القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

اسكريبت حكايتي البارت 1_2_3بقلم هاجر العفيفى في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


اسكريبت حكايتي هاجر العفيفى 

1_2_3


انا اتقدملى عريس وانا الصراحه موافقه

قالتها نيرمين بتوتر وخوف من ردة فعله

زين بصدمه : انتى بتهزرى صح طب وانا

نيرمين ببرود : زين انت عارف ان مش بحبك وان كانت ايام طيش لكن دلوقتى أهلى مصممين وانا مقدرش اكسر كلامهم عن أذنك بقا عشان مبقاش ينفع قعدتنا دى

سابته ومشيت وهو كان فى صدمه من كلامها


#هاجرالعفيفى


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹أستغفروووا


زين بغضب وهو بيك"سر كل حاجه قدامه بعصبيه : طلعت كدااااابه وبتخد"عنى بعد لما حبيتها سابتنى بعد لما اتعلقت بيها

والدته بدموع : اهدا يابنى مش كده بكره اجوزك ست ستها بس متزعلش نفسك على واحده زيها

زين بدموع وضعف : حبيتها كنت مستعد أعمل كل حاجه عشانها والله عشان تحبنى

والدته : طب ايه ال خلاها تتغير كده

زين بعصبيه : عشان خاا"ااينه

والدته قالت : انت قوى ياحبيبى لازم تعرف انها متستاهلكش

زين قام وقف وقال ببرود : انا هخليها تندم على اليوم ال عرفتنى فيه بجد


#هاجرالعفيفى


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹صلوا على شفيعكم


تاني يوم 


زين كان نازل من على السلم وخبط فى بنت وهو طالع

البنت بغضب : ايه مش تفتح

زين بعصبيه : والله شوفى نفسك الاول 

البنت : يعني غلطان وكمان بجح

زين بغضب اكتر : بت انتي ابعدي عن طريقى انا مش ناقصك

زقها وفجأه لاقاها اختل توازنها وو"قعت من على السلم

زين بخضه : يانهار أبيض روحت فى داهيه


يتبع


يارب تكون بدايه عجبتكم تفاعل بقا حلو عشان أكمل❤️متنسوش ذكر الله يابناويت🥺❤️


#حكايتى



شكرا على التفاعل يابنات❤️     البارت الثاني 


زين زق البنت بغضب وفجأه اختل توازنها وو"قعت من على السلم

زين بخضه : يانهار أبيض روحت فى داهيه

نزل يجرى عليها بسرعه وهي كانت فقدت الوعى لسه هيقرب منها يشيلها اتفاجئ بشخص بيجرى عليها 

الشخص بخضه : نور مالك ايه ال عمل فيكى كده ايه ال حصلها يا أستاذ

زين بتوتر : ا الانسه كانت نازله ووقعت و

قاطعه الشاب لما شالها وخرج يجرى بسرعه وزين راح وراه عشان يتأكد أنها محصلهاش حاجه ركبوا العربيه وطلعوا على المستشفى


بعد وقت وصلوا ودخلوها أوضة الكشف

زين : هو انت تقربلها ايه 

الشخص بخوف : انا يامن أخوها كنت بركن العربيه بره وقولتلها اطلعى قبلى يارب استرها انا ماليش غيرها

زين لسه هيرد خرجت الدكتوره وهما جريوا عليها

يامن بقلق : خير يادكتوره نور كويسه

الدكتوره : كانت وقعه شديده بس أدت لك"سر فى دراعها اليمين وبعض الكد"مات وهي فاقت دلوقتي تقدروا تشوفوها

الاتنين دخلوا عندها وزين كان عايز يعتزرلها وقلقان انها تقول حاجه

يامن دخل يجرى عليها وقال بخوف : نور انتى كويسه ياحبيبتى

نور بتعب : متخافش ياحبيبى انا كويسه

زين بتوتر : احم حمد الله على سلامتك ياأنسه نور

نور : الله يسلمك

يامن : ايه ال حصل وقعتى ازاى

نور بصت على زين وهو بصلها بحزن

نور : اتكعبلت وانا طالعه عادي الحمد لله انها جت على قد كده

يامن بحنان : الحمد لله ياحبيبتى هنزل اشوف حساب المستشفى وارجعلك تاني

خرج وكان متوقع أن زين هيخرج وراه لكن زين قرب قعد جمب نور

زين : انا اسف مكانش

قاطعته نور بهدوء : محصلش حاجه خلاص

زين بضيق : انا مكنتش مركز خالص مش عارف عملت كده ازاى سامحيني

نور بابتسامه : ولا يهمك الحمد لله على كل حال

زين بصلها بأمتنان وقال : انا زين

نور : وانا نور

زين : اسمك جميل

نور : شكرا

اتأسفلها تاني وسابها ومشى

نور غمضت عيونها : يااااه يازين مكنتش اتوقع أننا هنتقابل تانى


#هاجرالعفيفى


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹أستغفروووا


نيرمين بقلق : زين لو عرف انك انت ال خدتنى منه مش هيسكت

الشخص وهو يينفخ دخان سيجارته بعيد قال : وايه يعني ماهو دايما واخد كل حاجه لنفسه وانا لاء

نيرمين بخوف : ط طب هتتجوزنى امتى يا أمجد انا بطنى ابتدت تظهر هقول ايه لأهلى  ال فى صعيد دول ممكن يق"تلوني

أمجد بسخريه : ما انتى ال غبيه كنتي اصبري لما زين يتجوزك الاول وبعدين تبقي تسبيه روحتي قررتى من دماغك ونفذتى

نيرمين بصدمه : انا عملت كده عشان بحبك وعشان انت وعدتنى انك هتتجوزنى علشان تدارى الفضيحه

أمجد بخبث : ايوه ايوه طبعا بس كنا عايزين انك تلبسيه المصيبه الاول وبعدين نقلبه فى قرشين ونخلع 

نيرمين بعدم فهم : قصدك ايه

أمجد : تروحى تقولى لأمه انك حامل منه وطبعا هي مش هيرضيها كده وهتجوزك ليه فى وقتها

نيرمين بصدمه : ايييييه !!!!!!


