القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية قدري البارت الثالث والرابع بقلم رحمه سامي في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله

#قدري... ❤

#الفصل_الثالث


#تعديل... اسم صقر هيبقي كريم يا جماعة نظراً لكتر الاسم في معظم الروايات يلا نبداء بقي.... 😊❤


رزان بعصبيه: انتي اي اللي جابك هنا مش قولتلك انسي ان ليكي بنت من هنا ورايح 


صحي كريم علي صوتها : رزان عيب كدا دي امك ازاي تتكلمي معاها بالشكل دا


رزان بتريقه: ااه امي.... امي اللي وافقت ترميني ليك بعد اغتص*بتني يا استاذ كريم


الام: يا بنتي انا جايه اطمن عليكي اول ما عرفت اللي حصلك مقدرتش امنع نفسي


رزان: اطمني انا لسه عايشه اهو عشان الباشا يتفنن في عذابي براحته


كريم وهو لسه هيضربها امها مسكته: بس كفايه اللي هي فيه الحمدالله اني اطمنت عليكي يا بنتي


ولسه هتمشي وقفها صوت رزان: متسبنيش يا ماما انا محتاجكي اوي خليكي جانبي


الام بدموع: اهدي يا قلب امك انا معاكي مقدرش اسيبك اهدي كل حاجه هتبقي كويسه


كريم سابهم وخرج بره يدفع حساب المستشفي وبعدين رجع اخدهم وهما في الطريق قال: لو ينفع يعني تقعدي معانا اليومين دوال لحد كت رزان تبقي كويسه


روان بسرعه: اه يا ماما وافقي عشان خاطري


الام: حاضر يا حبيبتي حاضر


*وصل كريم البيت ونزلهم واتحرك هو علي الشركة بتاعتها فرغم انه معيد في الجامعه فهو عنده شركته الخاصة بيه وصل ودخل بكل هيبه تحت نظرات الاعجاب والحقد من البعض دخل مكتبه وطلب من السكرتيرة تطلب من ندي تيجي مكتبه حالا بعد شوية دخلت ندي...


ندي: اهلا بالباشا اللي مختفي اي يا ابني الغيبة دي هو انت مش خايف علي فلوسك ولا اي


كريم: اخاف وانتي موجوده برضو يا شبر ونص انا غايب وعارف انك تسدي ونص


ندي بضحك: كول بعقلي حلاوة يا واد قولي كنت مختفي فين لسه الحلوة مطلعة عينيك


كريم بحزن: انا اتجوزتها خلاص يا ندي


ندي بص*دمه: ات اي... اتجوزتها... دا ازاي يا كريم اي اللي حصل انطق بسرعه 


كريم حكي ليها اللي حصل: مكنش قدامي حل تاني مكنتش قادر ابعد عنها ولا اشوفها بتروح لغيري وانا بتفرج


ندي: الحب مش بالعافية يا كريم افهم مش بالعافية واصلا بطريقتك دي اكيد هي كرهتك ومستحيل تسامحك في يوم من الايام انت جرحتها لا وفي اعز حاجه في حياة البنت


كريم بتعب: افهمي بقولك مكنتش قادر مكنش قدامي حل تاني اهي دلوقتي مراتي مش مهم تحبني المهم انها مش هتفارقني


ندي بشك: كريم انت مين اللي عرض عليك الفكرة دي من الاساس دا مش تفكيرك قولي مين قالك الحل دا


كريم: هيكون مين يعني هو في غيره يوسف صحبي اينعم هو مشيوه كله شمال بس الحل بتاعه جه بنتيجه اهو


ندي بغض*ب: انت متخلف دا دم*رك وريني بقي هتخليها تسامحك ازاي انا معرفش انت ازاي لسه مصاحب الزفت دا انت خيبت ظني فيك يا كريم بجد


كريم: طب اعمل اي يا ندي ساعديني انا مش قادر اشوفها كدا ومش هستحمل تعمل حاجه في نفسها تاني


ندي: معرفش بجد معرفش انا راحه مكتبي يا كريم عن اذنك


خرجت ندي وكريم مسك صورة رزان: انا هعمل المستحيل عشان تسامحيني احنا لازم نتكلم واوعدك اول ما يجي اليوم اللي هتسامحيني فيه هعترفلك بكل حاجه يا حبيبتي


.................... 


*في مكان مجهول..... 


