القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية انت عمري البارت 39_40_41بقلم سلطان زماني في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


💥البارت 39 _40_41💥بقلم ✍️ سلطان زماني 


رجعت شقتي لميت هدوم ليا خبطت عليا ايمان 


فتحت ..وحده تانية خالص منكسره وآثار الصرب باين عليها 


ووبتكلمني وهي عنيها في الأرض وبتقولي اني جوزها قرب 


يجي وبتحلفني اني مفضحهاش وأنها هتطلق منه كده كده 


بس مش حبه أنها تطلق وتبقي زوجة خاينة


 قولتلها مش قبل ما تقولي ل هاجر الحقيقة بلسانك قالتلي 


انها كسرت الشريحة وأنها استحالة تكلمها ومش هتقدر تعمل 


كده سمعت صوت حركة ع السلم دخلت جوه عندي وقفلت 


الباب بس مش للآخر وبصتلي وقالتلي انا اسفه أنا كان 


شيطاني مسيطر  عليا كان مصورلي اني ممكن افوز بيك 


واخدك وتبقي ليا كنت موهومه فاكرة انك هتحبني كنت 


بقاوح غصب عني كان نفسي اعيش حياة كان نفسي اعيشها 


من زمان صدقني مكنتش شايفه ولا حسه بالي بعمله


 كل الي كان في دماغي كله ومسيطر عليا اني اوصلك 


هاجر مكنش ليها سيرة غير عنك .جبلي .عملي. خرجني. .باسني. حضني. قالي..... وكتيييير


ده غير الي كنت بشوفه منك انت ...حبيتك بيني وبين نفسي 


وكنت راضية بكده اوي لدرجة اني جوزي لما كان بيلمسني 


كنت بحس اني يخونك انت من كتر ما كنت عايش جوايا 


ومن كتر ما حبك مالي قلبي 


لما تحكي لهاجر الحقيقية قوللها اني بدعي عليها ومش 


مسامحها ع كل مره قهرتني فيها بكلامها عنك وعن حبك 


ودلعك ليها ..عن كل نعمه ربنا كرمها بيها إذا كنت انت ولا اياد 


واتفخرت واتباهت بيها قدام حد محروم زاي 


أنا ربنا وحده الي يعلم بيا ياعمر ..أنا ضربك فيا موجعنيش 


قد ما وجعني اني مليش مكان في قلبك 


ولا اكني قلبك اتخلق علشانها يبحب ويعشق فيها هي وبس 


اسفه مره تانيه واوعدك اني دي اخر مره تشوفني فيها 


مشيت من قدامي وانا فضلت سايب الباب مفتوح لحد ما 


سمعت بابها اتقفل وقفلته وقعدت دماغي اتبرجلت وفضلت 


قاعد ساعة ساكت مش بنطق ولا حتي قادر اتحرك من مكاني 


بعدها قمت اخدت شنطتي ونزلت حطيتها في شنطه العربية 


وبرفع عيني لفوق لقتها واقفه بصه عليا وبتبكي بحرقه قفلت 


الشنطة  وركبت عربيتي ومشيت بسرعة رحت بيت ابويا


يتبع ♥️ اتفاعلو يلا علشان ندخل ع الي بعده ومتنسوش رايكم



💥البارت 40💥 


رحت بيت ابويا وبقيت انزل المحل فترة صغيرة جدا مش 


طايق اقعد ولا اشوف بيتهم وهي مش فيه ولا طايق اخوها 


ونظراته ليا ورغم اني في شارع تاني ممكن يمشي منه إلا 


كان يتعمد يعدي من قدامي ويهدي العربية كمان وابويا لاحظ 


وقالي سيبك منه متعملش عقلك بفعل عيل تافه زاي ده 


حكتله كل حاجه بالتفاصيل وكلام ايمان الاخير وقالي وكان 


مغلط هاجر جدا في انها كانت بتحكي ليها وخصوصا هي 


شايفه ظروفها بس وعرفها ..مينفعش احكي عن نعمه الصحة 


قدام حد عاجز ولا نعمه الأولاد قدام عقيم ولا نعمه المال 


قدام فقير قالي كمان استحمل واصبر والهي نفسك ب اي 


حاجه ومتبصش للتفاهه ولا تستفز من الحركات الهبلة الي 


بيعملوا اخوها دي المقصود أنه يخرج عن شعورك ويضايقك 


وممكن يوصلك انك تمسك فيه وتضربه وتضيع حقك اعمل 


نفسك مش شايف وبعد ما ترجع مراتك الي عايز تعمله اعمله 


فيه وانا معاك ..وعدت الأيام واسبوع يجر وراه اسبوع وامها 


كل مره تقولي حاضر وهقولها وبس تهدأ اصلي تعبانه اصلي 


