القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

#البارت_العاشر #الصغيره_والديب2 #بقلمي_ميرو_محمد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله

#البارت_العاشر

#الصغيره_والديب2

#بقلمي_ميرو_محمد *تفاعل بقا عشان انزلكم واحد تاني انهارده *


ذهبت ساندي وزين وجني الي المستشفي وسليم وصلهم .

ساندي : انا خايفه اوي .

اخدتها جني في حضنها وقالت: اوعي تخافي احنا معاكي خليكي قويه لان ربنا معاكي فاهمه .

هزت ساندي راءسها بقلة حيله .نظر اليها زين وقال .

زين : حبيبتي لازم تقوم ليا فاهمه ياعشقي وروحي . انا بحبك اوي ياساندي .

سليم : لاء احنا نخرج ونسيبكم مع بعض تعالي ياجني . اخذ سليم جني وخرجو الي الخارج  .


ساندي : انت بتحبني بجد ولا بتعطف عليا يازين .

زين : انا لو فضلت اكلم عن حبي وعشقي ليكي مش هيخلص الكلام ياساندي .

ساندي : بجد يازين بتحبني .

زين : اخرجي بس من هنا وانا مش هسيبك لحظه وهعرفك اذاي انا بحبك . ابتسمت ساندي ودخلت في احضان زين 


في الخارج عند سليم وجني ...


جني : انا قلقانه علي ساندي اوي . هي هتتعب صح .

سليم : اطمني الدكتوره هتيجي وتقولنا الهيحصل . ربنا يسامح الكان السبب .

جني: فرح غلطت اوي بس معرفش ليه عملت كده . ممكن عشان زين .

سليم : دا مش مبرر انها تدمر حيات شخص غيرها . دي انانيه .

جني بزعل: عندك حق .

سليم : حبيبتي متزعليش كله هيتصلح . ونظر وقال اهي الدكتوره جات اهي .


الدكتوره سلمي : المريضه جات .

سليم : ايوه هي جوه يادكتوره .

سلمي ابتسمت: انت سليم ابن احمد الديب  .

سليم بابتسامه: ايوه في حاجه  .

سلمي: لاء اصلك شبه اوي وبعدين ولدك لطيف خالص . وياترا انت زيو ولا ايه .

سليم بضحك علي شكل جني وهي بتبص علي الدكتوره ورافعه شفتها لاعلي : احم لاء انا لطيف اوي زي بابا . وهتشوفي بنفسك .

جني : وحيات امك .

سليم : احم احم تعالو ندخل لساندي .

جني وهي تضر.ب سليم في كتفو .

تعالي لما نشوف اخرتها . ضحك سليم علي جني وغيرتها . ودخلو عند ساندي ...


سلمي: الجميل عامل ايه. 

ساندي ابتسمت وقالت : الحمد لله  . بس انا خايفه .

سلمي: لاء مش عاوزين خوف عاوزين اراده وعزيمه فاهمه .

ساندي: حاضر . نظرت سلمي الي سليم وقالت .

سلمي : مش هيكون في مرافق وانتو هتيجو في زيارات بس .

زين : بس مش هينفع احنا هنا وهنجيب حراسه كمان .

سلمي: حضرتك مينفعش .

زين بعصبيه: هو ايه دا المينفعش احنا هنستهبل انتي مش عارفه احنا مين .

سليم : اهدا يازين . بصي حضرتك الموضوع مش بسهوله اوي كده زي ماانتي فاكرا . في خطوره عليها . واحنا التلاته هنكون هنا والمستشفي هيكون عليها حراسه لحد ماساندي تخرج من هنا .

سلمي: والله بقا دا مع مدير المستشفي . 

سليم : تمام انا هكلمو .

سلمي: تمام عن ازنكم  . وخرجت من الغرفه .

سليم : يابني بهدوء احنا مش عاوزين مشاكل .

زين : ماهي المستفزه ياعم .

سليم : بلعكس . دي رقيقه اوي 😂

جني: لا ونبي . متشوف ابن عمك يازين لخلي يقعد في المستشفي .

سليم : واهون عليكي يامزتي .

زين : ونبي مش طلبه محن ياعم سليم .

ضحكت ساندي عليهم . فهم يحولون يخرجونها من جو الخوف والحزن والتعب ال هي فيه .........


#بقلمي_ميرو_محمد 


في قصر عائلة احمد الديب......


احمد : اتصلي عليها يافرح . وقولي ليها ايه الخطه الجديده .

فرح : حاضر . ورنت فرح علي نانسي ....


عند نانسي .....

نانسي: اهي بترن اهي .

امها كريمه: ردي وقولها علي الخطه .

نانسي: اكيد الكل مشغول . عشان كده اتصلت . وردت نانسي عليها .

فرح : الو ايوه انا نفزت كل الاتفقنا عليه اعمل ايه تاني .

نانسي: الخطه الجايه لسليم وجني .

فرح : طب هعمل ايه معاهم .

نانسي: هتحطي برشامه هقولك عليها  في اي مشروب سليم هيشربو. وكمان في برشامه هتحطيها لجني . وبعد كده سليم هيغلط مع جني وبكده هيكرهو بعض .


الكل بصدمه من الكلام ..