~انت بتقول اي يعني اي اتجوز كريم مستحيل يعمل كدا مين دي اللي قدرت تخليه ياخد الخطوة دي


سيد: وانا هكدب ليه يعني دا اللي حصل واول ما عرفت جيت قولتلك اهو عشان تتصرفي


~بقولك اي عايزاك تعرفلي دا حصل ازاي وتطلع مين دي واي حكايتها بالظبط واوع يغيبوا عن عينيك لحظه


سيد: حاضر بس ايدك علي فلوس يا حلوة


~امسك زفت اهو وانجز ولو حصل اي غلط انت حر


اول ما سيد مشي نزل البنت لبدروم في البيت فتحت الباب وضحكت بخبث: مش كريم اتجوز حبيت بس انقل الخبر بس للاسف مش انا العروسة بس قريب كل دا هيتغير انا بوعدك


رجعت قفلت الباب وهي بتضحك بشر.... 


..................... 


في بيت كريم كانت ام رزان بتحاول تاكلها علي دخول كريم الاوضة.. 


كريم: سبيها انا هاكلها متقلقيش


الام باحراج: ماشي انا تحت لو احتاجتي حاجه


خرجت الام ورزان بصتله بقرف: انا مش عايزة اكل وبالذات من ايدك انت


كريم: بلاش عناد انتي تعبانه يلا افتحي بؤقك


رزان: قولت مش عايزة اكل اتفضل اطلع بره عايزة انام


كريم: رزان انتي السبب في اللي احنا فيه دا علي فكرة لو كنتي ادتيني فرصة مكنش حصل كل دا


رزان ببكاء: هو بالعافية قولتلك مش عايزاك واصلا مش بفكر في الجواز انت كنت بالنسبة ليا المعيد بتاعي وبس لكن ازاي هو ينفع حد يقول لكريم الصعيدي لا هو دا كلام برضو


كريم بحزن: كريم الصعيدي عشقك مش بي ايده انتي ليه مش حاسه بيا ليه قوليلي ناقصني اي انتي متعرفيش انا شايفك ازاي ولا بحلم اعيشك ازاي 


رزان: انت قولتها بنفسك اهت مش بي ايدك وبرضو مش بي ايدي انت اناني فضلت تسعد نفسك حته لو هد*مرني 


كريم بغضب: برضو مش هسيبك يا رزان وهفضل وراءكي لحد ما تحبيني واوعدك مش هقرب منك ولا هلمسك غير برضاكي انتي لازم تقبلي بدا لان هو دا الواقع خلاص


رزان ببكاء: مهما عملت مش هتوصل لقلبي يا كريم صعب صدقني انت استخدمت الطريقة الغلط ومستحيل اسامحك عارف يعني اي مش مسامحك يا كريم اطلع بره بره


كريم خرج وقلبه وجعه اوي كانت ام رزان سامعه كل حاجه: تعال يا ابني عايز اتكلم معاك


كريم: خير يا امي محتاجه حاجه


الام: واخرتها يا كريم هتفضلوا في العذاب دا لحد امتا رزان عنيدة انا لو مكنتش متاكده من حبك ليها مكنتش ساعدتك


كريم: مش هينفع اسيبها رزان لازم تبداء العلاج في اسرع وقت او حياتها هتبقي في خطر


: علاج اي


الاتنين بصوا لمصدر الصوت وكانت الصدمه..... 


*ياتري مين سيد ومين اللي كان بيكلمها ومين الشخص اللي في البدروم واي علاقته بكريم.... كريم ناوي علي اي واي الحقيقه اللي مخبيها.... علاج اي اللي بيتكلم ومين اللي سمعهم تفتكروا تكون رزان.... قولوا توقعتكم بقي... 😉❤


#يتبع

#بقلمي_رحمه_سامي

#ملاك_الرحمه


#قدري... ❤

#الفصل_الرابع


*الرواية وقعت اوي كدا ليه يا جماعة لو مش حبينها قولوا لو سمحتوا لايك بسيط تقدير لتعبي وشكرا لكل اللي بيتفاعل وبيدعمني... 😊❤


ام رزان بصيت بصد*مة: حسن انت رجعت امتا يا حبيبي وعرفت البيت منين


حسن: انتي انك قولتيلي اسم جوز اختي ولا اي يا ماما واللي يسال ميتوهش وبالذات لو كان كريم الصعيدي


ام رزان: طب اقعد يا ابني وواطي صوتك واحنا هنفهمك كل حاجه عشان رزان نايمه فوق


حسن قعد وكان بيبص لكريم بغضب: اتفضلوا فهموني اي سبب الجوازة السريعة دي وعلاج اي اللي اختي لازم تبداء فيه اي الحكاية بالظبط


