القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

#البارت_التاسع_عشر #الصغيره_والديب2 #بقلمي_ميرو_محمد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


#البارت_التاسع_عشر

#الصغيره_والديب2

#بقلمي_ميرو_محمد  * تفاعل ياجماعه ماهو التفاعل بيقل غصب عني مبنزلش وانتظرو المغرور والدلوعه اساعه عشره معلش قصرت معاكم بس بجد غصب عنى *


استنو استنو انا جايه معاكم . 


نظرت جني ونغم وسليم ومالك للخلف . وكانت الصدمه .

سليم : نهي . انتي مسافره ولا ايه .

نهي : ايوه عندي شغل في المانيا . وصدفه انتو كمان رايحين .


نظرت نغم لجني دون كلام .


سليم : ايوه مسافرين .

مالك : طب يلا عشان منتاخرش الطياره هتطلع .

سليم : ايوه يلا يلا . 


ذهبت جني الي الامام دون كلام منها . 

وذهبت اليها نغم ومشيت معاها .


مالك في ودن سليم : ايه الجابها دي . هتخربلك الدنيا مع جني تاني .

سليم : والله معرف والله ولا كنت اعرف انها هتسافر المانيا لو اعرف كنت غيرت السافريه .

مالك : طب امشي امشي ربنا يستر . 


ذهبو جميعا الي الطائره . 


وجلست جني وبجانبها سليم . وجاءت نهي اوه الكرسي بتاعي جانبك ياسليم .


نظرت جني اليهم وقالت : وانا مش عاوزا اقعد هنا .

سليم : ليه ياجني ماله الكرسي .

جني : هو كده وخلاص مش هقعد هنا يعني مش هقعد هنا . 

مالك راح ليهم : في ايه مالكم .

جني : انا مش عاوزا اقعد هنا يامالك .

مالك : طيب اهدي والانتي عاوزا هنعملو .

سليم : تعمل ايه هي الملاهي هنا بقولك ايه هات نغم هنا جنبهم وانا وانت نقعد مع بعض.

مالك : ماشي . تعالي يانغم اقعدي هنا


قامت نغم وجلست وسط نهي وجني . 

وسليم بجانب مالك .

مالك : دا احنا ليسه في الاول اشرب بقا .

سليم : اسكت ونبي اسكت . انا مش عارف هعمل ايه مع جني كل مقول ان خلاص هصلحها تخرب اكتر .

مالك : ربنا يستر بقا ...


#بقلمي_ميرو_محمد 


في قصر عائلة احمد الديب.....


شهد : هاني انا عاوزا ارجع امريكا .

هاني : ليه ياشهد خليكي معانا .

شهد : انا جيت عشان فرح مالك . ولازم ارجع عشان شغلي .

احمد : طب متشتغلي هنا ياشهد وبلاش سفر اصلا .


شهد نظرت لحلا وقالت : مبقاش مكاني يااحمد وانت اكتر واحد عارف كده .


مراد : احم احم زين هي ساندي فين .

زين : مش عارف كانت هنا شكلها في الجنينه .

شاكر بيه : طب واحنا بردو لازم نرجع كفايا كده .

حامد : ليه ياشاكر بيه خليك معانا وقضي الاجازه معانا .

روميساء : ايوه يابابا ونبي وبعدين احنا ليسه مخرجناش ولا اتفسحنا هنا .

احمد : خلاص ياشاكر بيه بقا خليكم . ولا انت بتقلل مننا .

شاكر : لا طبعا يااحمد بيه انت مقامك عالي اوي .

حامد : يبقا خلاص خليكم .

شاكر : ماشي ياسيدي نقعد يومين كمان .

زين : طب انا هروح اشوف ساندي . 

روميساء: استنى يازين هخرج اشم هوا معاك برا .


قامت روميساء وخرجت هي وزين الي الخارج . 


كانت ساندي تجلس علي الاورجيحه وتنظر الي السماء . 

ثم جاء اليها زين وقال .


زين : الجميل سرحان في ايه .


نظرت ساندي اليه والي روميساء وقالت .


#بقلمي_ميرو_محمد 


ساندي : قاعده شويا في هدوء في حاجه .

روميساء بسهوكه : ليه ياساندي انتي مش بتحبي التجماعات ولا ايه .

نظرت لها ساندي من فوق لتحت وقالت: التجماعات مع الناس البحبها وبس .

زين : طب تعالي ياروحي نخرج سوا .


روميساء بخبث : الله ياريت يازين ونبي . حتي نغير جو .


نظرت ساندي الي زين وقالت : عن ازنكم هطلع ارتاح .

زين : ليه مش هنخرج .

ساندي : معلش تعبانه محتاجه ارتاح .

روميساء : بقولك ايه ياساندي انا سمعت حاجه كده . 


نظرت ساندي الي زين وبعدين نظرت الي روميساء وقالت : خبر ايه ان شاء الله. 


روميساء : انك بتتعطي مخد.رات .


اتصدمت ساندي من كلام روميساء جامد ونزلت دموعها . 


زين بغضب جحيم: انتيييييييييي ....... ياترا هيحصل ايه هنعرف البارت الجاي 


بوم ياترا هيحصل ايه هنعرف البارت الجاي وجني ونهي وسليم هيعملو ايه مع بعض  . وزين هيعمل ايه مع روميساء والجاي هيحصل في ايه .

البارت صغنن حبه بس غصب عني عشان انزلكم المغرور والدلوعه بردو ويكون متعبتش اوي يعني وكده لو قدرت هنزلكم واحد تاني والله مساكم عسل


تكملة الروايه من هنا 
 

تعليقات

التنقل السريع