القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية من بينهم وجدتكَـ انت البارت الثالث والرابع بقلم Salma hany في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


Part:3..❤️

دخلت اوضتي وانا ببكي علي حالي ومسكت تليفوني بس فجأه وصلتني ماسدج من شخص تقريبا مجهول 

''متفكريش عشان سايبك تلعبي شويه مع الواد اللي اسمه محمد دا يبقا انا راضي عن تصرفاتك لا لا يا حلوه يبقا متعرفيش انا مين خلي بالك من نفسك الايام دي يقمر عشان في حاجات كتير هتحصل فيها مش هتعجبك''

تقريبا فضلت واقفه وانا مش فاهمه اي حاجه بس فجأه لقيت صور مبعوته ليا بس ثانيه دي انا كانت صوري متركبه علي حد تاني غيري وصور قذره بجد تقريبا وقعت التليفون من ايدي وكان جوايا 100 سؤال طب هو دا مين وجاب صوري ازاي وسمعت صوت ماسدج تاني قربت من التليفون وكان هو نفس الشخص 

''بصي يقمر الصور دي هتفضل معايا لكن واللي خلقك ان اي تصرف هتعمليه تاني ومش هيعجبني ف احب اقولك اننا هنشر الصور دي باي باي يحلوه''

كنت مشلوله مكاني كاني واحده تايهه حقيقي انا مصدومه بجد فجأة لقيت ماما دخلت عليا ف خبيت التليفون بسرعه 

* في اي يبت يـرحمه شوفتي عفريت 

'' لا.. لا يـماما اص..لك خضتيني بس 

* طيب بقولك هاتي تليفونك اما اتصل على خالك عشان ممعيش رصيد 

بلعت ريقي بصعوبه '' لا.. يماما مهو.. مهو رصيدي خلص 

* لي يختي انتي مش قولتي انك لسه شاحنه 

متمالكتش اعصابي وقتها وفضلت اعيط

لقيتها جريت عليا وحضنتي 

* سلام قول من رب رحيم رحمه بنتي بتعيط دي تكتب في التاريخ خلاص يختي مش عايزه منك رصيد دا انتي جلده 

_________________________

عند شخص مجهول 

= قولتلها كل حاجة 

'ايوه يبـاشا قولتلهاا

= كسرت الخط وعملت زي ما قولتلك

' كل حاجة تمام يـباشا 

= طب اتنيل غور براا 

لنفسه= ورحمة ابويا يـارحمه لـ مندمك علي اليوم اللي جيتي فيه الدنيا لـأنا لأنتي بقاا وكمل شرب سجاير وهو بيضحك

_____________

عند رحمه

كنت نايمه في سريري وانا خايفه هو ممكن ينشر الصور دي بس دي مش انا والله هو مركب وشي علي الصور بس مين هيصدقني طب هو ممكن يكون مين اكلم محمد واحكيله ولا اعمل اي

تقريبا بعد مده أخدت قرار اني هكلم محمد واحكيله بس مش هقوله حاجه علي سيرة الصور وفعلا اتصلت عليه ماسنجر لاني ممعيش رقمه بس كان قافل النت فضلت علي كدا طول الليل اتصل وهو قافل النت ومبيردش 

عدي كام يوم علي الحوار دا وانا مبقتش بنزل الكليه نايمه الـ 24 ساعه او تقريبا خايفه حتى تليفوني مبقتش امسكه وقافله النت دايما 

 سمعت صوت ماما ورايا 

'' رحمه مالك كدا بقالك كام يوم مش عاجباني

ـ مفيش والله يا ماما بس حاسه اني تعبانه شويه 

'' طيب اجيبلك الدكتور طيب 

ـ لا لا شويه وهبقاا كويسه متخافيش 

'' طيب انا كنت جايه اقولك اننا رايحه عند خالك انتي عارفه بعد موت مرات خالك هو بقا حالته عامله ازاي ف هروح عنده كدا اسبوع اساعده واشوفه عايز اي

ـ ماشي يـماما توصلي بالسلامه ان شاء الله 

وفعلا ماما مشيت وكنت لوحدي في البيت 

بس فجأه سمعت صوت حد بيخبط علي الباب قومت فتحت ولكن شوفتت... 

