القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

اسكريبت الماذون بارك الله لكما وجمع بينكما في خير" كنان حضنها:الف مبروك عليا انت يا نوري نور بابتسامة جذابة:يبارك فيك والد نور:دي امانة يا ولدي متزعلهاش كنان:اشيلها في عيني يا عمي والدة كنان:متخافش عليها يا حج وان شاء الله مش هتحتاج حاجة والد نور:ان شاء الله يلا يا ابني خد عروستك وروح كنان اخد نور وراحوا سوا لبيتهم ودخلوا اوضتهمقلمي اسماء بوسعيد ❤️

اسكريبت❤️قلمي اسماء بوسعيد ❤️

"الماذون بارك الله لكما وجمع بينكما في خير"

كنان حضنها:الف مبروك عليا انت يا نوري

نور بابتسامة جذابة:يبارك فيك

والد نور:دي امانة يا ولدي متزعلهاش

كنان:اشيلها في عيني يا عمي

والدة كنان:متخافش عليها يا حج وان شاء الله مش هتحتاج حاجة

والد نور:ان شاء الله يلا يا ابني خد عروستك وروح

كنان اخد نور وراحوا سوا لبيتهم ودخلوا اوضتهم

كنان بفرحة:حبيبتي يا نوري انا من سنين اوي منتظر اللحظة دي عشان نكون سوا وتكون شريكة حياتي وام عيالي وغمزلها

نور بخجل:بطل تكسفني دا انت قل'يل ادب اوي

كنان قبل'ها بحنية وحب ويكملوا ليلتهم سوا🤭

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

(في الصباح)

كنان قام وفضل يبص عليها بحزن شديد بعدها قام اخد شاور ولبس بذلة رمادية وفتح اول زراير قميصه وحط ساعته ورش من برفانه وسرح شعره بطريقة جذابة وصحا نور

كنان بحب:صباح الخير يا نوري

نور بخجل:صباح النور يا كنان

كنان:يلا قومي اخدي شاور وانا رح انتظرك عشان ننزل نفطر مع ماما

نور بابتسامة:تمم

وبالفعل نور اخدت شاور ولبست فستان طويل بلونها المفضل ازرق سماوي وطرحة بيضة وخرجت لقت كنان مستنيها

كنان اطلق تصفيرة اعجاب:دا انت حورية والله بجد انا غيران عليكي من ماما حتى

نور بكسوف:بطل الحركات دي يا كنان

كنان:بعد كل لي حصل دا وانتي بتتكسفي مني ومسك أيدها ونزلوا سوا

كنان ونور:صباح الخير ياماما

هناء والدة كنان:صباحية مباركة يا عرسان

كنان ونور: الله يسلمك وقعدوا فطروا سوا لحد ما قاطعهم كنان

كنان:ماما نور انا عايز اقولكم حاجة

هناء ونور باستغراب:عايز اي يا كنان

كنان:انا رح اسافر لامريكا عشان اعمل جواز سفر واوراق خاصة لنور عشان نسافر لامريكا

هناء:وليه بالسرعة دي يا ولدي انت ومراتك لساتكم متجوزين فالناس هتقول اي

كنان:ماما عارفة انو شغلي لازم ارجع له بعد شهر فلازم اسافر بكرا وبص لنور لقاها تبكي في صمت

هناء:الله يهديك يا ولدي بس اخلص بسرعة عشان مراتك

كنان بحزن: حاضر يا ماما ووجه كلامه لنور: نور حبيبتي اتكلمي متفضليش ساكتة كدا

نور بصتله بحزن وطلعت لاوضته وقعدت عالسرير وفضلت تعيط بحرقة كنان طلع وراها لقاها بتعيط حضنها

كنان:اسف يا نور بس والله غصبا عني انا لازم عليا اسافر بكرا عشان شغلي واوعدك لما اخلص اجي حالا

نور بدموع:الله يسامحك يا كنان دا الشي الوحيد لي اقدر اقولهولك

نور:..

كن


اسكريبت2❤️

شكرا على تفاعلكم السكر زيكم❤️بقلمي اسماء بوسعيد ❤️

نور بدموع:طلقني يا كنان

كنان بصدمة:ايه

نور بدموع:قلتلك طلقني اي انت متسمعش انا مش لعبة في ايدك احنا جوازنا كان البارح وانت تقولي رح اسافر ليه عايز تكسر حبي ليك يا كنان

