القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية انت عمري البارت 🔥33_34_35🔥 بقلم ✍️ سلطان زماني في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


البارت 🔥33_34_35🔥  بقلم ✍️ سلطان زماني 


من الخنقة والضيقه سبت امي ونزلت مش حابب حد 


يشوفني وانا ضعيف كده ولا بالحالة دي سبت كمان عربيتي 


عند المحل واخدت تاكس وروحت البيت وقفلت الباب 


ودخلت قعدت هتجنن من كتر التفكير ابويا كلمني لما عرف 


اني نزلت وخاف ل اكون رحتلهم طمنته عليا وقولتله 


متشغلش بالك واني دي مشكلتي وانا هحلها قالي طيب اهدا 


بس كده وانا هتكلم مع ابوها قولتله ابوها لا ليحل ولا بيربط 


وملوش كلمة عليها هو المشكلة كلها في اخوها ده ما صدق 


لما لاقني هضايق واتعصب تاني قفل عن الموضوع وقالي أنه 


هيكلمني بليل يطمن عليا قولتله والله ياحج أنا مش قادر 


اقف في المحل دماغي مش فيا ولو وقفت هعمل ١٠٠ نصيبه 


قالي متشلش هم المحل مختش عربيتك ليه 


قولتله كسلت اروح اخدها وركبت تاكس قفلنا مع بعض وانا 


مقضيها نوم  وانام واصحه  عايز الوقت يعدي مستني تليفون 


منها أو من امها تقولي خلاص ياعمر تعالي خد مراتك عده 


يومين وكل ما اسمع صوت الموبيل افتكر هي أو لما يكلمني 


ابويا وامي وأخواتي افكر انها كلمتهم حالتي باظت جدا 


كلمت اخوها الي في امريكا ب ادب واحترام وقولتله اني 


حصلت مشكلة بيني وبينها قالي متقولش مشكلة قول خونتها  


وانك نسوانجي وده العيب الي كنت رافضه فيك من البداية 


وقولتلها بس هي الي ركبت دماغها ..ولما تناكه وغرور وبرود 


زاي أخوه الصغير قالي خير بقا اي المطلوب مني 


قولتله كل خير ان شاء عايز مراتي مش اكتر من كده 


قالي طب الي انت عايزها دي مش عايزاك ايه العمل بقا 


قولتله انتو أهلها وأخوها الكبير ومعتقدش انك هترضي ليها بالخراب 


قالي ما انا علشان مكنتش راضي ل اختي بالخراب موفقتش 


عليك من الاول وقولتلها بلاش 


مسكت نفسي وقولت ياض متعقدش الموضوع اكتر رجع 


مراتك وافشخهم بعد كده ..قولتله معلش كلمتين منك علي 


كلمتين من مامتها ترجع وانا وعدتها اني لا يمكن تعمل كده 


قالي هاجر مش آلي والريموت بتعها معايا ولو كنت بعرف إثر 


عليها كنت اثرت عليها قبل كده عندك اخوها هناك اقعد معاه 


وشوف هتحلو الموضوع ده ازاي وقالي عن اذنك وقفل في 


وشي 


قولت اي الناس الوسخة دي الي مفيش في قلبهم رحمه 


بيحدفوني لبعض


 ليه يا هاجر تخليهم يبيعو ويشترو فيا .ازاي قادره تعيشي 


من غيري وازاي بتعرفي تستغني عني وتبيعي ..وليه أنا مش 


قادر ومش متقبل الفكرة اصلا .خايف ازهق ولا أمل ولا أفقد 


الأمل واستسلم لقرارك حفاظا ع كرمني وبهدلتي


واخدت قرار 


اني مش هكلمها ولا هكلم حد من أهلها تاني وهنتظر وأشوف 


الحوار هيرسي ع اي



البارت 🔥34 🔥بقلم ✍️ سلطان زماني 


نزلت بليل متأخر ورحت ل امي طمنتها عليا واخدت منها 


مفاتيح العربية وقالتلي ما تخليك قاعد معانا قولتلها زهقت .


