القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

#روايه_ طفله_ الفهد البارت 31 #بقلم_دعآآء_حجآآج في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


زينه وفهد نزلوا تحت وقعدوا في الكافتريا 

_فهد !!

فهد قام وقال:تيم٠٠٠٠٠٠تيم حضن فهد وقال:وحشنى اوى ياض 

_ وانت كمان فينك من زمان 

_الظروف والله 

_انت بتعمل اي هنا 

_المدام 

_اهلا وسهلا 

زينه بابتسامه:اهلا 

_بتعمل اي هنا 

_عندي شغل وانت بتعمل اي هنا 

_ده موضوع طويل اوى 

_خلاص لينا قاعده سوا 

_طبعاا عن اذنكم 

_اتفضل٠٠٠٠٠٠فهد قعد وزينه قالت:انتوا تعرفوا 

_ده كان اقرب شخص ليا من ايام الجامعه 

_كان ودلوقتى 

_اتخرجنا وكل واحد شاف حياته صحيح انتى تعرفي 

_ده حبيب الين اللى كنت قاعده معها 

_بجد٠٠٠٠وفجاه تليفون فهد رن ٠٠٠زينه بصت على التليفون والغضب عم عليها عالطول وقالت في سرها:ده حاضره عالطول انا بكر'ه البت ده اوى 

_الووو 

_اخبارك اي يا فهودتى وحشني اوى 

_تمام انتى اي اخبارك وماما ومالك وبتول

_كلنا بخير صحيح هترجع امتى انت عارف ان القصر وحش اوى من غيرك 

_ان شاء الله بعد العرض ما يتقدم 

_ان شاء الله انت بتعمل اي دلوقتى 

_قاعد انا وزينه في الكافتيريا 

_طب حاول تبعد شويه عنها 

_اي ؟؟

_ههه انا بهزر سلام وسلملى على زينه 

فهد قفل التليفون وزينه كانت هتمو'ت وتعرف قالت اي 

_هي كانت بتقولك اي 

فهد حاول يعصب زينه وقال:وانتى واخده بالك ليه 

_ولا واخده بالى ولا حاجه وبعدين انا مالى 

_بس انا مش شايف كده خالص 

_شايف اي 

فهد بص في عيون زينه وقال:شايف واحده غيرانه 

نبضات زينه ازدادت وقالت في سرها:معقول يكون عرف انى بحبه 

زينه بتردد:لاءء لاءء 

_زينه روحتى فين ؟

_معاك معاااك ٠٠٠٠٠فهد ابتسم على جنانها وقال:هروح اعمل مكالمه وراجع 

زينه هزت راسها ونبضات قلبهاا كانت عاليه اوى 

عند مالك وسمر ✨

مالك وصل سمر بالفعل عند اهلها ٠٠٠٠سمر بتحاول تفتح الباب ولكن الباب مش بيفتح 

_استغفر الله العظيم يا رب 

_انتى بتكلمينى 

سمر بصت حواليها وقالت:اعتقد مفيش غيرنا انا وانت في العربيه ولا في حد معنا وانا مش واخده بالى 

_في اي طيب 

_افتح الباب يا خفيف 

_الباب ٠٠٠الباب مفتوح على فكره 

سمر حاولت تفتح الباب تانى لكن مفتحش وقالت:انت بتهزر صح 

_ابعدي شويه يا بت وانتى ضعيفه اوى 

_هههه طب افتحوا يا خفيف 

مالك قرب من سمر وكان بيحاول يفتح الباب لكن مفتحش بردو ٠٠٠٠مالك كان مستغل قربه من سمر ومكنش راضي يفتح الباب 

