القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية نور الرعد البارت تكملة 13والبارت 14الجزء الأول والثاني بقلم مروه مرزوق في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله



البارت الثالث عشر من روايه نور الرعد الجزء الثاني "دا كماله للبارت اللي فات لان البارت كان كبير فقسمته على جزئين"

والبارت 14

رعد :شفت ايه

لؤي :كان محمد رأفت الهجان موجود عند ملك

رعد بصدمة :ايه

لؤي :ايوه، كان بيكلم الممرضه وبيقولها ان ولادك لازم يمو"توا وملك كمان

رعد :كمل

لؤي :ساعتها انا أدخلت وحاولت امنعه، بس ساعتها صدمني بجد

رعد :صدمك في ايه

لؤي :محمد كان بيحب ملك ولما هي اتجوزتك، انجر"ح وخصوصا لما هو أتقدم لملك ملك رفضته وقالتله انها مبتفكرش بالجواز دلوقتي بس انت بعدها اتقدمت ليها وهي وافقة على طول، و لأنك أنت وهو منافسين في الشغل دا زاد العدا"وه اللي بنكم فحب ينت"قم منك بالطريقة دي، انا ساعتها حولت اوقفه وامنعه بس هو هد"دني انه هيف"جر المستشفى باللي فيها لو قلت ليك حاجة واجبر"ني ساعتها اني اعمل التمثيلة دي واقول ان طالما انت معندكش اولاد يبقى أملاك عائلة الأسيوطي في امان، انا كنت بحاول اشتته على مانت تجي بس ساعتها ابنك اتولد وعلشان احميه اديته لدكتوره اسمها مريم وخلتها تهتم بيه وكنت متفق مع الدكتورة جميلة انها تعمل كدا ولما بنتك اتولدت كنت جاي اعمل كدا بس انت ساعتها جيت ومحمد بالفعل ق"تل ملك كنت جاي اقلك على الحقيقة جاتلي رساله من محمد بيقول انه عارف مكان ابن رعد لو فكرت بس اقلك على الحقيقة ساعتها هو هيخ"لص على ابنك، فأنا اضطر"يت اعمل التمثيلة دي واظهر كأني بكر"هك، انا اسف يمكن لو كنت قلتلك على اللي عرفته بسرعة كان أسر منحر"مش من حضنك وكانت ملك عا"يشة دلوقتي

رعد بغضب :ابن *********حسابه معايا بعدين، بس انت لازم تخرج من الس"جن ده انت برئ

لؤي :من لما كنت انا صغير وانت اللي كنت بتهتم بيا كنت ليا الاب والأخ ديما، لو وجودي هنا هيحمي الكل فأنا فرحان بكدا

رعد :بس يا حيو"ان

لؤي بضحك :ان شاء الله يخليك

رعد باسف:انا اسف انا كنت هو"متك باديدي كنت هق"تل اخويا بأيدي سامحني يا لؤي

لؤي :متعت"ذرش يا رعد انا لو مكانك هعمل كدا

رعد :لؤي انا عايز مساعدتك

لؤي :وانا جاهز في اي وقت يا صاحبي، بس قولي هي مراتك عندها صحاب

رعد :ايوه تلاته في انتين منهم محجوزين يا برنس

لؤي :مش مهم و التالتة ليا، اسمها ايه بقى

رعد :بيتهيألي نرمين

لؤي :اشطا أقرأ الفاتحة بقى يا رعد

رعد بضحك :ههههه حاضر

لؤي باستغراب :هو انت رعد بجد، انت اتغيرت

رعد :ايوه انا رعد، واتغيرت كمان يا سيدي باركلي بقى

لؤي :دي نور عملت اللي محدش فينا قدر يعمله، دا انا لما هشوفها

رعد بغيرة :هتعمل ايه يا لؤي

لؤي بضحك :هشكرها هعمل ايه يعني

رعد بغيرة:لا ياخويا انت متكلمهاش خالص فاهم

لؤي بضحك وفرحة ان أخاه عشق من جديد وحب

لؤي :حاضر بس ايه رعد الأسيوطي بيغير لا دا انا هد"بح عجل وافرقه على الناس

رعد بضحك :طب بطل غلا"سه ويلا علشان اخرجك بس انت لازم تختفي دلوقتي ولمده

لؤي :يا سيدي انا موافق يلا

رعد :يلا

عوده للحاضر

رعد :عرفتوا دلوقتي بقا ليه لؤي طلع

فؤاد :اسف يا لؤي لاني شك"يت فيك

لؤي وهو يتصنع الحزن

لؤي :لا يا فؤاد انت بت"شك فيا لا لا مكنتش متوقع كدا منك ابدا، اللي يش" ك مرة يقدر يعملها تاني وتالت، لو جوهم وقالولك مراتك بتخو"نك هتعمل ايه اكيد هتش"ك فيا صح

فؤاد 😂😂:مراتي

لؤي :امممم قصدي لؤي

نرمين بضحك:لا عجبتني مراتك دي

لؤي :خلاص امشيها مراتك علشان عيون القمر

فؤاد :لؤي اتل"م

جني بخبث:اذا علشان قال لنرمين قمر قلت اتل"م امال لما تعرف قالنا ايه تاني هتعمل ايه

فؤاد بغضب :قال ايه

علا بخبث :قاعد يعا"كس فيا انا وجنى ونرمين ويقول قمر وجميل وكلام من الحلو ده قصدي من الوحش ده

جاسر بغضب وغيرة:جميل وقمر

فؤاد بغضب:وكلام من الحلو ده

لؤي بضحك :رعد انا في حمايتك

رعد بضحك:ماليش دعوة مش انت عمال تعا"كس يا باشا البس بقى

لؤي بضحك:مش انا توبت

رعد بضحك:من امتى

لؤي :من الثانيه دي

جاسر بغضب :لؤي تعاله انا عايز اعتذ"رلك

لؤي بضحك:لا انا مسامح من غير اعتذار

فؤاد :ودي تجد مننا برده احنا ظا"لمناك

لؤي بضحك :وهتظ"لموني والله

نور بضحك :خلاص يا فؤاد خلاص يا جاسر سماح المرادي، دا لؤي شخص محترم وحلو كدا هتبهد"لوه ليه

لؤي بصدمة 😳😱:احيه

رعد بغيرة :حلو وشخص محترم كمان

لؤي بخوف :انا مليش دعوة هما اللي بيعك"سوني

رعد :معلشي يا حبيبي تعاله معنا بقى علشان نصالحوك 

لؤي :من لكوا لله اتبسطوا دلوقتي اديني هدغ"دغ وهتك"سر ومش هيبقى في لا حلو ولا وحش

جني وحبت تثير غيرة جاسر

جني :نعمل ايه مانت اللي حلو

جاسر بغضب :نعمممممم

لؤي بخوف:والله ما قلت حاجة، ثانيه كدا انتوا بتتحولوا ولا ايه، الله يرحمني كنت طيب والله