كريم: اسمع كويس يا حسن رزان مريضة عندها كا*نسر ولازم تبداء في العلاج عشان العملية بتاعتها والمشكلة انها متعرفش ولو عرفت مستحيل توافق


حسن: يعني انت اتجوزت اختي شف*قة بقي


كريم: لا طبعا انا بحب رزان فعلا وسرعة الجوازة عشان اقنعها بالعلاج بس انا خايف عليها


حسن: انا هتكلم معاها وهعرف اقنعها دي اختي وانا هعرف اتصرف معاها


ام رزان بخوف: لا لا اوع تتكلم معاها في حاجه يا حسن انا هشوف الوقت المناسب وهعرف اقنعها او جوزها موجود اهو ملناش دعوة بقي 


حسن: اه هي الهانم بتحبه بقي ومبقتش عايزة مننا حاجه تمام يلا بقي خلينا نرجع بيتنا


كريم: يا حسن افهم بلاش تسرع


ام رزان: خلاص يا كريم يا ابني احنا هنمشي وهبقي اكلمك اطمن علي رزان


حسن بقرف: انا هستناكي بره هاتي شنطتك وتعالي يلا


بعد ما حسن خرج كريم: انتي ليه عملتي كدا وهتمشي ازاي رزان مش هتسكت 


ام رزان: حسن مش لازم يعرف بظروف جوازكم مهما حصل دا مجنون وغير رزان خالص الاحسن اني امشي وهتابع معاك


كريم بتفهم: ماشي يا امي اللي تشوفيه واي جديد هبلغك


في العربية بره حسن كان بيتكلم في التلفون: مفيش حاجه ضاعت متقلقش انا هعرف اتصرف بص هقابلك ونتكلم عشان في التلفون مش هينفع تمام


حسن: ماشي يا رزان انا هوريكي انا ادبس التدبيسة دي بسببك اصبري عليا بس


ام رزان: يلا بينا يا حسن


رزان وهي في اوضتها تلفونها رن وكانت صحبتها منه رديت عليها: اي يا منه في اي بقالك ساعه بترني انتي اي يا بنتي تخصص قلة نوم


منه: انتي جيالك نوم دا انتي فظيعه قوليلي عملتي اي ومش طمنتيني عليكي ليه


رزان: منه انا اللي فيا مكفيني ارحميني يا ماما انا بجد مش عارفه اعمل اي ولا قادرة استحمل الوضع دا


منه: رزان انتي بقيتي مراته خلاص وبصراحه كريم دا ميتعوضش خالص بصي انا عندي خطة حلوة


رزان: يا اختي تعالي خديه انا متنازلة عنه والله بس اخلصي قولي الخطة بتاعتك


منه: بصي يا ستي انتي طبعا هتنزلي الكلية وهتفضلي عايشه معه ما هو بقي اجباري بقي ويابختك احم المهم يعني انتي هتعملي اللي هقولك عليه دا........................ 


رزان بضحك: يخرب عقلك يا منه انتي بتجيبي الافكار دي منين يا بت قوليلي بس


منه: يا اختي المهم تجيب بفايدة وابداي من دلوقتي قومي يلا وحسابك معايا بعدين علي اللي عملتيه في نفسك دا


رزان بحزن: غصب عني مكنتش قادرة يا منه والحمدالله انها جت سليمة هقوم بقي وربنا يستر


منه: ماشي يا حبيبتي وابقي طمنيني عليكي سلام


قامت رزان ودخلت اخدت دش وطلعت لبست فستان احمر دايق من فوق ونازل علي واسع وكوتشي ابيض لانها مش بتحب الهيلز ورفعت شعرها ديل حصان ونزلت شوية من الجانبين وحطيت روج خفيف ونزلت وهي ايدها علي قلبها من اللي هيحصل...