_كل ده عشان تفتح الباب 

_اهدي يا بت ٠٠٠٠سمر خدت نفس عميق وفجاه زقت الباب برجلها وقالت:كفايه غش بقاا 

_اي ده انتى قويه اوى ازاى فتحتى الباب وانا قفله بالمفتاح 

_عمرك ما هتتغير ٠٠٠٠سمر نزلت ومالك:منال 

_خير

_هتوحشينى!! قلب سمر كاد أن يخرج من مكانه وطلعت تجري عالطول 

_يا بت المجنونه !!٠٠٠٠٠مالك شغل العربيه ومشي وسمر خبطت على الباب جامد اوى 

_بسم الله الرحمن الرحيم مين 

_انا يا ماما ٠٠٠٠٠ام سمر فتحت الباب وقالت:سمر انتى كويسه يا بنتى 

سمر حضنت امها وقالت:ايوه يا ماما انتى اخبارك اي 

_انا الحمدلله بس في حد عاقل يخبط على الباب كده 

_معلش يا ماما امال فين بابا 

إم سمر مسكت أيدها وقالت:فين زوجك 

_مالك مشي ٠٠٠٠٠٠٠مسكتها من ودنها وقالت:عمر عقلك ده ما هيكبر ابدااا ازاى تنزلى من العربيه من غير ما تقولى لزوجك اتفضل او حتى يجى يسلم عليا 

_اهدي يا ماما والله نسيت وبعدين ده شخص رخم

_اي ؟؟

سمر بابتسامه:لا ولا حاجه مقولتيش بابا فين 

_في الشغل فطرتى؟

_والله جعانه اوى الحقينى بالاكل 

_اقعدي يختى اقعدي والله ما عندك عقل خالص 

_انا داخله اوضتى وتجيبي الاكل على هناك 

_طيب يا ام لسان ٠٠٠٠٠سمر دخلت اوضتها واترمت على السرير وخدت نفس عميق وفجاه فكرت في مالك وقالت:اي ده انا حاسه ان فيا حاجه ناقصنى طول ما انا بعيده عنه 

سمر قامت وبتردد:مستحيل ده يحصل مستحيل وفجاه تليفونها رن 

سمر فتحت التليفون من غير ما تشوف الاسم وقالت:الووو 

_عامله اي 

سمر بصت في التليفون وقالت:انا دلوقتى عرفت ليه بقيت مجنونه 

_ليه 

_بسببك عشان انت شخص مجنون وتافه و 

_ووحشتينى 

نبضات سمر ازدادت وقالت بدون واعى:فعلااا 

مالك بص في التليفون وقال:منال معايا  

سمر فاقت لنفسها وقالت:عايز اي 

_ولا اي كنت بطمن بس 

_واطمنت !!