رعد بغضب :تعااااله

_رعد باشا فريال هانم فاقت وبقت كويسة

لؤي 😄:الحمدلله نجيت باعجوبه

نور بفرحة :بجد وذهبت نور الي فريال

رعد :حظك انقذك مننا المرادي

لؤي :دا انا بمو"ت في حظي ده والله

رعد :يلا بينا نروح، وذهب الجميع

عند نور وفريال

نور بدموع:الحمد لله على السلامة يا روحي

فريال :الله يسلمك يا قلبي، طمنيني انتي كويسة حصلك حاجة

نور :يلا يا روحي انا كويسة، بس بلاش تعملي كدا تاني ماشي انا كنت بمو"ت كل لحظة وانتي جوه

فريال :بعد الش"ر عنك يا نوري انا افد"يكي بروحي يا حبيبتي

رعد بابتسامة :الف سلامة عليكي يا فريال هانم

فريال :الله يسلمك يا رعد

فؤاد :ألف سلامة عليكي يا فريال هانم

فريال :الله يسلمك يا فؤاد، واخذ الجميع يطمن على فريال

فريال :امال عبدلله فين

نور :فعلا با قصدي عبدلله باشا فين

فريال بحزن:نور قولي بابا بلاش عبدلله باشا دي

نور بحزن :بس يا ماما

فريال :عبدلله غلط بس هو كان بيعمل كل ده علشان يحميكي ويحمي اخوكي ولانه كان خا"يف لو جراله حاجة انتي تتا"ذي لو كنتي متعلقة بيه سامحيه يا نور سامحيه

نور بدموع :مسامحاه يا ماما مسامحاه

عبدلله :فريال

فريال :عبدلله انت كويس

عبدلله :ايوه الحمد لله، نور انتي كويسة جرالك حاجة

نور :لا يا بابا انا كويسة الحمد لله

عبدلله بفرحة :بابا، تعالي في حضن ابوكي يا قلبي، ذهبت نور وحضنت عبدلله وأخذت تبكي

نور بدموع :كان نفسي في الحضن ده من زمان يا بابا

عبدلله بدموع:حققك عليا انا اسف يا قلب ابوكي

جاسر بفرحة :وانا ماليش في الحضن ده يعني

عبدلله :لا تعاله

رعد بغيرة :لا ياعمي سيبه كدا هو كدا مرتاح صح يا جاااسر

جاسر بضحك :صح، واخذ الجميع يضحك على غيرة رعد

******************************

....... :مش معقول مايا السمكي هنا لا دا انا بحلم صح

مايا :لا يا محمد انت مش بتحلم

محمد :عايزه ايه يا مايا ايه اللي جابك هنا

مايا بشر :انت عايز تنت"قم من رعد وانا كمان عايزه انت"قم من  رعد، ايه رايك نتفق

محمد :على ايه

مايا :هقلك، وأخذت مايا تخبر بالخطة

محمد بخبث:تعجبني يا مايا انا موافق

مايا بشر :تمام وأخذت تضحك بش"ر

*******************************

عند ريم والباقي

لؤي :هو القمر سرحان في ايه

نرمين :نعممممم

لؤي :بقول القمر سرحان في ايه

نرمين :بقلك ايه انت مش علشان طلعت برئ تفكر اني هتساهل معاك لا يا خويا فوق دا انا ممكن احطك في اوضه العنا"ية المر"كزة والله

لؤي :نرمين انا عايز اتكلم معاكي في موضوع

نرمين :موضوع ايه

لؤي :مريم فين

نرمين :مريم مين

لؤي :هتكون مين يعني مريم صحبتكم

نرمين بدموع :الله ير"حمها

لؤي 😳:ايه

نرمين :مالك مصدوم كدا ليه

لؤي :هااه لا مفيش عن ازنك، وذهب لؤي الي مكان ما

نرمين باستغراب :ماله دا

عند نور

نور :خلاص بقى يا رعد، انا اسفة

رعد :روحي للحلو والمحترم روحي

نور بضحك :حاضر راحة اهوت، وجائت ان تذهب مسكها رعد

رعد بغيره :راحة فين

نور بضحك :راحة للمحترم

رعد :والله

نور بحب :رعد انا بحبك انت بس لا لؤي ولا. غيره يقدر يحل مكانك انا بعشقك انت وبس انت لنور وبس ونور ليك لوحدك، ويلا بقى علشان الكل زمانهم مستنيين تحت

رعد :هو بعد الكلام ده في خروج لا وحملها رعد وذهب"وا الي عا"لمهم الخاص

عند جاسر وجنى

جاسر بغضب وغيرة :بقى لؤي حلو وكلامه حلو

جني :مالك كدا متع"صب ليه هو انا قلت حاجة غلط

جاسر بغضب :جنيييييي

حنى ببرود :ايوه

جاسر :مشفكيش واقفه مع لؤي او غيره فاهمة

جني :ليه باي حق انت تامرني

جاسر :بحق اني جوزك المستقبلي

جني 😳😳:ايه

جاسر :ايوه

جني بحزن :لس انت بتحب واحده تانيه ليه عايز تتجوزني

جاسر بحب :لاني هتجوز البنت اللي بحبها

جني بدموع :قصدك

جاسر بحب :بحبك يا جناتي

جني بدموع :بجد

جاسر :لا بهزار

جني بوجه طفولي غاضب :با*رد

جاسر :انا مش بحبك لا انا بعشققك يا جناتي

جني بخجل :وانا كمان

جاسر :كمان ايه

جني :لما تخطبني هقولك باي، وجرت

جاسر بحب :العب براحتك يا جميل بكره مش هتعرف نلعب

_يا سلام انت عمال تحب هنا وانا متعا"قب

جاسر بضحك :ليه ياخويا لتكون علا غضبا"نه عليك

فؤاد :ايوه يا سيدي

جاسر بضحك :ليه

فؤاد :

فلاش باك

فؤاد بغضب :بقى واقفه تكلمي مع لؤي ليه وبتعا"كسي فيه ليه

علا بضحك :ما هو اللي قمر بصراحة يعني

فؤاد بغضب :علااااااااااا

علا :صوتك ميعلاش يا فؤاد

فؤاد بغضب :ملكيش دعوة بلؤي تاني فاهمة

علا بغضب :لو انت هتبتديها تحكمات كدا يبقى بلاشها احسن

فؤاد :بلاشها ايه

علا بغضب :بلاشها نكون مع بعض يعني انت من طريق وانا من طريق، وسابته وذهبت

عوده للحاضر

جاسر بضحك :ههههههه احسن تستاهل والله

فؤاد بغضب :جاسر

جاسر :خلاص انا هقلك على طريقة تصالح بيها علا بس بلاش التحكمات دي يا فؤاد

فؤاد :تحكمات ايه يا جاسر، انا لما شفتها بتكلم مع لؤي اتجن"نت والله

جاسر :خلاص حصل خير، بس لؤي فين

فؤاد بحزن :بيحاول يداري جر"حة

جاسر :قصدك ايه

فؤاد :

