القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

روايةمروضة الرجال تكملة البارت الاخير بقلم سلطان زماني في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


تكملة البارت الاخير بقلم سلطان زماني 


كل الرجالة الي اتقدمولي أو حاولوا يتقربو مني كان علشان 


السرير وبس وفي الي طمان فيا وفي فلوسي 


 وكنت برفض وابعد وارجع افكر تاني في الموضوع


 وانوثتي تغلبني محتاجه جواز واستقرار ويبقا معايا راجل 


واعيش واتمتع وانبسط وعيالي صغيرين ومش فاهمين  


ووجود مرات ابويا معايا مشجعني علي ده وقالتلي فرصة 


قبلت بواحد كان فاتح محل كهرباء  كنت فاكره أنه ابن حلال 


وبيحبني بصدق ومش طمعان فيا وعلمني السواقه وبعت 


عربية عبدالله وهو كمل عليها بفلوسه وجبلي عربية 


لحد ما قالي لازمتها ايه المباني وايجارتها 


ده انتي لو دخلتي معايا شريكة في محل هكسبك دهب وكل 


الايجار الي بتلميه في شهر أنا هكسبهولك في يوم واحد 


قولتله ازاي ده ليه هتبيع مخدرات 


قالي شغل الكهرباء ده بيكسب دهب وخدني المحل عنده 


وشوفت الفواتير الي جايب بيها البضاعة والسعر الي بيبع بيه 


فرق رهيب النص بالنص بالظبط ..شايفه طمعه في عينه 


وبسيبه يتكلم كتير علشان بس ياكدلي الفكره مش اكتر 


خدني وشوفت محل عايز يشتريه وقالي اي رأيك تدخلي 


انتي بالمحل و أنا بالضاعة قولتله بكام المحل ده


 قالي المتر ب ١٠٠٠٠  هو ٤٠ متر يعني 400000 الف قولتله 


يعني انت هتجبب بضاعة فيه ب400 الف قالي لا قولي مثلا 


100 أو 150 الف قولتله خلاص ادفع معايا في المحل وانا 


هدفع معاك في البضاعة قالي أنه مش معه سيولة  واخدني 


فرجني علي المخازن والبضاعة الي فيها قولتله لا 


لقيته زعل وقالي أنه مش هيتكلم معايا في الشغل تاني 


ونفضل زاي ما احنا كده قولتله تمام ..بدأ يهملني وميسالش 


وانا فاهمه وعارفه هو بيعمل كده ليه لما شاف رد فعلي اني 


كبرت دماغي منه ومبقتش اسال وايه بقا يجر ناعم 


ويخرجني ويقولي كلام حلو وبقا يفتح معايا الموضوع ده 


تاني لحد ما قولت يابت جربي مش هيحصل حاجه وكنت 


مش حبه انفصل تاني واضحك الناس عليا عايزة استقرار


 بعت شقتي وكملت عليها من معايا واشتريت المحل وكتبته 


ب اسمي وهو وضب وفرش وقولت يابت عادي كبري دماغك 


كده كده المحل ب اسمك بقيت بروح اقعد معه في المحل 


وبشوف الناس الي بتجبله البضاعة واوقات كان يخدني معه 


القاهرة وعرفت كل الاماكن الي بيشتري منها


 ورغم اني كنت بشوف المحل شغال وناس كتير بتشتري 


ووسع عليه وعلي شغله كان ديما يدعي الفقر وبقي يمنعني 


من النزول علشان مشفشي الي بيعمله تحت اول ما حسيت 


منه أنه بيتعوج عليا وعايز يخزوقني واكتبله المحل ب اسمه 


بحجة أنه  يطلع بطاقة ضريبية وسجل تجاري ب اسمه سألت 


المحامي من وراه قالي لا اعمليله عقد ايجار بس أو توكيل 


في الشهر العقاري بالإدارة فقد لا غير 


 لما قولتله كده قلب وعينه احمرت وغصب وقالي انتي 