_لا هطمن لما اخدك في حضنى 

سمر قفلت التليفون في وشه وقالت:واحد حيو'ان 

_يا بت ال اي ؟

في قصر الكيلانى ✨ 

_يااااا تصدقي القصر كان وحشنى اوى يا ماما 

_انتى محسسانى أننا كنا مسافرين 

_تصدقي فكرتينى بفهد

_فهد والله كنت ناسيه خالص رني عليا يا بتول 

_حاااضر ٠٠٠٠٠٠بتول رنت على فهد بالفعل ولكن تليفونه كان مشغول 

_في اي 

_مشغول شكلو بيكلم حد 

_طب رني على زينه 

_حااضر ٠٠٠٠٠بتول رنت على زينه ولكن تليفون زينه كان عند الين 

_ده تليفون زينه ٠٠٠٠٠الين قامت وخبطت على اوضه زينه وفجاه الباب انفتح 

_زينه ٠٠٠٠الين دخلت ولقت العمال بينضفوا في الاوضه 

_اكيداا نزلوا تحت ٠٠٠٠٠

_اي ردت 

_لا يا ماما بس في جرس يمكن بتعمل حاجه 

_والله قلقت اوى 

الين نزلت تحت وبالفعل لقت زينه 

_زينه 

_الين ٠٠٠٠٠الين:تليفونك وكان في حد بيرن 

_نسيتوا شكرا اوي 

_العفو عن اذنك 

_انتى رايحه فين 

_على اوضتى 

_طب ما تخليكى قاعده معايا وبعدين فهد مش عارفه بيكلم مين 

الين قعدت وقالت:طب شوفي مين اللى كان بيرن عليكى 

_ده بتول ٠٠٠٠٠٠٠زينه رنت عليها 

_زينه بترن يا ماما 

_طب افتحى ٠٠٠٠٠بتول فتحت التليفون وقالت:وحشتينى اوى يا زينو اخبارك اي 

_الحمدلله يا بتول والله انتى اللى وحشانى وماما زينب كماان 

_هاتى اكلمها 

_خدي يا زينه ماما معاكى والا ممكن تقت'لنى 

زينه ابتسمت وقالت:اخبارك اي يا ماما 

_الحمدلله يا قلب امك انتى اخبارك اي وفهد أخباره اي 

_كلنا بخير يا ماما 

_بقا كده يا زينه تسافروا وتنسوا ترنوا عليا 

_كفايه محن بقا خليهم يعيشوا شويه بدون خوفك ده 

_اسكتى انتى يا ام لسان 

_طيب 

_خدي بالك من نفسك يا زينه الا صحيح فهد فين برن عليا تليفونه مشغول 

_مش عارفه قال إنه هيعمل مكالمه لما يرجع هقوله يا ماما يلا عايزه حاجه 

_عايزه سلامتك خدي بالك من نفسك 

_حاضر ٠٠٠٠٠سلااام 

زينه قفلت التليفون والين كانت حاطه أيدها على خدها 

_في اي 

_انتى حلوه اوى يا زينه انا مشفتش جمال كده صغيره اوى حتى ايدك صغيره زي الاطفال

_ده بقا تريقه ولا اي 

_مش قصدي بس انتى زي الطفله بالضبط ٠٠٠٠زينه زعلت عالطول وقالت:انا مش طفله انا عندي ١٦

الين حطت أيدها على ايد زينه وقالت: انا مقصدش حاجه 

زينه قعدت تضحك وقالت:وانا بهزر 

_يخربيتك انا فكرتك بتتكلمى بجد

_على فكره انا شوفت تيم 

_تيم 

_ايوه ده طلع صديق فهد من ايام الجامعه 

_طب كويس اهو كده نقدر نقعد مع بعض 

_فعلاااا 

_طالما الين معاكى انا رايح مشوار كده وهرجع عالطول 

_هتتاخر 

_وانتى خايفه ليه وبعدين الين معاكى

_طب خد بالك من نفسك 

_زينه انتى محسسانى انى عيل صغير 

_انا غلطانه 

فهد ابتسم وقال:حاضر يا زينه عن اذنكم 

_والله الشاب دمه خفيف اوى ليه بتقولى أنه عصبي 

_مش دايما ساعات بيبقا لطيف كده وساعات بيبقا عصبي اوى وممكن يتحول الى انسان مجنون 

_مش للدرجه ده يعنى 

_فوق ما تتصوري كمااان٠٠٠٠٠٠٠الين وزينه قعدوا يتكلموا مع بعض ويضحكوا 

_الوووو 

_في اي ؟

_في بنت قاعده مع الين يا كبير 

_مين البنت ده 

_معرفش انا اول مره اشوفها قاعده مع الين 

حسن بخبث:بقولك اي انا غيرت الخطه 

_اممم 

_طلع الين من الخطه خالص وحط البنت اللى معها مكانها 

_يعنى انت عايزنى انفذ الخطه على تيم والبت اللى قاعده مع الين

_بالظبط وبكده الين هترجعلى زي الكل'به 

_بس ده لبسه دبله في أيدها الشمال يعنى متجوزه 

_مش مهم متجوزه ولا مطلقه المهم تنفذ اللى قولتلك عليا 

_طب بكره طيب 

_موافق !!

