القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية مجنونه اخذت قلبي البارت 16_17_18_19_20 بقلم مارينا عبود في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله



part:16


ادهم ؛اهدوء لو سمحتوا حد يشوف ايه إللى حصل 


رزان بصدمه ؛ادهم حسام فين 


كله كان بيدور على حسام وفجاه 


......:رزاااااان 


الكل التفت لقوا الاضاءه نازله على حسام 


ادهم ؛الله يخرب بيتك 


حسام وقف قدام رزان ونزل على ركبه 


نور بهمس؛اوبااا طلع حد رومانسى فى العيله

 

ادهم بضحك؛ لا يابت محسسانى انك بتفهمى اووى فى الرومانسيه 


نور ؛انا فى الرومانسيه معنديش ياما ارحمينى 


ادهم بخبث؛بقولك ايه انا بفكر نلغى المهمه ديه ونخلى جوازنا بحق وحقيقى 


نور ؛ده ف احلامك اسكت وخلينى اتفرج 


ادهم بضحك؛لا محسسانى انى انا إللى بدأت كلام 

نور بصتله بغيظ ورجعت بصت ل حسام ورزان 


فى الوقت ده كان يونس ومازن وزياد واقفين وراهم  وسامعين الحوار وبيضحكوا 😂❤


حسام بحب ؛حابب اقولك انى بحبك اووى وأنه مفيش بنت قدرت تاخد قلبى غيرك يا اوزعه وبتمنه انك تقبلى تكونى شريكه حياتى ومراتى وحبيبتى تقبلى تتجوزينى يا رزان 


رزان كانت واقفه مصدومه وفرحانه ودموعها نازله 


رزان هزت رأسها بالموافقه 


حسام لبسها الخاتم وقام حضنها والكل صقفلهم 

وبعد كده كل واحد اخد عروسته وطلعوا يرقصوا سلو مع بعض 


رحمه كانت واقفه بتبص عليهم بحب 


مازن من خلفها؛تقبلى ترقصى معايا 


رحمه فرحت وهزت رأسها بالموافقه وطلعوا رقصوا هى ومازن وبعد دقايق خلصوا رقص ويونس ومازن شدوا الشباب ورقصوا معاهم وفضلوا حوالى ساعتين بيحتفلوا ويرقصوا والناس تباركلهم وبعدها كل واحد رجع بيته 


______________❤


                 فى فيلا السيوفى 


فاطمه زوجه اللوء محمود اخدت نور وطلعتها غرفه ادهم وكانت حسام مزين الاوضه بطريقه جميله 


فى الأسفل اللواء محمود كانت بيتكلم مع ادهم فى المهمه 


ادهم؛ايه يا فندم الملف ده 


محمود؛ده فيه صور رجاله الما*فيا اللى هيستقبلوكم فى الفندق

 

ادهم ؛تمام يا فندم 


محمود بحزن ؛خلى بالك من نفسك يابنى وخلى بالك من نور


ادهم بحب؛حاضر يا فندم

 

فاطمه؛يا محمود كفايه كلام معاه وخليه يطلع لعروسته 


حسام بضحك؛سيبيه يا ماما بيفيده بخبراته وغمز لفاطمه 


فاطمه ضر*بته على كتفه؛تصدق انى معرفتش اربى 


ادهم بضحك؛ف ديه عندك حق 


محمود بحب؛يلاه يا فاطمه علشان نمشوا 


ادهم؛لا خليكم هناا النهارده 


فاطمه؛لا يابنى لازم نمشى يلاه اطلع لعروستك وبصت ل حسام وانت روح ارتاح فى اوضتك


حسام باس جبينها؛حاضر يا ست الكل 


#توضيح بس فريده اخت ادهم مسافره لندن ومقدرتش انها تيجى الفرح 


 فاطمه ومحمود مشيوا وحسام راح اوضته وادهم راح الاوضه 


وأول ما دخل نور لوت دراعه جامد وخلته وره ضهره


ادهم بخبث؛اوبااااا ديه اسمها خيا*نه يا حضرت الرائد 


نور بتحدى ؛اسمع يا رائد الكنافه انت اقسم بالله لو فكرت بس انك تعمل حركه كده او كده وتقرب منى  لكون مخل*صه عليك النهارده ومش هيهمنى حد 


ادهم بحركه سريعه منه كان لوه دراعها وره

ضهرها وهمس فى اذنها ؛بلاش تلعبى بالنار يا نور  واعقلى كده بلاش جنان واعرفى انه انا وانتى فى مهمه وبس ف متخليش تفكيرك يوديكى لبعيد

  

وسأب دراعها وراح رمه نفسه على السرير 


نور بغيظ؛قوم نوم على الكنبه 


ادهم بسخريه؛ده مستحيل عاوزه تنامى انتى على الكنبه نامى 


نور ببرود؛طب قوم كده خلينى اتصرف

 

ادهم اتنهد وقام 


نور جابت مخدات وحطتها فى النص وادهم واقف بيحاول يكتم ضحكته 


نور بتنهيده؛انت هتنام على الجه اليمين وانا على الشمال واكملت بتحذير واياك ثم اياااك يابن المنشاوى انك تعصبنى 


ادهم بضحكه مكتومه؛حاضر يا ست هانم تعالى بقااا  علشان ندرس الملف بتاع المهمه 


نور؛تمام وراحت قعدت على الكنبه وهو جاب الملف وقعد جنبها وبدأو شغل وفجاه 


نور بصدمه وصراخ؛عاااا لا مستحييييييل ورمت الملف 


ادهم؛مالك يا نور ف ايه 


نور بدموع؛هو هو نفسه 


ادهم بعدم فهم؛هو مين اهدى بس 


نور بدموع؛اللى قت*ل بابا انا شوفته بعيونى

 

ادهم قرب وأخدها فى حضنه ؛هشششش اهدى يا نور انتى لازم تكونى قويه علشان تقدرى تقفى قدامهم 


نور بدموع ؛هما قت*لوه قدامى يا ادهم قدامى انا كانت شايفه بابا بيمو*ت ومقدرتش اعمل حاجه يا ادهم انا السبب انا اللى طلبت منه نطلع يومها 


