القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية نور الجاسر البارت 6_7_8_9_10بقلم بيللي ياسر في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


روايه:" نور _ الجاسم 🖤💫"   البارت (6/ 7) 


بقلم: نيللي ياسر.


...


جاسم: انتي ..انتي متجوزه.


نور بصدمه: انت.. أي الكلام ده؟!..انت إزاي تقول كده.


جاسم بحزم: نور ردي عليا انتي متجوزه.


  " نور وقفت وهي بتعيط وجاسم وقف قدامها ومسك اديها"


جاسم: ردي عليا يا نور؟!.


نور: اكيد لا .. مين قالك الكلام ده.


جاسم: ابوكي..


نور ببكاء: با..بابا قال كده يعني عايز يدمرني باي شكل.


جاسم: أهدي يا نور و انا هحكيلك...انا كنت قاعد في المكتب و....


 « فلاش بااك»


  " جاسم قاعد على المكتب و السكرتيره نهي بتخبط"


جاسم: أدخل.


نهي: دكتور جاسم في واحد بره عايز يقابل حضرتك.


جاسم: مين ده؟!.


نهي: بيقول أنه حماك..


جاسم: طيب خليه يدخل.


...


نهي: اتفضل يا فندم.


جاسم: أهلا يا عمي المستشفى نورت.


أبو نور: انت عايز ايه من بنتي.


جاسم: تقصد.. مراتي!!.


ابو نور: أنا متأكد أن بنتي مش بتحب حد أنا عارف كده.


جاسم ببرود: وياتري عرفت منين؟!.


ابو نور: انا...


جاسم: اقولك انا .. انت متأكد علشان انت كرهتها في الرجاله بمعاملتك الزباله ليها..بس انا احب اقولك أن بنتك حبتني اممم متستغربش كده.. بقولك بقت مراتي و بتحبني.


ابو نور: انت...انت لمستها.؟!.


  " جاسم أستغرب للسؤال بس حاول ميبينش غضبه"


جاسم: تحب نسمي الاحفاد ايه؟!..


ابو نور بغضب: يعني انت لمستها.


جاسم ببرود: مرااااااتي..ايه مش بتسمع.


ابو نور وقف: مينفعش.. مينفعش.


جاسم بعدم فهم: هو ايه اللي مينفعش؟!.


ابو نور: نور...نور متجوزه أصلا.


  "جاسم وقف قدامه بغضب وضربه بالبوكس وطلب الأمن"


جاسم: طلعوه برره.


 « باااك»


نور ببكاء: انا..انا خايفه اوي يا جاسم.


جاسم: من ايه يا نور انا جنبك.


نور: بابا زمان كان مدمن مخدرات وانا خايفه يكون باعني...


جاسم: متخافيش انا معاكي..اطلعي استريحي بقي.


نور: حاضر..تصبح على خير.


جاسم بحب: وأنتي من أهله.


  " نور طلعت وجاسم واقف يدخن ويبص للسما وبعد دقائق لقي حد بيخبط علي كتفه بالراحه رمي السيجاره ولف"


جاسم: نور..انا افتكرتك نمتي.


نور بطفوله: اصل ملك نامت علي سريرها وانا محبتش اصحيها علشان تعبانه.


  " جاسم أبتسم علي طريقتها الطفولية وملامحها الهاديه"


جاسم: امممم..عايزه تنامي معايا يعني؟!.


نور بتحول: لا طبعاً..انت ممكن تنام على الكنبه و انا ..


  " جاسم شالها وطالع بيها الاوضه"


نور: ونبي نزلني... والله هقع اعاا.


جاسم: يا بت اخرسي شويه..انا هحن عليكي واخليكي تنامي جنبي..مع اني أخاف علي نفسي منك.


 

  " نور ضحكت ضحكه رنانه وعاليه لأول مرة تضحك من قلبها وهو ابتسم"


جاسم: اوباااا الانحراف بدأ..


نور: يا جاااسم...


  " جاسم دخل اوضته وقفل الباب ونزلها"


جاسم وهو بيقرب: عيوووون جاسم.


