القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

روايه كيان الأسد وعشق الليث البارت12_13_14_15بقلم الكاتبه الصغيرة في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


12_13_14_15


روايه كيان الأسد وعشق الليث 

بقلمي الكاتبه الصغيره 

التفاعل لو زاد هنزل واحد باليل

بعد مرور ٣ سنين

اسد ميئسش انه يلاقي كيان وكانت رجالته بيدوروا عليها وكان وشه خاسس ولحيته كبرت وكان تحت عينه ظهرت هالات سوده

ومكنش بينام الليل كان بيمسك هدومها كل يوم باليل ويتكلم معاهم وكان بيتفرج علي صورهم مع بعض 


عند كيان

كانت خلفت ولد عندهسنتين ونص وكانت علي تواصل باهلها وعرفوا بالي حصل من اسد وشايفين اسد وحالته بتسوء يوم عن يوم

كيان اشتغلت في مستشفي بس كانت مغيره اسمها عشان اسد معرفهاش ماهو اسد بيورد الآلات الطبيه لكل المستشفيات

اما عشق وليث ف حياتهم كانت ماشيه عادي


عند كيان :يلا يافهد عشان تروح الحضانه

(ليث واسد وفهد  هي ايه حديقه الحيوان الي احنا عايشين فيها دي)

فهد :لا مش عايز اروح

كيان:طب ايه رايق بعد ما اتخلص اجي اخدك ونروح عند تيته سهير

فهد:ماشي

كيان خدت فهد علي الحضانه

كيان وصلت المستشفي

مدير المستشفي:دكتوره كيان عايزك علي مكتبي

كيان:حاضر يا دكتور 

كيان راحت لمكتب المدير

المدير(رؤوف):دكتوره كيان في صفقه مهمه هتم بينا وبين اكبر شركات في مصر لتصدير الآلات الطبيه 

كيان:تمام هاكون جاهزه ان شاء الله

خلصت كيان شغل وراحت خدت فهد من الحضانه وراحت عند بيت أهلها وقعدوا معاهم لحد باليل

تاني يوم كيان صحيت بدري وودت فهد عند والدتها عشان هو اجازه النهارده من الحضانه

كان اسد وصل للمستشفي الي شغاله فيها كيان عشان هو الي هيورد الآلات للمستشفي وصل لغرفه الاجتماعات

كيان:دخلت الاوضه مره واحده انا اسفه علي التأخير

اسد اتصدم بشده:كيان

كيان سمعت الصوت وانصدمت

كيان:........


يتبع


البارت 13



وقفنا المره الي فاتت لما اسد شاف كيان في غرفه الاجتماع

اسد بصدمه كيان

كيان من الصدمه مقدرتش تتكلم

الدكتور رؤوف مش يلا بقا نبدا الاجتماع ولا ايه

ليث برضه انصدم لما شاف كيان هو راح مع اسد الثفقه دي

ليث ممكن يا دكتور رؤوف اكلمك في موضوع

ليث كان عايز يسيب كيان واسد لوحدهم بعد ما شاف ان اسد بدا يضعف وممكن ينهار في اي لحظه

الدكتور رؤوف تمام بعد ازنكم يا جماعه الاجتماع اتاجل كمان ساعتين

الجميع تمام

خرج ليث والدكتور رؤوف وكل الي كانوا في الاجتماع وفضل اسد وكيان

اسد وهو لسه في صدمته كيان

كيان كانت بتعيط في صمت

اسد كياني ردي عليا وقرب منها ولسه هيخدها في حضنه كيان بعدت عنه بخوف

اسد حزن جدا كيان انتي خايفه مني

كيان كانت بتعيط بالنهيار وبس

وعييها بدات تقفل تدريجيا واغمي عليها 

اسد لحقها بسرعه وشالها قبل ما تقع علي الارض

اسد بخوف كيانكيان وبيضرب علي وشها ومش بتفوق 

راح جري فتح شنطتها وخررج منها البرفان بتاعها وبدا يشممهولها

كيان فتحت عنيها براحه

اسد فرح انها فاقت ومهاش فرصه وحضنها

كيان اتصدمت واسد بقي يعيط في حضنها

اسد كياني سمحيني انا اسف ان عرفت غلطي وغلط اني شكيت فيكي انا اسف انا اسف سمحيني انا مقدرش اعيش من غيرك كيان  ردي عليا كيان انا بقالي 3سنين بدور عليكي ومنمتش ولا يوم

