القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية البحر الملعون البارت التاني والتالت بقلم ندى على حبيب في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله

البحر الملعون 

البارت الثاني 

للكاتبه /ندي علي حبيب 


بعد وقت وصل عاصي ومصطفي الاسكندريه قدام الشركه 


مصطفي :عاصي ناخد الصفقه الاول بعد كدا اللي انت عاوز تعمله اعمله 


عاصي بغموض:بيقولو اللي بيخون بستحمل الضربه ودا خان كتير وانا بعدي بمزاجي انما يخون ويسرق اتخطي حدوده يلا ندخل 


مصطفي :يارب خليك معانا النهارده ودخل وراه 


اول ما دخل لقاه قاعد مستنيه في مكتبه دخل عاصي ومصطفي قعدو بغرور 


جاسر ببتسامه:طب السلام حتي 


عاصي ببرود: اوراق الصفقه فين يا جاسر 


جاسر :انا مكنتش متخيل انه مهم لدرجه دي 


عاصي بصوت عالي :وانا بقول اوراق الصفقه فين يخصك في ايه مهم ولا مش مهم 


مصطفي:عاصي اهدي احنا جاين نتكلم مش جاين نتخانق 


جاسر :الظاهر ان الاخ الصغير عصبي زياده عن اللزوم دا حتي انا عزمكم في بيتي 


مصطفي ببتسامه :موافقين علي العزومه عاصي اخويا جد شويه وبص لعاصي بتحذير 


جاسر :ان كان كدا يلا نروح نتكلم في البيت احسن 


عاصي :اتفضل علشان نخلص من حجتك ومشو 


........................

في القاهره في بيت الجوارحي


زينب ام عاصي :ياسمين 


ياسمين :نعم 


زينب :عاصي ومصطفي مشو


ياسمين :ربنا معاهم مشو  وانتي نايمه من زمان زمانهم وصلو 


زينب :اه طب يلا نعمل الغدا قبل ما يجوا اكيد هيجو علي بليل جعانين 


ياسمين :يعني بيت الجوارحي اكبر بين في المنطقه ومش راضين تجيبو خدامه 


زينب:بطلي كلام كتير وانا ميت مره قولت انا مش بأمن الناس دول اكل عيالي يبقي بأيدي 


ياسمين بغيظ:حاضر يا امي هعمل الاكل اهو وبدأت تعمل الاكل 

.....................

في فيلا جاسر 


جاسر :اتفضلوا ادخلو هاجر حببتي  


دخل مصطفي وعاصي اللي هيمو*ت ويق*تله علي الصالون 


جاسر :ثواني انده المدام تسلم عليكو ومشي 


عاصي بقرف:واحد معندوش شرف هينده مراته تسلم علي رجاله 


مصطفي:عاااصي عوزين نعدي اليوم علشان نخلص 


..............

في غرفة جاسر 


كانت هاجر في الحمام بتحط ميكب تداري علامات الضرب اللي في وشها كانت لبسه فستان اسود بكم شفاف طويل سايبه شعرها وراها 


جاسر بخبط بقوه :هااااجر اطلعي اخلصي


هاجر بخضة طلعت :ح حاضر طلعت 


جاسر بص عليها وصفر :ايه الجمال دا بس لبسه الفستان بكمام ليه دراعك حلو يعني 


هاجر بصت ليه بقرف ومشت من ادامه 


جاسر بغيظ مسكها من شعرها بقوة :لما اكون بتكلم معاكي تقفي تسمعيني فهمه 


هاجر بدموع ووجع :حاضر حاضر 


جاسر مسك ايدها :برافو عليكي ونزلو 


..............