نور: طب انا هنام تحت.


جاسم: تؤ.


نور: خلاص هنام علي الكنبه.


جاسم: تؤ.


نور: يوووه خلاص هنام في الأرض.


جاسم: تؤ.


نور: هو ايه اللي تؤ تؤ هو النهارده عيد ميلاد التؤ.


جاسم: ههههه..انتي هتنامي علي السرير وانا ع الكنبه.


نور: لا طبعاً دي اوضتك..نام انت علي السرير.


جاسم: خلاص براحتك.


  " جاسم نام على السرير وهي وقفه في نص الاوضه حطه اديها في وسطها وفاتحه بوقها"


جاسم: انتي يا بت الدبانه هتخش في بوقك.


  " نور بحركه طفوليه حطت اديها علي بوقها بسرعه"


جاسم: ههههههه...


نور: انت لما صدقت.. خلاص تعالي نام على الكنبه.


جاسم: لا مش أنتي قولتي نام على سريرك خلاص.


نور: والله مكنتش اقصد يا اسطاا.


جاسم: اسطااا..تعالي تعالي..نامي علي سريري وانا هنام علي الكنبه..يلا بدل ما اغير رأي.


نور بحب: شكراً يا جاسم.


جاسم:( أبتسم).


....


  " كل ده وملك واقفه بتسمعهم وهي بتضحك..هي كانت صاحيه بس حبت تقربهم من بعض شويه وبعدين طفت انوار الڤيلا وشغلت TV ومسكت الموبيل وفتحت بروفايل شادي وهي بتتفرج علي اخر الصور بتاعته"


ملك: مش عارفه هشوفك ازاي يا شادي.


....


البارت ده خلص بكره هنزل بارت نااااار وكمان في واحد جديد هينضم للرواية وحاجه كده من اللي بيضرب وقلبه ميت😂♥️🔥اللي مشفش البارت اللي فاتت يدخل علي صفحتي جوه الجروب هتلاقي البارت اللي فاتت ♥️☺️


بقلم: نيللي ياسر.


Nile Yasser🖤🔥


.....


روايه: " نور _ الجاسم 🖤💫"  البارت" 7 "


بقلم: نيللي ياسر.


.....


جاسم: نور...نور انتي يا اوزعه.


نور بنوم: امممم.. صباح الخير.


جاسم وهو بيلبس الساعه: صباح النور ...


نور: أي ده انت رايح فين.


جاسم: هروح المطار علشان اجيب شادي.


نور: طب انا وملك هنيجي معاك.


جاسم: لو حابه تيجي تعالي.. اصلا الشغاله جايه النهارده تنضف الڤيلا.. اكيد مش هتحبي الكركبه وكده.


نور بضحك: ااااكيد.


جاسم: هه..طب قومي البسي انتي وملك.


نور: حاضر.


  " نور بتفتح الباب بس جاسم مسكها من وسطها وباسها من خدها وفتح ليها الباب علشان تخرج وهي جريت"


جاسم: ههههه...خدي يا اوزعه ( بصوت عالي).


....


  " نور وقفت قدام باب ملك وبتخبط جامد وهي مخضوضه"


ملك: في اي...يا رتني كنت كملت نوم في الصاله..


نور: الحقيني يا ملك.


ملك: اي ده مالك مخضوصه و وشك احمر لايه كده.


نور: ا..اخوكي باسني...


ملك: ههههه..طب ادخلي.. أدخلي.


..


ملك: يا هبله ده جوزك.. 


نور: انا خوفت اوي وحسيت أن أعصابي سابت.


ملك: معلشي..هو بس منحرف شويه..هههه.


نور: نينينينينينيني..طب قومي البسي بقي.


ملك: ايه ده رايحين فين.


نور: هنروح المطار علشان..اسمه ايه..اه شادي.


ملك: لا..انا مش .. مش هروح روحو انتو.


نور: لايه يا ملك ده حتي جاسم بيقول أنه زي اخوكي.


ملك بصوت عالي: مش اخويااا..مش اخويااا.


نور: طب أهدي يا ملك.