فلاش باك

فؤاد :لؤي انت رايح فين

لؤي بحزن :مفيش يا فؤاد مشوار كدا وراجع

فؤاد بشك :لؤي متنساش ان انا اخوك، مالك اتغيرت كدا ليه

لؤي بدموع :راح للي سكنت قلبي وعقلي وسابتني لوحدي في الحياة دي

فؤاد باستغراب :قصدك ايه

لؤي بدموع :راح  لق"بر مريم

فؤاد بصدمة :مريم صحبة نور وعلا صح

لؤي :ايوه

فؤاد :تعاله، وذهب لؤي الي فؤاد وحضنه

لؤي بدموع :حبتها بجد يا فؤاد كنت بعد الليالي والايام علشان تكون ليا، كانت ملاك والله ليه ليه مكتوب ليا كس"ر القلب ده ليه قلبي مكتوب ليه الو"جع كدا يا فؤاد ليه

فؤاد بدموع :طلع كل اللي عندك يا لؤي، حققك عليا يا اخويا كان لازم اكون قريب منك اكتر من كدا حققك عليا، تعاله معايا يلا

لؤي بدموع :لا يا فؤاد انا لازم اروحلها الأول لازم اكلم معاها واش"كيلها روح انت وانا هسبقك بعدين، وذهب لؤي

عوده للحاضر

جاسر بحزن :غريبة الدنيا دي في لحظة تديك الف سبب علشان تعيش وتفرح وفي لحظة بتاخد كل حاجة وبتسبلك الو"جع بس، بس لازم الإنسان يخلي ثقته بربه كبيرة وان ربنا هيعوضه بالإحسن بجد ولؤي ان شاء الله ربنا هيعوضه بالإحسن بجد

فؤاد بأمل :يا رب يا جاسر يا رب

_وانا هساعد لؤي يا جاسر

جاسر بصدمة :......................

يتبع 


اسفة لاني منزلتش البارت البارح بس بجد انا كنت تعبا"نه و مقدرتش اكتبه وشكرا لأنكم قدرتوا تعبي ودعتولي ❤️❤️

البارت الثالث عشر من روايه نور الرعد الجزء الثاني "دا كماله للبارت اللي فات لان البارت كان كبير فقسمته على جزئين"


رعد :شفت ايه

لؤي :كان محمد رأفت الهجان موجود عند ملك

رعد بصدمة :ايه

لؤي :ايوه، كان بيكلم الممرضه وبيقولها ان ولادك لازم يمو"توا وملك كمان

رعد :كمل

لؤي :ساعتها انا أدخلت وحاولت امنعه، بس ساعتها صدمني بجد

رعد :صدمك في ايه

لؤي :محمد كان بيحب ملك ولما هي اتجوزتك، انجر"ح وخصوصا لما هو أتقدم لملك ملك رفضته وقالتله انها مبتفكرش بالجواز دلوقتي بس انت بعدها اتقدمت ليها وهي وافقة على طول، و لأنك أنت وهو منافسين في الشغل دا زاد العدا"وه اللي بنكم فحب ينت"قم منك بالطريقة دي، انا ساعتها حولت اوقفه وامنعه بس هو هد"دني انه هيف"جر المستشفى باللي فيها لو قلت ليك حاجة واجبر"ني ساعتها اني اعمل التمثيلة دي واقول ان طالما انت معندكش اولاد يبقى أملاك عائلة الأسيوطي في امان، انا كنت بحاول اشتته على مانت تجي بس ساعتها ابنك اتولد وعلشان احميه اديته لدكتوره اسمها مريم وخلتها تهتم بيه وكنت متفق مع الدكتورة جميلة انها تعمل كدا ولما بنتك اتولدت كنت جاي اعمل كدا بس انت ساعتها جيت ومحمد بالفعل ق"تل ملك كنت جاي اقلك على الحقيقة جاتلي رساله من محمد بيقول انه عارف مكان ابن رعد لو فكرت بس اقلك على الحقيقة ساعتها هو هيخ"لص على ابنك، فأنا اضطر"يت اعمل التمثيلة دي واظهر كأني بكر"هك، انا اسف يمكن لو كنت قلتلك على اللي عرفته بسرعة كان أسر منحر"مش من حضنك وكانت ملك عا"يشة دلوقتي

رعد بغضب :ابن *********حسابه معايا بعدين، بس انت لازم تخرج من الس"جن ده انت برئ

لؤي :من لما كنت انا صغير وانت اللي كنت بتهتم بيا كنت ليا الاب والأخ ديما، لو وجودي هنا هيحمي الكل فأنا فرحان بكدا

رعد :بس يا حيو"ان

لؤي بضحك :ان شاء الله يخليك

رعد باسف:انا اسف انا كنت هو"متك باديدي كنت هق"تل اخويا بأيدي سامحني يا لؤي

لؤي :متعت"ذرش يا رعد انا لو مكانك هعمل كدا

رعد :لؤي انا عايز مساعدتك

لؤي :وانا جاهز في اي وقت يا صاحبي، بس قولي هي مراتك عندها صحاب

رعد :ايوه تلاته في انتين منهم محجوزين يا برنس

لؤي :مش مهم و التالتة ليا، اسمها ايه بقى

رعد :بيتهيألي نرمين

لؤي :اشطا أقرأ الفاتحة بقى يا رعد

رعد بضحك :ههههه حاضر

لؤي باستغراب :هو انت رعد بجد، انت اتغيرت

رعد :ايوه انا رعد، واتغيرت كمان يا سيدي باركلي بقى

لؤي :دي نور عملت اللي محدش فينا قدر يعمله، دا انا لما هشوفها

رعد بغيرة :هتعمل ايه يا لؤي

لؤي بضحك :هشكرها هعمل ايه يعني

رعد بغيرة:لا ياخويا انت متكلمهاش خالص فاهم

لؤي بضحك وفرحة ان أخاه عشق من جديد وحب

لؤي :حاضر بس ايه رعد الأسيوطي بيغير لا دا انا هد"بح عجل وافرقه على الناس

رعد بضحك :طب بطل غلا"سه ويلا علشان اخرجك بس انت لازم تختفي دلوقتي ولمده

لؤي :يا سيدي انا موافق يلا

رعد :يلا

عوده للحاضر

رعد :عرفتوا دلوقتي بقا ليه لؤي طلع

فؤاد :اسف يا لؤي لاني شك"يت فيك

لؤي وهو يتصنع الحزن

لؤي :لا يا فؤاد انت بت"شك فيا لا لا مكنتش متوقع كدا منك ابدا، اللي يش" ك مرة يقدر يعملها تاني وتالت، لو جوهم وقالولك مراتك بتخو"نك هتعمل ايه اكيد هتش"ك فيا صح