كنان بحزن:صدقيني يانور لازم عليا اسافر عشان شغلي

نور:اذا كان كده كنت قلتلي من الاول لاجلنا جوازنا لحد ما تخلص من الاوراق

كنان:طب انا اعدك اني رح اجي بعد اسبوعين

نور بقلة حيلة: تمام

كنان حضنها بحب وهي كانت محتاجة حضنه فشددت من أحضانه لحد مانامت كنان نيمها عالسرير وغطاها وخرج

~~~~~~~~~~~~~~~

(في موعد سفر كنان)

كنان:اهتمي بنفسك يا ماما واهتمي بنور دي امانة عندك

هناء بدموع:حاضر بس دير بالك على حالك ومتتاخرش

نور بدموع:اهتم بنفسك يا كنان ومتنساش تتصل بيا اول ما توصل

كنان حضنهم بحب وودعهم وراح للمطار متوجها لامريكا👉

بعد مرور عامين

هناء بحزن:عارفة يا نور انك بتحبي كنان بس هو مرجعش فعشان كده ملازمش تضغطي على نفسك اكثر من كده وروحي لبيت اهلك واتجوزي ومربطيش نفسك بيه

نور بدموع:لا يا ماما مش هسيب بيت جوزي ابدا انا حاسة انو كنان رح يرجع عن قريب ومتاكدة انو عنده سبب عشان التاخير دا

هناء بحزن:ابني مغلطش ابدا لما اختارك تكوني شريكة حياته وانا مش هضغط عليكي اكثر من كده بس اذا مرجعش بعد اسبوع هيكون في كلام تاني خالص

نور بتنهيدة حزن:تمم لي بتشوفيه/بعد مرور ساعة

هناء:نورر يا بنتي افتحي الباب شوفي من اجا في الوقت المتاخر دا

نور:حاضر ياماما وراحت لبست طرحة وفتحت الباب

نور بدموع فرحة:كنان

هناء جاءت على صوت ابنها:كنان حبيب ماما تعال في حضني وحضنته

كنان باس ايد نور ودخل ودخلت وراه امراة

هناء باستغراب:مش تعرفنا يا بني مين دي

كنان بتوتر:دي ملك مراتي

نور شهقت بصدمة:ايه

هناء ضربت صدرها وشهقت:انت قولت اي

كنان بحزن مسك ايد نور:نور حبيبتي انا احبك والله بس انا اتجوزتها عشان هي لي ساعدتني عشان اعملك الاوراق مش اكثر

نور ببرود زقت ايده وقالت بهدوء عكس لي جواها:طيب اذا كملت لعبتك طلقني يا كنان

كنان بدموع:لا يا نور انا مش هقدر اعيش من غيرك ارجوكي متعمليش فيا كده(كل دا وملك بصتلهم بشماتة)

نور بزعيق:انت اي يااخي سافرت يوم صباحيتنا وقولت معلش وخلفت وعدك الي وانا قعدت منتظراك سنتين وكنت على امل انك تجي ونكمل حياتنا سوا تطلع متجوز من ورانا حتى امك متعرفش بكده انا طالبة منك حاجة يك



اسكريبت❤️

شكرا على تفاعلكم السكر زيكم❤️ الاخير❤️بقلمي اسماء بوسعيد ❤️

نور بزعيق:انت اي يااخي سافرت يوم صباحيتنا وقولت معلش وقعدت منتظراك سنتين وكنت على امل انك تجي ونكمل حياتنا سوا تطلع متجوز من ورانا حتى امك متعرفش بكده انا طالبة منك حاجة يكنان طلقني وراحت جري لاوضتها لمت اغراضها وخرجت

نور:ماما انا مش هلاقي ام مثلثك عوضتني على حنان الام ومحتاجيت حاجة معاك بس ابنك هو لي بدأ والبادىء اظلم انا مش هقطعك رح ازورك مرة على مرة وقبلت ايديها

هناء بحزن:انا مش عارفة اقولك اي يا بنتي مش قادرة حتى ارفع راسي واشوفك لانو لي عمله ولدي غلط ميغتفرش ورح اقوله قدامك انه خسر جوهرة ثمينة الله يهديه ويصلح حاله

نور:انت ملكش ذنب يا ماما انت اطيب ست شفتها في حياتي وجهت كلامها لكنان:وانت ورقة طلاقي توصلني لبيتي

كنان بدموع:لا يا نور متسيبينيش ارجوكي رح أصلح غلطتي اسف يا حبيبتي رح اعمل لي عايزه بس بلاش طلاق

نور ببرود:وانا طلبي الوحيد هو الطلاق ومش هكثر معك الكلام انا رح روح لبيت بابا وورقتي توصلني ومتحاولش لاني مش هرجع الا عجثتي وسابته مصدوم ورجله مش شايلاه لحد ما وقع عالارض وفضل يعيط بصمت وهي بصتله بوجع وخرجت راحت لابوها حكتله كل حاجة وابوها حضنها وطبطب عليه وبعد محاولات عديدة من كنان عشان ترجع معاه بس هي طلبت الطلاق لحد ما ياس وطلقها

بعد مرور عامين💖

