شكرا 😭
قولتلها هتشوفيني ازاي
قالتلي هجيلك هشوفك وهمشي ع طول ولا اقولك تعالي انت
قولتلها اجي أنا ازاي بس مش هينفع
قالتلي يلا بقا بطل رخامة قمت وهي قامت وسمعت صوت
الباب. هو بيتفتح فتحت بابي شاورتلي ب ايديها اني اجي
شلت مفتح شقتي من الباب. مسكته في أيدي ورحتلها
دخلت. قفلت الباب قالتلي اقسم بالله مش مصدقة نفسي
أنا جسمي كله متخشب واعصابي كلها مشدوده حطت ايديها
الاتنين علي وشي وقالتلي ياخبر انت وشك سخن كده ليه
وعماله تلعب بصباعها ع شفيافي وقامت حضناني اوووي
يتبع ..تفاعل أو غادر صفحتي لاني كده كده بحظر الغير متفاعلين 🤗
البارت 19 بقلم سلطان زماني
اول ما جسمها لمس جسمي وبستني محستش بنفسي زاي
الي فاقد الوعي مش قادر اتغلب علي نفسي واقاوم عقلي
غااايب حصل كده ...اول مره في حياتي اشوف وحده ست
صعرانه جنس ومحرومة بالشكل ده انا ارتحت وبعد ما
ارتحت عايزة اضرب نفسي ١٠٠ جزمة علي الي عملته ده والي
كنت شايفها جميلة من شوية وجامدة شيفها قرده قدامي
وشيطانه وقرفان منها ومش طايقها قالتلي ما تيجي ناخد شاور سوء
بصتلها قولتلها أنا لازم انام علشان المحل قالتلي مالك حساك
مش مبسوط كملت لبسي وقمت وهي ماشية ورايا بتقولي
فيه ايه مالك فتحت قفلت الباب ورايا ودخلت شقتي فضلت
اضرب ايدي في الحيط بوكسات لحد ما ايدي اتعورت وعمال
الوم في نفسي واقول لييييه هااا ليه ..مين دي وازاي
تطاوعها ما أنت لو عايز تعمل ده كان عندك 1000 وحده تانية
لو كنت قولت لهاجر كانت هتفضيلك نفسها وهتعمل معها الي
انت عايزه
ارد علي نفسي واقول فين ده ..هي بقت شايفه في حياتها
غير امها وتعبها حتي لما بتكون معاك مش زاي الاول عقلها
وقلبها في حته تانيه مش معايا
ياعمر يعني انت لو امك هي الي تعبانه وانت الي قائم
بخدمتها وبتروح معها عند كل الدكاتره متابع حالتها لحظة
بلحظة كنت هيبقا ليك دماغ للحاجات دي ..ولو انت رافض
ده وفقت ليه من الاول مدام عملت فيها راجل كان واجب
عليك تكمل للنهاية
.... حاسس اني عامل مصيبة كارثة خايف منها اوي هتعرف
اني عامل حاجه غلط من عيني ..خايف انه يبان عليا واكشف
نفسي بنفسي خايف انها تقولها سمعت الفجر بياذن عيني
غمضت ورحت في النوم وانا ع كنبة الانتريه قمت الساعة ١١
قلقت لقيت نفسي مرمي ع الأرض وقايم جسمي كله مكسر
اخدت دش بسرعة ولبست ونزلت رحت ع المحل قعدت ابويا
سألني علي اياد قولتله شوية أمه هتنزله وقاعد عمال اقول
يارب ما تطلع من الشباك ولا تنزل وا فتكرت ايامي معها اول ما عرفتها ..
شوية كلمتني واطمنت عليا وقالتلي انها راحت
عليها نومه وكانت تعبانه مقدرتش تكلمني امبارح ....افتكرت
انها قالتلي بليل وانا مروح اني في مشكلة عندهم في البيت
قولتلها المهم اي الاخبار دلوقتي ..قالتلي اني في مشاكل
بسبب العمارة دي وفلوس بينهم وبين بعض وحبكت يتخانقو
عليها وامي عيانه قولتلها ربنا يهديهم يارب ويكمل شفها علي
خير قالتلي انها شوية هتنزلي بالغدا واياد قولتلها متتعبيش
نفسك نزلي بس انت اياد لحد المدخل قالتلي ماشي وقفلت
فضلت وقفاله ع السلم لحد ما نزل وانا اخدته وحمدت ربنا
انها منزلتش وعلي الساعة ٩ اتعمدت اني اروح اجيب بضاعة
ناقصة المحل وخليت ابويا قبلها ب اياد في المدخل
ولما سالت ابويا قالها اني بجيب بضاعة جبت البضاعة حطتها
في المخزن ورحت قعدت مع صحابي اتصلت بيا مرتين
مردتش ولما قومت كلمتها وانا في العربية مروح قالتلي انت
كويس ياحبيبي
قولتلها اه الحمد انتي مفيش حاجه نقصاكي اجبهالك
قبل ما اروح
قالتلي لا طمني عليك لما توصل أنا صاحية لأحد ما الاستاذ ابنك يتكرم وينام وضحكت قولتلها حاضر ياحبيبي وقفلت معها
يتبع
تكملة الروايه من هنا
تعليقات
إرسال تعليق