فؤاد 😂😂:مراتي

لؤي :امممم قصدي لؤي

نرمين بضحك:لا عجبتني مراتك دي

لؤي :خلاص امشيها مراتك علشان عيون القمر

فؤاد :لؤي اتل"م

جني بخبث:اذا علشان قال لنرمين قمر قلت اتل"م امال لما تعرف قالنا ايه تاني هتعمل ايه

فؤاد بغضب :قال ايه

علا بخبث :قاعد يعا"كس فيا انا وجنى ونرمين ويقول قمر وجميل وكلام من الحلو ده قصدي من الوحش ده

جاسر بغضب وغيرة:جميل وقمر

فؤاد بغضب:وكلام من الحلو ده

لؤي بضحك :رعد انا في حمايتك

رعد بضحك:ماليش دعوة مش انت عمال تعا"كس يا باشا البس بقى

لؤي بضحك:مش انا توبت

رعد بضحك:من امتى

لؤي :من الثانيه دي

جاسر بغضب :لؤي تعاله انا عايز اعتذ"رلك

لؤي بضحك:لا انا مسامح من غير اعتذار

فؤاد :ودي تجد مننا برده احنا ظا"لمناك

لؤي بضحك :وهتظ"لموني والله

نور بضحك :خلاص يا فؤاد خلاص يا جاسر سماح المرادي، دا لؤي شخص محترم وحلو كدا هتبهد"لوه ليه

لؤي بصدمة 😳😱:احيه

رعد بغيرة :حلو وشخص محترم كمان

لؤي بخوف :انا مليش دعوة هما اللي بيعك"سوني

رعد :معلشي يا حبيبي تعاله معنا بقى علشان نصالحوك 

لؤي :من لكوا لله اتبسطوا دلوقتي اديني هدغ"دغ وهتك"سر ومش هيبقى في لا حلو ولا وحش

جني وحبت تثير غيرة جاسر

جني :نعمل ايه مانت اللي حلو

جاسر بغضب :نعمممممم

لؤي بخوف:والله ما قلت حاجة، ثانيه كدا انتوا بتتحولوا ولا ايه، الله يرحمني كنت طيب والله

رعد بغضب :تعااااله

_رعد باشا فريال هانم فاقت وبقت كويسة

لؤي 😄:الحمدلله نجيت باعجوبه

نور بفرحة :بجد وذهبت نور الي فريال

رعد :حظك انقذك مننا المرادي

لؤي :دا انا بمو"ت في حظي ده والله

رعد :يلا بينا نروح، وذهب الجميع

عند نور وفريال

نور بدموع:الحمد لله على السلامة يا روحي

فريال :الله يسلمك يا قلبي، طمنيني انتي كويسة حصلك حاجة

نور :يلا يا روحي انا كويسة، بس بلاش تعملي كدا تاني ماشي انا كنت بمو"ت كل لحظة وانتي جوه

فريال :بعد الش"ر عنك يا نوري انا افد"يكي بروحي يا حبيبتي

رعد بابتسامة :الف سلامة عليكي يا فريال هانم

فريال :الله يسلمك يا رعد

فؤاد :ألف سلامة عليكي يا فريال هانم

فريال :الله يسلمك يا فؤاد، واخذ الجميع يطمن على فريال

فريال :امال عبدلله فين

نور :فعلا با قصدي عبدلله باشا فين

فريال بحزن:نور قولي بابا بلاش عبدلله باشا دي

نور بحزن :بس يا ماما

فريال :عبدلله غلط بس هو كان بيعمل كل ده علشان يحميكي ويحمي اخوكي ولانه كان خا"يف لو جراله حاجة انتي تتا"ذي لو كنتي متعلقة بيه سامحيه يا نور سامحيه

نور بدموع :مسامحاه يا ماما مسامحاه

عبدلله :فريال

فريال :عبدلله انت كويس

عبدلله :ايوه الحمد لله، نور انتي كويسة جرالك حاجة

نور :لا يا بابا انا كويسة الحمد لله

عبدلله بفرحة :بابا، تعالي في حضن ابوكي يا قلبي، ذهبت نور وحضنت عبدلله وأخذت تبكي

نور بدموع :كان نفسي في الحضن ده من زمان يا بابا

عبدلله بدموع:حققك عليا انا اسف يا قلب ابوكي

جاسر بفرحة :وانا ماليش في الحضن ده يعني

عبدلله :لا تعاله

رعد بغيرة :لا ياعمي سيبه كدا هو كدا مرتاح صح يا جاااسر

جاسر بضحك :صح، واخذ الجميع يضحك على غيرة رعد

******************************

....... :مش معقول مايا السمكي هنا لا دا انا بحلم صح

مايا :لا يا محمد انت مش بتحلم

محمد :عايزه ايه يا مايا ايه اللي جابك هنا

مايا بشر :انت عايز تنت"قم من رعد وانا كمان عايزه انت"قم من  رعد، ايه رايك نتفق

محمد :على ايه

مايا :هقلك، وأخذت مايا تخبر بالخطة

محمد بخبث:تعجبني يا مايا انا موافق

مايا بشر :تمام وأخذت تضحك بش"ر

*******************************

عند ريم والباقي

لؤي :هو القمر سرحان في ايه

نرمين :نعممممم

لؤي :بقول القمر سرحان في ايه

نرمين :بقلك ايه انت مش علشان طلعت برئ تفكر اني هتساهل معاك لا يا خويا فوق دا انا ممكن احطك في اوضه العنا"ية المر"كزة والله

لؤي :نرمين انا عايز اتكلم معاكي في موضوع

نرمين :موضوع ايه

لؤي :مريم فين

نرمين :مريم مين

لؤي :هتكون مين يعني مريم صحبتكم

نرمين بدموع :الله ير"حمها

لؤي 😳:ايه

نرمين :مالك مصدوم كدا ليه

لؤي :هااه لا مفيش عن ازنك، وذهب لؤي الي مكان ما

نرمين باستغراب :ماله دا

عند نور

نور :خلاص بقى يا رعد، انا اسفة

رعد :روحي للحلو والمحترم روحي

نور بضحك :حاضر راحة اهوت، وجائت ان تذهب مسكها رعد

رعد بغيره :راحة فين

نور بضحك :راحة للمحترم

رعد :والله

نور بحب :رعد انا بحبك انت بس لا لؤي ولا. غيره يقدر يحل مكانك انا بعشقك انت وبس انت لنور وبس ونور ليك لوحدك، ويلا بقى علشان الكل زمانهم مستنيين تحت

