القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

اسكريبت كامل حب كاذب بقلم نورهان نشات في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


انا بحبك

انا هخطب

الاتنين اتكلمو ف نفس الوقت

مازن:انتي بتقولي اي ي وعد انتي واعيه للي بتقوليه

وعد:بقول الي كان نفسي اقولو من زمان

مازن:انا اخوكي مش اكتر وانتي عارفه أن عمي موصيني عليكي قبل م يموت 

فلاش باك

محمد:خلي بالك من وعد ي مازن هي مش هيبقى ليها حد غيرك

مازن:دي ف عنيا ي عمي هي زي ريم بالظبط

بااك

مازن:انتي زي ريم اختي ي وعد 

وعد:تمام اعتبرني مقولتش حاجه

مازن:اكيد لان انتي زي اختي

وعد:ممكن اعرف هتخطب مين

مازن:مني صاحبتك 

وعد:مني !   تمام بعد اذنك


وعد:بيحب مني ي ريم اليوم الي جيت اعترفلو ب حبي قالي انو هيخطب

ريم:هي مش مني دي اكتر واحده عارفه انك بتحبي مازن

وعد:انا مكنتش اعرف انها كده ابدا

ريم:انا كنت عارفه انها كده عشان هي ي وعد مكنتش بتحبك وانا كنت بقولك كده وانتي تقوليلي لا دي كويسه

وعد بدموع:كسرو"ني هما الاتنين


مازن دخل عليهم

مازن:ريم اجهزي انتي و وعد عشان رايحين ل اهل مني

وعد:....

مازن:ازاي يعني ي وعد

يتبع



بارت 2 

#حب_كاذب


وعد:بس انا مش هروح

مازن:ازاي يعني ي وعد

وعد:عادي مليش مزاج

مازن:هتيجي معانا يعني هتيجي معانا

و رزع الباب وخرج


ريم:ي هبله تعالي معانا عشان تبيني ليها أن مش فارق معاكي

وعد:معاكي حق هطلع احلى فستان عندي وهلبسو وهو مش فارق معايا اصلا

ريم:جدعه ي بت هي دي وعد الي اعرفها

وعد19 سنه عيونها بني وشعرها اسود حرير عايشه  مع ولاد عمها وأمهم عشان امها وأبوها ماتو

ريم18 سنه اصغر من وعد ب سنه جمالها طبيعي شعرها اسود وناعم

مازن24 سنه عيونه عسلي شعرو بني وسيم وعندو عضلات وقمر يعني


وعد لبست فستان اسود شفاف من الكم وحطت ميكب خفيف وسيبت شعرها ونزل لحد ضهرها

و ريم لبست نفس الفستان عشان يبقوا توام♥️


وعد و ريم:احنا خلصنا

مازن شاف وعد وقعد يبص عليها

ريم: ي أبيه 

مازن:ايوه معاكو يلا اركبو العربيه

الام ايمان:قمرات ي ولاد يلا اركبي ي وعد انتي من قدام وانا و ريم من ورا

ووصلو البيت عند اهل مني 

ياسر:نورتو

مازن:بنورك ي عمي

ايمان:بص بقا احنا جايين نطلب ايد مني ل مازن

ياسر:انا مش هلاقي احسن من مازن و الرأي رأي العروسه بردو

مني خرجت وهي ماسكه القهوه وقالت

مني:الي تشوفو ي بابا

ياسر:يبقا خلاص نقرأ الفاتحه


فجأة اخو مني يدخل من الباب

كريم:يعني اختي بتتخطب وانا مش موجود عيب والله

مني:كرييم وحشتني اوي

كريم:وانتي كمان 

مني:ده كريم اخويا وده مازن 

كريم:اهلا ي مازن

مازن:اهلا بيك

ياسر:طيب نتفق بقا الخطوبه ع يوم الخميس الجي

مازن:تمام يلا بعد اذنكو هنمشي احنا

مازن:خلي بالك من نفسك ي مني 

مني بكسوف:حاضر

وعد ف البيت

وعد:بصيي بيقوللهااااا خلي بالك من نفسسسك

ريم:انتي مش قولتي مش فارق معاكي

وعد بغيرررره:لااا فارق معايا يوووه

ريم ضحكت

اليوم التالي

وعد:احنا هننزل نجيب فساتين انا و ريم ل خطوبه أبيه مازن

ايمان:خلو بالكو من نفسكو

وعد:حاضر

وعد و ريم نزلو


كريم:اهلا ي ريم اهلا ي وعد

وعد:اهلا بيك

وفجأة مازن شافهم

مازن و ضر'ب وعد ب القلم

مازن:حسابك معايا ف البيت ي وعد

وعد::::....