في الصالون 

عاصي كان باصص نحيه هاجر بصدمه من جماله ورجع قال دي مراته وبص قدامه 


جاسر :اتأخرنا عليكو سوري يا جماعه وبص لهاجر اللي وشها عابس ومسك ايدها بقوه 


هاجر بوجع غمضت عنيها لحظ دا عاصي بستغراب وذهول من جمالها وصغر سنها 


هاجر :اهلاً وسهلاً نورتونا ومدت ايدها تسلم علي عاصي 


عاصي ببتسامه :بنورك يا مدام 


هاجر :نور وسلمت علي مصطفي 


جاسر :اذن يلا بنا علي الغدا عمله اكل ايه يا روحي 


هاجر بصت ليه بقرف ودا لحظه عاصي بسبب تركيزه معاها 


هاجر:هروح اشوف في المطبخ 


جاسر :طبعاً طبعاً روحي بسرعه اتفضلو ياشباب علي السفره 


عاصي :ممكن بس اغسل ايدي 


جاسر :اكيد اتفضل 


عاصي :خليك انا هروح


جاسر :تمام نتفق انا ومصطفي بيه علي الصفقه علي متيجي 


عاصي مردش عليه ومشي 


.................

في المطبخ 


هاجر كانت بتحاول تفتح شباك المطبخ


هاجر :يارب ساعدني خليني اطلع من هنا 


عاصي من وراها وافق مربع ايده :عوزه تهربي ليه !


(انا قولت لو الروايه مش عجباكو مش هنزلها لكن انا شايفه انها عجبه الكل )🤍🍓🤍🍓🤍🍓

البحر الملعون 

البارت الثالث 

للكاتبه /ندي علي حبيب 


هاجر بتوتر:انا انا مش بهرب بس كنت بفتح الشباك عادي 


عاصي بتركيز :اسمك ايه 


هاجر بغضب :ملقاش دعوه اسمي ولا انا مين محدش ليه دعوه سبني في حالي 


عاصي :متفكريش ان انا معجب بيكي او كدا تؤ انا جي اقولك ان دراعك بينزف 


هاجر مسكت دراعها بتوتر :دا دا متعور من زمان متشكره 


عاصي :ممكن اعرف الحمام فين 


هاجر بتبص حوليها لانها متعرف حاجه غير الجناح بتاعها وبس 


عاصي بغموض:غريب ان وحده مش عرفه الحمام بتاع بتها فين صح 


هاجر بدموع :دا مش بيتي 


عاصي بستغراب :مش فاهم ازاي مش جاسر دا جوزك 


هاجر بدموع :ولا جوزي انت مش عارف حاجه سبني اخرج ارجوك 


عاصي بستغراب :ايه علامات الضر*ب دي 


هاجر :مفيش علامات ضر*ب 


عاصي بصدمه :هو اللي عمل كدا قولي يمكن اقدر اسعدك 


هاجر بفرحه :تقدر تهربني 


جاسر من وراه :تسعدها ازاي يا عاصي بيه 


عاصي بص وراه لاقي المكان كله حراس ورفعين السلاح عليه 


جاسر :ها تقدر تعرفني تهربها ازاي 


عاصي بصدمه :انت واحد مر*يض في واحد يعمل كدا في مراته 


جاسر راح علي هاجر ومسكها من دراعها جامد بغضب:انتي بقي مو*تك قرب تعاااالي 


هاجر بدموع :اهرب اهرب 


عاصي بغضب :انت بتعمل ايه يابن ..... ومسك ايده وخبطة في منخيره براسه ومسك ايد هاجر وحطها وراه 


عاصي :متخفيش ههربك


واحد جاب عصايه وخبطه علي دماغه  


هاجر بصويت :اصحي لالالا انت املي الوحيد في الهروب اصحي 


جاسر بغضب مسكها من شعرها :انتي بقي هعلمك الادب يابنت ....وجرها وراه للغرفه 


برا في الصالون 


كان مصطفي بدء يفوق من المخد*ر اللي اترش في وشه 


مصطفي بخضة :عاصي عاااصي انت فين يا جاسر الزفت ودخل المطبخ لقي راس عاصي بتنزف 


مصطفي بخضه :عاصي عاصي قوم 


عاصي بحذر :مشو 


مصطفي :انت كويس 


عاصي قام :الحمد الله الخبطه من لدرجه مصطفي احنا لازم نجيب البنت مينفعش نسبها 


مصطفي بعصبيه :عاصي ملناش دعوه دا مراته وهو حر نجبها ليه 


عاصي بغضب:مش مراته البنت قالت بنفسها ليا انه مش جوزها 


مصطفي بعصبيه :عاصي خلينا نشتري حياتنا وخلينا نمشي انا اخدت اوراق الصفقه يلا اخلص 


عاصي رفع راسه :حياتي ليها لازمة ايه لو مش هبقي راجل ان اسيب واحد حق*ير يعذ*ب في بنت بطريقه دي لو مش عاوز تيجي معايا امشي وسابها وطلع بحذر علي سلالم الجناح 


مصطفي بغضب :غبي وطلع وراه 


.................