رعد :هو بعد الكلام ده في خروج لا وحملها رعد وذهب"وا الي عا"لمهم الخاص

عند جاسر وجنى

جاسر بغضب وغيرة :بقى لؤي حلو وكلامه حلو

جني :مالك كدا متع"صب ليه هو انا قلت حاجة غلط

جاسر بغضب :جنيييييي

حنى ببرود :ايوه

جاسر :مشفكيش واقفه مع لؤي او غيره فاهمة

جني :ليه باي حق انت تامرني

جاسر :بحق اني جوزك المستقبلي

جني 😳😳:ايه

جاسر :ايوه

جني بحزن :لس انت بتحب واحده تانيه ليه عايز تتجوزني

جاسر بحب :لاني هتجوز البنت اللي بحبها

جني بدموع :قصدك

جاسر بحب :بحبك يا جناتي

جني بدموع :بجد

جاسر :لا بهزار

جني بوجه طفولي غاضب :با*رد

جاسر :انا مش بحبك لا انا بعشققك يا جناتي

جني بخجل :وانا كمان

جاسر :كمان ايه

جني :لما تخطبني هقولك باي، وجرت

جاسر بحب :العب براحتك يا جميل بكره مش هتعرف نلعب

_يا سلام انت عمال تحب هنا وانا متعا"قب

جاسر بضحك :ليه ياخويا لتكون علا غضبا"نه عليك

فؤاد :ايوه يا سيدي

جاسر بضحك :ليه

فؤاد :

فلاش باك

فؤاد بغضب :بقى واقفه تكلمي مع لؤي ليه وبتعا"كسي فيه ليه

علا بضحك :ما هو اللي قمر بصراحة يعني

فؤاد بغضب :علااااااااااا

علا :صوتك ميعلاش يا فؤاد

فؤاد بغضب :ملكيش دعوة بلؤي تاني فاهمة

علا بغضب :لو انت هتبتديها تحكمات كدا يبقى بلاشها احسن

فؤاد :بلاشها ايه

علا بغضب :بلاشها نكون مع بعض يعني انت من طريق وانا من طريق، وسابته وذهبت

عوده للحاضر

جاسر بضحك :ههههههه احسن تستاهل والله

فؤاد بغضب :جاسر

جاسر :خلاص انا هقلك على طريقة تصالح بيها علا بس بلاش التحكمات دي يا فؤاد

فؤاد :تحكمات ايه يا جاسر، انا لما شفتها بتكلم مع لؤي اتجن"نت والله

جاسر :خلاص حصل خير، بس لؤي فين

فؤاد بحزن :بيحاول يداري جر"حة

جاسر :قصدك ايه

فؤاد :

فلاش باك

فؤاد :لؤي انت رايح فين

لؤي بحزن :مفيش يا فؤاد مشوار كدا وراجع

فؤاد بشك :لؤي متنساش ان انا اخوك، مالك اتغيرت كدا ليه

لؤي بدموع :راح للي سكنت قلبي وعقلي وسابتني لوحدي في الحياة دي

فؤاد باستغراب :قصدك ايه

لؤي بدموع :راح  لق"بر مريم

فؤاد بصدمة :مريم صحبة نور وعلا صح

لؤي :ايوه

فؤاد :تعاله، وذهب لؤي الي فؤاد وحضنه

لؤي بدموع :حبتها بجد يا فؤاد كنت بعد الليالي والايام علشان تكون ليا، كانت ملاك والله ليه ليه مكتوب ليا كس"ر القلب ده ليه قلبي مكتوب ليه الو"جع كدا يا فؤاد ليه

فؤاد بدموع :طلع كل اللي عندك يا لؤي، حققك عليا يا اخويا كان لازم اكون قريب منك اكتر من كدا حققك عليا، تعاله معايا يلا

لؤي بدموع :لا يا فؤاد انا لازم اروحلها الأول لازم اكلم معاها واش"كيلها روح انت وانا هسبقك بعدين، وذهب لؤي

عوده للحاضر

جاسر بحزن :غريبة الدنيا دي في لحظة تديك الف سبب علشان تعيش وتفرح وفي لحظة بتاخد كل حاجة وبتسبلك الو"جع بس، بس لازم الإنسان يخلي ثقته بربه كبيرة وان ربنا هيعوضه بالإحسن بجد ولؤي ان شاء الله ربنا هيعوضه بالإحسن بجد

فؤاد بأمل :يا رب يا جاسر يا رب

_وانا هساعد لؤي يا جاسر

جاسر بصدمة :......................


البارت الثاني للجزء 14 قبل الأخير 

روايه نور الرعد

علا بصدمة:أسر

جني بخبث:ايوه

علا بدموع :جني ممكن تسبيني لوحدي ش يه

جني:علا بس

علا :جني ارجوكي

جني :براحتك يا علا وخرجت

علا بدموع :خلاص يا فؤاد خلاص كل حاجة انته*ت خلاص وأخذت تبكي

عند فؤاد

فؤاد بفرحة :بتقولي ايه

جني بضحك :زي ما بقلك كدا اول ما عرفت ان اللي متقدم ليها أسر بدأت تع*يط وز"علانه، صعبانه عليا انا عايزه اقولها على الحقيقة

فؤاد :لا يا جني سبيها كدا دا اكيد بعد ما تعرف ان اللي متقدملها دا احتمال تخ"لص عليا لا سبيها كدا

جني :براحتك بس الله يكون في عونك يا فؤاد على اللي هتعمله فيك

فؤاد :ربنا يستر

جاسر بغيرة :اجيب ليكم اتنين ليمون بقى علشان القاعده

فؤاد بضحك :ايوه اصل الواحد ريقه نشف

جني بضحك :خلاص يا فؤاد، معلشي يا جاسر

جاسر بغيظ :معلشي هو انتي بتطالحي عيل صغير

جني بضحك :طب اعملك ايه

جاسر بخبث :مش دلوقتي مش دلوقتي

جني :طب استاذ ان بقى سلام

جاسر :سلام

فؤاد :يااه امتى الليل يجي

جاسر :ههههه لسه يا خويا لسه ويلا لاني حاسس ان رعد دلوقتي هيجي ويعل"قنا

رعد :لا انا مش هعمل كدا

جاسر :رعد حبيبي صباح الخير يا عم انت فينك

رعد :مش انا قلتلكم تجوي على الشركة بادري

فؤاد :يا عم احنا عرسان كتب كتابنا النهارده سينا نودع شبابنا

رعد :تودعوا ايه على اساس انك مش هتعمل حاجة بعد الجواز

فؤاد :مع علا انا اتحداك اني اطلع الشركة دامش بعيد تخليني اسي"ك وامس"ح واطبخ واعمل شغل البيت

جاسر 😂😂:اهو انا مستني اشوف الوضع ده

رعد 😂:عندك حق انا هصورة وهخليه ذكرى

فؤاد بغيظ :مانتوا متجوزين ملايكة إنما أنا هتجوز احممم ملاكي القمر

رعد :هنشوف هتنيك تقول ملاكي ولا هتغير الاسم

فؤاد:لا هغيرة متخفش انت مستعجل على ايه

رعد :طب يلا ياخويا منك ليه

جاسر :على فين

رعد :نروح نودع السنجلة بتاعتكم

فؤاد :لو كدا اشطا يلا

جاسر :اشطا يلا

رعد :اشطا

لؤي :راحين في يا رجالة

رعد :هنودع السنجلة

لؤي :خدوني معاكوا والنبي

فؤاد :اشطا في حد تاني

لؤي بخبث :ايه رايكم نجيب بنات

فؤاد 😱:انت عايز الناس تقول عليا شهد"اء

لؤي بضحك:ليه

فؤاد :لاحظ رعد جاي معانا ومين مراته نور وانا كمان مراتي مين علا وجاسر جني دول لو عرفوا ساعتها الله يكون في عوننا والله