من قعدة البيت ونزلت وباصص ع بيت هاجر وبفتكر في 


حياتي الي في يوم وليلة اتحولت واتلغبطت اخدت عربيتي 


ورحت الكافيه مكنش حد فيه من صحابي كلمت اقرب واحد 


ليا عاصم جيه وقعدنا شوية وحكتله قالي جارتكم دي بنت 


وسخه والمفروض تخدها تجرجرها من ايديها ع مراتك 


وتفهمها كل حاجه وقالي زاي ما الراجل مجبر يحافظ ع بيته 


ومراته هي كمان مجبراه تحافظ علي جوزها ازاي تصاحب 


وحده سافلة وزبالة بالشكل ده


 قولتله أنا لو في دماغي الخيانة كنت خنتها 1000مره 


ياعاصم أنا قطعت علاقتي بكل الحريم الي كنت اعرفهم حتي 


لما زبونه تيجي تشتري والاقيها بتتمايص أو بتحور بديها 


العالي واصدرلها الوش الخشب قالي ما انا عارف وبشوفك 


قالي كمان أنه عمره ما شاف وحده أطلقت علشان جوزها 


خانها دي وخلي كرت ايمان ده في الاخر لو الدنيا اتعقدت 


وباظت خالص قولها بقا وخليها تفهم الحقيقة إنما من الأفضل 


دلوقتي متعرفهاش ولو رجعت غير بقا الشقة دي وخد شقة 


في أي مكان تاني 


قولتله هي بس ترجع وانا هعمل كل حاجه 


قالي بس انت لازم تهدأ انت مش عاجبني في ايه يابني دي 


مراتك وانتو متجوزين عن حب وبينكم طفل يعني الحوار 


مش مستاهل القلق والتوتر ده كله اهدا ياصاحبي 


قولتله لو قاد كنت هديت انا بحاول أخرج نفسي من الحالة 


الي أنا فيها دي علشان ع الأقل اعرف اشتغل وانزل اساعد 


ابويا مش عارف 


قعد يهديني ويحاول ينسيني ورحنا لعبنا بلايستيشن 


وروحت شقتي الساعة ٤ ولقيت ايمان وقفه زاي الكلبة قدام 


شقتها بصتلها بقرف وفتحت باب شقتي وقفلته جامد 


ودخلت لقيت سيجارة واقعدت شغلت فيلم اجنبي اتفرجت 


عليه لقتها بتبعت رسايل قفلت الداتا ونمت صحيت الصبح 


الساعة ٢ لقتها متصله بيا كتير رديت عليها وقالتلي انها مش 


قادره تبعد ومحتاجه تشوفني وعماله تبكي واني قاسي 


ومش حاسس بيها ومش مقدر حبها قولتلها انتي خربتي 


بيتي وخسرتيني حبيبتي قالتلي لو بتحبك ياعمر مكنتش 


اهملتك كده كانت سامحتك مكنتش قدرت تبعد عنها زاي كده 


ياعمر أنا عندي استعداد اعمل اي حاجه علشانك لو فولتلي 


ارمي نفسك في البحر هرمي بدون نقاش ولا تفكير


قولتلها خلاص ماشي رجعيلي حياتي مع مراتي وابني 


قالتلي انتي باسمي حياتك الي كنت عيشها دي حياة .. اديني 


فرصه وانا اوريك الحياة وجمالها وحلاوتها 


قولتلها شوفتي بقا انك بتاعة كلام وحورات قالتلي انها 


حاولت معها كتير وكلمتها وهي رافضه بتقولي كرهتو وأنها 


حتي مش متقبله فكرة انها ترجع علشان الواد وأخوها كمان 


مقويها وع طول جنبها وقاعد معاهم وبيروح معاهم في كل 


حته ..ما تيجي ياعمر تقعد معايا هنا شوية بدال ما انت قاعد 


لوحدك وصدقني مش هزعلك ولا هعمل حاجه تضايقك مني 


قفلت السكة معها وقولت حلو التسجيل ده عنب يارب بقا لو 


سمعته تفهم وتشوف قد اي انها كانت مصاحبه شيطانه وبنت  


وسخة وتسامحني قفلت موبايلي خالص بعد ربع ساعة لقيت 


الباب بيخبط براحة 


يتبع 



تكملة البارت 🔥34 🔥بقلم ✍️ سلطان زماني 


لبست هدومي وقولت انزل اجيب سجاير واىوح اي مطعم 


اكل واعدي اقضي اليوم مع صحابي فتحت الباب وطلبت 


رايح ناحيه الاسانسير علشان انزل لقتها بتجري عليا قالتلي 


رايح فين قولتلها وانتي مالك زقتها علشان تبعد مسكت ايدي 


وقالتلي طب اصبر هلبس بسرعة وانزل معاك قولتلها تنزلي 


معايا فين انتي في حاجه في دماغك قالتلي مش هينفع نقف 


نتكلم هنا هلبس وانزلك اوعي تمشي نزلت وقولت عادي 


مفيش خوف عليك منها وهي في العربية وشوف آخرها اي 


نزلت فتحت الباب وانا اتحركت قالتلي أنا مش وقعه ياعمر 


علشان تعملني المعامله دي ولا معنديش كرامة واظن انك بعد 


الي عملته ده انا لو مكنتش بحبك كنت بعدت عنك 


لقيت امي بتتصل بيا قولتلها شششششششششش


امي قالتلي انها كلمت امها وطلبت تزورها وامها قالت يومين 


كده وهي هتكلمها ومتقلقيش أن شاء الله خير وفرحانه 


وبتقولي مش قولتلك أنا هجبهالك سبها بس يابني تهدأ وامها 


