القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

اسكريبت حكايتي البارت 4_5_6 الأخير بقلم هاجر العفيفى في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


شكرا على التفاعل يابنات❤️      البارت الرابع


نيرمين بدموع : كده برضوا يازين ترميني انا وال فى بطنى وعايز تتجوز شايفه ياطنط

وجهت كلامها لوالدة زين 

زين بصدمه أكبر : ا انتي بتقولى ايه !!!!

اتفاجئ بقل"م نزل على و"شه من والدته 

والدته بغضب : الكلام ده صحيح يازين

زين بصدمه : أمى انتى بتضر"بيني عشانها دي كدابه والله

نيرمين بتمثيل : اهئ اهئ لو مش مصدق يلا نروح للدكتور

زين بغضب : ايوه هنروح للدكتور وهنعمل تحليل DNA عشان اكشف وس....*

والدته : مفيش الكلام ده احنا مش عايزين فضايح هنروح للمأذون وتكتب عليها

نيرمين بصتلهم بانتصار

زين بغضب : مش هيحصل

سابهم وخرج بعصبيه 

والدت زين : معلش يابنتي حقك عليا هو بس مصدوم بس هو انتي ال كنتي مع زين قبل كده

نيرمين بتوتر : ه ها ا ايوه بس هو كان بيتهرب منى أخر فتره وراح قال ان أنا ال بعدت عنه بس صدقيني ياطنط هو ال عمل معايا كده ووعدنى واتخلى عنى

والدة زين : معلش يابنتي حقك عليا انا مش هسمح بكده ابدا وهو لما يهدأ انا هكلمه

نيرمين بخبث ودموع مزيفه : تسلميلي ياطنط


#هاجرالعفيفى


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹أستغفروووا


يامن بابتسامه : حبيبى عامل ايه

نور بهدوء : الحمد لله ياحبيبى ايه انت خارج ولا ايه

يامن : لاء بس كان فى حاجه كده عايز اقولها لك

نور : خير

يامن بتوتر : فى عريس متقدملك

نور باستغراب : مين ده 

يامن : زين جارنا ال أنقذك من الوقعه قبل كده

نور بانفعال : لاء طبعا

يامن بدهشه : مالك يانور هو شخص كويس جدا وكتر خيره أن وقف معانا وقت لما وقعتي

نور بسخريه وهي بتفتكر أن هو ال وقعها : اه كتر خيره فعلا

يامن : ها بقا موافقه هتكون مجرد مقابله بس هيجي يوم الخميس

نور بتنهيده وهي متاكده أن مش هتخلص من كلام أخوها قالت : ماشى ال تشوفه 

يامن بابتسامه : شايف ليكي كل خير

نور اكتفت بابتسامه


#هاجرالعفيفى


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹صلوا على شفيعكم

 

زين بغضب : شوف يامروان بنت ال.........*عملت ايه انا هتجنن والمصيبه أن أمى صدقتها

مروان : اهدا يازين البت دي طلعت مش سهله وانا عندي ليكي الحل

زين بلهفه : ايه هو

مروان بابتسامه : بص ياعم


#هاجرالعفيفى


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹أذكروا الله


فى المساء


زين رجع البيت وفتح الباب شاف أمه ونيرمين قاعدين 

زين ببرود : مساء الخير

والدته بقلق : زين كنت فين كل ده

زين بسخرية : هيهمك يعني وايه ال مخلى البتاعه دي لسه هنا 

ألقى كلامه وهو بيشاور على نيرمين بقر*ف

والدته : زين ميصحش ال انت بتعمله ده

زين ببرود : صحيح انا فرحي أخر الاسبوع

نيرمين بفرحه : يعني هتتجوزنى

زين بسخرية : ومين قالك ان هتجوزك انتى انا هتجوز نور

والدته بغضب : احنا مش اتكلمنا فى الموضوع ده قبل كده وانا رفضت

زين : وانا بحبها وهتجوزها وروحي بقا شوفى هتلبسي مصيبتك لمين

سابهم ودخل أوضته

نيرمين بصدمه : طنط

والدة زين بغضب : متخافيش زين هيكون ليكي وبس استحاله يتجوز البت دي


يتبع


ياترى ايه حكاية نور وليه والدة زين رفضاها توقعاتكم وتفاعل بقا❤️ومتنسوش ذكر الله يابناويت🥺❤️


