القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية انت عمري البارت 26_27_28_29🔥بقلم ✍️ سلطان زماني في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله




🔥البارت 26_27_28_29🔥بقلم ✍️ سلطان زماني 


قومتها وهدتها وعدلتلها هدومها قولتلها علشان خاطر ربنا 


سامحيني أنا مش عايز عليا زعلك اقسم بالله ولا عايز اسيبك 


تبعد عني خايف زعلنا يطول والشيطان يدخل بعدما بنا اكتر 


ونبعد عن بعض خليكي هنا وانا الي هسيب البيت وهروح 


اجبلك اياد وماما يقعدو معاكي خايف اوووووووووي ياهاجر 

حقك عليا 


لقتها هديت قفلت الشباك جامد اوي واخدتها وقفتها ع بابا 


المطبخ وفتحت التلاجة جبتلها مياة وعصير تشربهم حطيت 


العصير في كوباية وادتهاله أيدها بتترعش ومش عارفه 


تمسكها مني قربت وشربتها وهي مش عايزة تفتح بقوها 


صعبت عليا 


وصعبان عليا نفسي عايز اقولها الحقيقة واني اضحك عليا 


وأنها بنت الكلب دي الي عمله صاحبتك هي السبب في كل ده 


ولو مكنتيش انتي قربتلها ووحكتلها عي تفاصيلنا مكنش 


هيبقا ليها وجود اصلا في حياتنا ..نظرتها والكسرة والحسرة 


الي في عينيها بتموتني بتزعلني جامد اكتر ما هي زعلانه 


عمري ما كنت أتصور اني انا الي اوجعها كده ..هاجر وقفه 


معايا ولا لكنها بنت عندها 5 سنين بصالي ومبرقالي ومش 


بتتكلم خالص قولتلها انا هخدك ونروح لماما ول اياد وهعملك 


الي انتي عايزاه بس علشان خاطري قوليلي أصلحك ازاي 


واعمل اي علشان تسمحيني 


أنا استاهل ضرب الجزمة أنا متربتش وكلب وحقير وزبالة 


لقيت عنيها بتغمض وبتفتح بالعافيه ومش قادره تقف قعدتها 


ودخلت لبست هدوم خروج وقومتها عدلت هدمها وقولتلها 


يلا نروح لماما راحت عند بابا الشقة وانا جبتلها شنطتها 


والموبايل بتعها واخدتها ونزلنا ركبتها وطول الطريق ولا لكنها راكبه تاكسي مع راجل غريب حتي البصه مفيش بصه النحيه 