رعد بضحك :فؤاد معاه حق احنا نروح مكان ميعرفوش يوصلوله وساعتها نعمل اللي عايزينه

فؤاد 😱:احيه انت بقول ايه

جاسر 😂😂:مش قادر ابطل ضحك خلاص اسكوتوا والنبي

فؤاد :بقلكم ايه خلينا نطلع ماشي إنما يكون معانا بنات لا لا لا

_بناااااات

رعد :نور

فؤاد بضحك :البس يا معلم

نور بغضب :بنات ايه دي

رعد :دا لؤي كان بيقول اننا عايزين بنات للدعايه الجايه للشركة مش كدا يا لؤي

لؤي بضحك :ايوه

نور بعدم اقتناع :بنات وللدعايه ماشي هعديها المرادي

رعد :بس ايه اللي جابك هنا

نور :بينادوا عليكوا جوه علشان الفطار

رعد :تمام احنا جايين اهوت اسبقينا بس

نور :تمام ومشت

فؤاد 😂😂:فلت انت يا معلم

رعد بغيظ :اخرص ويلا خلينا نخش

جاسر:يلا ودخل الشباب لجوه

وجاي الليل

عند علا كانت الدموع لا تفارق عينها

جني :علا خلاص اللي حصل حصل

علا بحزن :عندك حق يا جني اللي حصل حصل ومبقاش فينا نغيرة، وأثناء حديثهم الباب خبط

مهاب :عريسانكم مستنيين برا

جني :احنا جايين يا بابا، يلا يا علا

وخرجت علا وكانت عيونها في الأرض تحاول تداري دموعها، وفجأة حست بأيد بتمسح دموعها

_دموعك دي مش عايز اشوفها تاني

علا بصدمة :فؤاد

فؤاد :يا عيون فؤاد

علا بدموع :انت انت

فؤاد بحب :ايوه انا العريس اللي جه وخا"طفك من وسطت بيتك و هيوديكي على بيته، ايه موافقه ولا الغي الجوازه

علا بدموع :موافقه موافقه

جني بضحك :خلاص يا علا مكنش مقلب يعني وانتي هتقعدي تعيطي عليه

علا :مقلب

جني بضحك :هو أسر عنده خوات يا غبيه ثم انا هقبل اتجوز واحد غيرة مالك قلبي وكياني

علا بغضب :يعني دي كانت خطة

جاسر بضحك :ايوه وخطة فؤاد كمان

فؤاد بصدمة :نعممممم خطة مين

جني بضحك :فؤاد

علا بغضب :بقى كدا تمام اوي، يلا يا خويا منك ليه مفيش بنات للجواز هنا يلا، جني تعالي هنا

جني بصدمة :ايه

علا :زي ما سمعتي

فؤاد :علا انتي بتقولي ايه

علا بغضب :قلت معندناش بنات للجواز ويلا بقى خلينا اشوف امي طابخة ايه على العشاء النهارده

فؤاد بغضب :انتي دلوقتي بقيتي مراتي

علا بضحك :جرا ايه يا فواز كان مقلب يا خويا

فؤاد 😳:مقلب

جني :حرام عليكي يا علا بجد

علا بنظرات حب :مقدرش ابعد عنك يا فؤادي

فؤاد بهمس :عارفة لولا ان في ناس هنا كنت رديت على كلامك القمر ده

لؤي :خلي جو الحب ده بعد اسبوع 

علا :اسبوع

فؤاد :فرحنا بعد اسبوع يا جميل

مهاب :علا جني على اوضكم يلا وانت يا جاسر وفؤاد يلا نشوفكم بعد اسبوع ان شاء الله

جاسر :انا حاسس اننا بننك"رش بالزوق صح

فؤاد بضحك :صح

مهاب :واديك عرفت يلا

علا بضحك:امو"ت فيك يا هوبا وفي جديتك دي

فؤاد بغيظ :ماشي هنشوف كلها اسبوع يا قمري كلها اسبوع، يلا يا جاسر

جاسر بضحك :يلا

مهاب :رعد باشا اتشرفت بمعرفتك

جاسر :يعني رعد باشا اتشرفت بمعرفتك واحنا يلا اطلعوا برا، دا ايه الظلم ده

مهاب :طاول براحتك خاليني آجل الفرح لشهرين

فؤاد 😳:شهرين لا ليه قدامي يا 🐕، اللي مهاب باشا يقوله هيحصل قدامي

جاسر بضحك :ماشي يا مهاب باشا ماشي

رعد بضحك :وانا اتشرفت بمعرفتك يا مهاب باشا ومتخفش علا وجنى زي خواتي واللي هيجرب يزعلهم هيواجهني الأول

فؤاد :يبقى الله ير"حمنا على كدا

جاسر 😂:يلا يا فؤاد احنا اتمس"ح بكرامتنا الأرض يلا

فؤاد :يلا

أمجد بضحك :انا مبسوط علشان جيهم اللي هير"بوكم

ماجد بضحك :معاك حق يا أمجد

فؤاد :انتوا متفقين علينا ولا ايه

جاسر :الظاهر كدا يلا انا رايح احتفل بانتهاء عزوبيتي مين جاي معايا 

جني :رايح فين يا جاسر

فؤاد :راحين نحتفل

علا :مفيش احتفال يا فؤاد

رعد بضحك :البسوا بقى

لؤي بخبث :اصل انتوا متعرفوش هيحتفلوا الزاي

علا :الزاي

لؤي :جايبين بنات

جني بغضب :نعممممممم

جاسر :والله كد*اب

فؤاد :ايوه كد*اب

علا بغضب :فؤاد

فؤاد بيبلع ريقه:نعم

علا :اول ما تروح ترن عليا مكالمة فيديو خليني اشوف مين اللي كد*اب

جاسر :جني حبيبتي انتي مصدقاني صح

جني بغضب :لؤي راقب قرة عيني واعرفلي هو بيعمل ايه خلال الأسبوع ده

لؤي بضحك :من عنيا

رعد بضحك :يلا نستأذن احنا بقى سلام عليكم

مهاب :وعليكم السلام مع السلامه، وذهب الجميع،

عند نور

تن تن تن

نور :الو

........