شكرا على التفاعل ياعسليات❤️       البارت الخامس


نور بهدوء : عايز تتجوزنى ليه

زين بتوتر : معجب بيكى يعني و

قاطعته نور : اكيد مش حب لأن انا مشوفتكش غير مرتين تلاته بس بالصدفه

زين بتنهيده : الصراحه كده يا أنسه نور انا عندى مشاكل كتير وانتى الوحيده ال هتقدرى تساعديني

نور بدهشه : ازاى !!؟؟؟

زين قص عليها خطته

نور : اممم طب وانا هستفاد ايه فى الاخر

زين : صدقيني هعيشك احسن عيشه ويمكن القدر يكون ليه رأى تاني ومنتطلقش و

نور بابتسامه : وانا موافقه

زين بفرحه : أنا متشكر ليكي جدا جدا يا نور

نور : مفيش شكر ولا حاجه اتفق مع يامن على كل حاجه

سابته ودخلت وهو اتنهد براحه


#هاجرالعفيفى


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹أستغفروووا


نور بدموع : كان نفسي يحبنى زي مابحبه والله انا محبتش فى حياتى كلها قده واليوم ال قررت أن أقرب منه فيها والدته حذرتنى وهددتنى بأخويا تعبت أوووى

ساره بحزن : أهدى ياحبيبتى دموعك غاليه اووى اكيد هيجى فى يوم ويحبك زين دلوقتي تايهه وبسبب أمه

نور بسخريه : ده ال مستحيل يحصل عارفه انا وافقت على جوازى منه ليه

ساره : ليه ؟؟؟

نور : عشان يامن هيسافر اخر الأسبوع وكمان نفسى اكون قريبه من زين حتى ولو لفتره قليله بس

ساره : أهدى ياحبيبتى وان شاء الله هيكون ليكي خير 

نور برجاء : يارب


#هاجرالعفيفى


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹صلوا على شفيعكم


زين اتفق مع يامن على كل حاجه وقرروا يكتبوا الكتاب باسرع وقت

(بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير)

جمله قالها المأذون ومشى

زين بابتسامه : يلا يانور

نور : يلا

نور حضنت يامن بدموع : اوعى تغيب عليا ارجع علطول

يامن بحب : متخافيش ياقلبي مش هتاخر هخلص الشغل وارجعلك علطول

زين بمرح : لاء لاء انا كده هغير بقا 

ضحكوا على كلامه وبعدين نور مشيت مع زين وطلعوا على بيتهم 


زين تلفونه رن طلعه واتكلم فيه وقال : كله تمام نفذ ال قولتلك عليه

قفل التلفون ونور مكانتش بتتكلم خالص


بعد وقت وصلوا البيت


زين : مساء الخير

والدته ونيرمين : مساء النور

نيرمين بدلع : اتأخرت ليه يازينوو

نور دخلت وقالت ببرود : محدش يدلع جوزى غيرى ياعسل

نيرمين بعصبيه : مين البتاعه دي وبتكلمني كده ليه

زين بغضب : ال بتتكلمي عنها دي تبقا مراتى ياهانم واتكلمي معاها كويس

والدت زين قالت بغضب : برضوا نفذت ال فى دماغك يازين واتجوزتها دى مش من قيمتنا ولا تشرفنا

زين بعصبيه : نور مراتى وكرامتها من كرامتى يعني اي حاجه تزعلها تزعلنى 

والدته بتحدى : يبقا اعتبر امك ما"تت لو مطلقتش البنت دي

زين ببرود : مش قبل ماكشف الهانم ال قدامك دي

نيرمين بتوتر : برضوا بتكدبنى

زين بسخرية : تؤ تؤ ياخبر تصدقى صعبتى عليا مش عيب تبقى حامل من أخويا وجايه تلبسهالى انا

والدة زين بصدمه : انت بتقول ايه

زين بغضب : بقول الحقيقه

نيرمين بتوتر وخوف : م محصلش

اتفاجأت بق"لم نزل على و"شها من زين وقعها على الأرض وراح فتح الباب ودخل منه مروان صاحبه وهو معاه أخو زين وهو مربوط ومضر"وب

والدة زين : يامصيبتى ابنى أمجد


يتبع


شكرا على التفاعل يابنات❤️     البارت الأخير


اتفاجأت والدة زين لما شافت مروان ماسك ماجد وهو مضر"وب ومر"بوط

والدة زين بشهقه : يامصيبتى ابنى أمجد

زين راح عنده وقال باستحقار : ابنك المحترم كان عايز يد"مرنى هو السبب أن الشركه تخسر وهو ال كان باعت نيرمين من الأول عشان تضحك عليا وفى الاخر كانت عايزه تلبسنى مصيبه مش بتاعتى عشان الو......* ده

