القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية #عشق_الرعد البارت العاشر بقلم #نورهان_نشأت❤️في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله

بارت 10

#عشق_الرعد


عشق:ها قالك اي

مليكه:هقابلو بكره

عشق:حلو اوي كده نامي عشان ورانا شغل الصبح

مليكه بضحك:حاضر ي باشا


في صباح اليوم التالي


عشق:يلا اصحي ي مليكه

مليكه بنوم:يووه حاضر

نور الام:رايحه فين يبنتي

مليكه وعشق ب توتر:هشوف شغل تاني

نور:بس ازاي ي مليكه وانتي بتشتغلي ف المستشفي

مليكه:انا محتاجه مصاريف

نور:طيب الي تشوفيه ي مليكه وانتي ي عشق هتنزلي معاها

مليكه:لا ي ماما عشق هتفضل ف البيت عشان جوزها ميدورش عليها

نور:انا مش فاهمه

عشق:امشي انتي ي مليكه وانا هحكيلها

مليكه:طيب يلا سلااام


نور:احكيلي ي بنتي

عشق:حاضر


وحكت لها عشق كل الي حصل معاها

نور:يعيني ي بنتي ربنا ينت"قم من كل الي ظلموكي ي حبيبتي

عشق:يارب ي ماما

نور:حلوه ماما منك

عشق حضنتها


عند مليكه 

مليكه:عايزه ادخل مكتب علي

السكرتيره:علي كده حاف

مليكه:دخليني عندو

السكرتيره:وانتي مين يعني عشان ادخلك

مليكه:انا ابقى ح

علي:اتفضلي ي مليكه وانتي ي رؤي حسابك معايا بعدين عشان تبقي تتكلمي كده تاني

رؤي ب غضب:تمام


علي:هتعرفي تشتغلي اي هنا

مليكه:اي حاجه

علي:خلاص هتبقي السكرتيره بتاعتي

مليكه بفرحه:بجد

علي بضحك:اه بجد بس مالك فرحتي كده ليه

مليكه بتوتر:لا عادي

علي:طيب ماشي انتي هتسيبي المستشفي وتشتغلي هنا عشان هنا هحتاجك معايا الوقت كله

مليكه بحزن:تمام هبدأ شغل من امتا

علي:من دلوقتي لو حابه

مليكه:طب و البت الي برا دي

علي:استني ي رؤي

رؤي:نعم

علي:انا مش عاوزك تشتغلي معايا واتفضلي يلا برا

رؤي بغضب:اييي ده مستحيل انا مش همشي عشان دي

علي:وانا الي بقولك تمشي ومش عاوزك معايا هنا ومتنسيش نفسك

رؤي:انا همشي ومش عايزه اشوف وشك تاني

علي:احسن بردو يلا ي مليكه ابتدي شغل

مليكه:بس بس انا لسه مش فاهمه

علي:بصي ي ستي انتي هتفضلي قاعده على مكتبك و اي حد يسال عليا تيجي تقوليلي وانا هقولك تدخليه ولا لا ولو في ورق انا عاوزو هتجيبيه بس كده

مليكه بفرحه:ده سهل اوي

علي:طيب يلا شوفي شغلك

مليكه:ممكن طلب ينفع اروح اقدم استقالتي ف المستشفي

علي:انا هعملك كل حاجه

مليكه:تمام شكرا بعد اذنك

مليكه:ردي ي عشق

عشق:ايوه يبنتي عملتي اي

مليكه حكت كل الي حصل ل عشق

عشق بحزن:انا اسفه عشان هخليكي تسيبي شغلك

مليكه:بس يبت متتأسفيش يلا امشي بقا ورايا شغل


وهي مليكه بتشتغل فجأة بتلاقي ميرا جايه 

ميرا:عاوزه ادخل ل علي

مليكه:اقولو مين 

ميرا بغرور:قوليلو ميرا

مليكه:في واحده برا اسمهاا ميرا عاوزه تدخل

علي:دخليها


مليكه:اتفضلي

ميرا دخلت و مليكه وقفت عشان تسمعهم


ميرا:انتا لازم تتصررف هو لازم يحبني عشان ناخد كل حاجه ونتجوز انا وانتا

علي:طب انا اعمل اي يعني انا مستحيل اخون صحبي

ميرا:عشق لازم تم"وت

علي:و اي دخل عشق دلوقتي هو مش طلقها وانتي الاكيد يعني السبب

ميرا:ايوه انا السبب

علي:طيب ماشي عاوزه اي تاني

ميرا:علي انا بحبك ورجعت عشان ناخد كل حاجه من رعد ونتجوز انا وانتا

علي:بس انا مبحبكيش وامشي اطلعي برا

ميرا:بقا كده ماشي ي علي

مليكه جريت وقعدت ف مكانها

ميرا:هو مش انتي الدكتوره

مليكه:اه انا بس اشتغلت هنا عندك مانع يعني

ميرا سابتها ومشيت


علي:رعد انا عاوزك ضروري

رعد:في اي طب

علي:عايزك بسرعه تعالي عندي


رعد ف نفسو:ي ترا عايز اي ده

و راح عند علي

رعد:خير جايبني جري كده ليه

علي:بص انتا صحبي واخويا وانا عمري م اخونك اسمع ده


رعد سمع تسجيل الصوت الي كان مسجلو علي ل ميرا


رعد بغضب:ي بنت الك"لب ي وا"طيه انا هوريها بنت الك"لب

علي:استنا بس احنا لازم نعرف هي ناويه على اي

رعد:معاك حق بس انا هوريها

ومشي رعد


ف القصر

رعد بصوت عالي:ميرررا 

ميرا بخوف من صوته:ايووه في اي

رعد:انتي كنتي فين انهارده و اي الي نزلك من غير متقوليلي

ميرا بتوتر وخوف:انا كنت

ميرفت:كانت بتجبلي الدوا بتاعي صح ي ميرا

ميرا:اه صح

رعد بشك:اممم ماشي اول واخر مره دي ي ميرا لو الحركه دي حصلت تاني مش هتشوفي يوم عدل وسابها وطلع

ميرا:الحمدلله انك قولتي كده

ميرفت:اطلعي الاوضه شوفيه


عند مليكه

علي:كده خلاص كله تمام ي مليكه تقدري تروحي

مليكه بتعب:طيب بعد اذنك

علي:استني

مليكه:اي

علي:هروحك

مليكه ب ابتسامه:ماشي

روحت مليكه مع علي

مليكه:انا جيت ي اهل البيت

عشق:نورتي

الام نور:لقيتي شغل

مليكه:اه 

نور:ربنا يوفقك يارب

مليكه:انا هدخل انام

عشق:انا جايه معاكي

عشق:احكيلييي

حكت مليكه يومها كله

عشق:يعني ميرا مش بتحب رعد ومتجوزاه عشان فلوسو

مليكه:ايوننن

عشق بضحك:دي هتحلووو اوي

يتبع

#عشق_الرعد

#نورهان_نشأت❤️

تفاعل بقا ي قمرات❤️

تكملة الروايه من هنا 

 

تعليقات

التنقل السريع