ادهم بحزن ؛طيب اهدى انتى ملكيش ذنب

 وبعدين احنا كلنا معرضين للا*ستشهاد ف اى لحظه ودورك دلوقتي انك تجيبى حقه وتبقى قويه ولا نسيتى انك دخلتى كليه الشرطه علشان كده واهو جه الوقت علشان تاخدى حقه وحق كل الشهد*اء اللى ما**توا بسببهم 


نور مسحت دموعها بقوه ؛عندك حق احنا لازم نجيب حقهم حته ولو التمن مو*تنا 


ادهم قام ومسك الملف حطه فى الدولاب ورجع شالها وحطها على السرير وهى كانت مستسلمه لانها كانت بتفكر فى لحظه استش*هاد والدها 


ادهم جاب البطانيه وغطاها وفضل يهديها لحد ما نامت 


ادهم قام وغير هدومه نام جنبها 


                فى صباح يوم جديد 


نور بصراخ؛عااااااا 

نكمل البارت الجاى 


part:17

نور صحيت لقت نفسها فى حضن ادهم 


نور بصراخ؛عااااااا 


ادهم قام مفزوع؛ايييه ف ايييييه قااام زلازال


نور بصتله بغيظ وزقته وقع على الأرض 


ادهم بوجع؛اااه يا بنت المجانين ف ايييه


نور مسكت المخده وفضلت تضرب فيه ؛عااا يا حيوان يا سافل وربنا ما هسيبك وفضلت تضرب فيه وهو بيحاول يمسكها 


ادهم مسك ايدها أخيرا  وبص فى عينها؛ف ايييه يا مجنونه 


نور بغيظ؛انا مش قولتلك متقربش منى يالاااا جيت فى حضنك ازاى انطق

 

ادهم بعصبيه؛واناااااا ماااااااالى انا اللى قولتلك لفى العالم وانتى متزفته نايمه منتى طول الليل تتقلبى وانا مش عارف انام منك ملقتش حل غير انه اخدك فى حضنى 😂❤


نور بهدوء؛طيييب سبنى علشان اقوم 


ادهم برفعه حاجب؛حاضر 


ادهم سابها ونور مسكته من شعره؛طب وربنا منااا سااايباااااااك يااا ادهم الكلب انا هوريك 


ادهم بضحك؛ابعدى عنى يا بنت المجانين  الله يخرب بيتك كان يوم اسود يوم ما شفتك 😂❤


نور بعصبيه؛منا هخليه ايامك كلها سوده دلوقتي 


ادهم بعصبيه؛يعنى من بين كل ظباط القطاع اللواء محمود ملقيش غيرك ابعدى عننننى 


نور فضلت تضرب فيه ومره وحده ادهم قام وخلاها تحته وهو بقااا فوقها 


نور؛عااااااا متحرش عااا 


ادهم ضرب ايده على جبينه بزهق:متحررررش ايه الله يخرب بيت جنانك انا جوزك يا ماما

 

نور بغيظ؛انت مش جوزى عاااااا الحقونى 


ادهم بخبث ،ده مين ده اللى هيلحقك دنا هطلع عينك دلوقتي 


نور؛عاااااا متمحرش عااااااااا😂


ادهم بصلها بصدمه وانفجر فى الضحك 😂😂


نور بغيظ؛بتضحك على ايه يا بتاعه انت 


ادهم بضحك؛متمحرش اييييييه؟يا شيخه بقااا شوهتى اللغه😂😂


نور زقته ووقعته تانى وكانت هتجرى بس هو مسك دراعها وشدها وقعت عليه وفضلوا باصين لبعض فتره لكن فجاه الباب خبط

بقلمى "مارينا عبود"


ادهم لنفسه؛اكيد الغتت حسام 


نور قامت بسرعه ودخلت تغير هدومها 

وادهم قام ظبط هدومه وشعره وفتح الباب 


حسام بضحك؛صباح الخير يا عريس 


ادهم ؛صباح الفل 


حسام؛الفطار جاهز يا باشا هات نور وتعالو افطرو معايا قبل ما الناس يجوا 


ادهم؛ماشى 


حسام نزل وادهم دخل كانت نور لبست 


ادهم؛استنى هدخل البس وانزل باقى وبعد ما نخلص هنرجع نكمل الملف علشان بكره هنسافرو 

نور ؛تمام 

_______________❤


                     فى شقه يونس 


يونس كان بيفطر هو ومامته وفجاه باب الشقه فضل يخبط جامد 


يونس قام وفتح لقه تاليا وباين على ملامحها الخوف ودموعها مغرقه وشها 


يونس بصدمه ؛تاليا مالك 


تاليا بدموع ؛م ماما ماما يا يونس صحيت لقيته واقعه فى الارض ومش بترد عليه 


مامت يونس ؛طيب اهدى يا بنتى انشالله خير 


يونس دخل شاب مفاتيح عربيته وراح مع تاليا شال مامتها ونزل بيها جرى على المستشفى 

_______________❤


              فى فيلا مازن الدمنهورى 


مازن؛رحمه هتيجى معانا

 

رحمه ؛على فين يا باشا 


مازن بضحك؛هنروح نبارك ل نور عقبالك وغمزلها 


رحمه ؛لا انا مش عاوزه اتجوز 


مازن قعد جنبها؛ليييه ياختى 


رحمه بتوتر؛مفيش انا داخله 


مازن باستغراب؛رحمه خدى يابت 


مازن لنفسه؛ياتره مالها 


خديجه ؛قوم يابنى علشان نروح ل نور 


مازن ،حاضر يا ماما 


مازن اخد خديجه وزينب ورزان وراحوا يباركوا ل نور وادهم ورحمه فضلت فى البيت

بقلمى "مارينا عبود "

________________❤


                     فى فيلا السيوفى 


نور وادهم نزلوا لقوا حسام قاعد قعدوا وادهم جاله اتصال وقام وحسام كان بياكل ف الوقت ده نور جابت الشطه وحطته فى اكل ادهم

 

نور لنفسها؛نيههه هنتسله اووى هههه

 

حسام بص على نور لقاها بتضحك


حسام بضحك؛شكلك ناويه  على مصيبه

 

