القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية صغيرة العاصي البارت الاول والثاني بقلم ندى احمد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


عاصى : عايز عايز بنت حلوة مش زي كل مرة..

احد رجاله : اومرك يا باشا 

عاصى : غور يلا 

على بليل 

احد رجاله : اللى طلبته اتنفذ يا باشا اى أوامر تانى 

عاصى: لاء خلاص أمشى انت دلوقتى 

عاصى دخل الأوضة و وجد فتاة  ( فيروز ) تبكى بشدة و بخوف

عاصى انصدم من جمالها و ملامحها البريئة و قرب منها 

عاصى بدا يقرب ايده على وشها ليزيح خصلات شعرها من على وشها 

فيروز بعدت بخوف 

عاصى : مالك يا قمر خايفة من ايه انا هتعامل معاكى بحنية لو سمعتى الكلام 

فيروز بعياط : هو انا هنا ليه انا عايزة اروح 

عاصى : انتى باين عليكى صغيرة و انا مش فاضى لشغل العيال و راح قرب عليها 

فيروز : انت بتعمل ايه ابعد عنى عيب كده 

عاصى ضحك على سذاجتها: نعم يا اختى عيب انتى مش عارفة انتى هنا ليه 

فيروز : لاء و انا عايزة اروح 

عاصى : عايزة تروحى يبقى تسمعى الكلام و متقوليش على حاجة لاء 

فيروز : انت عايز ايه بالضبط ابعد عنى يا جدع انت 

عاصى : امو*ت فى اللى بيخر*بش يا قطة و بدا يفك زراير القميص و راح شدها له 

فيروز بتزقه بكل قوتها و راحت مخر*بشة عاصى فى رقبته لدرجة ان مكان صوابعها علم على رقبته 

عاصى : جرا ايه يا بت ده انا جايبك بفلوسى 

فيروز : ابعد عنى يا سا*فل انا لو بابا عرف هيمو*تك 

عاصى ضحك باستهزاء: بابا مين يا حلوة ده ابوكى خد تمنك و حتى مفكرش يسأل عليكى تانى 

فيروز : انت بتقول ايه انت اكيد بتكدب

عاصى : ليكى حق متصدقيش بس طبعا الفلوس تعمل اكتر من كده و تخلى راجل يبيع بنته 

فيروز بدأت تعيط 

عاصى قرب منها : يلا يا حلوة مش هنقضى الليل كله عياط انا دافع فيكى كتير 

فيروز: ارجوك سبنى أمشى ابوس ايدك سبنى اروح و انا هسددلك الفلوس اللى انت دفعتها

عاصى : بس انا مش عايز فلوس انا عايزك

فيروز بصراخ : ابعد عنى 

عاصى : انتى شكلك عايزة تفكى انا هصبلنا كاسين كده علشان تفكى و خرج علشان يجيب التلج 

عاصى دخل لاقى فيروز غرقا*نة فى د*مها 

استوب 

اعرفكم 

عاصى الهوارى: رجل أعمال لديه ٢٧ سنة لا يعرف قلبه الحب و مغرور قمحاوى اللون و شعره اسود و عنيه بنى لديه غمازات و طويل 

فيروز : فتاة جميلة لديها ١٦ سنة سموها فيروز علشان تمتلك عينين فيروزى ساحر شعرها اشقر غامق طويل و شفايفها لون الكرز و تعيش فى أسرة فقيرة حيث أن فيروز لديها ٨ اخوات غيرها و ابوها مش عارف يصرف عليهم منين و كمان هو عاطل لا يعمل و قد ذهب عقله حيث انه مد*من مخد*رات 

قولولى رايكم اكمل ولا لاء 💖👈🏻👉🏻

#صغيرة_العاصى

#ندى_احمد



عاصى : انتى شكلك عايزة تفكى انا هصبلنا كاسين كده علشان تفكى و خرج علشان يجيب التلج 

