القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية حبها خارج ارادتي البارت التاسع والعاشر بقلم رحمه محمد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله



البارت التاسع والعاشر 


/رحمه محمد 

-اسمع الكلام وهاتها وإلا هنمو؛ تلك الحلوه، ولسه هيمسك ايدها عشان يش؛ دها عليه كانت ايد سليم الأسرع وشده ناحيته واخد المس؛ دس من ايده بعدها ضر؛ به على دماغه ووقع 

سليم : قدامك خيار من اتنين ملهمش تالت يا تاخد الواد ده وتمشي يأما تاخد نصيبك انت الاخر 

الراجل :--

سليم ض؛ رب طل؛ قه في الهوا وهو جرى حتى من غير ما يأخد صاحبه لأن منظر سليم خوفه 

روان :واووووو ده انا قولت هنتسبت وهناكل عل؛ قه بس اي طلعت فورتياكه يا ابن الذينه 

سليم 🤨🤨انت متأكده انك خريجه حقوق 

روان :اي ليه 

سليم :لا ولا حاجه ويلا اركبي خليني اسيبك على أول طريق عمومي يلا 

روان :اووف طيب /////////////////////////////////////////

سليم :عامر خلاص  انا وصلت انا كمان للمكان 

عامر :طيب حلو اوي كدا وادهم كمان وصل 

سليم :طيب اشوفك هناك //////////

رحمه :الجامعه جيبنا الجامعه نعمل اي مش فاهمه 

أدهم :نقضي شهر العسل،، 

رحمه :نعم ازاي ده 

أدهم :هكون جاي ليه اكيد مستني حد هنا 

رحمه 😏😏انا اعرف ان الناس بتتقابل في كفيهات، عشت وشوفت 

أدهم :ولسه هتشوفي وبطلي  برطمه؛؛ تستنى هنا ومتتحركيش مفهوم 

رحمه :استغفر الله العظيم مفهوم 

أدهم بصلها بغيظ وسابها ومشى 

بنت :شوفي لبسها ناسيه البنطلون في البيت 

بنت ٢:ولا الميكب  بجد عايزه الحر؛ ق

البنت فضلت مكانها شويه وعيطت جامد وبعدها مشيت بس رحمه وقفتها :استنى  الهروب من أي موقف مش حل ولا عمره هيكون حل 

البنت :لا هما دلوقتي كتير وانا لوحدي ومقدرش على كلامهم ولا طريقتهم وبعدين مهو انتي كمان زيهم 

رحمه ابتسمت :عشان الخمار يعني وهو كل المحجبات زيهم 

دينا :لا إلى بيلبسوا واسع اوي زيكم بس 

رحمه :طيب تعالي معايا ناخد حقك وبعدها نبقى نشوف الموضوع ده


البارت العاشر /رحمه محمد

رحمه :اعتزري منها

رقيه :نعم انتي بتقولي اي واعتزر من مين اصلا هي اللي غلطانه وبعدين بدل ما تنصحيها جاي تقولي اننا نعتزر ده معناه ان إلى بتعمله ده صح واحنا لازم نسكت

رحمه :وانتي مالك اصلا تتكلمي ليه وتسكتي ليه

رقيه :عشان الدين أمرنا بكدا انتي ناسيه قول الرسول صلى الله عليه وسلم من رأى منكم منكرا فليغيره

رحمه؛ بس عندك من قبل ما تكملي دي اسمها شؤون بينك وبين ربنا خصوصا اللبس الكلام ده في الفساد أو أي حاجه هيقع ضررها على ناس تاني انا مش بدافع عنها أو بقول ان إلى بتعمله صح لا ده غلط وهي عارفه انه غلط انتي عرفتي الصح اعمليه والعين بتحب كل جميل مش بس في الشكل لا وفي الأخلاق والكل يتمنى يكون زيك خليكي حفيده عائشه وخديجه بجد قولا وفعلا اتمنى تكون رسالتي وصلت؛؛ بعدها مشيت

أدهم :كنتي فين

رحمه :بسم الله الرحمن الرحيم اي خضتني يا عم كنت بس بعمل حاجه كدا

أدهم :هو انا مش قولت متتحركيش من مكانك انتي مبتسمعيش الكلام ليه

رحمه :ما خلاص يا شب؛ ح الله

أدهم :، 🤨قولتي اي

رحمه :اسفه يا استاذ أدهم اتفضل بئا

عامر :انت يا عم بتختفي فين اي ده مين القمر

أدهم :😠😠رحمه مراتي يا عامر

عامر؛ احم اتشرفت

أدهم :مش بتسلم اي يا عامر

عامر :خلاص يا عم تعال بئا سليم وصل برا

أدهم :الله اومال سليم فين يا عامر وعربيته هنا

عامر :هتعرف حالا هاتوهم

أدهم :عامر انت بتعمل اي انت اتجن؛ نت بس اخد ضر؛ به على دماغه 

رحمه :ادهمممممم//////////////////////////

عامر :منورين والله يا أدهم انت وسليم بجد متتخيلوش اللحظه دي انا مستنيها من اد اي 

أدهم :انت يا عامر ليه ده انت صاحب عمري 

عامر هههههه قصدك عد؛ و عمرك اي حاجه وحش؛ ه في حياتك كانت بسببي وبعد الورق إلى بقى معايا أنت خلاص هتنت؛ هي يا أدهم وسليم بعدك ولا حاجه أما بئا رومه فدى بئا ليها تكتيك لوحدها خالص ولا اي رأيك 

-سليم بيه الحقنا مصي؛ به

يتبع 
تكملة الروايه بعد قليل 


تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق

إرسال تعليق

التنقل السريع