اسكريبت" جاَرحيِ"
الأول والثاني
مصطفي بغضب. يعني اي وهو مين ده علشان يبعتلك صورته
ملك بعيط. اقسم بالله معارفه والله العظيم ي مصطفي معرفوش صدقني
مصطفي. اه امي الي تعرف انتي طالق
ملك سمعت الطلامه وبصتله بصدمه ودموعها نزلت اكتر
ومتكلمتش ولا كلمه غير انها بصت علي ايدهت ومسكت الخاتم بتاع جوزهم وحتطه علي السفره وراحت علي الاوضه وهي مصدومه فتحت شنطه وكانت بتحط فيها هدومها وافتكرت انو الي جايب كل الهدوم دي سابتهم وخدت شنطه صغيره حطت فيها فلوسها الي كانت شيلهم وحطت حاجت بتاعتها وعبايه ليها وطرحه وشاحن الفون وشويه حاجات من بتعها وراحت عند السفره كان مصطفي سايب الفون بتاعها مسكته وبصته وهي عينها بتنزل دموع بس ومسكت شنطتها ونزلت علي السلم وكانت ام مصطفي وقفه بتنادي عليها علشان عايزاها
وشافتها مسكه شنطه ودموعها نزله اتصدمت وملك نزلت ووقفت عندها وحضنتها جامد وقالتها هتوحشيني وكان مصطفي واقف علي السلم وشايف كل حاجه
ام مصطفي مسكت في ملك
ام مصطفي. في اي وبتعيطي ليه
ملك بصتلها بكسره ومكنتش قادره تتكلم ومش عارفه تقول اي وقالت بصوت موجوع وواطي
ملك. ط طلقني
ام مصطفي اتصدمت وملك دموعها نزلت جامد وراحت مسكت شنطتها ونزلت فتحت الباب وبتبص لقيت خالد اخو مصطفي
خالد بصلها بصدمه علي الشنطه الي في ايدها وبص علي دموعها
خالد. في اي بتعيطي لي ي ملك
ملك عيطها زاد
ملك. هتوحشني ي خالد اشوف وشك بخير مع السلامه ونزلت وسابت خالد وهو بيبص لمصطفي الي واقف علي السلم من غير ردت فعل وامه الي بتعيط وبتبص لمصطفي
ملك لبست الكمامه ومكانتش عارفه تروح فين مش عايزه ترحع عن امهت وابوها هتقولهم اي هتقولهم كانت بتكلام واحد علي جوزه لاء لاء في حاجه غلط
لقيت مسدج جت علي تلفونها فتحته لقته هو
_المسدج. اي رائيك فيا
كتبت وهي بتدمع انا اطلقت بسببك ابعد عني مش عايزه اعرفك تاني....
مين ده ومصطفي طلقها لي بسببه
كل ده في البارت الي جاي
لو حلوه هكملها
استغفرو الله
بقلم ملك وائل
وباي ي قمرات
البارت التاني" جاَرحيِ "
ملك بدمةع. انا اطلقت بسببك ابعد عني وعملت بلوك
اياد اول ما شاف المسدج اتصدم هو مكنش يعرف انها متجوزه كان فاكره بنت
حاول يكلمها بس هي كانت عامله بلوك وهي مش من النوع الي بتقول معلومات لاي حد هو مكنش يعرف ومعهوش رقم هو لسه عارفها من اربع ايام بس...
مصطفي نزل عند مامته وهي كانت بتبصله بكسره
ام مصطفي.طلقتها لي حرام عليك عملتلك اي
مصطفي.كانت بتخوني
ام مصطفي بصدمه.انت كداب ملك عمرها م تعمل كده
مصطفي.عملت اوس.خ من كده ي ماما انا طالع انام
خالد.لو انت مصدق ان ملك تعمل كده ف انت غلطان وملك مش هتسمحك علي الي انت عملته ده انت كسرتها مشوفتش الدموع الي في عينها
مصطفي.انا الي شوفته بعيني انها كانت بتكلم واحد
خالد.وكانت بتقوله اي تقدر تقولي ملك بقالكم 1متجوزين وملك مكانتش بتكلمني انا ولا حد من اخواتك لحد ما بداءت تعرفنا كويس اوي وبداءت تتعامل معانا وتكلم معانا فاكر لمه كانت بتتكسف تاكل معانا فاكر ولا افكرك انت غلكاان ي مصطفي وانا متأكد ان ملك عمرها م تعمل كده
ملك راحت عند خالتها وطلبت منها متقولش لاختها حاجه الي هي مامت ملك...
وعدا يومين وإياد بيحاول يوصل لملك بس مش عارفه كلم صاحبه شغال في الفيس ويعرف يساعده جاب الاكونت بتاع ملك وجاب معلومات عنها وعرف عنوانها
وفعلاا راح العنوان ده بظبط وهو ماشي بيبص في الشوارع كويس علشان يوصل لبشارع بتاع ملك خبط في واحد
خالد.معليش انا اسف مختش بالي
إياد.لا لا ولا يهمك معليش بس سئال تعرف عنوان **********
خالد. اه ده بيتنا بس انت عايز مين
إياد.عايز مصطفي اخوك
خالد.طب اتفضل معايا
وخالد دخال الشارع بتاعهم وكان مصطفي قاعد مع مامته وخالد دخال وقالهم معايا ضيف
ومصطفي اتعدل وام مصطفي قعده جنب مصطفي وحطت طرحه علي دماغها
وخالد دخال وإياد دخال وراه
مصطفي اول ما شاف إياد اتصدم واتعصب
مصطفي بعصبيه.....
مصطفي هيعمل اي وإياد عايز اي
بقيت الاسكريبت ده هينزل بكره
استغفرو الله
وباي ي قمرات
تكملة سكريبت من هنا هنا
تعليقات
إرسال تعليق