  " ملك حست انها هتعيط خدت هدوم وكانت هتطلع من الاوضه بس نور وقفتها"


نور: ملك!!.


ملك:( بصت ليها).


نور: انا معرفش ايه اللي حصل بينك وبين شادي بس كل اللي اعرفه انك لازم تواجهي الماضي..وبنفسك.


ملك: انا هروح اغير في الحمام..


 " ملك لبست سلوبت ابيض قماش ونضاره سوده ورفعت شعرها ديل حصان مموج..ونور لبست هاي كول جملي غامق وبنطلون قماش ابيض وشعرها المموج فردته علي ضهرها

وجاسم لبس بنطلون اسود و تيشرت أبيض وچاكت جلد اسود وركبو كلهم العربية "


ملك بتوتر: هو..احنا قدمنا كتير.


جاسم: لا احنا قربنا.


ملك: هو شادي هيرجع يقعد معانا تاني؟!.


جاسم: اكيد لا.


ملك بأرتياح: طب كويس.


جاسم: بس هيقعد معانا طول النهار ويروح علي النوم.


ملك: احم..طيب.


نور: جا..جاسم..ممكن..ااه..


ملك بخضه: نور انتي كويسه؟!.


جاسم: انتي من امبارح شكلك تعبانه.


نور بتعب:لما بتوتر بطني بتوجعني اوي كده.


جاسم:طب هو حد جه جنبك دلوقتي.


ملك بخبث: يمكن حد قرب منها ولا حاجه في البيت سامعني يا ابو احمد يا لمنحرف..


جاسم: اه..احم..طب يلا انزلو.


  " نزلو كلهم وفضلو مستنين شادي لغايه لما خرج شاب طويل وعنده عضلات زي جاسم بالظبط وبشرته بيضه وعنيه رمادي وشعره مش طويل اوي ولابس بنطلون اسود وقميص أبيض وكوتشي أبيض.


جاسم: شاادي!!!


   " شادي بيقرب علشان يحضنه ولاكن جاسم ضربه بوكس جامد جدا والبنات اتخضت"


جاسم: بقي يا ابن ال*** تسافر تلات سنين من غير ما ترجع مره تتطمن عليا.


شادي بيحضنه: اعذرني بس والله شغل.


جاسم: طب مش هتسلم ( بيبص لملك).


شادي: لا طبعاً..ازيك يا ملك( بيسلم بأيده)


ملك بخجل: الحمدلله.


جاسم: اول مره تسلم عليها كده..


ملك: عادي انا كبرت..ولو كان قرب مني كنت بعدته.


شادي وهو بيشدها لحضنه: كبرتي علي نفسك..


  " ملك حست أنه بيحضنها بغل..مش ده الحضن اللي بتترمي فيه اللي بتحس أنه زي حضن أخوها..بعدت عنه واتكسفت جدا وجاسم ماخدش باله"


جاسم: سلم علي مراتي.


شادي: اوووبا انت اتجوزت.


جاسم: اه..تعالي يا نور.


نور بتسلم:.حمد الله على السلامه.


شادي: الله يسلمك يا نور..انتو اتجوزتو امته؟!.


جاسم: من حوالي يومين.


شادي: بتهزر..طب ما أنا كنت جي..


جاسم: لا ده الموضوع كبير لما نروح هحكيلك.


شادي: ماشي يلا.


ملك: انا..مش هروح البيت.


شادي بغضب: لايه؟!.


   " ملك شدت ايد نور بخوف"


ملك: هروح اجيب لبس لنور.


جاسم: طيب تعالى اوصلكم.


ملك: لا انا أتصلت بالسواق وهو جي..


شادي: جاسم قال هيوصلكم..خلصت.


ملك: خلاص مش رايحه في حته..يلا يا نور ( بعصبية).


جاسم: يلا يا شادي.


  " ركبو العربيه و هما ماشين فجأة طلع عربيه قفلت عليهم الطريق ونزل منها رجاله كتير و واحد قرب من العربيه وفتح باب نور بقوه"


الشاب بغضب: انت خدت مني مراااااتي..تعالي يا نور


نور بخوف: انت..مين الحقني يا جااااااسر.