التانية قبل ما نوصل المحل مسكت أيدها وقولتلها بالله 


عليكي يا هاجر ما تحكي لحد حاجه ولا تدخلي حد في 


مشكلتنا دي وانا والله هعملك كل الي يرضيكي بس 


متبعدوش عني هزت راسها وابتسمت ابتسامة معنها يا مسهل 


أن شاء الله وصلنا كان ابويا قاعد مع اياد قدام المحل نزلت 


ومصبرتش اني اركن حتي وشيفاها في المرايا وانا بركن انها 


بتخده منه سبت العربية في نص الشارع ونزلت نديت عليها 


لقيتها بتسرع خطوتها وقربت من بيتهم 


يتبع 🔥



🔥البارت 27 🔥بقلم ✍️ سلطان زماني 


جريت عليها ووقفت قصادها قولتلها هو انا مش بنده عليكي 


قالتلي احنا في الشارع ع فكره وعمال تقدم وانا ماشي وراها 


لحد ما دخلت المدخل قولتلها انتي بتقلقيني ليه حضنت اياد 


اوي وقالتلي هو انت مكفكش الي عملته فيا هناك كمل يلا 


قول كمان


 اتعصبت وكنت عايز اضرب دماغي في الحيط قولتلها يا ام 


اياد أنا اعصابي بايظة اوعديني طيب انك هتديني فرصة 


تانية قالتلي اوعدك ممكن بقا تمشي قولتلها حاضر ولفيت 


وشي وبخرج من الباب وبقفله لقتها بصه عليا ومركزة فيا اوي 


فضلت واقف فضلت كده حوالي دقيقة ولقتها طلعه السلم 


وانا واقف وقامت بصتلي تاني اوي وانا فضلت واقف مش 


عارف مصيري اي عايز اطلع ليها وواقف محتاس لا أنا عارف 


الي عملته ده صح ولا غلط 


رحت ل ابويا لقيته ركن العربية ومن قلبة وشي ابويا خايف 


يكلمني وسيبني قاعد لوحدي لحد ما اهدا واحكيله من نفسي 


فضلت قاعد شايط ولعت يجي ٥ سجاير والسجارة 


ال٦ ..اخدت بالي اني ابويا شايفني وانا مش بشرب قدمه 


طفتها ورحتله قولتله أنا ياحاج والله مش قادر اقعد ومخنوق 


ومايعلم بيا الا ربنا قالي اصبر هقفل الحساب وهخلي صلاح 


يكمل ويقفل وانا هاجي معاك قولتله تيجي معايا فين قالي 


مكان ماتروح فضلنا مشيين أنا وابويا لحد ما قولتله انا واقع 


في مشكلة كبيرة قالي مشكلة اي 


قولتله في وحده صحبة هاجر جارتنا عرفتها عننا تقريبا كل 


حاجه. هي كانت معظم اليوم في شقتنا قاعدة وبتشوفني 


وانا داخل وخارج الست دي جوزها تقريبا كده هجرها بيجلها 


٤ ايام في الشهر


 دخلنا قعدنا في حديقة وطلبنا ٢ قهوة وقالي كمل وبعدين ..


قولتله بنت الكلب دي استغلت غياب هاجر وبعدها ومرض 


ولدتها وفضلت بقا تشغلني والاول كنت شاكك من تصرفاتها 


واول ما اتاكدت انها مش تمام اخدت جنب وهاجر الي كانت 


بتخليني اجيبها وواوصلها كمان معايا بليل لحد ما عرفت 


تدخلي وعملت معها كده قالي استغفر الله العظيم قولتله 


اقسم بالله مش أنا قالي انت بتزعق ليه ياض ما أنا عارف انا 


يستغفر ربنا عادي ..

وطلعت بقا هي وهاجر الي مرتبين الحوار ده علشان 


يوقعوك .


.قولتله لا هي كل ده متعرفش أنا خونتها مع ميناصلا ..


.قالي امال عرفت ازاي انك خونتها ..