نور بضحك؛انا 


حسام بضحك؛اعرف عنك انك مجنونه وبتعت مشاكل زييه😂❤


نور بضحك؛عاااش لقيت حد مجنون زييه فى ام العيله ديه على الاقل ارحم من المغرور اللى اتجوزته 😂❤


حسام بضحك؛ادهم ده ادهم طيب اووووى

 

نور ؛نيههههه انت هتقوولى تعرف اخوك ده انا هعلمهولك الادب من اول وجديد 


حسام بضحك؛اقسم بالله انتى عسل 😂😂❤


نور بضحك؛تشكرات يسطاااا 

حسام فضل يضحكك😂❤


ادهم رجع لقاهم بيضحكوا ويهزرو مع بعض وحس بالغيرة بقلمى "مارينا عبود "


ادهم قعد وبدا يأكل ووشه بقااا احمر من كتر الشطه وفضل يكح 


حسام بخوف ؛ادهم ادهم مالك 


نور قامت وجابتله ميه؛اشرررب بسرعه

 

ادهم بصلها بعصبيه وطلع اوضته 


حسام داق الاكل لقاه مولع 


حسام بهدوء؛نور انتى حطيتى شطه فى طبق ادهم 


نور بتوتر؛احم انا انا 


حسام بمقاطعه؛نور ادهم عنده حساسيه ف اتمنه ده ميتكرررش علشان ادهم مش بس اخويا ادهم كل حاجه لياااا وانا مليش غيره فى الدنيا 


نور بحزن ؛انا اسفه صدقنى مكنشى قصدى 


حسام؛روحى اطمنى عليه 


نور بحزن ؛حاضر


نور طلعت جرى تشوف ادهم 


وحسام ابتسم؛لازم اقربكم من بعض قبل ما تروحوا المهمه

________________ ❤


                    فى المستشفى 


تاليا كانت قاعده ضامه نفسها وبتعيط 


يونس راح وقعد جنبها ؛تاااليا اهدى انشالله هتكون كويسه


تاليا بصتله واترمت فى حضنه ؛ماما يا يونس ماما انا مليش غيرها 


يونس ضمها وفضل يملس على شعرها؛اهدى هتكون كويسه متخفيش انا جنبك 


الدكتور طلع 


تاليا ويونس وقفوا وجريوا عليه 


تاليا بخوف ودموع؛ايه يا دكتور ماما كويسه

 

الدكتور بحزن ؛


يتبع 


part:18❤

الدكتور بحزن؛البقاء لله 


تاليا مستحملتش الخبر واغمى عليها 


يونس؛تاليا 


يونس جرى عليها ؛تاليا تاليا فوقى 


الدكتور بحزن ؛هاتها على الاوضه بسرعه 


يونس شال تاليا ودخلها اوضه والدكتور فحصها وطلع 


الدكتور ؛هى دخلت فى حاله انهيار عصبى ولازم تخلوا بالكم منها لانها اتصدمت بخبر مو*ت والدتها 


يونس بحزن؛تمام يا دكتور ياريت تجهز كل إجراءات الدفن 


الدكتور؛تمام 


يونس دخل لقاها نايمه قعد على الكرسى اللى قصادها بقلمى "مارينا عبود "


♡______________♡


                  فى فيلا المنشاوى  


ادهم كان قاعد على السرير وبيكح وبان على وشه التعب 


نور بحزن؛ادهم انت كويس 


ادهم بصلها ومردش


نور جابت عصر وادتهوله؛ممكن تشرب ده 


ادهم بتعب؛وياتره حاطه سم المرادى ولا حاطه فيه ايه انتى فعلا مجنونه  


نور بدموع؛انا اسفه انا كنت بهزر ولله مكنتش اعرف انك تعبان انا اسفه وطلعت 


ادهم اضايق لما شاف دموعها وقام  نزل وراها  طلع من الفيلا لقاها قاعده فى الجنينه وبتعيط  راح وقعد جنبها 


ادهم؛انتى بتعيطى ليه 


نور بدموع وبراءه؛ علشان انت تعبت بسببى 


ادهم بضحك ؛اول مره اعرف انك بتحسى زى البنادمين امال ايه اخل*ص عليك وشغل التهد*يد ده 

نور ضر*بته على كتفه ؛تصدق انا غلطانه انى خوفت عليك 


ادهم بفرحه؛بجد خوفتى عليه 


نور بتوتر؛احم انا خوفت يحصلك حاجه بسببى وقتها حسام كان هيزعل اووى 


ادهم بخبث؛لا ولله 


نور بتوتر؛احم الله طبعنا طبعنا  وسابته وكانت داخله وفجاه لقت ميه نازله عليها التفت لقت ادهم ماسك خرطوم الميه وبيرش عليه وبيضحك😂😂❤


نور بصدمه؛يابن المجنونه وربنا ما هسيبك

 وجريت رفعت الخرطوم واتغرقوا 


ادهم بضحك؛سيبى يخرب بيتك 


نور؛مش انت اللى بدات استحمل بقااا 


ادهم بضحك؛طيييب 


ادهم ونور فضلوا يتخانقوا والاتنين ماسكين الخرطوم ورافعينه وغرقوا نفسهم ميه وهدومهم اتغرقت وحسام بيبص عليهم من البلكونه وبيضحك وفرحان وهو شايفهم قريبين لبعض 


نور بضحك؛يابن المجنونه سيب 😂


ادهم بضحك؛لما تسيبى حضرتك الأول


نور بضحك؛وربنا لوريك يا ادهم اتغرقنا بسببك


ادهم بضحك؛وانا ماااالى انا اللى قولتلك حطيلى شطه فى الاكل 


نور بغيظ؛علشان انت تستااااهل 


ادهم ؛ايه ده مازن  


نور سابت الخرطوم وبصت وراها ملقتش حد رجعت بصت ل ادهم لقته دخل الفيلا 


نور ؛عااااااا اااادهم وربنا ما هسيبك استنى وجريت وراه

 

بقلمى "مارينا عبود "