❤️

لـ Salma hany


Part: 4..✨❤️

وفعلا ماما مشيت وكنت لوحدي في البيت 

بس فجأه سمعت صوت حد بيخبط علي الباب قومت فتحت ولكن تقريبا اتصدمت مكاني

'' مح..مد 

- اي مالك شوفتي عفريت ولا اي 

'' لا بس.. بس انت جاي هنا لي

ـ مفيش يستي بطمن علي الست هانم وبشوفها مالهاا

'' انا تمام.. ومفيش حاجه 

ـ لي يعني هو انا اتعميت مش شايف منظرك بقا عامل ازاي 

بصيتله وانا بتوهه عن الكلام 

'' معلش يـمحمد مش هعرف ادخلك عشان مفيش حد معايا في البيت وانا لوحدي 

ـ مفيش اي مشكله بس ممكن تلبسي وتيجي معايا 

استغربت كلامه '' البس واجي معاك فين 

ـ بخصوص حاجه كدا عايزك فيها و متخافيش هنقعد في مكان عام يعني 

سكت لثواني وبعدين وافقت وقفلت الباب وهو استناني براا 

وفعلا جهزت ونزلت معاه وروحنا جنينه 

ـ بتحبيني؟ 

الكلمه دي اتقالت وانا مكنتش عارفه ارد 

ـ هاا ردي بتحبيني؟ 

'' انا.. انا 

ـ قولي الصراحه ومتكذبيش

مردتش تقريبا كنت محرجة او مكنتش عارفه اجمع كلامي من الحاله اللي كنت فيهاا 

لقيته ابتسم ـ نعرف من كدا ان السكوت علامة الرضا ولا اي 

ابتسمت ابتسامه خفيفه كدا 

لقيته ضحك '' يبقاا كسبت الرهاان

 بصدمه'' ره.. ان ايي

فجأه لقيت اتنين جايين عليناا وميلو علي الطربيزه اللي كنا قاعدين عليها 

* مفيش يستي انا ومحمد كنا عاملين رهان مين اللي هيعرف يخليكي تحبيه الأول وهو كسب 

وقرب من محمد وهو بيخبط علي كتفه 

* بس شاطر يلااا عرفت تلعبهاا صح 

تقريبا انا كنت حاسه اني في حلم لا لا اكيد كابوس وهصحي منه دلوقتي 

لقيت محمد اتكلم 

ـ تحبي دلوقتي.. وفتح تليفونه وفتح الصور المتفبركه وكمل كلامه 

ـ تحبي انشرها ولا ايي رأيك 

'' انت بج..د الل.ي عامل كل داا

لقيت التاني اتكلم 

+ لا يسطاا انت من ناحية لعبتها صح ف انت صح الصح كمان 

محمد قرب مني وحط ايده علي وشي وهو بيقول 

ـ معلش يـكوكو بس نعمل اي بقاا حاجه وكانت لازم تتعمل 

قومت من مكاني وشديت ايده وضرب*ته بالقلم  وكنت تقريبا مش فـ وعيي 

'' حرفيا انت ازبل حاجه قابلتها في حياتي كلهاا ووالله لأدمرك زي ما دمرتني حرام عليك بقاا يا أخي اتقي الله احنا مش لعبه في ايديكم 

ومشيت وانا حرفيا متدمره احساس وحش اوي لما يكون اكتر شخص حبيته في الدنيا كلها يعمل كدا ويدمرك كل اللي حصل دا كان تمثيلية حقيقي مش مصدقه 

عند محمد 

* نمسكهاا يـمحمد 

ـ لأ سيبهالي دي لسه هتشوف ليالي سوده وحيات امي يـرحمه لمعلمك انا ابقاا مين 

ومشي من المكان 

عدي ساعات ورحمه كانت في البيت علي نفس الوضع مبتعملش حاجه غير انها بتكسر اي حاجه تقابلها ومنهاره في الأرض 

الساعه بقت اتنين بالليل والبيت كان بيخبط عند رحمه لكن مفيش رد 

' رحمه انا منه صحبتك افتحي 

برضو مفيش رد 

' رحمهه طنط قالتلي انك موجوده هناا وكنت جايه ابات معاكي انتِ فين 

فضلت منه علي الحال دا لحد ما رنت عليها وسمعت صوت الموبايل جواا قلقت عليها وخبطت علي الجيران لحد ما طلعو وكسرو الباب وشافو رحمه وهي نايمه في الارض جنبها سك*ينه وشراي*ينها متق*طعه 

____________________ 

'' نزل الصور 

كان محمد بيكلم واحد 

ـ متأكد انزلها

بغضب: هنهزر مع بعض يعني اخلص 

محمد بسخريه: بنت ال** بتض*ربني انا بالقلم وحيات امي لـ معرفها انا ابقا مين 

_________________

في المستشفي كانت رحمه في اوضة العمليات وفجأة الدكتور طلع 

'' للأسف الـ...... 

يا تري الدكتور هيقول اي ومحمد هيعمل اي تاني..، ان شاء الله نعرف في البارت التاني 

#الريتش قل سيكاا😂☺️


يتبع 


 

تعليقات

التنقل السريع