في جناح جاسر 


كان مربط هاجر وهي بعض جسد*ها عار*ي علي الارض وبسخن حديده علي النار 


جاسر ببتسامه :هفضل اعذ*ب فيكي لحد ماتمو*تي وعلي فكره مش بمل 


هاجر بكره :المو*ت ولا العيشه معاك ثانيه 


جاسر جاب السيخ وراح حطه علي دراعها بغضب هاجر صر*خت بأقوي صوت عندها 


عاصي بغضب:والله لمو*تك ياحق*ير سمعت الصوت 


مصطفي :سمعت روح انت علي هناك وانا وراك علشان اكيد هيحاول ينادي علي الكلا*ب بتوعه 


عاصي :تمام وطلع كسر الباب 


جاسر بغضب :الظاهر انك مستغني عن روحك يا عاصي بيه 


عاصي :مستحيل حياتي تخلص علي ايد حيوا*ن زيك 


جاسر بغضب:انت عاوز ايه دي مراتي انا حر 


هاجر بتعب ووجع :كذب كذب 


عاصي :سمعت مش مراتك 


جاسر لسه هيضرب عاصي ايد مصطفي سبقته وضر*به في راسه وقعه علي الارض مغمي عليه


مصطفي :عاصي انا هربط الكل*ب دا علي ما تجبها 


عاصي اتجه لهاجر وقلع جاكت البدله ولبسه ليها وفك الحبل 


عاصي :اهدي متخفيش تقدري تمشي معايا 


هاجر بدموع :مليش مكان اروح عليه 


عاصي بص في عنيها :مش هسيبك 


مصطفي :عاصي اخلص عوزين نمشي من غير ما حد يا خد باله 


عاصي :يلا ومسك ايدها ونزلو بكل حذر علي السلالم 


عاصي :مفيش مخرج عير الباب الرأسي 


هاجر بتعب :في شباك من الباب الخلفي بس صعب تفتحه


مصطفي:مكانه فين 


هاجر :تعالو وراحو معاها 


.........................

في القاهره


زينب :ياسمين رني تاني لمصطفي 


ياسمين :يا امي والله رنيت اكتر من 100 مره بس مبيردش 


زينب بقلق :طب والعمل 


ياسمين :خير انساء الله خدي العلاج انتي ونامي وانا هفضل سهرانه لحد ما يجو 


زينب :المهم طمنيني يابنتي لما يجو 


ياسمين :حاضر 


..................

في الاسكندريه 


مصطفي :مش هنعرف ننط 


عاصي :ليه 


هاجر بتعب :علشان حولت اهرب من هنا 6 مرات معرفتش


عاصي :بدام وعدتك ههربك خليكي وثقه فيا مصطفي 


مصطفي :متقولش انت لو حولت تنزل انا مش هعرف انت شايف كميه الكلا*ب اللي تحت 


عاصي :اهدي وركز معايا دول كلا*ب حراسه انت هتروح القفص اللي هناك دا تلفت انتبهم علي ماننزل تقفل الباب 


مصطفي بتوتر:عاااصي دول كلا*ب حراسه ومش واحد ولا اتنين دول 10 


عاصي بثقه :متقلقش انزل يلا 


مصطفي :يارب خليك خلي معايا وعمل زي ما عاصي قال 


عاصي :هاتي ايدك 


هاجر مسكت ايده ونزلو سوا 


مصطفي :عااااصي تعالي اقفل الباب قبل ما يكلوني 


عاصي راح نحية الباب وقفله :يلا تعالو العربيه من هنا وراحو عند العربيه 


عاصي بصدمه :العربيه فين ؟


يتبع 

تكملة الروايه من هنا 


 

تعليقات

التنقل السريع