#هاجرالعفيفى


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹صلوا على شفيعكم


زين : السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

والدته بابتسامه : وعليكم السلام ورحمة الله وبركاتة تعال يابنى

زين بأس أيدها ورأسها وقال : عامله ايه ياست الكل

والدته بحنان : الحمد لله ياحبيبى ها عامل ايه النهارده

زين بتنهيده : الحمد لله كنت عايزك فى موضوع

والدته : خير يابنى

زين : انا هتجوز

والدته بفرحه : بجد ياحبيبى وياترى مين سعيدة الحظ بقا

زين : نور جارتنا

والدته باستغراب : نور مين !!!

زين : انا معرفش غير اسمها وكل ال اعرفه انها اسمها نور الحسينى وأخوها اسمه يامن

والدته بصدمه : لاء لاء ملقتش غير دي ده على جث"تي لو الجوازه دي تمت


يتبع


التفاعل مش عاجبني لو مش حلوه قولوا وانا هوقفها علطول❤️متنسوش ذكر الله يابناويت🥺❤️


#حكايتى


بقلمى #هاجرالعفيفى 


دمتم في حفظ الرحمن💙



شكرا على التفاعل يابنات❤️       البارت الثالث


زين : انا معرفش غير اسمها وكل ال اعرفه انها اسمها نور الحسينى وأخوها اسمه يامن

والدته بصدمه : لاء لاء ملقتش غير دى على ج"ثتى لو الجوازه دي تمت

زين بدهشه : مالك يا أمى انتى تعرفيهم

والدته بتوتر : م مش مهم المهم انك استحاله تتجوزها وده اخر كلام عندى ماشى

سابته ودخلت وهو كان واقف مصدوم من رد فعلها

زين باستغراب : اكيد فى حاجه وانا لازم أعرفها


#هاجرالعفيفى


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹أستغفرووووا


تاني يوم


زين كان ماشى ولمحها وهي ماشيه راح عندها

زين : احم انسه نور

نور بتنهيده : نعم

زين : كنت عايز اتكلم معاكى شويه

نور بحده : لاء طبعا مينفعش ووقفتنا دي اصلا لوحدها غلط ياريت تبعد عن طريقى خالص

زين : والله

قاطعتها وقالت بصرامه : خلاص اخر كلام لو سمحت مش عايزه كلام تاني

سابته ومشيت

زين بجديه : لاء انا لازم اعرف ايه هي مالها وازاى هي كويسه والاحترام ده وامى رفضاها نهائى من غير ماتشوفنى


ركب عربيته وراح عند أقرب صديق ليه

مروان : ياااااه ياجدع أخيرا افتكرتنى

زين قعد بتنهيده وقال : معلش يامروان مشاكل

مروان بهدوء : خوفت عليك لما حصلت الحكايه معاك انت ونيرمين

زين بوجع : طلعت كدابه اتخد"عت فيها والله 

مروان : الحمد لله أن هي ظهرت على حقيقتها قبل لما يكون فى حاجه رسمي مابينكم 

زين : سيبك دلوقتي منها كان فى موضوع عايزك فيه

مروان : خير ياشق

زين حكاله على نور وكل ال حصل معاها

مروان بغمزه : شكلك وقعت ياباشا

زين : لاء طبعا بس انا حاسس من ناحيتها بغموض عايز اعرف حكايتها

مروان : تحب اساعدك

زين : اومال انا جايلك ليه بما أن أنت ظابط ودي شغلتك عايز كل حاجه عنها من أول ماتولدت

مروان بغمزه : عيونى ياباشا


#هاجرالعفيفى


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹صلوا على شفيعكم


فى بيت زين


والدته كانت بتقرأ قرآن وزين دخل عليها قفلت المصحف وحطته جنبها

زين : لسه زعلانه

والدته : عايزه مصلحتك

زين : بس انا عايز اعرف سبب رفضك

والدته بحده : برضوا يازين هنتكلم تاني فى الموضوع ده

زين : لاء بس انا

قاطعه خبط على الباب قام يشوف مين وفتح واتصدم

زين بصدمه : نيرمين !!!!

نيرمين بدموع : كده برضوا يازين ترميني انا وال فى بطنى وعايز تتجوز شايفه ياطنط

وجهت كلامها لوالدة زين

زين بصدمه أكبر : ا انتي بتقولى ايه !!!!

اتفاجئ بق"لم نزل على و"شه من والدته

والدته بغضب : الكلام ده صحيح يازين


يتبع فضلا عمل متابعه من هنا علشان توصلكم كل رواياتي 


ياريت تقدير يابنات وتفاعل حرفيا انا بكتب ومش شايفه قدامى والله من التعب بس عشان متزعلوش مش طالبه منكم غير تفاعل وبس

متنسوش ذكر الله يابناويت ❤️


#حكايتى


بقلمى #هاجرالعفيفى


دمتم فى حفظ الرحمن 💙

تكملة اسكريبت من هنا 


 

تعليقات

التنقل السريع