كيان كانت بتعيط بشده وبس

واسد كان منهاار تماما

كيان بعدت اسد من حضنها وقامت ومسكته شنطتها ولسه هتخرج اسد مسك ايديها

اسد كيان انتي رحه فين

كيان سيب ايدي يا اسد

اسد كيان ردي عليا مكفكيش ال3 سنين وانا بدور عليكي

كيان بنهيار انت ايه انت ايه يا اخي مبتحسش مصعبتش عليك وانت بتضربني اليوم الي بتستناه اي بنت خليته اسود يوم في حياتي ضربتني وهنتني وشدتني من شعري ومصعبتش عليك وانا بترجاااك ولما تعبت واغمي عليا متهزش فيك شعره واحده ونيمتني علي الارض علي البلاط والحو كان تلج ومكفكشي وبرد التكيف وانا كنت هموت من التلج ومش بس كده جبرتني اني مقولش حاجه لاهلي والاكبر من ده كله انك اغتصبتني يا اسد 

كيان حصلها يكاء هيستيري ومبقتش قادره تاخد النفس وبتتنفس بصعوبه

اسد اتصدمت من منظرها وجري عليها فكلها طرحتها و وسع لها هدومه وراح جري جاب مايه

اسد كيان اهدي وخدي اشربي اهدي اهدي وخدي نفس براحه

لحد كيان ما هديت وعدلت طرحتها وخدت شنطتها وقبل م تخرج 

كيان..........

اسد انصدم بشده

اسد بتقولي ايه......

يتبع 


البارت 14



روايه كيان الاسد وعشق الليث

بقلمي الكاتبه الصغيره

التفاعل في زمه الله

وقفنا المره الي فاتت لما كيان كانت خارجه بس وقفت ووجهت كلامها لاسد

كيان لو سمحت ورقه طلاقي توصلي في بيت اهلي

اسد طلاقك

بس قبل ما يكمل 

كانت كيان مشيت

اسد اتعصب بطريقه مخيفه وبدا يكسر كل الي في الاوضه 

ليث وكل الدكاتره دخلوا الاوضه علي صوت تكسير

اسد شاف اسد في الحاله دي خرج كل الدكاتره الي في الاوضهوقفل الباب

وراح عند اسد وخده في حضنه

اسد انهار في حضن ليث

اسد بنهيار  سبتني ومشيت ياليث انا ظلمتها انا خسرتها خسرت كياني وخسرت حياتي

انا مقدرشيي اعيش من غيرها انا مكنتش عايش ال سنين الي فاته

ليث اهدي يا اسد مش كده بعد فتره اسد هدي 

اسد ليث هاتلي كل حاجه عن كيان خلال ال سنين الي فاتو

ليث حاضر النهارده باليل هيكون الملف علي مكتبك

اسد خرج بره المستشفي بعد ما اعتزر عن الاجتماع وخلي ليث يكمل هو بداله ودفع حق الحاجات الي كسرها

اسد خرج وركب العربيه وراح علي البحر

البحر يعتبر هو المكان الي اسد بيروحه اغلبيه الوقت 

اسد راح البحر وقعد يعيطويصرخ بعلو صوته


عند كيان

بعد ما روحت راحت البيت ودخلت الاوضه جري وقعدت تعيط ساعتها كانت عشق راحت البيت

معلومه عشق عايشه مع اهل كيان عشان اخواتها ماساعد كيان ما اتجوزت  وليث ميعرفش ان عشق واهل كيان يعرفوا حاجه عن كيان