فرح : بس ممكن حد يعرف .

نانسي: اطمني مجرد ماالبرشامه مفعولها يروح مبيكونش ليها اثر في الجسم .

فرح : تمام هتجيبلي البرشام دا ازاي .

نانسي : هشوف وهتصل بيكي تاني . واغلقت الخط ....


مراد: لاء دي مش انسانه ابدا .

مالك : المكالمه عدت الدقيقه . هبلغ يونس .

احمد : طب بسرعه . وانتي يانغم هتنفذي الاحنا اتفقنا عليه انتي ومالك عشان اكيد في حد مراقب القصر .

نغم : حاضر ياعمو ..

مراد: حلا وهنا وعلا هيتخنقو مع بعض في المول . وبردو اكيد في حد مراقبهم . وبعد كده هي هتطمن ان خطتها ماشيه كويس . 

حامد : انا وانت يامراد هنقول اننا زعلنا  من بعض وهنفض الشركه بنا . وبردو هيوصلها الكلام دا وساعتها هي هتفكر ان الهي عاوزا حصل .

زينه : طب وسليم وجني .

احمد : هبلغهم وخليهم يجو علي القصر عشان ننفذ بقيت الخطه .


الكل : تمام .

نغم جلست في الجنينه وهي تفكر وتشرب قهوه .راح مالك عندها .

مالك : حبيبتي بتفقكر في ايه  .

نغم : مش عارفه هي ليه بتعمل معانا كده .

مالك : هي بتنتقم مننا عشان المنشاوي ابوها اتعدم بسبب عمي احمد وابوكي .

نغم : بصدمه ازاي دا .

مالك : المنشاوي كان زعيم المافيا وطبعا كان طمعان في الشركه والاملاك بتاعتنا . بس طبعا ابوكي وابويا وعمي حامد وعمي احمد  مسكو وجمعو كل حاجه  عنه وقدموها للنيابه .

نغم : ياخبر . دا ربنا يستر اكيد ناويه على نيه سودا .

مالك : ربنا يستر . المهم خلصي عشان نخرج ونفذ .

نغم : حاضر .


عند حلا ...

حلا جلسه حزينه وتفكر في القادم .

احمد : مالك ياحبيبتي في ايه. 

حلا: خايفه علي الولاد اوي . وكمان مش عارفه  هيحصل ايه. 

احمد : تخافي وانا جنبك ياقلب احمد .

حلا: قلقانه بس .

احمد : متقلقيش ويلا اجهزي عشان هتخرجي انتي وهنا وعلا وتنفذو الاتفقنا عليه .

حلا : حاضر . وفعلا بداءو يجهزو .

وبعد وقت قصير خلصو ...وتجمع الكل في الاسفل ....


احمد : كله جاهز .

الكل : ايوه .

احمد : تمام مش عاوز غلطه 

مراد : انا ويونس هنكون هنا يااحمد عشان ممكن نانسي تيجي علي هنا .

احمد : احتمال ضعيف اوي .

مراد : هنشوف اهو نكون عملنا كل احطيتاطنا .

حامد : كده صح وانا هروح اعمل اني هقابل هاني في المطار .

احمد : طب تمام يلا بينا ..وذهب الكل .وبداءو في الخطه .


عند مالك ونغم .....

مالك : نغم بقولك انزلي من العربيه .

نغم بدموع : والله مش انا يامالك مش انا . 

مالك : قولتلك انتي اومال ازاي وانتي بتق.لعي هدومك وكانت هدومك انتي وانا عارفها اخرجي بقولك

وخرجت نغم بدموع من العربيه .

وفعلا كانت في اذن تسمع الكلام . وهي نانسي وطبعا هي حطه اجهزه تصنط في كل حته . بس القصر احمد نضفو من الكاميرات والاجهزه كلها .


اما بقا عند المووول ....

كنت تجلس حلا وعلا وهنا في كافيه .


علا : بنتك مش هسمحها ابدا ياهنا فاهمه .

هنا : حقك عليا انا والله وبدات تعيط.

علا وهي تقصد ان ترفع صوتها : كل دا ليه عشان زين بيحب بنتي .

هنا : خلاص ياعلا خلاص اعمل ايه .

حلا : ممكن تهدو بقا وخلونا نفكر .


وكان في مراقب ليهم . واتصل بنانسي .

المجهول : ايوه ياست هانم .

نانسي : ايه الاخبار عندك . 

المجهول: كله تمام والامور هنا زي ماانتي عاوزا بظبط .

نانسي  : حلو اوي . هتلي بقا الهديه القولتلك عليها .

المجهول : يخرجو بس من المول وهجبها .

نانسي: تمام منتظرك . واغلقت الهاتف .

امها كريمه: كله تمام .

نانسي بضحكت شر : تمام انا هروح القصر اجيب الورق واجي وانتظري انتي الاستاذه الهتيجي . وخلينا علي تلفون .

امها : تمام خلي بالك من نفسك . وذهبت نانسي الي قصر احمد الديب............


ياترا هيحصل ايه هنعرف البارت الجاي احداث كتير 

*تفاعل عشان انزل واحد تاني انهارده وعد *

تكملة الروايه من هنا 

 

تعليقات

التنقل السريع