والد نور:يا بنتي في عريس متقدملك وانا موافق عليه بس ارجوكي وافقي عشان دا العريس السادس وكلهم موافقتيش عليهم انا عايز لما اموت اكون مطمن عليك

نور:بعيد الشر عليك يا بابا

والدها:مفيش بعيد الشر الموت كلنا رايحين الها بس اذا عايزاني اموت راضي عليكي وافقي تقابليه واذا معجبكيش فمش هقف في وجهك

نور بقلة حيلة:تمم

في المساء

شريف:يا عمي مثل ما قلتلك انا طالب ايد الآنسة نور على سنة الله ورسوله

والد نور:حصل خير وكل شيء قسمة ونصيب

والد شريف:طب نسيبهم مع بعض شوية

والد نور اخده وخرجوا ونور كانت مكسوفة والصمت حل عليهم لحد ما شريف اتكلم

شريف:بصي يانور انا محاسب في شركة صناعة ادوية ودخلي متيسر عشان يكفيني انا وانت وانا والله احبك من وانت صغيرة ولما اتجوزتي كنان بعدت عنك عشان كنت شايفك فرحانة معاه ومخبيش عليكي لما سمعت انك اطلقتي منه فرحت وحسيت انو ربنا استجاب لدعائي ودي كانت فرصة عشلن اتقدملك ودي بقا يا ستي حكايتي

نور:؛؛؛؛

يترا نور عتوافق عشريف؟او هتدي فرصة لكنان؟


اسكريبت❤️

شكرا على تفاعلكم السكر زيكم ❤️تكملة الاخير ❤️ بقلمي اسماء بوسعيد ❤️

نور:بس انت واثق انك رح تتجوز واحدة مطلقة خصوصا انك مش متجوز قبل كده

شريف ابتسم بحنية:انا واثق واوي كمان لي يحب حدا يحبه بكل عيوبه وانا حبي ليكي اعمى يا نور من اول يوم شفتك فيه

نور ابتسمة:طب هبقا اردلك الخبر مع بابا بكره

شريف:طيب ان شاء الله تكوني من نصيبي يا نور واوعدك رح عوضك عن كل لي شفتيه في حياتك

نور ابتسمت وخرجت من الصالة وراحت لاوضتها وشريف خرج وكنان كان مار من هنيك وشافه قلبه انتفض من مكانه وطرق الباب

نور حطت طرحتها عراسها وفتحت وشهقت من الصدمة: كنان

كنان باشتياق:نور وحشتيني

نور ببرود:كنان انا وانت مطلقين عشان كده اطلع برا عشان مش ناقصاك

كنان بحزن:بس انا رح اتكلم معاك دقيقتين وبس ورح اخرج

نور بقلة حيلة:انا سامعاك

كنان:مش ندخل الاول رح نتكلم عالباب كده

نور:انت هتدخل بمثابة اي

كنان بقلة حيلة:لما سافرت لامريكا نسيت هويتي فكنت قريب ادخل لسجن لولا ملاك لي كانت بنت رئيس السجن بس لما خرجت اتفاجات لما طلب مني اني اتجوزها عشان هي كانت مطلقة وانا مقدرتش ارفض طلبه واتجوزتها

نور بدموع:كل دا بعد سنتين انت مفكرني جاهلة يكنان مثلا اخدتها وعملتلها فرح وشهر عسل مش كده

كنان بتوتر:اصل ابوها طلب كده

نور بدموع:ابوها ابوها يعني ايه دا يكنان دا كله مش مبرر بابا بيشتغل محامي لو كنت اتصلت بيا وخبرتني كان بابا حل مشكلتك بس انت الاتصال ومتصلتش بيا حتى عشان تسال عليا او على امك كنان دي اخر مرة اشوفك فيها هون لي بينا انتهى

كنان:طب اديني فرصة يا نور انا بحبك والله طب والراجل لي كان هنا كان بيعمل ايه عندك

نور:دا شريف خطيبي

كنان بحزن:طيب الله يكمللكم على خير وخرج وسابها

بعد مرور سنة

نور اتجوزت شريف وهي دلوقتي عايشة معاه وحامل منه😊

نور:عايزة افهم يا شريف ليه جبتني هنا

شريف:عشان عندي ليكي مفاجاة

نور:ايه هي

شريف:غمضي عينك وخرج خاتم الماس جميل اوي ولبسهولها

نور بفرحة:شكرا يا شريف انا بحبك❤️

شريف مسك بطنها بحب:وانا كمان احبك واحب الي في بطنك يا حبيبتي

شريف قام هو ونور ومسك ايدها وفضلوا يتمشوا قدام البحر وشافوا كنان هو وملك وبنت معاهم

كنان:نور عاملة اي

نور:الحمد الله كويسة

كنان مد ايده لشريف وسلموا عبعض

نور:بنتك قمر ما شاء الله

ملك:تسلمي يا حبيبتي عقبالك

نور:قريب ان شاء الله

وودعوا بعضهم وكل واحد كمل حياته مع لي اختار❤


نمت 




 

تعليقات

التنقل السريع