القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية معذبي البارت الثالث بقلمSara_Helal في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


#معذبي✨

"سبحان الله عدد ما كان و عدد ما يكون وعدد الحركات والسكون 💜"

                  🧡.................🧡

سارة بتململ ع السرير ...اه انا انا فين 

حمزة ببرود....انتى ف بيتى 

سارة و هى بتسند ضهرها.....اه دماغى انت انت بتقول اى ازاى وصلت هنا اه ط طلعنى  هنا طلعنى ي حمزة 

حمزة بقلق جرى عليها

حمزة بلهفه.... سارة فى اى حاسه ب ايه

سارة بتعب...دماغى دماغى بتوجعنى اوى ي حمزة

حمزة بقلق....تمام ثانيه هروح اجيب برشام للصداع و اجى وطلع يجرى بعد قليل من الوقت

حمزة دخل ع سارة وقعد جمبها و مدلها بايده عشان تاخد الدوا و سند راسها و شربها و حط الدوا ع الكومود 

حمزة...ها بقيتى كويسه دلوقتى

سارة...اه يعنى 

حمزة ..تمام اسيبك ترتاحى شويه و لسه هيقوم سارة مسكته من ايدة

حمزه بص ل ايدها و بصلها

سارة بدموع....انت لى بتعمل كدا لى مصر انك تخلينى اكرهك

حمزه بحب.....انتى اللى مش عايزة تشوفى الحقيقه ي سارة

سارة بدموع اكتر.....حقيقه اى ي حمزة حقيقه انك انت اللى قت*لت بابا و لا حقيقه انك خونتنى و لا حقيقه اى بالظبط م تتكلم

حمزة بحزن.... الحقيقه ان دا كله كدب انتى اللى وصلتينا ل كدا ي سارة مش انا انتى اللى وصلتينا ل كدا لما صدقتى كريم مع ان الكل عارف انه بيغل منى و بيحبك و يعمل اى حاجه عشانك بس انتى كنتى غبيه و كأنك كنتى عايزة حجه عشان تلغى كل حاجه 

مش انا ي سارة اللى كنت السبب انتى انتى و بس اللى كنتى السبب و شد ايده من ايدها و مشي لحد الباب من ثم التفت ليها تانى

حمزة ...اه و ارتاحى شويه و لو عوزتى حاجه انا برا سلام 

وطلع برا الغرفه 

حمزة بحزن.....انتى ي سارة اللى وصلتينا ل كدا انتى عمرى م كنت اصدق انك عديمه الثقه فيا فين كلامك فين كلامك اللى كنتى ع طول بتقوليه واغمض عينه بحزن يتذكر ما مر من بعض احلامهم الورديه

فلاش باك

حمزة....سارة

سارة بحب...نعم ي عيونى

حمزة....انتى بتحبينى قد اى 

سارة بضحكتها الجميلة اللى الكل بيحبها....يااااه ي حمزة انت لسه بتسأل السؤال دا قول بدمنك قد اى بعشقك قد اى بثق فيك قد اى بص انا لو قعدت من هنا ل مليون سنه قدام مش هعرف اوصفلك حبى ليك انت روحى ي حمزة

حمزة بحب....و انت روحى ي قلبي

واخدها ف حضنه

باك

حمزة و دموعه نزلت.... للأسف ي سارة حبك كان ضعيف اوى مش زى م كنتى بتقولى مكنتش اتخيل ان احنا هنوصل ل كدا بس ....وصلنا 

ثم مسح دموعه و ذهب ل غرفته ليؤدى فريضته

                   💜.................💜

عند سارة ف الغرفه

سارة ب دموع ...مش انا ي حمزة مش انا السبب انت السبب انت اللى خونتى و بعدتنى عنك دا انت حتى محاولتش تبررلى بعدها فين وعدك ليا لما كنت تقولى انك عمرك م هتسيبنى حتى لو انا اللى عايزة كدا