يتبع



بارت 3

#حب_كاذب


كريم:اهلا ي وعد

وعد:اهلا بيك

وفجأة مازن شافهم و ضر"ب وعد بالق"لم

مازن:حسابي معاكي ف البيت ي وعد

وعد:انتا ملكش دعوه بيا ي أبيه مازن

مازن بصوت عالي:قدامي ي وعد انتي و ريم قدداامي

ف البيت

مازن:اي الي موقفك معاه 

وعد:ميخصكش

مازن بغضب:لا يخصني ي وعد

وعد:مش انتا بتحب اختو مالك بيا بقا

مازن:ليا ي وعد ليا

وعد:ملكش دعوه بيا بعد اذنك وسابتو ودخلت


وعد ومازن مش بيتكلمو من ساعتها لحد يوم الخطوبه

مازن:متزعليش مني

وعد:مش زعلانه ي ابيه

مازن:مش هتحضري الخطوبه

وعد:لا هحضر اكيد

مازن:ماشي ي حبيبتي يلا اجهزي انتي و ريم

ريم:يلااااا

وعد فرحت لما قال حبيبتي:هقووووم


وجهزت ريم ولابسه فستان ابيض وكوتش ابيض عليه وسابت شعرها 

و وعد لبست فستان احمر قصير وكعب احمر وسابت شعرها بردو

مازن:قمرات ي ناس

وعد اتكسفت و ريم قالت

ريم:وعد هي الي قمر وبعدين غمزت


ف القاعه

وسط انبهار كل الناس من وعد عشان كانت قمووره

مني بغيظ:مالك بتبص عليها كده ليه

مازن:مين

مني:وعد

مازن:وانتي مالك بنت عمي وانا الي مربيها

مني بغيظ:ماشي

كريم:هاي وعد

وعد ب استغراب:اهلا

كريم:تييجي نرقص

وعد وبصت ل مازن الي كان بيبص عليهم ب كل غضب

وعد:ماشي

و رقصت هي و كريم 

مازن:وعدددد وخدها ومشي

وعد بوجع:ااااه سيبني

مازن:بترقصي معاااه

وعد:ايوه عادي في اييي

مازن سكتت

مني:هو انتا كل شويه وعد وعد هو في اي

مازن:بنت عمي

مني:اووف

وعد:روح ل عروستك ي مازن ومش عايزين يحصل م بينا اي حاجه انتا دلوقتي خاطب بعد اذنك


مازن:يلا ي مني عشان هروحك 

مني:انتا بتحبها ي مازن

مازن:احب مين انتي هبله

مني:باين

مازن:تصبحي علي خير ي مني يلا اطلعي


اليوم التالي

ريم:مامااا

ايمان: اي ي آخرة صبري

ريم:هننزل انا و وعد نجيب روايه

ايمان:انزلي يختي

ريم:يلا ي وعد


ريم:اجيب أنهي روايه. وعد اختاري

وعد: شوفي اي حاجه

ريم:هختاار دي

وعد:ماشي يلا

ريم:تعالي نقعد ف الكافيه شويه

وعد:هنتاخر

ريم:لا كام دقيقه كده

وعد:طيب


و فجأة وهما قاعدين شافو مني خطيبت مازن

ريم:هي بتعمل اي مع الولد ده

وعد:مش عارفه

وكمان سمعوها وهي بتقول

مني:انا مش بحب مازن انا بحبك انتا بس خليتو يحبني عشان اغيظ وعد

ريم:بصييي البتتت

وعد:اهدي ي ريم سجلي كل الكلام ده ل أبيه مازن

ريم: عيوني

وسجلت ريم و وعد كل الكلام وصورتهم


وعد:أبيه مازن

مازن:ايوه ي وعد

وعد:اسمع دول


مازن:........

يتبع



بارت 4 والاخير

#حب_كاذب


وعد:اسمع دول

مازن:هما اي

وعد:اسمع بس 

مازن سمع وشاف كل الصور


مازن بغضب:امتا الكلام ده

وعد:كنت انا و ريم بنجيب روايه ودخلنا الكافيه وشوفناها

مازن:كنت حاسس من الاول

وعد:مدام انتا كنت حاسس ب كده محستش ليه ب الي فيا

مازن:انا رايح عند اهلها وهاجي نتكلم


مازن: افتحي ي مني

الاب:حاضر يبني في اي 

مازن:فين بنتك

الاب:تعالي ي مني كلمي خطيبك

مني:اي ي حبيبي

مازن:مش هنكمل مع بعض ي خاينه بقا بتمثلي انك بتحبيني عشان تغيظي وعد طب هه اي رأيك بقا انا هتجوز وعد وانتي ولا كانك دخلتي ف حياتي وسأبها ومشي


ايمان:كنت فين يبني

مازن:سيبت مني

ايمان:انا قولتلك من الاول مش هتنفعك يبني

مازن:خلاص ي امي هي وعد فين

ايمان:هتلاقيها ف أوضتها

ف اوضه وعد

وعد:اتفضل ادخل ي أبيه

مازن:قوليلي مازن بس ي وعد

وعد:كنت هتكلمني ف اي

مازن:وعد انا بحبك

وعد: حبتني اول م سيبت مني

مازن:بحبك من وانتي صغيره ي وعد بس مكنتش حاسس انك بتحبيني غير اليوم الي قولتي فيه وانا خطبت مني عشان كده

وعد:معقول مكنتش حاسس اني بحبك

مازن بحزن:بس انا بحبك ي وعد انتي موافقه تكملي معايا

وعد:لا

مازن:تمام بعد اذنك


وخرج مازن من أوضتها ونزل من البيت وشاف وعد بتجري وراه وحضنتو

وعد:بحبك

مازن:انا كمان بحبك ي وعدي

#حب_كاذب

#نورهان_نشأت♥

اشوفكم ف روايه جديده

رأيكو♥️

شكرا ع التفاعل القمر♥️🌚




 

تعليقات

التنقل السريع