_سلام ٠٠٠٠٠قفل التليفون وبص على زينه وقال:بس ده صغيره اوى بس إنما اي جامده

في المساء ✨

زينه كانت قاعده في اوضتها ومنتظره فهد اللى اتاخر اوى وقالت:يا تري قافل تليفونه ليه انا خايفه عليا اوى 

زينه بصت على النتيجه وقالت:ازاى انسي عيد ميلاد سمر الحمدلله انى افتكرت أن عيد ميلادها بكره ولا كانت زعلت اوى 

زينه مسكت التليفون ورنت على سمر 

_زينه وحشانى اوى يا بت ال اي 

_والله انتى اكتر اخبارك اي 

_انا كويسه انتى اخبارك اي 

_انا تمام اوى المهم كل سنه وانتى طيبه 

_ليه ؟

زينه قعدت تضحك وقالت:بقا انا قولت أنها هتزعل اوى لو نسيت عيد ميلادها وهي نفسها ناسيه 

_بس عيد ميلادي لسه بكره يا زينه 

_طب واي يعنى عيد ميلادك لسه بكره على الأقل قولتلك كل سنه وانتى طيبه 

_ليه مش هترني عليا بكره 

_مش عارفه ساعات الشبكه بتكون ضعيفه اوى 

_اه ٠٠٠

_بت يا سمر انا عايزه اقولك حاجه 

_خير 

_ما تتعدلى يا بت واتكلمى حلو 

_اي يا زينه٠٠٠٠٠٠عايزه تقولى اي يا قلبي حلو كده 

_مجنونه عقلياً المهم انا وفهد 

_اممم 

_قربنا من بعض 

سمر ضمت حواجبها وقالت:انتى بتتكلمى جد 

_اه 

_ينهاااار اسو'د ده لو شيري عرفت ممكن تمو'ت فيها 

_نفسي ارجع يا بت يا سمر واقولها عشان اخليها تبعد عن فهد بقاا 

_زينه انا هقفل ماما بتنادي

_تمااام ٠٠٠٠٠سلام 

سمر قفلت التليفون طلعت لقت مالك برا  

_يلااا 

_هروح اغير هدومي واطلع

مالك كان مستغربها اوى وقال في سره:انا فكرت أنها هتزعل وتقول لسه بدري 

_اخبارك اي يا ابنى 

_الحمدلله يا عمى 

بعد شويه سمر طلعت ومالك قام وقال:يلاا عن اذنكم 

_طب نتعشا سوا طيب مستعجل كده ليه 

_لا يا عمى انا هاخد منال 

_منال مين 

_احم اقصد سمر ونتعشا سوا في المطعم 

_خلاص يا ابنى خدوا بالكم من نفسكم 

_حااضر عن اذنكم 

_خدي بالك من نفسك يا سمر وابقي رنى عليا 

_حاضر 

سمر ومالك طلعوا وركبوا العربيه ومشوا 

_انتى عارفه القصر كان وحش اوى من غيرك 

سمر ابتسمت ابتسامه تحمل العصبيه وقالت:خفيف 

_بت وربنا اقطعلك لسانك ده هو انا في نظرك عيل صغير عشان كل شويه تقولى خفيف 

_خلاص يا عم اهدااا مش هتكلم خالص 

_عم انا حاسس انى بكلم واحد صاحبي 

سمر بتريقه:انا حاسس انى بكلم واحد صاحبي 

_بقا كده يا منال بتتريقي على زوجك 

_انت شخص تافه اوى وبعدين اي منال ده قولتلك مليون مره اسمى سمر 

مالك بص ليها وقال:طب احلفى انك مبتكونيش فرحانه لما بقولك منال 

_ببقا متنرفزه اوى مش فرحانه 

_طب والله اسم منال لايق عليكى اوى 

_هههه ظريف اوى 

عند زينه ✨

زينه قلقت اوى على فهد خصوصاً الساعه بقت ١١ وفهد لسه مرجعش 

زينه رنت على فهد ولكن تليفونه غير متاح بردو 

زينه غمضت عينها وقالت: يا ربي انا قلقانه اوى يا ربي احفظوا والنبي 

زينه فتحت عينها ولقت فهد في وشها

زينه حضنت فهد عالطول وقالت:انا كنت قلقانه عليك اوى وانت ولا على بالك 

_اهدي يا زينه انا بخير 

_طب قولى كنت فين 

_مش لازم تعرفي٠٠٠٠٠فهد كان رايح الحمام ولكن زينه مسكت ايدو وقالت:انت دايما كده تخوفنى عليك ولما أسألك كنت فين تقولى مش مهم تعرفي 