عاصى دخل لاقى فيروز غرقا*نة فى د*مها 

عاصى جرى عليها شالها بسرعة و جاب دكتورة عملت اللزم و هى نامت من المسكن و التعب راح عاصى حض*نها و نام 

فيروز صحيت الصبح لاقيت عاصى مسكها بتملك 

فيروز : اتسعت عنيها لما شافته مقرب اوى و لثانية ظنت انها غلبها النوم فنامت على السرير فى بيتها و ان مرات ابوها هتضر*بها 

فيروز بخوف تلقائى حاولت تقوم 

عاصى بنوم : صحيتى يا حلوة

فيروز اتجمدت مكانها 

عاصى راح حوطها من خصرها : كده تبوظى ليلة امبارح 

فيروز : لو سمحت ابعد ايدك تيتا قالتلى انه عيب و ميصحش 

عاصى باستهزاء: تيتا 

عاصى قرب علشان يبو*سها 

فيروز بخوف : ابعد عنى ممكن كده احمل

عاصى : حامل من بو*سة 

فيروز بكسوف و سذاجة : ايوة 

عاصى بانفعال  : ايوة ايه هو انتى بتستعبطى ولا ايه يا بت 

فيروز دمعت و وشها بدا يحمر 

فيروز : انا عارفة انك عايز تبو*سنى بس ده حرام و عيب و تيتا قالت ميصحش 

عاصى بخبث : طب فيها ايه لو بو*ستك تيتا قصدها انه عيب لو مع حد غريب لكن انا اعرفك 

فيروز : لاء تيتا قالتلى كل الناس عيب و لو سمحت انا عايزة اروح 

عاصى : لاء انتى هتفضلى هنا 

فيروز : هفضل هنا ليه و نبى يا عمو روحنى اخواتى وحشونى 

عاصى فى باله : هى بجد كده و لا بتستعبط عليا شكلها هتحلو انهاردة 

فيروز : عمو عمو 

عاصى : متقوليش عمو قوليلى يا عاصى أسمى عاصى و انتى يا قمر

فيروز : أسمى فيروز ممكن بقى اروح 

عاصى : اسمك حلو يا فيروز بصى انا جايبك هنا علشان عايزك تشتغلى عندى و علشان كده مضطرة تباتى معايا كام يوم علشان الشغل 

فيروز : يعنى بابا هيرجع ياخدني من هنا 

عاصى : لو شغلك عجبنى هعملك اللى انتى عايزه 

فيروز بفرحة طفولية : بجد طب انت عايز شغل ايه علشان اروح بسرعة انا شاطرة 

عاصى بخبث : هنشوف 

عاصى: جيه يقرب منها و بدا يمشى صباعه على وشها 

فيروز بدأت تعيط : تيتا قالت عيب كده 

عاصى بزهق : تيتا ايه دلوقتى ايه ده و راح قام بزهق 

فيروز فضلت تعيط 

عاصى رجع بهدوء و بدا يفهم يعملها ازاى

عاصى : انتى مش عايزة تعرفى ايه الشغل علشان تروحى 

فيروز بتدمع : اتفضل 

عاصى : اصل انا وحيد و دايما عايش لوحدي  فكنت جايبك تلعبى معايا و نقعد نتكلم شويا نبقى صحاب مش اكتر 

فيروز : ايه ده ملكش صحاب خلاص انا هبقى صحبتك بس لو كده نروح 

عاصى :  طبعا .... انا هنزل اجيب الفطار 

عاصى نزل اخد الفطار و مشى الخدم 

عاصى جاى يفتح الأوضة لاقها قربت منه  

  عاصى حط الاكل على الترابيزة 

فيروز بدأت تفك زراير قميصها قدامه 

عاصى : ايوة كده بداتى تفهميني

فيروز : ......

استوب 

قولولى رايكم فى الكومنتات 💖👈🏻👉🏻

لو لاقيت تفاعل حلو هنزل بارت كمان انهاردة 

#صغيرة_العاصى بارت ٢

تكملة الروايه من هنا هنا  


 

تعليقات

التنقل السريع