نيرمين كانت واقفه مصدومه ونور متقلش صدمتها من المنظر

والدة زين جريت على أمجد وشالت اللازقه ال على بوقه وقالت بدموع : منك لله يازين منك لله الواد هيمو"ت

زين بسخرية ووجع : طبيعى تقولى كده عشان انا مش ابنك

والدته بصدمه : ا انت عرفت 

زين بوجع : ايوه عرفت وعرفت كمان انك كان دايما نفسك أمجد يبقا أحسن منى عشان هو ابنك مش انا وكمان انتي السبب أن نور تبعد زمان لما كانت بتحبنى هددتيها بأخوها وانك ممكن تق"تليه لو هي قربت مني ده كله انتي عملتيه عشان تد"مرى حياتى وتخلى ابنك الأحسن ياسعاد هانم 

سعاد بدموع : يابنى افهمني انا

زين بدموع وغضب : انا مش ابنك انتى دمر"تى حياتى كلها ولسه عايزه تدمر"يني من جوازى من البت دي بس خلاص كفايه كده انا مش هسمح أن حياتى تد"مر اكتر من كده تاني خلاص زين القديم ما"ت خلاص دلوقتي زين ال مش هيعمل اي حساب لحد نهائي

وقال بصوت عالى : مروووان نفذ

مروان : حاضر

وفجأه القوات دخلت المكان 

زين بجديه : اتفضل ياحضرة الظابط دلوقتي المتهمين قدامك 

وبالفعل تم القبض على أمجد ونيرمين تحت صر"اخها

نيرمين بدموع وصر"اخ : انا مليش دعوه أمجد السبب هو السبب 

سعاد بدموع : مش مبرر انك تبلغ عنهم عشان ال عملوه

زين بجديه : المبرر الأقوى أن ابنك بيتاجر فى المخد"رات هو والبت دي ودلوقتي انا هعمل بأصلى معاكي هتفضلي هنا فى الشقه انا كتبتها باسمك والعقد اهو

سعاد بندم : انا اسفه سامحنى يابنى

زين بتنهيده : ده صعب بس ال عايزك تعرفيه انا عملت كده عشان انتى ربتينى وبس عن أذنك

سعاد بلهفه : زين

زين غمض عيونه بألم وقال : يلا يامروان يلا يانور

خدهم ومشي بالفعل وسعاد قعدت على الكرسى بق"هر وبكت بشده وندمت على ال عملته


#هاجرالعفيفى


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹أستغفروووا


مروان بابتسامه : متخافش كل واحد هياخد جزاته

زين حضنه وقال : تسلم ياصحبي فعلا انت أقرب من أخويا ال باعني مش عارف أودى جمايلك فين

مروان ضربه على كتفه وقال بمرح : بس ياض مفيش الكلام ده واعمل حسابك ان لو قولت كده تانى هحبسك اشطا

زين بضحك : اشطا

مروان : سلام بقا 

زين : مع السلامه 

نور بهدوء : دلوقتي مهمتى خلصت امشي بقا

زين مسك ايدها وقال  : ومين قال إن مهمتك خلصت

نور بعدم فهم : قصدك ايه

زين بحب : فاكره لما قولتلك يمكن القدر يكون ليه رأى تاني ومنتطلقش دلوقتي انا فعلا مش عايز ابعد عنك

نور بصدمه وتوتر : ز زين

زين : قلبه وحياته عارف ان انك مصدومه من الكلام ده بس صدقيني انا بحبك وعارفك من زمان بس مكنتش اعرف أن مشاعرى هتوجهني ليكي 

نور بدموع : بس انت حبيتها

زين : كان اعجاب والله بالمنظر وكده لكن قلبى مدقش غير ليكي ويوم لما كنت السبب فى وقعتك قلبى وجعني ولحد الان ندمان ممكن تديني فرصه ونكمل حياتنا مع بعض

نور بابتسامه : هتحبنى !!!

زين بضحك : بحبك اصلا

نور : هتزعلنى

زين باس أيدها وقال : ميحصلش أبدا ها موافقه

نور بدموع وابتسامه : موافقه

زين بابتسامه وحب : بحبك

نور : بموت فيك


تمت 







 

تعليقات

التنقل السريع