طمنتني متقلقش وقالتلي تعالي كل وأنها عملالي اكل 


مخصوص قولتلها والله أنا برا لو عرفت اجي يا امي هاجي 


اول ماقفلت قالتلي خير في حاجه 


قولتلها وانتي مالك يا ايمان انتي محسساني ليه انك من 


العيالة أو صاحبتي قالتلي مش هتبطل بقا كلامك وردودك 


السم دي انت اي يا اخي مبتحسش ولا عندك دم نزلني من 


فضلك وقفت العربية لقتها قاعدة بنت المره ولسه بتحكي 


وبتقولي حرام عليك يا اخي حس بيا هو الي خلقها مخلقش 


غيرها ليه مش شايفني ولا مقدر حبي والي بعمله عشانك 


انت اتغيرت خالص مش انت الي كان معايا من كام يوم 


وجوه حضني انت مكنتش عايز تسبني ايه مكنتش حاسس 


بنفسك واحنا مع بعض قولتلها غلطة وعمرها ما هتتكرر


انتي فكره اني لو أنا صاحب جوزك وانتي ملكة جمال كنت 


بصتلك ولا حتي كنت اتجرا  اعاكسك حتي ولا المحلك


 ازاي تهون عليكي صحبتك بصتلي جامد وقريت في عنيها 


انها عايزة تقولي وانت ازاي هانت عليك مراتك بس خايفه 


تقولها


قالتلي أنا هسكت ياعمر ومش هتكلم خليك انت اظلم وبهدل 


فيا برحتك ع الله بس في الاخر تصدق اني بحبك واني بجد 


مش قادره استغنا عنك 


قولتلها خليني طلقت هاجر.. احنا هيكون اي مصيرنا هتفضلي 


تقابليني كده من ورا جوزك ولا اي الحكاية


قالتلي طلقها انت بس وملكش دعوه بالباقي 


قولتلها لا أنا عايز اعرف 


قالتلي ...يتبع

🙄التفاعل زفت وقطران وهباب وطين 😭..هنكد عليكم انتو أحرار بقا 😭😭



🔥البارت35 🔥بقلم ✍️ سلطان زماني 


ايمان..أنا هعرف أطلق من جوزي والموضوع مش هياخد 


وقت وهفضل معاكي عادي لحد ما نتجوز


_ نتجوز 😯😯


ايمان ..بص اتجوزني عرفي في الاول لحد ما تتأكد من حبي 


واخلاصي ليك وانت وخيالك بقا ي نتجوز رسمي يا أما كل 


واحد يروح لحاله 


_ ده انتي مرتبه بقا ومخططه كل حاجه 


ايمان ..والله ابدا دي فكرة خطرت ع بالي دلوقتي 


_ طب وهاجر مش خايفه ع إحساسها ولا انها تزعل منك 


ايمان ..لو عايزين اقطع علاقتي بيها من دلوقتي والله 


موفقه ..أنا بكلمها بس علشانك انت  


_ ركنت نزلت جبت سجاير وعصير جعان مش قادر ولعت 


سجارة وشربت العصير كل ده وانا واقف بالعربية قالتلي 


لازمتها اي بقا قعدتنا هنا ما تيجي نروح نقعد في شقتنا 


بصتلها جامد وقولتلها هي هاجر مكلمتكيش قالتلي كل الي 


قالتهولي قولتهولك هو احنا بقا مش هنفضها السيرة دي 


ومسكت ايدي وقالتلي خلينا نفكر بقا في حياتنا أنا وأنت 


قولتلها أنا جعان اوي ومهبط خالص قالتلي شوف عايز تاكل 


اي وانا اعملهولك ياحبيبي 


قولتلها مش هقدر اصبر اصلا لحد ما تعملي اكل قالتلي طب 


هات اي سندوتش كله لحد ما اعملك طلعنا ع كنتاكي طلبت 


اكل انا وهي وباكل وببص عليها وشايفها عماله تبص حواليها 


علي الاسر الي قاعدين في المطعم بياكلو وبيلعبو ويهزرو مع 


أطفالهم وكل شوية تبصلي وحركت الكرسي وبقت قعده 


لازقه فيا خلصت اكل وقمت حسبت قالتلي ما تيجي نروح 


وسط البلد قولتلها اشمعنا قالتلي تعالي بس في محل هناك 


تحفه عايزه افرجك علي حاجه رحنا وركنت العربية واتمشينا 


شوية وجبنا ايس كريم ورحنا المحل الي قالت عليه لقيته 


محل لانجيري والعاب زوجية قولتلها بقا جيباني كل ده 


علشان ده قالتلي نفسي البس ع ذوقك انت ..أنا الدولاب 


عندي مليان قمصان نوم وجديدة كمان ملبستهاش بس عايزة 


انت تختارلي حاجه ع ذوقك انت قولتلها بقولك أنا مليش دماغ ولا بالي للقرف ده 


قالتلي قرف .أنا قرف ياعمر علشان خاطري بقا بطل رخامه 


واتفرج معايا قولتلها أنا هستناكي في العربية خلصي برحتك. 


تعالي قالتلي تصدق انت رخم ..سبقتها فضلت ورايا ماشية 


وزعلانه وانا في بالي بقول أن شاء الله تولع 


اول ما ركبنا العربية قالتلي يعني أنا غلطانه اني عايزة ابسطك وانسيك الزعل واخرجك من الجو ده 


قولتلها أنا مليش مزاج لحاجه اصلا وبالي مش رايق 


قالتلي سبلي نفسك انت بس وانا هنسيك كل حاجه ياقلبي 


يتبع 😘


تكملة الروايه من هنا 


 

تعليقات

التنقل السريع