حسام كان واقف فى البلكونه ميت ضحككك😂😂😂❤


حسام بضحك؛ههههههه اقسم بالله مجانين ولايقين على بعض اووى  😂😂❤


ادهم دخل الاوضه وخلع قميصه بسرعه وفتح  الدولاب يجيب لبس 


نور زقت الباب ودخلت وادهم كان واقف عارى الصدر


نور؛انت يا بنادم انت  عاااااااااا يخرب بيتك البس حاجه


ادهم بضحك؛ديه اوضتى حضرتك اعمل إللى انا عاوزه 


نور بعصبيه؛بس متنساس انه فيه ز*فته عايشه معاك فى نفس الاوضه 


ادهم بضحك؛انا مقولتش للز*فته تقعد معايا فى نفس الاوضه 😂❤


نور بصتله بعصبيه؛متقولش عليه زفته 


ادهم بضحك؛انا مقولتش حاجه انتى اللى قولتى 😂❤


نور بغيظ؛عاااااااااا متخلف ورخم وبارد وانا بكر*هك 


ادهم قرب منها وهى بقت تبعد 


نور بتوتر؛ااااادهم ابعد والا 


ادهم بقااا يقرب اكتر وهى لاز*قت فى الحيطه 


ادهم ؛والا ايه


نور بلعت ريقه بصعوبه وهى بتبصله بخوف ؛هصرخ والم عليك اللى فى البيت


ادهم بخبث؛اممم عادى  راجل ومراته 


نور بعصبيه؛اااادهم متنساش اننا فى مهمه ف متتخطاش حدودك اصلا انا وانت هنطل وكمل ما تكمل ادهم مسكها من خصر*ها والت*هم شفا*يفها بقبله طويله ونور كانت واقفه مصدومه وبتحاول تبعده 


ادهم بعد عنها علشان تاخد نفسها 


نور بعصبيه؛عااااااا انت قل*يل الاد*ب وانا  هقول ل الل

 ادهم قرب وقبلها تانى بحب وشغف وهمس فى اذنها؛كل ما هتعصبينى هعمل كده انتى حره بقااا 


نور ز*قته وفضلت تضر*به على صدره؛عااا انت حيوا*ن وسا*فل وكمان قل*يل الادب وانا هوريك علشان تحرم تقرب منى تانى


نور كانت بتضر*ب وهو بيبصلها وبيضحك وفجاه  اتكعبلت ووقعوا هما الاتنين على السرير


ادهم شال خصلات شعرها ورجعهم وره اذنها وفضل باصله بحب وهو سرحانه فى عنيه  ونبضات قلبه بتزيد وحاسه ب احساس غريب  

فاقوا على صوت الباب 


حسام بضحك؛ادهم مااازن  وبابا محمود والعيله تحت ومستنينكم متتاخروش 


ادهم؛ماشى جايين 


نور قامت واخدت هدوم ودخلت تغير 


ادهم لنفسه؛مالك يا ادهم ليه لما بتكون قدامك مبتقدرش تسيطر على نفسك معقوله تكون حبيتها وهى اخدت قلبك  بس حته لو انت حبيته هى ممكن متحبكش هى شايفه انه جوازنا مجرد مهمه ف متحاولش تعلق نفسك بحاجه مش هتحصل 

ادهم قام وغير هدومه 


فى الداخل 


نور كانت واقفه قدام المرايه وحاطه ايدها على قلبها ؛مالك بتنبض بسرعه كده ليه انا مستحيل اكون حبيته انا هنا فى مهمه وبس 


نور غيرت هدومها وطلعت لقت ادهم واقف 


نور؛يلاه ننزل 


ادهم ؛تمام يلاه 


نور وادهم وقعدوا مع العيله وبعد وقت مازن اخد اهله ومشيوا واللواء محمود اخد مراته ورجعوا شقتهم وادهم ونور راحوا يكملوا شغل اما حسام اخد رزان وراحوا يتفسحوا 


                  فى المستشفى 


تاليا قامت مفزوعة 


يونس؛تاليا انتى كويسه


تاليا بدموع؛م ماما ماما فين يا يونس هى هى كويسه صح 


يونس بحزن؛تاليا انتى لازم تكونى قويه مامتك دلوقتي بقت فى مكان احسن علشان خاطرها اهدى


تاليا فضلت ساكته ومتكلمتش 


يونس بحزن ؛ماما هتيجى تقعد معاكى وانا هبدا إجراءات الدفن بس عاوز شويه معلومات منك 


تاليا بحزن؛تمام 


تاليا قالت ل يونس كل المعلومات ومكان الدفن ويونس بدأ فى إجراءات الدفن ومامت يونس اخدت تاليا على شقتهم لانه تاليا كانت تحت تاثير الصدمه وبعد وقت يونس رجع الشقه 

بقلمى "مارينا عبود "


يونس؛ماما تاليا فين 


مامت يونس بحزن؛فى الاوضه يابنى ورافضه تاكل 


يونس ؛طيب انا هدخل اتكلم معاها شويه 


مامته؛روح يابنى يمكن توافق تاكل

 

يونس خبط على الاوضه مفيش رد خبط اكتر من مره مردتش يونس خاف يكون حصلها حاجه فتح الباب ودخل واتصدم لما شاف 


                    فى شقه زياد 


زياد طلع لقه كارما فى المطبخ ووشها كله دقيق 


زياد بضحك؛ايييه اللى انتى عملاه فى نفسك ده هههههه 


كارما مسكت الطماطميه ورمتها عليه 


زياد بضحك؛ايه يا بنت المجنونه 


كارما بزعل؛انت بتضحك عليه حاسه انك بتضحك عليه 


زياد بضحك؛لا يا قلبى انا اقدر هههه 


كارما ؛طب تعال ساعدنى فى الاكل 


زياد دخل المطبخ وحضنها من ضهرها ؛اممم سيبك من الاكل دلوقتي علشان عاوزك ف موضوع مهم 


كارما سابت السكينه وبصتله؛موضوع ايه 


زياد بضحك؛هقولك دلوقتي تعالى وشالها 


كارما ؛عاااااا نزلنى يا قل*يل الادب ولله لقول ل عمتو عااااااا


زياد بضحك؛بس يا بنت المجانين اسكتى

 

كارما ؛عاااااا نزلنى 


زياد بضحك؛لا هقولك كلمه سر جو 


كارما ؛لااااا مش عاوزه اعرف 

 

