القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية عشقتك يا مكانيكيه البارت 16_17_18بقلم شمس العمراوي



البارت 16_17_18

عشقتك يا مكانيكيه 

شمس العمراوي 

بسم الله ♥


افاقت قمر من المنوم وجداة نفسها في غرفه مثل الس. جن لا يوجد فيها اي اساس او اي شيء تبدو انها قديمه جدا نظرات حولها وجدات ملك تنم بجوارها 

ذهبت قمر اليها وهي تقول: ملك ملك قومي يالهوي عملو فيكي ايه 

اثناء ذالك وجدات الباب يفتح ودخل شخص لم تره من قبل 


قمر وهي تاخذ ملك في احض. انها قال بصوت هدي وضعيف: انتا مين 

نظر اليها الشخص واخذ تيفحصها ثم ابتسم بخبث وقال: انتي مرات رحيم 

انا شكلي هستمتع اوي 

ثم اقترب منها وجاء ان يضع يده علي وجهاها ض. ربت قمر يده وقالت: ابعد عني ايك تقرب مني 


الشخص وهوا ينزل الي مستوي قمر ونظر الي وجهاها بتمعن قال: جمالك خلاب وانا هس. تمتع بيه 

ثم نظر الي ملك وحاول ان يضع يده علي وجهاها 

ض. ربت قمر يده وغرب. شته باظافرها 


وقالت: ايدك عنها وحت. ضنتها اكثر 

نظر الشخص الي يده وبتسم 

وقال: قطه بتخ. ربش وانا بعشق القطط الش. رسه 

ثم اقترب من وجه قمر وقال بصوت دب الرع. ب في اوصال قمر: هخلي رحيم يندم ان وقف اصدي مع اني حظرته لاكن هخليه يترجني عشان اسبكم هن. تقم من رحيم فيكي انتي واخته قوللي رحيم هيقضر يستحمل حد لم. س مرته ولا عادي ثم نادي علي الحراس جاء منهم اثنين 

: قمر وهي تشعر بخ. وف لاكن لم تبين  

انتا عوز ايه مني 

الشخص: عوزك عوز أقصر رحيم بيكي انتي واختو 


قمر وهي تحت. ضن ملك المو. غمي عليها قالت: ابعد احسلك مش هسمحلك تق. رب مني او من ملك 

تكلم الشخص مع احد رجاله 

الشخص : امسك البنت دي

انا عوز البنت دي استمتع بيها لاول 

ونظر بش. هوا اخافت قمر كثيرا واحتض. نات ملك اكثر 


جاء احد الحراس واخذ  ملك من قمر 

قمر وهي تصرخ ابعد عنها مش هسمحلك واخذة تخربش وجه الرجل لاكن جاء إليها احد اخر وم. سك قمر وبداء الشخص  وهوا يق. ترب من قمر 

: انتي بت. عتي مش هسمح لحد يخدك عجبتني وانا لما حاجه تعجبني بخدها 

قمر وهي تمسك حجر عثرت عليه بجوارها وخب. طط به راس الشخص قالت: انتا بتحلم مستحيل اكون ليك وعرف ان رحيم مش هيرح. مك 


الشخص وهوا يضع يده علي راسه: ههههههههه رحيم  هههههههه رحيم 

ثم نظر اليها بخب. ث قال: رحيم لما يشوف ان حد لم. س  مراته غيره هيسبها 

وهيرم. كي وهترجعلي في لاخر 


قمر وهي تنظر اليه بقوه: مش لما اسمحلك انك تق. رب مني  


اقترب الشخص وحاول ان يتع. دي علي قمر


بداءة قمر في الصراخ وهي تحاول الدفاع علي نفسها 

وفجاء ..........


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 

عند رحيم 

ازي مش لقينهم رحو فين 


احس رحيم بنغزه في صدره 


رحيم: انا لزم الاقيكم 


يوسف جهز الحراس وياله بينا 


ركب رحيم سياره وذهب الي الفيله 


ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


سوزان:علاء حصل ايه 

علاء: حد تاني خط. ف ملك وقمر 

سوزان بستغراب: حد تاني ازي 

وليه يخطفهم 

علاء: مش عارف يمكن حد من اعداء رحيم سمعت ان هوا دخل في صفقه دخل فيه "البترو" 

سوزان بستغراب: مين البترو دا 

علاء وهوا يو. لع سي. جاره وياخذ نفس منها ورحل عند الشباك ونفخ الدخ. ان وقال: رجل اعمال كبير وفي نفس الوقت بيداري تجراته في المخدرات والسلاح ورا شغله بس الي يجي في طريق شغله اين كان بينسفه 