عشق دخلت اوضه كيان لقتها بتعيط

عشق كيان كيان ياحببتي في ايه

كيان حكتلها الي حصل كله

وهما قاعدين لقوا فهد داخل عليهم الاوضه

فهد مالك يا ماما بتعيطي ليه

كيان تعالي يا حبيبي مفيش ياقلب ماما بس ماما تعبانه شويه

عشق كيان خدي فهد في حضنك وناميلك شويه

كيان هزت راسها بماشي وخدت فهد في حضنها ونامت


جه الليل عند اسد راح المكتب يشوف الملف بتاع كيان راح لقي الملف بتاع كيان وعرف كل الي حصل معاها خلال 3سنين

اسد شاف حاجه لاخلته مش قادر ينطق

اسد بصدمه يعني انا عندي ولد من كيان


يتبع 


15



روايه كيان الأسد وعشق الليث

بقلمي الكاتبه الصغيره

التفاعل لوزاد هنزل كمان بارت

أسد بصدمه:انا عندي ابن من كيان

أسد مستناش يفكر:وخد العربيه وراح لكيان

أسد وصل لبيت كيان وطلع خبط علي الباب

محمود :أسد اتفضل يابني

اسد:شكرا يا حج محمود انا عايز اقابل كيان

محمود بزعل علي حال بنته:كيان في الاوصه يابني هخش اندهالك

أسد :خليك انت ياحج

محمود:ماشي يابني البيت بيتك

دخل أسد قوضه كيان وقفل الباب وراه وراح نحيه السرير

لقي كيان نايمه زي الملايكه وفي آثار دموع علي عنيها

ولقي في حضنها طفل يبلغ من العمر سنتين ونصف وكان نسخه مصغره من أسد

أسد قرب ناحيه فهد وشاله من حضن كيان براحه وخده في حضنه واتاخر كيان ونام هو في النصف وكان واخد كيان في حضنه وفهد في حضن بس نام بعد ما قعد يبوس في فهد وكيان

أسد سمع الباب بيخبط

كانت سهير

سهير فتحت الباب براحه:دخلت لقت أسد نايم في حضنه كيان وفهد

سهير:خلاص يابني بات هنا النهارده

أسد :ماشي يا امي

سهير خرجت وقفلت وراها الباب

أسد نام في حضن مراته وابنه نام بعد تعب مكنش عارف ينام من اول كين ما سبته

بعد شويه حست كيان باسد جمبها

فتحت عنيها وبثت ولقت انها نايمه في حضن أسد

كيان:حطت ايديها علي وش اسد وكانت بتحفظ ملامحه جواها

كيان:انت كسرتني يا أسد وكسرت كيان الي حبيتك

كل يوم بحاول اكرهك بس بحبك اكتر بس مش هسامحك بسهوله

كيان بصوت عالي :ايه ده ايه الي بيحصل هنا

أسد صحي بقلق هو وفهد

اسد:وطي صوتك

كيان قامت من علي السرير ووقفت وبدأت تزعق

اسد:وانتي ازاي يا مدام تخلفي من غير ابو الولد ا يعرف

كيان بسخريه:دا لما ابوه يكون واثق في امه

أسد بصدمه انا هرفع عليكي قضيه بضم حضانه الولد ليا وهدجيلي غصب عنك طلاما انتي مش عايزه تجي معايا

كيان بصدمه:لا يا أسد لو عملت كده هتكون نهيت كل شيئ بنا وهكون عايشه معاك غصب عني

أسد معنديش حل غير ده

كيان:انسي بقا اني حبيتك في يوم من الايام

أسد..... 

يتبع 

تكملة الروايه بعد عمل متابعه من هنا هنا 

تكملة الروايه من هنا 






 

تعليقات

التنقل السريع