مش وقته ومعلش اصبر لحد ما خلاص فاض بيا وجبت اخر 


أخري بعد ..خلاص صبري خلص الحزن سيطر عليا لدرجة 


اني مفيش حاجه بتبسطني ولا تسعدني صعبان علي كل 


الدنيا الا عليها تعبت من كتر التفكير هي ازاي قادره تبعد 


وليه مش حسه بالي فيا ده انا كلمه منها بس تريحني 


وتطمني وترجعني زاي الاول ..كلمة اي نظرة رضا منها 


كفايا ..معقول هونت عليها معقول أنا بنسبالك ولا شي 


نسيتي عمر ونسيتي حبي ولهفتي عليكي ده انا عمري 


مازعلتك جيت ع نفسي كتير علشان اسعدك عمرك ماهونتي 


عليا ياهاجر ازاي أنا اهون 


محدش كان عارف يخرجني من الي أنا فيه ابويا بقا يكلم كل 


صحابي علشان يخدوني بخرجوني وانا ارفض وأوقات 


مكنتش برد اصلا كل ما فترة البعد بتكتر كل ما حنيني 


وشوقي ليها بيكتر وبيزيد وبقيت اشتكي ربنا واقوله ليه انا 


احبها اكتر.. ليه مش هي.. كنت بعدتها عني من الاول مدام 


انت عارف انها هتعذبني كده ..ف ايدك انت يارب تحنن قلبها 


عليا ف ايدك ترجعهالي تاني وارجع استغفر ربنا واضيع 


الوقت بالنوم وبقيت باخد منوم كنت افضل بال  14ساعة نايم 


لحد ما فقدت الامل خالص وامها كمان قالتلي انها رفضه 


ومصممه علي الطلاق قولتلها أنا عايز اشوف ابني وزعقتلها 


وقولتلها ولا ده كمان عايزين تحرموني منه قالتلي ف أي 


وقت يابني تحب تشوف قول وانا اجبهولك لحد عندك حاضر 


قولتلها عايزاشوفه دلوقتي قالتلي حاضر هكلم ابني يجبهولك 


قولتلها بزعيق كتر الف خيرك وقفلت



اول ما شفت ابني وشافني جري عليه حضنته وشميت رحتها 


فيه وارتحت شوية ودموعي نزلت غصب عني كان نفسي يبقا 


كبير شوية اشتكيله من امه اخدته وهو في حضني جنب 


المحل بعيد عن الناس علشان متشفش دموعي وشايف ابويا 


بيتكلم مع اخوها وصوته عالي وحسيت اني ابويا بيتحايل 


عليه وبيترجاه مسحت دموعي علشان ميشفنيش وانا كده 


وقربت منهم وسمعته وهو بيقوله انتو طلبتو الواد وده حقكم 


وأننا مبقناش لينا حق في هاجر وملناش غير أننا نحترم 


رغبتها واني أطلقها بالذوق علشان خاطر اياد ..ويبصلي 


ويقولي خليه يبطل يكلم امي ويعيطلها ويشتكلها وبكلم 


اخويا في امريكا الموضوع خلاص منتهي


قولتله أنا اختك مش هطلقها غير لما روحي تطلع للي خلقها 


اتكل علي الله ياض انت قالي ياض انت قولتله هو الاحترام 


مينفعش مع الاشكال الي ذيك وكلمت ابويا قولتله لو تكرمت 


متحكيش مع حد ..مش ع الآخر الزمن هنهين نفسنا قصاد 


شوية عيال وانت عايز تملأ دماغ اختك اوي ولو مطلعتش 


عليك القديم والجديد ابقي قول عليا اني مش راجل بقا 


يتنطط زاي القرد وقال ل ابويا أنه محترمه وأنه لولاه كان 


عمل وسوه قولتله انت خ ومتعرفش تعمل حاجه غير انك 


تتكلم وتسوح اختك عليا


 دلوقتي ياعلق الي اكتشفت اني امك تعبانه وبقيت تاخد بالك 


منها وتوديها وتجبها لا وكمان هاجر بتخرجها وبتحاول تخليها 


تنساني بص ل ابويا وقاله شايف 


زعقت ل ابويا وقولتله اطلع فوق انت أنا هعرف اسلك معاهم 


ابويا زعقلي وخرب الدنيا معايا وقعد يهديه ويقوله متزعلش 


هو أعصابه تعبانه حط نفسك مكانه قاله أنا لو مكانه ارحم 


نفسي من الي هشوفه وهيحصلي وأطلق واخلص 


سبتهم يتكلمو وكلمت عاصم قابلني جري اديته الواد وقولتله 


ده يختفي ومحدش يعرف عنه حاجه حب يفهم ويستفسر 


لما لاقني بزعق وبشتمه وبقوله اعمل الي بقولك عليه اخده 