زياد بزعل؛ماشى خلاص 


كارما بحزن؛خلاص خلاص انت هتعيط

 

زياد بضحك؛ايوه كده😂❤


زياد اخدها ودخل الاوضه ونسيبهم لوحدهم بقاا 😂❤❤

                   فى شقه مازن 


مازن رجع هو ومامته ومرات عمه 


خديجه وزينب دخلوا يعملوا اكل ومازن دخل اوضته واتصدم 


مازن بصدمه ؛انتى بتعملى ايه هناااا😳😳

❤______________❤

              فى الطريق 


رزان؛حساااااام وقف العربيه بسرعه 


حسام بخوف؛ف ايييه يابت المجنونه 


رزان بضحك؛انزل هاتلى ايس كريم 


حسام بصدمه ؛يا شيخه منك لله خضتينى 


رزان بضحك؛سلامتك من الخضه يلاه روح 


حسام بضحك؛حاضر ياستى خليكى هناا ومتنزليش 


رزان بضحك؛حااااضر 


حسام نزل وراح يجيب ايس كريم بس اتاخر

 

رزان ؛هو اتاخر كده ليه هنزل اشوفه 


رزان نزلت وكانت رايحه ل حسام بس فجاه


حسام بصدمه ؛رزاااااااااااااان


انا رجعت دور زياد وكارما علشان فيه ناس طلبت

انه دورهم مينتهيش لحد اخر بارت وانا تحت امركم ❤

نكمل البارت اللى جاى 



part:19❤


مازن بصدمه ؛انتى بتعملى ايه هنااا 


رحمه وقفت مبرقه والالبوم فى ايدها 


مازن؛ررررحمه انا بكلمك 


رحمه فاقت ونطت على السرير ؛ولله يا ظبوطه انا معملت حاجه انا بس مليت من القعده وحدى ولقيت الالبوم ده فى اوضتك وفضلت اتفرج فيه 


مازن بضحك؛طيب انزلى انتى واقفه على سريرى لييه 


رحمه ؛مهو انت اكيد هتزعقلى او هتسجنى وانا معملتش حاجه 


مازن بضحك؛الله يخرب بيت جنانك انزلى يابت 

رحمه؛حاضر هنزل 


رحمه نزلت وكانت مخبيه صوره وره ضهرها 


مازن برفعه حاجب؛مخبيه ايه وره ضهرك

 

رحمه بتوتر ،انا مش بخبيه حاجه 


مازن قرب عليه وهى رجعت لوره 


مازن ؛ورينى مخبيه ايه 


رحمه رفعت الصوره وكانت صوره مازن وهو طفل وشكله مسخره 😂😂😂


مازن بصدمه؛الله يخرب بيتك هاتى الصوره انتى وصلتيلها ازاى ديه

 

بقلمى" مارينا عبود "

رحمه بضحكك؛نيههههه انسه😂😂😂

وطلعت تجرى 


مازن ،خدى يابت هاتى الصوره هتفضحينى 😂❤


مازن طلع جرى وراها وخديجه وزينب واقفين يضحكوا 


رحمه؛عااااا مش هدهالك يا ديجا الحقينى

 

مازن ؛اقسم بالله يا رحمه لو مجبتيش الصوره دلوقتى ل هكون مطلع عينك 


رحمه بضحك؛لاااا انت شكلك مضحك اووى فيها وبصراحه انا عاوزه امسك الصوره عليك علشان لو فكرت تحبسنى هنشر الصوره ديه هههه


رحمه نطت من على الكرسى ودخلت الاوضه


 ومازن جرى وراها 


مازن ؛رحمه هاتى الصوره 


رحمه؛تو تو 


مازن كان هيجرى وراها بس فجاه خبط فى الكرسى 


مازن. بتعب؛ااااه 


رحمه بخوف ولهفه؛ماااازن ونزلت وجريت عليه 


رحمه بخوف ،مازن مالك ايه حصلك انا اسفه ده كله بسببى 


مازن مكنشى مركز فى الكلام وسرحان فى ملامحها وخوفها عليه 


مازن ؛انا كويس متخفيش 


رحمه بدموع؛لا انت مش كويس تعال معايا 


رحمه قعدته على السرير وراحت تجيب تلج بس مازن شدها ليه 


مازن مسح دموعها ؛بتعيطى ليه  


رحمه بدموع؛علشان انا السبب 


مازن بضحك؛بس انا كويس وزى الفل مش عاوز اشوف دموعك تانى 


رحمه ببراءه؛حاضر 


مازن بحب؛على فكره انتى بتبقى قمررر اووى وانتى هاديه كده 


رحمه بخجل؛شكرا وطلعت تجرى 


مازن بضحك؛مجنونه 


                    فى الشارع 


رزان نزلت من العربيه  وكانت رايحه ل حسام وفجاه  عربيه جت قدامها  وخبطتها وقعت فى الارض بقلمى" مارينا عبود "❤


حسام بصدمه؛رزاااااااااااااااان 


حسام جرى عليها وكانت واقعه فى الارض 

والراجل نزل من العربيه 


حسام بخوف ولهفه؛رزان حبيبتى انتى كويسه 


رزان بضحك؛اتسترت يا باشا 


الراجل بحب؛انا اسف يا بنتى 


رزان؛مفيش داعى للأسف يا عموا محصلش حاجه انا اللى مكنتش مركزه مع صوت العربيه

 

حسام بعصبيه؛انتى مين قلك تنزلى انا مش قولتلك متنزليش افترضى حصلك حاجه انتى مجنونه 


رزان بضحك؛خلاص يا حسام  انا كويسه اهوو 


حسام بعصبيه؛يلاه علشان اوديكى المستشفى 


رزان؛عااا لا مستشفى لا انا تمام 


حسام ؛ماشى قومى ولا مستنيه عربيه تيجى تانى وتخبطك 


رزان بضحك؛لا وعلى ايه خلى الجوازه تكمل يلاه بينا 😂


حسام شالها وراح عند العربيه


رزان؛عااا نزلنى يخرب بيتك الناس بتبص علينا 


حسام ؛انتى تسكتى خااالص بدل مفت*ح دماغك دلوقتى 


رزان ببرود؛ف واحد يقول ل مراته كده 


حسام :اااه انا 


رزان بضحك؛طبيعى علشان متر*بتش 


حسام ؛اللى متر*باش ده هيعلمك الادب بس يتجوزك الأول وغمزلها


رزان فضلت تضحك على منظره وهو ركبها العربيه وطلع جنبها 


حسام؛اوعى اسمع صوتك لحد ما نرجع البيت

 