قولتله ماهي بنت الجزمة دي انا جيت نمت عندكم امبارح 


وكلمتني قالتلي انها خلاص شالت الموضوع من بالها وأنها 


هتبعد وهتعمل كل الي أنا عايزه ونزلت روحت شقتي لقتها 


وفضلت تدحلب وتستهبل وتحور لحد ما خلتني أنا مش في 


واعي وشيطاني اتمكن مني وعملت كده معاها تاني وفضلنا 


سهرانين لحد ٨ الصبح والشقة طبعا موجود اثر السهرة 


وراحت عليا نوما ولقيت الصبح هاجر في وشي 


 ابويا ..مقولتليش برضو عرفت منين قولتله من المركبه 


والبورنص والشقة كانت مقلوبه ومن الحالة الي كنت فيها 


وعيني كان باين عليا اني عامل مصيبه انا عارف نفسي 


قالي طب ووصلت ع ايه معها ...قولتله قالتلي انها هتسامح 


بس أنا قلبي مش مطمن قالي مفيش اصعب ع الست من 


الخيانة قولتله والله غصب عني أنا عايز اقولها واحكلها كل 


الي حكتهولك ده وافهمها اني اضحك عليا وضحية قالي سبها 


بس تهدأ وانا هكلمها وهخلي امك ترحلهم تلطف الجو بس 


انت غلطان ومتقولش اضحك عليك دي قول انها شيطانه 


العبانه وحده وسخة وقزرة كان اولي انها تخلص هي 


بصحبتها وتحترم الصداقة والاخواه والعيش والملح والعشرة 


ومتبصش لجوز صحبتها احنا مش ملائكة ولا معصومين من 


الخطأ بس انت ياعمر كان واجب عليك توقف المهزلة دي من 


بدايتها كنت كشفت ليها صحبتها انها منحطه وزبالة غلطك 


الوحيد انك استمرت واتمديت ومعرفتش مراتك ..وهاجر 


اعزرها سامحها ع اي حاجه تقولها دلوقتي متقفش ليها ع 


الكلمة خليها تصفي وتطلع كل الي جواها واستحمل وانت 


رجلك فوق رقبتك مش علشان انك بتحبها لا علشان انك 


غلطان وغلط كبير اوووي وزاي ما هديت الثقة فيك عندها 


انت مطالب انك ترجعها تاني قولتله هي بس ترجعلي وانا 


هعمل كل الي هي عايزاه والله


يتبع .



البارت 🔥28 🔥 بقلم ✍️ سلطان زماني 


رجعنا أنا وابويا فضل طول الطريق يطمني ويقولي سبها بس 


تهدأ واني الموضوع بسيط بس برضو مش مطمن ولا مرتاح 


وصلنا لعربيتي


 قالي ما تيجي تتعشا معانا واقعد معانا لحد ما نفسيتك 


تروق ..اتكسفت أقوله اني نفسيتي مش هتروق غير لما هاجر تسامحني .


.قولتله هروح اعدي ع صحابي قالي ماشي المهم حبيبي 


متعصبش نفسك ومتشيلش نفسك فوق طاقتها قولتله خلي 


امي تدعيلي قالي ماشي خد بالك من نفسك 


فضلت الف بالعربية مش عارف اروح فين ماشي وخلاص 


مسكت موبايلي واتصلت ب هاجر اول مره جرز تاني مره 


قفلته عايز اكلم حمايا واخده ونتكلم أنا وهو بالعقل واشرحله 


واقوله اعتبرني زاي ابنك والكلام ده يمكن يساعدني ويحاول 


يأثر عليها بس الوقت متاخر وانا عارف أنه بينام بدري 


وفتحت الواتس لقيت بنت الكلب دي بعته رسايل كتير 


ومسحها كلها قمت عملها حظر ومسحت المحادثة كلها 


وافتكرت بعدها اني الحاجات دي كانت هتبقا دليل ع صدق 


كلامي وفضلت اضرب دماغي في دريكسيون العربية والعن 


غبائي ..كلمت صاحبي قولتله اسمها اي الأزازة الي جبتها دي 


قالي انها بتتباع في السوق الحره ومش هلاقيها في المحلات 


اصلا قولتله قولي طيب ع اسم حاجه تكون كويسة قالي الي 


يشوفك امبارح ميشفكش النهارده   ..اي عندك سهرة حلوه 


ولا اي ..لما لاقني مضايق ومتعصب وهقفل قالي تعالي طيب 


اقعد معايا شوية قولتله لا أنا مش عايز اقعد مع حد قالي 


هحطلك شوية في ازازة تانيه قولتله ماشي أنا عايز افصل من 


الي أنا فيه ده قالي دي هتخليك تنسي الدنيا بالي عليها 


رحت خدتها ورحت شقتي ورزعت الباب جامد ولما دخلت 


افتكرت كل حاجه حصلت طلعت الأزازة حطتها ع التربيزة 


ودخلت اخدت شاور وسامع الموبيل بيرن وانا في الحمام 


خلصت ولبست لقتها ايمان 


رديت عليها قبل ما اتكلم واشتمها واهددها اني هفضحها قدام 


جوزها قالتلي والله حاولت اقولك واتصلت بيك لما قالتلي 


انها هتيجي وفضلت اخبط وارزع عليك الباب وانت ولا هنا 


والله مليش ذنب وانا مكنتش احب اني الموضوع بينكم يوصل لكده 😭 أنا مش خرابة بيوت ولا خطافة رجالة زاي ما انت فاكر 