ومشي رجعت بسرعة قولتله بص ياروح امك يا ابو صورم 


يامنسون ابويا بقا يلطم ويقولي اي الي بتعمله ده 


مسكت ابويا من كتافه وقولتله انت لو مطلعتش فوق دلوقتي 


اقسم بعزة جلال الله هموتك نفسي


 الناس اتلمو حاولوا يخدوه ابويا ويمشو اخوها يطلعه بيته 


قولتله أنا عايزك توريني ياعم الدكر هتعرف ترجع ابنها ازاي 


ليها فرجني


 قالي انت فاكر انك تعرف تاخده اصلا قالي في ثواني 


اوصل القسم وهما يخليك تيجبو غصب عنك


 قولتله لا الي يتغصب الخ *لات الي ذيك


وقسم بقسم يبقا أعلمك الادب بقا قبل ما نروح ومسكته كلته 


علقه موت وأبوه نزل بقا يبكي عليه واتصلو بالشرطة جت 


ورحنا القسم




البارت 🔥41  


رحت القسم كان صحابي كلهم واقفين برا وابويا كلم ابن عمه 


مستشار وكلم المأمور بتاع القسم وواحد صاحبي محامي 


قالي اعمله انت كمان محضر أنه اعتداء عليك واتلف حاجات 


من المحل علشان يبقا محضر قصاد محضر وانتو الاتنين 


تتعرضوو ع النيابة كلبشوني وكلبشوه والمٱمور جيه اتكلم 


معانا بالود أننا أهل ونسايب وملهاش لازمة البهدلة وانا 


صممت اني المحضر يمشي وسبنا شوية نفكر جت هاجر 


وامها قلبي وجعني وهي بتجري ع اخوها ولا اكنها شيفاني 


اصلا اول لما قلها اعمليه محضر أنه خطف الواد وأنهم 


هيرجعو الكاميرات وهيحبسوه وبرجعولك ابنك وقالها كلمي 


اخويا يجي طيران علشان ناخد حقنا من ابن الكلب ده قولتله 


انتو الي ولاد ستين كلب واوسخ ناس أنا شفتهم في حياتي 


الظابط سكتنا وببص عليها لقتها بصالي بغل وقالتلي فين اياد 


قولتلها معرفش ووريني ازاي هتعرفي تخديه ..ابني زاي ما 


هو ابنك بتاعي محدش بيسرق حاجه بتاعته اعملي محضر 


زاي ما سبع الرجالة قالك قربت عليا اوي وقالتلي ابني فين 


ياعمر بقولك ابني فين قولتلها مش هتخديه غير لما اقعد 


واتكلم معاكي لوحدينا ..طلبت ب الادب وامك فضلت تماطل 


وقالتلي كل الحجج والاعزار الي في الدنيا واستحملت سقالت 


ووساخة اخوكي لحد ما فاض بيا من الاخر كده الادب 


منفعش انتي الي عملتي فيا كده بتهان واتعذب واتبهدل 


علشان باقي ع مراتي وعيالي قعدت تعيط وتقولي فين ابني 


ياعمر عند عمو صح وتسأل ابويا وبقولها والله يابنتي معرفش 


بس متخفيش عليه اكيد محدش هياذي ابنه وتبوس ع ايد 


امي. تقولها ابني عندك صح قالتلي يابنتي يعني انتي قلبك 


وكلك ع ابنك الي غاب عنك ساعة واحد أنا ابني من يوم الي 


حصل وهو في عذاب وهم وربنا الي عالم بيه مصعبتش 


عليكي أنا ياهاجر شفتي اي وحش مني ولا من عمك علشان 


تعملي فينا كده يابنتي ..ابني غلط وعرف غلطه وندم عايزة 


اي تاني ده جزاته أنه كان محترم وذوق معاكي ولا عمره مد 


أيده ولا قالك لفظ ميعجبكيش ده انا كنت بغير من معاملته 


معاكي جريت ع اخوها وقالتله أتنازل قالها لا طبعا جتلي 


وقالتلي هخليه يتنازل وخد كل حاجه بس سبلي ابني قولتلها 


اقعد معاكي الاول امها جت وقفت معايا شوية حاولت تهديني 


وتعرف الواد فين قولتلها أنا خدت الواد علشان اقعد معها 


واتفاهم مفيش قعاد مفيش اياد ..واليوم الي هقعده في 


القسم والحجز قصاده هحرمها منه سنة وسبتها وقعدت ع 


الأرض وكبرت دماغي منهم فضلو كلهم يتكلمو مع بعض وبعد 


شوية كلهم بقا يتحيلو عليا علشان اتنازل وحددوا اني بكره 


هقابلها في بيت ابوها وبعد القعدة تاخد اياد 


يتبع


تكملة الروايه من هنا 


 

تعليقات

التنقل السريع