جاسر بغضب وهو بينزل:****.


....


هوبا رجعنا ليكووو 😂😉 يا جدعان كنت ياك باكل كحك ومعرفتش اكتب..أن شاء الله مش هتتكرر البارت الجاي بيضرب نااااااااااااار 🔥🔥🔥🔥 كومنتات كتير وكل مره هنزل 2 بارت واللي مشفش البارت اللي فاتت يدخل علي صفحتي جوه الجروب هتلاقي البارت اللي فاتت ♥️♥️تجيب5000كومنت كويس؟!! انا هسيبكو لضميركم اجدعااان 😂😂😂☺️


بقلم نيللي ياسر.


Nile Yasser🖤💫


روايه:" نور _ الجاسم 🖤💫"  البارت ( 8).


بقلم نيللي ياسر.


....


جاسم وهو بينزل من العربيه: لا ده انت كده متعرفش مين هو جاسم عبدالله ومتعرفش بيعمل ايه في اللي يجي جمب حاجه بتاعتي ( ونزل فيه ضرب والرجاله اللي معاه كانو هيضربوه بس شادي بدأ يضرب فيهم لغايه لما تقريباً كله أغمي عليه وركبو العربيه).


نور ببكاء: اك.. أكيد بابا اللي عمل كده..


جاسم: لا يا نور..ابوكي أضعف من أنه يعمل كده.


ملك: خلاص يا نور بطلي عياط.


شادي: أنا عايز افهم أبوها هيعمل كده لايه؟!.


جاسم: لما نروح..


  "ملك كانت طول الطريق بتبص لشادي..بس هو مش واخد باله ولابس الهندفري وبيبص من الشباك وهي بصت للشباك وبدأت تفتكر حاجات من الماضي.. "


 « فلاش بااك من 3سنين».


  

  " شادي واقف قدام مدرسه انترناشيونال ومتوتر شويه وملك خرجت وهي فرحانه وحضنته"


ملك: اعااااا.. نجحت يا شادي نجحت.


شادي: مبروك يا روح قلبي وعقبال الجامعة يا رب.


ملك بحب: يا رررب بقي..


شادي: هههه..يا عم المستعجل انت.


ملك: أخيراً هخلص من إعدادي دي.


شادي: طيب بنوتي الحلوه عايزه آيس كريم..


ملك: بس متقولش بنوتي...وهاتلي شوكولاته..


شادي: هههه..ماشي يا ستي هروح اجيب خليكي هنا.


ملك: ماشي متتأخرش.


  " ملك واقفه جمب المدرسه وجيه جمبها شابين"


ملك: اي ده ما توسع يا اض انت وهو ناقصه تلزيق.


شاب1: انا عن نفسي بموت في التلزيق..


شاب 2: لا ومع واحده زيك بطل كده.


  " ملك كانت هتمشي بس واحد مسك اديها ولسه هتشدها منهم شادي جي وضربهم وكان متعصب أوي"


ملك: شادي أنا...


شادي بعصبية: اسكتي دلوقتي يا ملك..


ملك: طب انت زعلان مني؟!.


شادي: لا انا مضايق من العيال دول إزاي واحد يمسك ايدك كده اااازاي.


ملك: هههه.


شادي بغضب: انتي بتضحكي لايه دلوقتي.


ملك: اصل...ههههه..اصل الايس كريم واقع علي هدومك وشكلك يضحك أوي.


  " شادي بس علي الهدوم وضحك"


 « بااك».


  " فاقت من شرودها علي صوت شادي"


شادي ببرود: انزلي.


ملك: هو فين جاسم ونور؟!.


شادي: نور نامت وشادي شالها وطلع بيها وقالي أقفل العربيه واطلع وراهم وأنتي سرحانه ومش حاسه بحد ممكن أعرف بقي سرحانه في مين؟!( بيتكلم بعصبيه).


ملك ببرود: لا مش ممكن..


شادي بغضب: ملك همد أيدي عليكي.