رزان بضحك؛طب انا جعانه 


حسام بضحك؛الله يخرب بيت برودك يابت 


رزان بضحك؛عاجبك يا ولااااا ولا مش عاجبك 


حسام؛لا عاجبنى يا قلب الولااا 


واخدها وراحوا مطعم يتغدوا 


                    فى شقه يونس 


يونس دخل واتصدم لما شاف تاليا قاعده فى زاويه وضامه نفسها وبتعيط 


يونس جرى عليها  


يونس بحزن؛تاليا اهدى انتى لازم تكونى قويه مش كده 


تاليا بدموع؛مش قادره استوعب انه خلاص ماما راحت وسابتنى 


يونس؛انتى مش بتحبى مامتك اووى 


تاليا بدموع؛اااه 


يونس؛طيب يرضيكى انه مامتك تزعل منك هى اكيد دلوقتى زعلانه لانها شايفاكى بتعيطى وبعدين مامتك دلوقتى عند الأحسن منى ومنك 


تاليا بدموع؛هتوحشنى اووى يا يونس انا من بعدها بقيت يتيمه 


يونس؛طب وانا روحت فين 


تاليا بصتله بنظرات مش مفهومه 


يونس قعد قصادها ومسك ايدها؛بصى يا ستى من النهارده انتى هتعيشى هناا مع ماما ومامتى هى مامتك ولو وجودى انا هيضايقك انا ممكن اروح اقعد فى الشقه بتعتى اللى فوق 


تاليا بحزن؛بس انا 


يونس بمقاطعه؛مفيش بس بس ايااكى يا تاليا تعملى فيه مقلب كده ولا كده اقسم بالله ما هر*حمك 


تاليا ضحكت 


يونس قرب ومسح دموعها؛ايوه كده اضحكى انا عارفك وواثق فيكى انك بنت قويه وهتكونى قدها وانا وماما معاكى لحد ما تعدى الازمه ديه اتفقنا ومدلها ايده 


تاليا حطت ايدها فى ايده وبصتله بحزن ؛اتفقنا 


يونس؛اشطاا يلاه علشان ناكل سوا 


تاليا؛بس انا مش عاوزه اكل 


يونس قام وشدها من ايده؛قومى يابت انتى لسه هتدلعى 


تاليا قامت معاه وطلعوا وقعدوا مع مامت يونس وبداو اكل 


                 فى فيلا المنشاوى 


نور بتعب؛اااه يخرب بيت دى مهمه ياجدع 


ادهم بضحك؛يعينى انتى تعبتى 


نور؛انت مش شايف وشوشهم عامله ازاى

 وخصوصا الراجل ابو شنبات 


ادهم بضحك؛ههههههههه مش قادر


نور بغيظ؛بتضحك على ايه 


ادهم بضحك؛شايفه الراجل ابو شنبات ده هو مدير أعمال الراجل اللى هنتفقوا معاه يعنى هيبقه فى وشنا طول الوقت ههههه 


نور بضحك ؛طب ده هقعد قدامه ازاى طيب اذا من وقت ما شوفت صورته وانا بضحك ههههههه😂😂


ادهم بضحك؛حاسس انك هتفض*حينا 😂❤


نور بضحك وغرور؛بص يا باشا خليك واثق فيااا  وانا هشرفك😂❤


ادهم؛وده اللى مخوفنى كملى شغل ياختى كملى 


نور بضحك؛لا خلاص انا جوعت وبصراحه لو ما اكلتش دلوقتى مش هركز 


ادهم؛ديه تالت مره تاكلى فيها يا ماما ايييه الاكل بيروح فيين دنتى ناقص تاكلينى 


نور ؛يخرب بيتك انت بتعدلى الاكل وانا اقول بطنى وجعانى ليه اتارى عينك فى الاكل بتاعى 


ادهم بضحك؛نور هتستعبطى 


نور:اوعااا ياجدع اروح اجيب اكل

 

ادهم بصوت منخفض؛وربنا مجنونه 


نور ؛سمعتك على فكره 


ادهم؛امشى يابت امشى مش ناقصك

 

نور ؛حيو*ان 


ادهم؛وانتى رخمه وغورى بقاا علشان زهقت منك 


نور بغرور؛نعممم زهقت من مين انت تطول أصلا انى اقعد معاك عبو شكلك 


ادهم؛يا صبر أيوب

 

نور؛ايه ده عم أيوب كمان زهق منى لا كده كتشيررر كتشيررر اووى قلبى الصغير لا يتحمل 😂😂😂❤


ادهم بضحك؛يا شيخه امشى بقااا وضر*بها بالمخده 


نور ضحكت وجت تمشى اتكعبلت ووقعت  


نور ؛عااااا يخرب بيتك


ادهم وقف وفضل يضحك عليها 😂😂❤


نور بغيظ؛بتضحك على اييييه يا بنادم 


ادهم بضحك ؛ههههه فرحان فيكى😂


نور بغيظ؛علشان انت بارد وقليل ذوق

 

ادهم بضحك؛كنت بفكر اساعدك بس ملكيش  نصيب خليكى كده وسابها وراح قعد 


نور لنفسه؛طيييب اما وريتك


ادهم لنفسه؛اكيد مش هتسكت لازم ابقه حذر منها 


وبصلها وابتسم ونور بصتله بغيظ وقامت نزلت 

دخلت المطبخ  جابت اكل وطلعت لفوق فتحت الاوضه 


نور بصراخ؛عااااااااااااااااا 


نكمل البارت اللى جاى 



part:20❤

وفتحت الاوضه واول ما دخلت ادهم ضر*ب طل*قه جنبها 


نور بصراخ؛عااااااااااا 


ادهم بضحك؛اجمدى يا حضرت الرائد مش كده 


نور بصتله بغضب؛انت مجنون 


ادهم بضحك؛تو تو عيب تقولى لجوزك حبيبك كده 


نور راحتله وفضلت تضر*ب فيه بالمخده 


ادهم بضحك ؛بس يا بنت المجنونه 


نور بعصبيه؛دنا هطلع عين اهلك بقاا انا تعمل فيه كده 


ادهم قرب ومسكها من خصرها بتملك؛ما تهدى بقااا 

نور بعصبيه ؛سبنى 


ادهم قربها ليه اكتر وبقت أنفاسهم متقاربه ونبضات  قلبهم مسموعه وفضلوا باصين لبعض بحب وفجاه الفون رن 