نور :طب انا جايه سلام وذهبت نور

نور :خير يا اياد

اياد :نور انا جاي علشان اساعدك

نور باستغراب :تساعدني

اياد :ايوه، نور انا عايز اقابل رعد

نور :ليه

اياد :رجالة رأفت عايزه تخل*ص عليه انتقا*ما لمو*ت رأفت

نور بصدمة :ايه

اياد :دا اللي عرفته ولازم انبه رعد ضروري

نور :بس رعد بيجهز لفرح فؤاد وجاسر

اياد :لازم ياخد باله احنا هنحاول نوفر حمايه ليه بس ضروري قواتنا تكون موجوده حوليه علشان نحميه علشان كدا ضروري اقابل رعد

نور :لا يا اياد انت هتخش انت والقوات بس متنكرين وانا اللي هساعدكم بس رعد مش لازم يعرف بكدا انا ماصدقت انه ريح من المشاكل شويه

اياد بحزن :انتي بتحبيه اوي كدا

نور :ايوه يا اياد وانت أن شاء الله هتلاقي اللي تخ*طف قلبك وتسيطر على عرش قلبك

اياد بابتسامة :عندك حق

نور :طب المفروض تجي امتى البيت

اياد :لو من بكره يبقى تمام

نور:تمام، وذهبت نور

اياد :على الرغم من حبي ليكي بس انا بتمنالك حياة سعيدة من اللي انتي بتحبيه وذهب

وصلت نور الي القصر

رعد :نور انتي كنتي فين

نور :عادي خرجت اتمشى شويه

رعد :تمام تعالي باركي لفؤاد وجاسر نها*يتهم اتكتبت على ايد زمايلك

نور بضحك :لا علا وجني طيبين والله

فؤاد :انتي هتقوليلي

جاسر :طب انا طالع انام بقى تصبحوا على خير

الكل :وانت من اهل الخير

فؤاد 😴:وانا كمان يلا، وذهب

رعد :نور تعالي انا عايزك

نور :حاضر وذهبت نور ورعد الي جناحهم

نور :خير يا رعد

رعد وقد انحني على قدميه وأخرج من جيبه علبه صغيرة ذات لون احمر وفتحها وكان بداخلها خاتم من الألماس اقل ما يقال عليه رائع

نور بانبهار:حلو اوي يا رعد

رعد بحب :دا لملكة الوعد نور

نور بدموع :ليا انا

رعد وقام مسح دموعها

رعد :دموعك دي مش عايز اشوفها تاني خالص انا مقدمتش حاجة ليكي من اول ما اتعرفنا ودي حاجة بسيطة ليكي على ما موعد الكبيرة يجي

نور بحب :بحبك بحبك بحبك بحبك بحبببببك

رعد :بحبك بحبك بحبك بحبك بحبك بحبببببك

رعد ولبس الخاتم لنور

رعد :دا هيكون رمز انك ملكتي رعد للأبد يا نوري

نور :وانا مش هشيله ابدا من ايدي خالص

رعد وشلها وذهبوا الي عالمهم الخاص، وعدي اسبوع على أبطالنا كان إياد قد دخل القصر و وزع قواته على المكان و لؤي ونرمين اتقربوا من بعض ولؤي بدا يحب نرمين وابطالنا كانوا يستعدون للفرحة المنتظره

عند علا وجنى ونور ونرمين

نور بضحك :مالكم انتوا الاتنين كدا مبو"زين ليه

جني بغضب طفولي :جاسر مانع عليا اني ار*قص

علا :وانا برده فؤاد مانع عليا كدا

نرمين بخبث :عايزين نفهموني انكم مش هتعملوا حاجة وهتفضلوا ملايكة في الفرح

نور بضحك :معاكي حق بصوا انا هقلكم على خطة حلوه

علا :قولي يا ستي رياحيني

نور بضحك :بصوا.................

علا بفرح :امو*ت فيكي يا نور وانت رايقة كدا وفي في خططتك دي

جني بضحك :دا احنا هنخربها

نرمين بضحك :طب اجهز انا بقى رقم الإسعاف تحسبا لأي رد فعل، وأخذت الفتيات تضحك

عند رعد والشباب العرسان

فؤاد كان عمال يعني اغنيه النهارده فرحي يا جدعان لسعد الصغير من فلم لخمة راس وكان عمال ير*قص كمان

جاسر 😂😂:ياختي عسل

لؤي بضحك :ابننا بيضيع يا رعد

رعد بضحك :سيبه ربنا معاه النهارده

جاسر 😂:يا بني بطل ر*قص

فؤاد بضحك :الله لو مش عجبك طل"قني

لؤي 😂:خلاص مش قادر ابوس ايدك ارحمني

رعد 😂:طل"قه يا جاسر رايحه بقى

فؤاد 😂:زي ما سمعت يا جاسر يلا

جاسر 😂:تمام انا هتصل بعلا واقلها تعالي شوفي عريسك

فؤاد :لاا احممم خلاص

جاسر 😂:لازم اسم علا يعني

رعد بفرحة :مبروك ليكم وعبال الفرحة الكبيرة يا رب

لؤي 🥺:وعبالي

رعد :شد حيلك بس يا عم وانا هعملك احلى فرح فيكي يا مصر كلها

لؤي 😀:بجد

رعد بضحك :بجد

جاسر :طب يلا نروح نجيب عريسنا يلا

رعد :يلا، وذهب الشباب للبنات

جاسر بانبهار :شكلها هتلعب النهارده يا واد يا جاسر

فؤاد بانبهار :مين سمعك يا بركه دعاكي يامه، دا انا اد"بست واحلى تد"بيسه والله

رعد باعجاب شديد :هما احلوا النهارده كدا ليه يخر*ب بيت جمالهم

لؤي 😍:الظاهر كدا انا وقعت ومحدش سمي عليا

اما عند البنات

جني :اوعي هو المو'ز ده جوزي

علا :مو'ز ايه بس دا الشمس غايبه النهارده علشان غير*انه منهم يخر*ب بيت جمالهم وريحة البرفانات بتاعتهم ايه دي لا انا كدا ممكن اتهو*ر

نور :لو على التهور فأنا اول الناس المتهورة حد يلحقني

نرمين :بطلوا بقى ايه هما صحيح كتل جمال واناقه ورجوله ماشية وحاجة كدا رايقة بس مينفعش لازم نغض البصر لازم

جني :اوعي الموزز جايه ناحيتنا

نور بضحك  :يا بنتي بطلي انحر*اف بقى

رعد :احممم يلا

نور :يلا

جاسر :ايه القمر ده لا انا كدا ممكن اغير

جني بضحك :من ايه

جاسر :من القمر اللي قدامي ده

جني بخجل :مرسي

فؤاد :ماعن ضهري اتد*غدغ واتك*سر واتها*ذات يامه بس كل جيه بفايده وبقتي ملكي ملك فؤاد وبس، بس ايه الجمال ده يا بت لا انا كدا ممكن ارتكب فعل لا يحمد عقباه