رزان: احم ممكن ادخل يا دكتور كريم


كريم بانبهار من جمالها كان في عالم تاني وفضل ساكت


رزان باستغراب: دكتور كريم انت كويس 


كريم: اه كويس كنتي بتقولي اي معلش


رزان: بقول لحضرتك ينفع ادخل عايزة اتكلم معاك شوية


كريم: اتفضلي يا رزان خير في اي حاسه بتعب


رزان: لا خالص بس انا كان عندي سؤال مهم هو انت ليه اختارتني انا اللي اعرفه انك ملكش في الكلام دا واصلا مش بتحب الستتا**ت وبتفضل الحياة لوحدك


كريم بتوتر: ملهوش لازمه السؤال دا انتي بقيتي مراتي خلاص ودا شئ مفروغ منه يا رزان ياريت تقبلي بالواقع دا


رزان بحزن: تمام ماشي انا هنزل الكلية من بكره عندي محاضرات مهمه ولا انت ناوي تحبسني في البيت ولا اي حكايتك بالظبط


كريم: اكيد مش هحبسك يا رزان بس انتي تعبانه والدكتور كتبلك علي علاج لازم تمشي عليه بسبب الغباء اللي عملتيه في نفسك دا


رزان بخ*نقه: يوووه هاخد العلاج يا كريم بس لو سمحت عايزة انزل الكلية انا مش بحب قعدت البيت وبعدين ما انت موجود في الكلية يعني مش هيحصلي حاجه


كريم عشان عارف انها عنيدة وافق: ماشي يا رزان بس بعد كل محاضرة هتيجي مكتبي عشان العلاج وهدهولك بنفسي وزي ما كنتي مفيش اي تعامل مع شباب 


رزان: تمام ماشي بس صح هو انت عرفت حد اننا اتجوزنا


كريم: اكيد طبعا الكلية كلها عرفت عشان محدش يقربلك


رزان بص*دمه: نهارك ابيض انت بتقول اي هروح الكلية ازاي دلوقتي اكيد الكل بيتكلم عليا منك لله يا شيخ


كريم وهو بيضحك: يا ستي بهزار في اي معرفتش حد ومش هعرفهم غير لما تسامحيني وتحبيني كمان


رزان: انت بتحلم يا كريم مش معني اني بتكلم معاك وبحاول اقبل بوضعنا دا اني هسامحك انت واحد اغت*صبتني واستغليت ثقتي فيكي كدكتور انا مستحيل اسامحك


وطلعت تجري علي فوق وهي بتعيط وكريم موجوع علي وجعها وقال: تعملي العملية بس وهعرفك كل حاجه وليه عملت فيكي يا حبيبت روحي


........................ 


في البيت المهجور ظهرت البنت اللي كانت بتتكلم مع سيد وهو واقف قدامها وبتضحك بشر


~بقي كل دا يطلع من كريم لا بجد مش مصدقة دا اتغير خالص


سيد: دا كل اللي عرفته يا هانم وكمان دا معين حراسة كبيرة اوي علي البيت معرفش ليه رغم انها بنت عادية مفيش خوف عليها


~اكيد في سر محدش يعرفه غير كريم اصله مش سهل يعني بقولك اي متعرفش تجبلي واحد من الحراس يبقي في صفنا


سيد: دا مش سهل انتي عارفه كريم منقي احسن فريق حراس الموضوع صعب اوي


~بقولك اي اتصرف وهتاخد اللي انت عايزوا انا عايزة اعرف كل حاجه بتحصل جوه البيت وبره البيت كمان


سيد: طب براحه متزعقيش انا مش بحب الصوت العالي سبيني احاول بس هتدفعي كتير


~قولتلك متقلقش المهم تنفذ اللي انا عايزاه


مشي سيد وهي قعدت وقالت: لو الحمار دا مقدرش يعمل حاجه هيبقي لازم اتصرف بنفسي ما انا هخليك تعيش يوم مرتاح يا كريم وهتشوف


.................................. 


في نايت كاب ظهر حسن وهو قاعد بيشرب وبيتكلم مع واحد وهو بيضحك... 


حسن: يا عم في اي قولتلك متقلقش رزان هتجيلك


عصام: يا حسن انت زودتها اوي المفروض كانت تيجي النهارده كدا التسليم هيتاخر


حسن: اصبر بس اسبوع وانا هجبهالك لحد عندك


عصام: ماشي لما نشوف اخرتها بس انا عندي سؤال انت ازاي هتبيع اختك انا مش مستوعب بجد


حسن بضحك: مش لما تكون اختي الاول............... 


*ياتري اي الحكاية وازاي رزان مش اخت حسن.... ورزان ومنه اتفقوا علي اي..... وكريم هيقدر يعالج رزان وتعمل العملية ولا اي هيحصل.... ومين البنت المجهولة دي وعايزة اي من كريم..... توقعتكم بقي.... 😉❤


#يتبع

#ملاك_الرحمه

#بقلمي_رحمه_سامي

تكملة الروايه بعد عمل متابعه من هنا هنا 



 

تعليقات

التنقل السريع