ملك بصوت عالي: يبقي اتجننت..وانا مش ملك بتاعت زمان اللي كسرتها لمجرد انها...


شادي بغضب: مش عايز اتكلم في الموضوع ده..اخرسي بقي.


  " ملك نزلت بسرعه والدموع في عينيها وطلعت اوضتها وشادي دخل الڤيلا وقعد يتكلم مع جاسم وحكاله كل حاجه وقرر أنه يطلع يشوف ملك"


شادي: تك..تك.


ملك بصوت باكي: ا.. أدخل.


شادي: انتي نسيتي النضاره بتاعتك في العربيه.


  " ملك دموعها بتنزل وبس"


شادي بغضب: انتي بتعيطي لايه.


  " ملك عيطت اكتر وهو قفل الباب ونزل نام في الاوضه بتاعته وده كان طلب جاسم"


....


 " جاسم طلع ينام شويه بس مش عارف ينام"


...


 " عند نور نايمه وحست أن حد في حد شايلها فتحت عنيها ولسه هتصرخ حط أيده علي بوقها"


: اهدي يا مراتي...


....


البارت خلص بكره هنزل بارت جديد عايزه تفاعل كتيرررر وكومنتات كتير اوي اوي واللي مشفش البارت اللي فاتت يدخل علي صفحتي جوه الجروب هتلاقي البارت اللي فاتت 😍😊


جماعه الناس اللي بتاخد الرواية تنزلها في جروبات تانيه انا معنديش مانع بس اسمي يبقي مكتوب علشان مزعلكمش 😂😂♥️ 


بقلم نيللي ياسر.


Nile Yasser🖤🔥



روايه:" نور _ الجاسم 🖤💫"  البارت ( 9 ).


بقلم: نيللي ياسر.


....


جاسم: أهدي يا مراتي..


نور بصراخ: حرام عليك والله اتخضيت.


جاسم: يا بت ده انا جوزك..


نور:جاسم..نزلني علشان تعبانه وعايزه انام اوي..


جاسم: انا صحيتك علشان نتغدي كلنا.


نور: لا مش جعانه... انا عايزه انام.


جاسم: عند امك..


نور: جاااسم.


جاسم بحب: عيونه.


نور: طب..طب نزلني هروح اصحي ملك.


جاسم: ماشي روحي.


  " جاسم نزلها ولسه هتمشي مسك وسطها وباسها وهي اتكسفت وطلعت تجري علي ملك وهو ضحك وطلع لشادي"


نور: تك..تك.


ملك بدموع: أدخل.


نور: اي ده انتي منمتيش.


ملك ببكاء: تعبااانه أوي..


  " نور قفلت الباب وقعدت جمبها"


نور:ملك هو شادي السبب في زعلك صح؟!.


ملك:______


نور: ماشي براحتك لو مش حابه تحكي بس انا جمبك لو احتجتي تحكي انا موجوده.


  " ملك عيطت اكتر وهو حضنتها لغايه لما هديت وبعدين بعدت عنها"


نور: انا هروح أغير هدومي وانتي كمان غيري ويلا علشان الغداء.


ملك:( هزت رأسها بمعني ماشي).


...


جاسم: واد يا شاااااادي... اصحي يا اض.


شادي: ينعل شكلك عايز انام.


جاسم: يا اض بلا الغداء جهز.


شادي بنوم: مش جعان .. ( غمض عيونه ونام ).


جاسم: بقي كده.. طيب.


  " جاسم مسكه من دماغه وشادي بيضربه وهو ماسك دماغه ودخله الحمام ونزل دماغه تحت الحنفيه و شادي بيضحك"


شادي: ااااه.. خلاص يخربيتك أقفل الحنفيه.


جاسم ( بصوت أحمد حلمي): ولو ولو لازم اغرقك..


شادي: ههههه.. خلاص والله صحيت.


جاسم وهو بينشف أيده: ماشي غير هدومك وتعالى.


  " جاسم كان هيخرج بس وقفه صوت شادي"


شادي: جاسم!!.


جاسم: ممم.