علا بخجل :مرسي

لؤي :ايه القمر ده انتي حقيقيه صح

نرمين بضحك :لا مش حقيقيه

لؤي :انا قلت كدا برده معقول القمر ده زينا كدا

نرمين بخدود حمرا :مرسي

رعد :يلا يا عم الحبيب منك ليه، ثم وجه كلامه لنور هو انتي حلوه النهارده كدا ليه

نور بحب:عيونك هي اللي حلوه

الكل بصوت واحد :يلا يا عم الحبيب

رعد بضحك :يلا، وذهب الجميع الي قاعة اقل ما يقال عنها خرافه فالغول هو من كان المسئول عن تحضيرات الجواز وكانت طريقة الدخول في غايبه الجمال حيث دخل فؤاد وهو حامل علا بين يديه وكان الضوء مسلط عليهم وكان بعدهم جاسر وهو حامل جني بين يديه واخذ  فؤاد وهو يحمل علا وجاسر وهو يحمل جني يرقصان على اغنيه يا اميرتي وكانت  الاضواء مسطلة عليهم فكانت ذلك اشبه بحفل من عالم الخيال "مليش دعوة انا عايزه من ده😭😭"

رعد: مفاجاتك انتي بعد شهر جهزي نفسك

نور :مفاجأت ايه

رعد :هتعرفي وقتها

عند فؤاد وعلا

علا بخجل :فؤاد نزلني ابوس ايدك الناس كلها بصالنا

فؤاد بضحكه زادته وسامة:لا مكانك مش على الأرض مكانك هنا بين ايديا فوق

علا بخجل :حرام عليك نزلني بقى

فؤاد :لو مسكتيش والله لكون هديكي  بو*سه دلوقتي

شهقت علا من جراته واحمر وجهها وسكتت

عند جني وجاسر

جني :هتفضل شايلني كدا لحد امتى

جاسر بحب :طول العمر

جني بحب :وانا هشيلك في عيني طول عمري

جاسر :بحبك يا جناتي

جني :وانا بحبك يا جاسري

خلصت الاغنيه وجاسر وفؤاد نزلوا علا وجنى وراحوا قعدوا

نرمين بخبث :جاهزين 

علا وجنى ونور :جاهزين وفجأة اشتغلت اغنيه اخواتي وقامت علا وجنى ونور ونرمين ير*قصوا وكانوا بيرقصوا بمهارة وبطريقة حلوه خلت كل الشباب اللي في الفرح بصفر ليهم ويسكف

فؤاد بغضب :دا نهارهم اسو*د النهارده

جاسر بغضب :دا لو طلع عليهم نهار اصلا

رعد بغضب :ممنوع اي حد يعمل حاجة كل واحد ليه جناح يلمه هو ومراته

وعند نور والباقي

نور بضحك :شكلنا رحنا فيها

جني بضحك :وانا بقول كدا برده

نرمين :ياختي اسكتي دي ليله العمر

علا :ليله المو*ت قصدك يالهوي فؤاد بيبصي كدا ليه

نور :الله ير*حمنا، والاغنيه خلصت وعلا وجنى راحوا لجاسر وفؤاد ونور راحت لرعد ونرمين راحت البوفيه "اجدع واحدة والله الوحيدة اللي همها على الاكل 😂"

عند جني وعلا

فؤاد بهدوء رهيب :ر*قصك حلو يا علا

علا بهمس :احيه منك لله يا نور ال🐕

فؤاد :علا روحتي فين

علا :هااا لا انا هنا مرسي

عند جني

جني بخوف :جاسر حبيبي مالك

جاسر بخبث :مفيش

جني بهمس :الله ير*حمك يا جني

عند نور

رعد :لسه بادري دا انا كنت جاي انق*طك يا نور

نور بضحك:اعمل ايه يا رعد دي بلاش افرح

رعد بغضب :تفرحي هنا على الكرسي مش بالر*قص

نور :طب بلاش تزعل وانا هعملك اللي انت عايزه

رعد بخبث :اللي انا عايزه

نور :اللي انت عايزه

رعد :تمام

والفرح خلص وفؤاد خاد علا لجناحهم وجاسر خاد جني لجناحهم ورعد خاد نور لجناحهم

في جناح فؤاد

فؤاد بغيظ :هو انا مش قلت مفيش ر*قص

علا بضحك :اصل انا هقلك

فؤاد بخبث :قوليلي

علا وجرت على الحمام بسرعة

علا بضحك :لما اطلع من الحمام هبقي اقلك

فؤاد بغيظ :ماشي يا علا

عند علا

علا بخبث :ننفذ الخطة بقى

في جناح جاسر

جاسر بخبث :ه*ز وسطك حلو صح

جني بضحك :لا

جاسر :طالما مش حلو بتر*قصي ليه

جني :هقلك

جاسر :قولي

جني :اصل ومكملتش وجرت على الحمام

جاسر يغيظ :جني افتحي الباب

جني بضحك :لا

جاسر :ماشي يا جني

عند جني

جني بخبث :ننفذ الخطة بقى

في جناح رعد

نور كانت داخلة تنام

رعد بخبث :راحة فين

نور بتعب :مفيش تعبا"نه شويه راحة ارتاح

رعد بقلق :نور مالك انتي كويسه

نور بتعب :لا الاقيه شويه إرهاق لاني صاحيه من الصبح بادري

رعد :طب ارتاحي شويه ونامي

نور :تمام وغطت نور في نوم عميق ورعد حضنها ونام هو كمان

عند فؤاد

خرجت علا بغضب

فؤاد :واخيرا خرجتي

علا بغضب :ايه ده يا فؤاد

فؤاد :ايه طرحه

علا بغضب :بتاعه مين دي يا فؤاد

فؤاد :معرفش

علا :انت كنت بتخو"ني بقى

فؤاد 😳:بخو*نك لا  والله

علا بغضب :اطلع برا يا فؤاد اطلع برا

فؤاد 😳:ايه

علا بغضب :اطلع براااااااااا

فؤاد :حاضر بس اهدي انتي بس، وخرج

علا بضحك :الله على أفكارك يا نور

عند جاسر

جني خرجت وعلى وشها  علامات الغضب

جني بغضب :ايه ده يا جاسر 

فؤاد باستغراب :ايه طرحه

جني بغضب :بتاعت مين دي يا جاسر

جاسر :بتاعة مين ايه مش بتاعتك

جني بغضب :لا مش بتاعتي بس الظاهر واحدة من السنيوره بتاعتك نسيتها هنا

جاسر :سنيورة، ايه اللي بتقوليه يا جني

جني بغضب:اطلع برا يا جاسر

جاسر 😳:ايه

جني بغضب :اطلع براااااااااااااا

جاسر :حاضر بس اهدي انتي بس وخرج جاسر

جني بضحك :هي دي فايدة الصحاب واللهي

يتبع 

البارت الاخير بعد عمل متابعه من هنا 


 البارت 15 الأخير من هنا 

تعليقات

التنقل السريع