فلاش باك

سارة....حمزة عايزة أسألك سؤال ممكن

حمزة بابتسامة....ممكن طبعاً انتى تؤمرى

سارة بضحكه ....ماشي ي سيدى بص هو السؤال يعنى ان لو حصل حاجه بينا تمام

حمزة.... حاجه زى اى

سارة...اتخانقنا و انا قولتلك انى مش عايزاك هتعمل اى

حمزه...انتى اتهبلتى يوم م تعملى كدا هجيبك قدامى و هديكى بوكس*ين كدا عشان عقلك يرجع مكانه و حتى لو مرجعش و اضطريت اخطفك و اتجوزك هخ*طفك

سارة بضحك....يلهوى دا كله

حمزة بحب ...اه دا كله ي مغلبانى

باك

 سارة بدموع.....لى موافتش بوعدك لى ي حمزة ليه ليه ليه و انهارت ف البكاء و نامت من كثرة البكاء

"‏مكنتش الإختيار الأول ، كُنت البديل ."

                 🤎...................🤎

"سبحان الله عدد خلقه ورضا نفسه وزنه عرشه ومداد كلماته 🤍"

فى احدى البارات

كريم...محمد

محمد...نعم ي كريم 

كريم....انا عايز اقابل لارا 

محمد ....و تقابل لارا تانى ليه

كريم ....لان هى دى اللى هتكون السبب في ان سارة و حمزة يسيبوا بعض تانى 

محمد....بس لارا بقت كارت محروق ي كريم انساها

كريم....طب اعمل اى يعنى راسى مش بيشتغل مش عارف افكر ف حاجه

محمد بخبث....ببساطه انت ........

كريم و قد لمعت عيناه بالشر ....تصدق معاك حق ازاى مخطريتش الفكرة دى ف دماغى 

محمد.... عادى يبرو

كريم ....اوكى اسيبك بقا و اروح امتع نفسي شويه 

محمد....اوكى برو

             👑....................👑

ف اليوم التالى

استيقظت سارة من نومها و احست بالجوع الشديد ف قررت ان تتحرك للطابق السفلى لتقوم باعداد وجبه فطور لها و اثناء ذلك كان قد استيقظ حمزة هو الاخر و لكنه قرر ان يعمل ف مكتب الفيلا اليوم 

ف المطبخ كانت سارة تقوم باعداد بعض الوجبات الخفيفه لها و اثناء ذلك دخل عليها حمزة ليحضر له كوبا من القهوة ولكنه توقف عندما وجد سارة و لكن كانت  تواليه ظهرها

حمزة....انتى بتعملى اى 

سارة اتخضت و كانت سوف تقع و لكن امسكها حمزة و التقت اعينهم ببعضها و توقف الزمن هنا و تحدثت لغه العيون فى كلا اعينهم يتضح انهم يعشقون بعضهم البعض و من يراهم من بعيد يقسم انهم تزوجوا عن حب و عشق كبير و لكن اتكون هذه السكينه الهدوء ما قبل العاصفه ...!؟

سارة زقت حمزة بعيد عنها.....ابعد عنى متقربش منى خالص انت مفكر نفسك مين

حمزة و هو يقترب منها ببطئ شديد و هى ترجع للخلف....انا مقربش منك ليه انتى مين عشان تقوليلى كدا ها متنطقى 

سارة بترجع للورا و فجاة لقت نفسها ملتصقه فى الحائط

سارة بتوتر.....ابعد عنى انا بحذرك ا ابعد 

ولكن لا حياة لمن تنادي حمزة لم يكن يستمع اليها بالمرة 

حمزة....ع فكرة انتى مش من نوعى المفضل تمام كدا و انا بس كنت عايز مايه و اخد المياة من خلفها و طلع من المطبخ و ترك الاخرى فى صدمه مما قال

حمزة بابتسامه تسليه.....خلينا نتسلى ي ست سارة أما نشوف اخرتها معاكى اى هههه ثم دخل ليكمل عمله

                     🤍 ................🤍

ع المرمى الاخر كانت صامته لا تتحرك كانت منزهله بما قاله 

سارة بصدمه و هى بتشير ع نفسها ...انا انا ي حمزة مش م نوعك المفضل ماشي اما وريتك

ولكن قاطعها ىنين هاتفها ف اخرجته من جيبها و نظرة ف شاشه الهاتف

سارة بصدمه.....مش معقول كريم 

           🤎...........................🤎

#Sara_Helal

#Part3


 

تعليقات

التنقل السريع