قولتلها بصي بقا ياروح امك أنا الي كان مخليني ذوق 


ومحترم مع الي جابك علشان هاجر بس وعزة جلال الله لو 


بيتي اتخرب وهاجر ضاعت مني ل هخرب بيتك ومش 


هيهمني حد انتي تكلميها من نفسك وتقوليلها الي حصل واني 


مليش ذنب ي أما أنا الي هقولها وعندي الدليل أنا مش اهبل ولا برياله 


قالتلي قولها علشان تخرب خالص وانا كده كده هطلق من 


جوزي ولا هو ولا أهله يهزو شعره مني ويصدق ولا ميصدق ميشغلنيش اصلا 


قولتلها ما انتي علشان فاجرة وتلاقيكي مقضيها اصلا وخربها مع الكل 

قالتلي عمر ميمحلكش انتي كده ذوتها اوي 


قولتلها انتي لسه شفتي حاجه أنا هوريكي الطيب الذوق 


والمحترم ده لما يقلب بيعمل اي 


قالتلي طب ممكن تهدأ ..افهم أنا صحبتها الوحيدة يعني 


سرها معايا وبتتاثر بكلامي وبتاخد راي والزن ع الودان أمر من السحر 


قولتلها يعني اي 


قالتلي يعني انا ست زيها وافهمها اكتر منك وبحكم عشرتي 


ليها وكلامي معها حفظتها سبها بس تهدأ كام يوم وهي كده 


كده بتكلمني وانا هقنعها انها ترجع واني مفيش راجل 


مبيغلطش واني عمر بيحبك والكلام ده عرفت بقا اني حنانك 


وتسرعك ده هيوديك في داهية 


قولتلها والله لو خسرت هاجر ل اخسرك حياتك ونفسك هخليكي تلعني اليوم الي شفتيني فيه 


قالتلي ..لا ياحبيبي مش هتخسرها ممكن تهدأ بقا وخلينا 


نفكر بعقل أنا عارفه انك مكلتش حاجه من الصبح هجهزلك 


الاكل واجبهولك ولا تيجي عندي احسن 


قولتلها ما تبطلي بجاحه بقا 


وفتحت الأزازة وشربت شوية 


قالتلي الله يسامحك هسبلك الصنية قدام الباب وهمشي 


قولتلها مليش نفس اصلا والله 


قالتلي علشان خاطري انت مكلتش حاجه من الصبح 


والموضوع الي شاغل بالك ده صدقني ايام وترجع الدنيا زاي 


ما كانت متقلقش  افتح بقا خد الاكل مني 

يتبع .. 