فهد شال ايد زينه وقال:اه مش مهم تعرفي 

فهد طلع هدوم من الدولاب ودخل الحمام وزينه كانت متنرفزه اوى وقالت:بقا كده يا ابن الكيلانى ماشي انا هعرف بطريقتى كنت فين 

بعد شويه فهد طلع وزينه كانت قاعده على الكنبه وبصه عليا فهد وهو مبتسم قال:انتى عامله زي المخابرات السريه على فكره 

زينه قامت وقالت:فهد بجد كنت فين 

_ليه 

_اصلا تليفونك كان مقفول وانا خفت عليك اوى 

_كنت في شغل يا زينه 

_كداب ٠٠٠٠اقصد العرض لسه بكره وانت مكنتش في شغل 

_طب كنت فين طالما مش مصدقه 

_كنت مع شيري صح 

فهد ضمه حواجبه وقال:شيري والإمارات انتى مجنونه يا بت ولا انتى اللى كده وبعدين تعالى هنا اشمعنا شيري يعنى 

_لا ولا حاجه تصبح على خير 

فهد مسك ايد زينه وشدها ليا وشال خصلة شعر جات على عينها وقال:طفلتى العنيده زعلت 

_اه عشان مش بتقولى الحقيقه 

_ولو قولتلك الحقيقه هتعملي اي 

_مش هعمل حاجه 

فهد زق زينه وقال:تبقا تسكتي بقااا 

زينه مسكت ايد فهد وقالت:عشان خاطري 

_مالكيش خاطر عندي 

زينه حوطت فهد بايدها وقالت:انا شايفه أن في حد هنا بيقلدني 

_احساس وحش صح 

_جدااااا ٠٠٠٠٠٠٠٠فهد ابتسم وقال:بصي يا ستى انا 

_امممم 

_اهدي انا بتكلم اهووو 

_طب اخلص انا همو'ت لو معرفتش 

_متقوليش الكلمه ده تانى فاهمه ٠٠٠٠زينه هزت راسها وقالت:قول بقا 

_انا ٠٠٠٠٠انا 

_يا عم اخلص كل ده عشان تقول 

_انا بحبك يا زينه 

زينه اغمى عليها عالطول وفهد كان في حاله صدمه:😳😳

عند مالك وسمر ✨

مالك شد الكرسي وقال:اتفضلى سمر قعدت وقالت:بلاش تعمل كده عشان مش هتتغير ابدااا من نظري 