شادي بابتسامة: عامل غدا ايه؟!.


جاسم وهو بيحدفه بالفوطه: يا ابن الكلبه انت..انا افتكرتك هتقول حاجه عميقه..


شادي: هو في أعمق من كده..


جاسم: ههههه..طب يلا يا أخويا البس.


  " جاسم نزل وقعد علي السفره وبعد شويه نزلت نور وهي لابسه جلابيه بيتي لونها نبيتي وديقه سيكا ومفتوحه من الجنب وشعرها على هيئة كحكه لفوق"


جاسم بصدمه: يا نهارك اسود يا فوزي..


نور بخوف: في ايه؟!.


جاسم: اي الجلابيه دي.


نور: مالها.


جاسم وهو بيقرب منها: جامده فيكي.


نور بحب: بجد!!.


جاسم: اه..بس اطلعي غيريها.


نور: انت مش لسه قايل حلوه.


جاسم: هتبقي حلوه في اوضه النوم مش هنا..


نور: يووووه.


جاسم: أمشي يا بت.


  " نور طلعت تجري علي الاوضه وهو ضحك..شويه ونزلت ملك وهي لابسه بنطلون اسود بيتي وتيشيرت قصير اسود وشعرها ديل حصان ونازل منه خصل"


جاسم: شكرا الله سعيكم..


ملك: ههههه..


جاسم: أنتي كنتي بتعيطي؟!.


ملك: لا.. بتسأل لايه؟!.


جاسم: شكلك معيطه.


ملك بتوتر: لا ده انا كنت بجرب ميكب وكده ولما جيت امسحه تقريبا طلع نوعه وحش علشان كده خلي شكلي معيط


  " جاسم مكنش مصدق وجاله تلفون خرج يتكلم وملك حست أن حد وراها"


شادي: لو هو صدقك..انا مش مصدقك يا ملك.


ملك ببرود وهي بتقعد: مش مهم تصدق.


شادي بعصبية: بطلي بقي طريقتك دي.


ملك: طريقتي عجباني ومش مسموح ليك تعلي صوتك عليا كده.


  " شادي فضل السكوت وقعد قدامها علي السفره وشويه وجاسم دخل وقعد ونور نزلت وغيرت لبسها ولبست سلوبته بيتي لونها رمادي زي بتاعت الارنب ولبست الطقيه بتاعتها"


جاسم: اوزعتي..تعالي اقعدي هنا ( بيشاور علي الكرسي اللي جمبه).


نور: ماشي.


شادي: جاسم..هي نور عندها كام سنه انا حاسس انها 16 سنه او حاجه زي كده..


نور بعصبية طفوليه: انا عندي18 سنه.


جاسم: ولا متتريقش علي اوزعتي.


شادي: هههه..ماشي.


جاسم: ملك انتي مش بتتكلمي لايه؟!.


  " ملك بتلعب بالشوكه في الاكل وانتبهت علي صوت جاسم"


ملك: هه..لا عادي هقول ايه.


جاسم: ده انتي مكنتيش بتقعدي دقيقه من غير كلام.


ملك: لا عادي..


جاسم: ماشي..كلي طيب.


ملك: حاضر.


شادي: هو في حد ضايقك يا كوكي.


  " ملك انتبهت ليه لما قال كوكي علشان كان بيقولها كده زمان وحست أنها هتعيط"


ملك وهي بتقوم: لا محدش يقدر ( وطلعت اوضتها).


  " هما كملو اكل لاكن فجأة سمعو ضرب نار كتير من بره"


نور: اي الصوت ده.


  " جاسم طلع مسدسه من الدرج جمب السفره وشادي طلع جاب مسدسه ونور خايفه جدآ.


جاسم: اطلعي اقفلي علي نفسك..بسرعه.


نور: طب وانت.


جاسم بعضب: بسرعه يا نور يلا.


   " جاسم خرج يشوف في اي وشادي نازل من علي السلم لقي صوت في اوضه ملك دخل ولقي حد حاطط جمب رقبتها مسدس وحاطط ايده علي بوقها"


شادي بغضب: ملك...