البارت 🔥29 🔥بقلم ✍️ سلطان زماني 

قمت فتحت ولقتخا بكل برود وبجاحه دخلت وقالتلي اي الي 


مبهدل الشقة كده 


قولتلها أنا حياتي وانا نفسي متبهدل اكتر من الشقة ..اخدت 


بالها من الأزازة وقالتلي انت كده بتدمر نفسك حرام عليك 


صحتك قولتلها أنا مش عايز اكل ولا ليا نفس لحاجه وانتي 


اي الي جابك هنا اصلا تاني 


قالتلي اقعد بس واهدا وفضلت تمشي أيدها علي شعري 


وتقولي انت ليك عليا اني ارجعهالك والموضوع سهل جدا بس 


تعمل الي اقولك عليه وتنفذه بالحرف 


قولتلها اي هو 


قالتلي لا الاول تأكل وانا هقولك علي خطة متخرش المية


قولتلها مش عايز اطفح وقولي وانجزي


مسكت المعلقه وبتاكلني وبتقولي هقولك وانا بتاكل يلا افتح بوقك بقا علشان خاطري 


وبتقولي انت تسبها لما تهدأ يومين ٣ اسبوع كده ومتكلمهاش 


خالص ولا تهتم ولا تبعت ليها حد 


وانا كمان هوصلها انك مش موجود هنا وتفهمهم عندك اني لو 


اتصالت أو سالت يقولو انهم ميعرفوش عنك حاجه ولما 


بيكلموك مش بترد ولما تكلمني هقلقها عليك وهخضها 


وهخليها هي الي تكلمك وتتجنن عليك كمان وساعتها انت 


استغل الموقف وقولها انك تعبان نفسيا بسبب الي حصل 


وانك ندمان وكلمتني حلوين منك هتلاقيها حنت وبقت 


عجينه في ايدك تعمل فيها الي انت عايزه


تفتكري هيفرق معها غيابي اصلا 


قالتلي لا تكون فاكر ياعمر انك انت بس الي بتحبها وميت 


عليها كده 


قولتلها قصدك اي 


قالتلي هي بتحبك اكتر وبتعشقك بس طبعا مش اكتر مني 


قولتلها هي قالتلك كده 


قالتلي الفرق انك بتعبر عن حبك بالمواقف وحنيتك وطيبتك 


وجدعنتك معها.وخوفك وغيرتك عليها 


هي بتحبك بس من النوع الكتوم بس صدقني أنا 


لو عملت الي بقولك عليه ده هيجننهاوهتوفر ع نفسك تعب 


كتير اسالني أنا 


قولتلها خايف تفهم بعدي ده غلط وتعاند اكتر 


جابت مناديل وميحتلي ايدي وشفايفي مكان الاكل ودخلت 


جبتلي مياة وقالتلي اعملك شاي ولا قهوة قولتلها مش عايز 


حاجه فضلت وقفه في المطبخ وانا عمال افكر في كلامها 


وبقول ياض خليها تساعدك علي الاقل تنقلك اخبارها وقولت 


اني لازم اكلم بابا الصبح أقوله ميحكيش ليها ولا لاي مخلوق 


حتي امي عن الي قولتهولو لتبقي نصيبة من غير احس 


شربت شوية تاني ولقتها جايه عليل في أيدها الشاي وبتقولي  


انت بتشرب تاني قولتلها عايز اهدا هموت يا ايمان 


لقتها اتخضت وجت وقالتلي بعد الشر عليك ياعمر متقولش 


كده والله ياحبيبي أنا بحبك وكتر وحده في الدنيا دي تخاف 


عليك قولتلها بلاش الكلام ده قالتلي خلاص هقعد معاك 


ومش هفتح بقي خالص بس علشان خاطري اهدا 


قولتلها أنا عيني دي الي مودياني في ستين داهية مش بعرف اتنيل اخبي 


قالتلي انت غلطت انك اعترفت مكنتش عارف تضحك عليها بكلمتين 


قولتلها عيني فضحتني حاولت بس مقدرتش غبي غبي 


قربت وقالتلي خلاص بقا انت مكبر الموضوع كده ليه بصيت 


حواليا عايز السجائر قالتلي بتدور ع اي قولتلها السجائر 


قالتلي فين قولتلها في البنطلون الي كنت لابسه قالتلي قالعته 


فين ولسه بقوم علشان اجيبه قالتلي خليك ياحبيبي قولي هو 


فين وانا هجبهولك قولتلها في الحمام جلتهولي طلعت 


المفاتيح من الجيب والسجائر والولعه ولقيت حتة الحشيش 


الي جبتها امبارح في الجيب لفيت سيجارة وقالتلي ما كفايا 


بقا ياحبيبي علشان صحتك قولتلها انتي اخر مره كلمتيها 


امتي 


قالتلي قبل ما ادخلك كده بنص ساعة وفضلت أهديها واقولها 


انك محترم وبتحبها وساعة شيطان واني مفيش راجل مش 


بيخون وجبت الحق عليها انها مكنش ينفع تسيبك كده 


قولتلها وهي قالتلك اي 


قالتلي ماهو طبيعي دلوقتي متتقبلش كلامي بس اصبر الزن 


ع الودان أمر من السحر قولتلك خلاص انسي الموضوع ده 


وانسها وطلعها من دماغك شوية قولتلها ياريت اقدر لقتها 


قربت وقالنلي أنا عايزة اشرب معاك قولتلها خدي الأزازة 


وروحي شقتك وعيشي حياتك قالتلي يخربيت رخامتك 


ومسكت الأزازة وفتحت النيش جابت كاسين وصبت ليها وليا


يتبع🍻 في صحتكم بقا🍾


يتبع 

تكملة الروايه من هنا 



 

تعليقات

التنقل السريع