_مش مهم وانا مش عايز اغير صورتى من نظرك أبدا عشان لو اتغيرت ممكن تبعدي عنى للأبد 

_انت تقصد اي 

_ولا حاجه انا اللى هطلب الاكل المره ده عشان بخاف من طلباتك اوى 

سمر قعدت تضحك 

_تطلبوا اي ؟

مالك طلب الاكل وسمر حطت أيدها على خدها وكانت مبتسمه 

مالك انتبه ليها وقال:منال انتى كويسه 

سمر:________

مالك شاور ليها وسمر فاقت عالطول وقالت:في اي 

_صباحك ورد سرحانه في اي 

سمر من غير تفكير:فيك 

مالك بابتسامه:اي 

_احم اقصد بضحك على جنانك 

مالك رفع حاجب وقال:نعم

_متخدش في بالك 

الجرسون حط الاكل على السفره وبدأوا ياكلوا 

_على فكره الاكل الحار احلى بكتير

_علي فكره انا قعدت طول الليل في الحمام ٠٠٠٠سمر انكسفت وبصت تحت وقعدت تضحك 

مالك حط ايدو على خدوا ومنبهر بضحكتها اللى تخطف الانظار

وفجاه واحده جرت وحضنت مالك من ورا 

مالك ادير عالطول والبنت كانت لبسه لابس استغفر الله العظيم 

سمر بصت لمالك ورفعت حاجب وقالت:استلم 

_مين ده يا ملاكى 

_انتى اللى كلمتى النهارده الصبح صح ٠٠٠٠مالك ضغط على سنانه وقال:انتى بتقولى اي يا منال انا مكلمتش حد النهارده خالص 

_ايوه يا مالك انا رنيت عليك وواحد زي صوتك بالضبط رد عليا وقالى الرقم غلط 

_لا يا حبيبتي الرقم كان صح بس مالك بيه كان مشغول 

_بقا كده يا مالك تقولى كده 

_معلش والله كنت مشغول اوى زي ما هى قالت 

_كنت مشغول في اي بقا 

مالك شد سمر من أيدها وحط ايدو على وسطها وقال:كنت مشغول مع مراتى اكيدا فهمتي انا اقصد اي

سمر بصت لمالك وفتحت بوقها وكانت في حاله صدمه 

_مراتك انت بتقول اي 

_ايوه ممكن تمشي بقااا 

البت مشت وقلبها كان مكسور اوى وسمر ضر'بت مالك في بطنه وقالت:بقا مشغول يا قليل الادب 

_كنتى عايزنى اقول اي يعنى مفيش إلا الحل ده وبعدين انتى زعلانه ليه انا عارف انك غيرانه 

_اغار على واحد زيك مستحيل  

مالك عدل الجاكيت وقال بغرور:اه طبعاا هو انا قليل انا كل البنات معجبه بياا 

_هههه على اي 

_طب والله غيرانه مالك قرب من سمر وقال:شمم رايحه غيره 

سمر زقت مالك وقالت:انا عايزه امشي يا خفيف 

_ما لسه بدري 

_بدري من عمرك أمشي ياااض 

مالك حط ايدو على شعر وقال:يااض فين الانوثه يا بت 

سمر مسكت الشنطه وقالت:أمشي ورايا 

مالك مسك أيدها وقال:نعم يا روح امك ما تنعدلى يا بت 

_اوعى كده وانت شخص مختل عقليا 

مالك وسمر طلعوا وركبوا العربيه ومشوا 

في قصر الانصاري ✨

محمود رجع من الشغل وأمه مسكت أيدوا عالطول 

_في اي يا ماما 

_عايزاك في موضوع 

_ماما انا تعبان اوى ومش قادر 

_مش هاخد من وقتك كتير 

محمود قعد وأمه قعدت جنبه وقال:خير يا ماما اي هو الموضوع اللى عايزانى فيااا في الوقت ده 

_اي رايك في بتول 

_مالها 

_اي رايك فيها ؟

_حلوه يا ماما ليه 

والده محمود مسكت ايدو وقالت:يعنى اقول مبروك صح 

محمود ضمه حواجبه وقال:مبروك على اي 

_انت مش لسه قايل أن بتول حلوه يبقا على بركه الله 

_ماما انا مش فاهم انتى بتقولى اي ممكن توضحيلى والنبي 

_انا عايزه اجوزك بتول اي رايك 

_اي ؟

_في اي يا ماما انا عايزه انام 

_بتول انا عايزه اخد رايك في حاجه 

_اي يا ماما 

_اي رايك في محمود 

_ليه 

_اي رايك فيا الاول 

_شاب كويس غير كده شهم وبيحب العدل واي بنت تتمنى 

_يعنى توافقي تتجوزي 

بتول رفعت حاجب وقالت:اي 

#يتبع ٠٠٠٠

#روايه_ طفله_ الفهد 

#بقلمى_دعآآء_حجآآج

تكملة الروايه من هنا 


 

تعليقات

التنقل السريع