الشخص: فين اوضه نور.


  " شادي كان هيضربه بالمسدس بس فجأة صوت ضرب نار وملك بتقع في الأرض"


شادي: ممممممممملك!!!!!.


...


البارت ده خلص بكره هنزل بارت جديد عايزه تفاعل كتيرررر وكومنتات كتير اوي واللي مشفش البارت اللي فاتت يدخل علي صفحتي جوه الجروب هتلاقي البارت اللي فاتت 😍😊


بقلم نيللي ياسر


Nile Yasser🖤💫



روايه: نور _ الجاسم 🖤💫"   البارت ( 10).


بقلم نيللي ياسر.


...


شادي: ممممممممملك!!!.


  " الرصاصة طلعت من مسدس جاسم اللي دخل بالصدفة لما سمع صوت شادي وملك أغمي عليها من الخوف"


جاسم بصوت عالي: خلي بالك من ملك انا هروح اشوف نور.


شادي: ماشي خلي بالك من نفسك يا صاحبي.


جاسم: خليها على الله.


شادي: ملك...ملك فوقي.


...


 " نور خايفه جدا وقاعده في الاوضه زي ما جاسم قالها بس لما سمعت صوت شادي وهو بيقول اسم ملك قررت تخرج ولسه بتفتح الباب دخل واحد وقفل الباب "


نور بخوف: انت مين؟!.


الشاب: نستيني.


نور بصراخ: الحقون...


  " حط ايده علي بوقها بسرعه واتكلم جمب ودنها"


الشاب: انا جوزك...امم..جوزك من عشر سنين ابوكي جه لابويا اللي هو عمك رأفت اكيد فكراه وكان عايز فلوس ساعتها أبويا قال فكره رهيبه جدا هي أن اتجوزك بس أنتي ساعتها كنتي لسه طفله و...


« فلاش بااك».


ابو نور: ارجوك هات الفلوس..


رأفت: انا هديك الفلوس بس بشرط.


ابو نور: شرط اي؟!.


رأفت: انا هجوز نور ل يوسف ابني.


أبو نور: بس..بس دي لسه عيله.


رأفت: العيله بكره تكبر.


ابو نور: موافق..موافق.


رأفت: " بص لأخوه بحزن علي حالته".


 « بااك».


يوسف: أنا يوسف يا نور..


  " يوسف سابها وهي بتعيط وقعدت علي السرير ومفيش في دماغها غير جاسر..وهي إزاي هتسيبه قطع شرودها صوت يوسف"


يوسف بصوت عالي وغضب: بتفكري فيه..لايه حبتيه.


نور:_____.


يوسف: انا اه كنت ساعتها مش موافق وشايف انك طفله بس..بس أبويا كان عنده حق الطفله كبرت وبقت زي القمر كمان ( بيبص ليها من فوق لتحت).


نور ببكاء وصوت ضعيف: ج..جاسم.. جاسم الحقني.


يوسف بغضب: اخرررسي ( ضربها بالقلم) اسم راجل تاني ميجيش على لسانك.


نور ببكاء اكتر: يا..يا جاسم.


يوسف: انتي كده اللي جبتيه لنفسك..


  " يوسف قلع الجاكت وبيقرب منها وهي بترجع لورا وهي بتعيط وبتنادي جاسم بصوت ضعيف"


نور بقوه: جاااااااااااسم ( بتصرخ).


   " يوسف قرب منها وبيحاول يغتصبها وهي بتعيط وتصرخ وفجأة الباب اتكسر ودخل جاسم وبدأ يضرب فيه بغل لغايه لما وشه وجسمه بقي بيجيب دم و نور بتعيط "


نور ببكاء: ج... جاسم.


  " جاسم وقف ضرب فيه ( هو تقريبا مات 😂) وقرب منها وهي هدومها متقطعه وشالها وهي حضنته جامد وبتعيط وهو حاسس أن قلبه هيخرج من مكانه علشانها"


جاسم: انتي كويسه.


نور ببكاء: لا..لا..متسبنيش يا جاسم..ارجوك.


جاسم: هششش..انا جمبك أهدي.