نور بعدت عن ادهم بسرعه 


وادهم مسك فونه ورد وكان اللواء محمود 


ادهم؛ايوه يا فندم 


اللواء محمود؛ادهم تعال انت ونور على القطاع 


ادهم؛تمام يا فندم وقفل 


ادهم؛نور اجهزى هنروحوا القطاع 


نور ؛تمام ودخلت تلبس 

بقلمى "مارينا عبود"

❤________________❤ 


                     فى شقه زياد 


زياد ؛كااااارما 


كارما ؛ايه يا زياد 


زياد؛التيشرت بتاعى الاسود فين 


كارما بضحكه مكتومه ؛قصدك ده يا حبى وشاورت على التيشرت اللى لبساه تحت الجاكت بتاعها 

زياد بصلها بغيظ ومسكها من قفاها زى الكتكوت المبلول😂❤


زياد ؛انا عاوز افهم انتى مش عندك لبس 


كارما بضحك؛اااه 


زياد؛امااال بتاخدى لبسى وتلبسيه ليه يابت

 

كارما بضحك؛يا زيزو انا وانت واحد عادى بقاا البس غيره 


زياد بغيظ؛دنتى كتلت رخامه 


كارما؛نيههه عارفه عارفه 


زياد بضحك؛امشى يابت من هنااا امشى

 

كارما بضحك؛هجهزلك الاكل 


زياد قرب وطبع قبله على خدها ؛ماشى

 

كارما ابتسمت بخجل وطلعت تجهز الاكل وزياد لبس علشان يروح القطاع 

بقلمى" مارينا عبود "

❤_______________❤


                     فى مكان آخر 


يا باشا ادم ومراته مونيكا جايين بكره 


#توضيح؛ادم ومونيكا هما ادهم ونور بس بالنسبه للمجر*مين تجا*ر السلا*ح هما ادم ومونيكا 


سالم بخبث؛ينورو عاوزك تجهز كل احتياطاتك لاى  غدر 


عز بخبث؛تمام يا بوص متقلقش

 

سالم بخبث؛عز انت متاكد من اللى اسمه ادم ده 


عز ؛طبعنا يا باشا ده أكبر تا*جر سلا*ح ولو نجحنا اننا نقنعهم بالصفقه ديه هتبقه نقله كبيره بالنسبه لينا 


سالم ،تمام قول ل رامى انه يجهز علشان نقابلهم بكره 


عز بتوتر:ما بلاش رامى يكون معانا يا باشا 


سالم ؛ليه 


عز ؛لانه يا فندم رامى بتاع بنات وانا خايف يعمل مشاكل مع  مرات الزعيم ويوقعنا فى مشكله 


سالم بخبث؛لا متخفش روح قوله بس وملكش دعوه باللى هيحصل 


عز؛تمام يا باشا 


سالم ؛لما نشوف اخرتها ايه 


بعد وقت بقلمى "مارينا عبود "

❤_______________❤


                      فى البار 


رامى كان قاعد وبيشرب وحوليه بنات كتيررر


عز:رامى باشا 


رامى بضيق:نعم يا ز*فت 


عز ؛سالم باشا بيقولك اجهز علشان الزعيم بكره جاى ومعاه مراته ولازم تكونوا فى استقبالهم 


رامى؛تمام غور دلوقتى بنشباتك ديه هتخوف البنات 😂😂❤


عز لنفسه؛غوره اما تاخدك يا بعيد 


رامى؛قولت ايه يالاااا 


عز بتوتر؛بقول بعد اذنك يا باشا 


رامى؛غور 


عز بصله بقر*ف وطلع 


رامى بخبث؛مراته جايه معاه حلو اووى شكلنا هنتسله لما نشوف مرات ادم ده شكلها ايه 


❤_____________❤

                 فى شقه يونس


يونس ؛يا ماما يا حبيبتى اقفلى أم السيره ديه 


مامت يونس؛يا ولد اللى قدك بقااا عندهم عيال 


يونس بضحك؛وانا ماااالى يا حجه انا مش عاوز اجيب عيال ارتاحى بقاا وبعدين ادهم وزياد لسه مبقاش عندهم عيال  انتى تعرفى حد غيرهم من ورايه😂


مامته بضحك؛يابنى اسمع الكلام طيب اى رايك تقابل البت ابتسام قمر وهتعجبك 


يونس بضحك؛ياااختى ابتسام مين يا امى هى مش امبارح كان اسمه اسراء 😂😂


مامته؛لا منا غيرت رأى وقررت اجوزك ابتسام 


يونس؛احييه بقولك ايه يا ست الكل انا مش هتجوز لا ابتسام ولا حته اعتماد 


تاليا كانت واقفه وبتضحك عليهم😂😂

 

مامت يونس؛تعالى يا تاليا قوليله حاجه 


تاليا راحت ووقفت معاهم


تاليا بضحك ؛ماما عندها حق يا يونس ده حته ابتسام ديه حته سكره 


يونس بصدمه ؛انتوا اتفقتوا بقولكم ايه انا ماشى وابعدوا عنى انا مش هتجوز انا هفضل سنجل طول عمرى وابعدوا عنى السنجله جنتله يا حجه ودخل اوضته 


مامته بضحك؛خد يا واد يونس تعال هنا 


تاليا بضحك؛معلش يا ماما 


مامت يونس؛وانتى كمان هجبلك عريس 


تاليا بصدمه؛عااااا عريس لا 


يونس فتح الباب وبص لتاليا وهو بيضحك؛البسى بقااا وكمل وهو بيقلدها؛ماما عندها حق يا يونس نينينينى