مخوناني انتي مش واثقة فيا قولتله أنا بعمل كده علشان دي 


مش فلوسي قالي امال فلوس مين قولتله فلوس عيالي 


اتخانقنا وصبرت عليه شهرين بحالهم لا بيسال عليا ولا حتي 


بيكلمني في التليفون  كلمته أنا قولتله أنا ببيع المحل 


قالي ايه الي بتقوليه ده قولتله زاي ما سمعت وانت مستغرب 


كده ليه ..هو انا بقولك طلقني ..حسيت من كلامه أنه عايز 


يقولي ما تطلقي ولا تغوري في ستين داهية  قالي طب انا 


هجيلك قولتله لا خليك انا الي جيالك 


رحت المحل فضلت قاعدة لحد ما خلص كلام مع واحد كان 


بيشتري منه بصلي وقالي مالك بقا 


قولتله من ساعة ما اشتريت المحل بتاعي وانا مش بشوف منه ابيض ولا اسود 


قالي ما انتي اديكي شايفه الحال نايم والدنيا مريحه اعمل ايه طيب 


قولتله خلاص بناقص منه الي مش جايب همه ده 


قالي أنا معايا 100 الف تخديهم وتصبري عليا في الباقي 


قولتله ما تحسب البضاعة الي فيه واديك فلوسها دلوقتي وسبهولي 


قالي ايه الي بتقوليه ده انتي كده عايزة توقعيني وتخلي شكلي وحش في السوق 


قولتله خلاص اخد نص المكسب الي بيدخله قعدت تقولي 


الايجار الي بتلميه ف شهر هتكسبيه في يوم ومشفتيش منه جنيه لحد دلوقتي 


قالي والعجلة الي ب٢٠٠٠ جنيه الي جيبها ل معاذ ابنك 


والحاجات الي بجبها في البيت اي ده كله مش فلوس 


قولت يابت استفزيه تاني خليه يجيب كل الي عنده 


قولتله نسيت الفلوس الي دفعتهالي في العربية  قالي لا انتي 


الي نسيتي وكرخالي الخير ومخوناني ومش واثقه فيا 


وتقوليلي انها فلوس عيالك  وكل ده فلوسك الي ورثتيها من 


جوزك قولتله انا مراتك وواجب عليك انك تصرفي عليا 


وتجبلي الحلو كله قالي اجبلك انتي بس مش اجبلك واجيب 


لعيالك قولتله بص يابن الناس انا لما وفقت عليك وفقت 


علشان كنت فكراك ابن حلال وبتحبني ومن بعد الجواز وانا 


حساك متغير وكنت بشوف الطمع في عنيك وبسكت وبقول 


يمكن ربنا يهديه أو يتعدل من معاملتي الكويسة معاه 


وانا محلي هعرف اخده ولو مخلتكش تطلقني غصب عنك 


اقسم بالله هكتبلك المحل ب اسمك قالي انتي ايه الي 


بتقوليه ده قولتله زاي ما سمعت كده سبته وطلعت فضل 


ينده عليا وركب معايا العربية وقالي طب اصبري المحل 


مفتوح والناس حوالينا متخليش صوتي يعلي نزلت من 


العربية وفضلت اخبط ع كبوت العربية وقولتله بعلو صوتي 


أنا عايزاك تعلي صوتك وشوف أنا هعمل فيك ايه 


جري لفلي وقالي اي الي بتعمليه ده يامجنونه هتفضحينا 


وطيت صوتي وقولتله هو انت لسه شفت فضايح بتعايرني 


ياواطي ع عجلة جبتها ل ابني وشوية حلويات واكل كنت 


بتجبهملي ده انت اتحيلت عليا انك تجبلي شقة ايجار ونقعد 


فيها وقعدتك معايا ومع عيالي لا خليتك تجبلي شبكة وولا 


كلفتك جنيه في جوازتك ووقفت جنبك وبقا عندك محليين 


مش محل واحد وربنا كرمك ووسعها عليك بس انت طماع 


ومكشوف اوي ع فكرة 


أنا سبتكم تفرحو بس هي لسه القصة مخلصتش الصراحة 😂😂😂 استنوا النهاية بقا 😘😘 خدو بوسه ع الهواء تصبيره 😘😘😘

النهاية من هنا 

 

تعليقات

التنقل السريع