  " جاسم دخل بيها الاوضه وسابها علي السرير وهي بتعيط وراح لملك بسرعه علشان تيجي تغيرلها هدومها"


...


ملك: اااه..هو جاسم كويس.


شادي ببرود: اه.


ملك: طب انت قاعد هنا لايه؟!.


شادي بغضب: ده انتي بارده اوي يعني..انا كنت قاعد جمبك علشان كان مغمي عليكي.


ملك: خلاص شكرا..اطلع بره بقي ونادي علي نور.


شادي بغضب: انا نفسي أعرف انتي لايه بتعامليني كده انا كان عندي حق في اللي عملته علشان...


جاسم: ملك..تعالي بسرعه ( وخرج).


  " ملك بصت لشادي نظره ( هي نور كويسه) وخرجت بسرعه علي اوضه نور وشادي وراها"


جاسم: خليك انت يا شادي... أدخلي يا ملك و..واطمني عليها.


  " شادي بعد شويه علشان جاسم يعرف يتكلم"


ملك: انت قلقتني هي حصلها حاجه؟!.


جاسم: نور..نور في واحد حاول يتهجم عليها و ...


ملك: نور..( ودخلت بسرعه).


جاسم: شااادي.


شادي: في اي نور كويسه؟!.


جاسم: في كلب حاول يتهجم علي نور.


شادي: نعممم..طب هي كويسه.


جاسم: لا..عماله تصرخ وتقول متسبنيش علشان كده دخلتلها ملك..


شادي: طب والحيوان ده فين.


جاسم: ابن ال*** دخلتها الاوضه بعد لما ضربته وجيت ادخله تاني لقيته هرب.


شادي: طب والرجاله اللي كانو تحت.


جاسم: رجالتي قتلوهم.


شادي: طيب نطمن علي نور وانا هعرفلك هو مين.


جاسم: ماشي..


...


ملك: نور..انتي كويسه الكلب ده عملك حاجه..يعني لمسك.


نور: متسبنيش يا جاسم..


ملك: نور..نور فوقي انتي كويسه؟!.


نور: جاااسم..


  " ملك حست انها مش في وعيها فمحبتش تتكلم اكتر من كده وغيرت ليها هدومها ببچامه سوده بكم وشعرها مفرود"


جاسم: ها يا ملك هي كويسه؟!.


ملك: اه الحمدلله كويسه...بس هي عماله تقول اسمك كتير ممكن تدخلها هي شكلها محتجالك.


جاسم: ماشي قولي لشادي يبات معانا النهارده وقوليله جاسم بيقولك هتقعد معانا زي زمان ومفيش نقاش.


ملك بحزن: ماشي.


..


شادي: هي نور كويسه.


ملك ببرود: اه كويسه..وجاسم بيقولك هتقعد معانا ومفيش نقاش.


شادي: تمم انا هبقي اتكلم معاه.


ملك: طيب اتفضل نام بقي علشان انا هنام ع الكنبه.


شادي: انا رايح أصلا.


   

  " ملك طفت انوار الڤيلا كالعاده وشغلت كرتون سيمبا وحطت بطانيه ع الكنبه وبدأت تعيط بصمت زي كل يوم متعرفش أن شادي بيراقبها..شويه وخرجت الجنينه و وقفت عند مكانها المفضل وبدأت تعيط بصمت كتير" 


شادي: ملك!!.


ملك بصدمه: انت..انت هنا من امتي؟!.


شادي: انتي بتعيطي بسببي.


ملك: لا..عن أذنك.


شادي مسك اديها: ملك انا مكنتش اقصد.


ملك: ابعد بعيد عني بقييييي!!!.


....


نور: اعاااا.


جاسم: نور انتي كويسه.


نور: جاسم متسبنيش.


جاسم: نور هو حصل اي؟!.


نور: أنا..انا متجوزه!!.


جاسم بصدمه: اااااي!!!!.


بقلم نيللي ياسر.


Nile Yasser🖤💫

تكملة الروايه من هنا هنا  






 

تعليقات

التنقل السريع