 وقفل الباب تانى 


ومامته وتاليا فضلوا يضحكوا عليه 😂


صفاء والده يونس بضحك؛وحيات امك يا يونس لجوزك الشهر ده 


تاليا بضحك؛أيوه احسن 


صفاء؛ياختى اتنيلى وانتى كمان هتجوزى معاه 


تاليا بضحك؛انا بقول اروح اوضتى وجريت على اوضتها 


صفاء؛اهربى اهربى اما جمعت شملكم يا ولاد المجانين انتوا الاتنين مبقاش صفاء وخصوصا انت يابن بطنى بقلمى "مارينا عبود "


(الست ديه فى قلبى يا جماعه 😂😂❤)

❤______________❤


                   فى شقه مازن 


خديجه ؛مازن تعال عاوزه اتكلم معاك 


مازن ؛حاضر يا ماما 


مازن راح وقعد مع مامته ومرات عمه

 

خديجه ؛مازن يابنى اى رايك فى رحمه 


مازن بابتسامه؛مالها رحمه 


زينب والده نور؛يعنى اى رايك فيها

 

مازن بضحك؛هاتو من الاخر ياجدعان علشان انا حافظكم 


زينب وخديجه فى صوت واحد؛احنا عاوزين نجوزك رحمه 


مازن بصدمه؛نعممممم 


خديجه ؛ايه مش عاجباك 


مازن ؛مش موضوع بس رحمه بنت جميله والف مين يتمناها اشمعنا انا 


زينب ؛بصراحه انا وخديجه شايفينكم لايقين على بعض 


مازن؛طب وهى اى رأيها 


خديجه ؛انا لسه مكلمتهاش فى الموضوع

 

مازن ؛ومتكلمهاش علشان انا مش هتجوز رحمه انا وهى مش لايقين على بعض وكمان انا معرفش عن رحمه اى حاجه ولا حته اعرف مين اهلها 

 

خديجه؛والبنت عيبها ايه علشان يتيمه يعنى

 

مازن؛يا ماما الموضوع مش كده بس انا مش عاوز اتجوز رحمه وعموما انا بنفسى هبدا ادورلها على عريس  ولو سمحتوا محدش يفتح الموضوع ده تانى لانه رحمه زى اختى وبس  بعد اذنكم وسابهم وطلع 


رحمه كانت واقفه وره الحيطه وسامعه حوارهم ودموعها نازله 


رحمه دخلت اوضتها وفضلت تعيط وحست انها بقت حمل تقيل عليهم وخصوصا على مازن اللى حست من كلامه انه سايبها مع اهله شفقه وبس 


رحمه مسحت دموعها وقررت تمشى قامت ولمت هدومها واخدت شنطتها وطلعت ملقتش حد اتسحبت وطلعت من الشقه من غير ما تقول ل حد 

♡________________♡


                     فى الكافيه 


حسام ؛ايه يا رزان مالك مش بتاكلى ليه 


رزان ؛عاوزه اقوم اجيب البنت اللى قصادنا ديه من شعرها 


حسام بضحك؛ليه 


رزان بغيظ؛من وقت ما قعدنا وهى مشالتش عينها من عليك 


حسام بضحك؛قلبى بتغيير وغمزلها


رزان بغيظ؛حسام متعصبنيش 


حسام بضحك؛طب كملى اكل علشان نمشوا 


رزان؛حاضر 


وبعد دقايق خلصوا اكل وطلعوا من المطعم وحسام روحها البيت 


رزان دخلت الشقه ملقتش حد 


رزان؛مااااما خالتو رحمه انتوا يا بشر ياللى ف البيت 


خديجه بضحك؛ايه يا بنت المجنونه 


رزان؛كنتوا فين 


خديجه ؛جوا انا ومرات عمك بنعملكم اكل

 

رزان بضحك؛تشكروا ولله البت رحمه فين ومازن 


خديجه ؛مازن نزل شغله ورحمه تلاقيها فى اوضتها 


رزان بضحك؛ماشى هدخل ارخم عليها شويه 


خديجه؛روحى وغيرى هدومك وتعالى علشان تاكلى 


رزان؛لا انا اكلت مع حسام بره هدخل اشوف رحمه 


خديجه؛ماشى

 

رزان دخلت وملقتش رحمه دورت عليها وملقتهاش ولا لقت هدومها

 

رزان بصدمه ؛ماما رحمه راحت فين 


زينب ؛يا بنتى كانت فى اوضتها


رزان؛ماما رحمه مش جوا ولا حته هدومها وشنطتها جوا رحمه سابت البيت

 

خديجه ؛يالهووى هتروح فين وازاى  تطلع من غير ما تقول ل حد 


رزان؛حد ضايقها 


خديجه بحزن ؛لا يا بنتى بس معقوله تكون سمعت كلامنا مع مازن 


رزان ؛كلام ايه 


خديجه بحزن؛كلمى مازن بسرعه يشوفها 


رزان ؛حاضر 


رزان مسكت الموبيل ورنت على مازن 


مازن بحزن ؛ايه يا رزان 


رزان بدموع وحزن؛مازن الحقنى رحمه سابت البيت 


مازن بصدمه؛ايييييييه 


                        فى القطاع 


نور وزياد ويونس وادهم كانوا قاعدين فى مكتب 

 اللواء محمود 


محمود ؛طبعنا يا ادهم انت ونور هتروحوا الفندق على اساس انك ادم ونور هيبقه اسمها مونيكا وهيبقه معاكم كل الورق بتاع الصفقه والحرس اللى هيكون معاكم هيكونوا من قواتنا وزياد ويونس ورجاله القوات الخاصه هيبقوا جاهزين للتحرك فى اى وقت وهيبقوا مراقبين المكان لو حصل اى مشكله معاكم بس فى مشكله هتواجهك انت ونور هناك


ادهم؛ايه المشكله يا فندم 


محمود؛


ادهم بصدمه؛نعمممممممم بروح امه 😂


#مجنونه_اخذت_قلبى👑

تكملة الروايه بعد عمل متابعه 

تكملة الروايه من هنا 




 

تعليقات

التنقل السريع