سوزان: هوا مش مصري صح 

علاء: ايوا هوا من ايطاليا 

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

في مكان ما 


......1: لقد خط. في ملك وزوجة رحيم الشاملي 


.....2: عرف مين الي خطف. هم 


.....1: بنشك في "البترو" لان رحيم دخل في المنقصه وشكلها كدا ترسي علي رحيم بكدا البترو هيخصر كتير لان كان بالمنقصه دي كان هيدخل نسبه كبيره من الممنوعات عن طريقها 

يجلس شخص يلعب في الولاعه وهوا يفكر ثم وقف وسار اتجاه الباب لاكن اوقفه صوت شخص 


..... 2: علي فين يا صقر 

صقر وهوا ينظر اليه الرجل قال: اسف يافندم انا مش هقف افترج انا هلقيهم واجبهم 

ورحل 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 

عند قمر دخل شخص وابعد الرجل الذي يحاول ان يعت. دي علي قمر 


....: ابتعد عنها ادوارد 

ادوارد بالايطاليه 

ادوارد: هي بترو متي اتيت ولماذا ابتعد عنها انها مث. يره يارجل اريد ان احر. ق قلب رحيم بها 


بترو: اتيت منزو قليل انها حقا مث، يره لاكن رحيم اخذا الصفقه سوف اجعله يدخل الشحنه عن طريقها واشار الي قمر وادورد يسب. تها 

ادوارد: لاكني اريد. ها لان 

بترو: حسنن بعد ان يدخل رحيم الشحنه تم. تع بها قبل ان ترسلها له لاكن لان لا 


ادوارد وهوا يبتعد عن قمر قال: حسنن يا صديقي ثم نظر الي قمر وقال بالعربيه: اعتني بنفسك هتكون ليا قريب 


ورحل نظر البترو الي قمر وهي تذهب الي ملك النائمه واحتض. نتها ولم تنظر الي البترو 


بالايطاليه 


البترو: Emozionante "مث. يره" ورحل 

لا يعلم ان قمر تعرف لايطالي 


قمر بعد رحيل البترو حاولت ان تفق ملك 

قمر: ملك 

ملك وهي تفتح عين وتغلق لاخرا قالت مشو 

قمر: ايوا مشوا 


ملك وهي تعتدل قالت: كويس واخرجت مفتيح كثيره وقالت: انهي وحد في دول مفتاح الباب 

قمر: مش عرفه بس بصي خت ده من الحارس التاني 

واخرجت زجاجه من. وم 


ملك: كويس عندي فكره حلو للموضوع ده بصي يا سيتي احنا هنعمل............... 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 


عند رحيم يجلس في المنزل وهوا يمسك الهاتف وينظر الي ارساله وصور لقمر وملك " نفز المطلو يرجعه "


رحيم : .................


اسفه علي التأخير فوني بايظ  هحاول اني متأخرش



بسم الله الرحمن الرحيم 

عشقتك يا مكانيكيه 

شمس العمراوي 

البارت السابع عشر 


عند قمر وملك بدات ملك في تنفيذ الخطة 


ملك وهي تخبط علي باب : يا عمو الحارس 

انت ياعمو، يا عم الحاج يالي خط.فنا 

رد عليها الحرس وقال: انتِ عاوزه ايه ماتخرسي شوية 

ملك: بقولك ايه متزعليش انا جعانه خليكم متحضرين هتولي اكل 


الحارس: مافيش اكل 

ملك: ده ازاي دا ان شاء الله انا عاوزه اكل بدل مخرب. ها عليكم 

الحارس: اخرسي واقعدي مكانك انتِ مخطوفه مش فى رحلة 

ملك: ماشي عرفت اني مخط.. وفة بس اي دخل الخ. طف في لاكل انا عاوزه اكل وبدأت في التخبيط كثيرا ثم فجأة وقف صوت التخبيط ولم يعد يخرج صوت من الغرفة 


الحارس وهو ينظر الي صديقه قال: اهي سكتت 

وبدأ كل منهم بالجلوس علي الارض وهم يتحدثون ثم شعروا انهم ينامون 


فتحت قمر الباب وشدت الحارسين وغلقت الباب ومر بعض الوقت وخرج كلا من ملك وقمر وهم يرتدون ملابس الحراس وخرجوا في الممر ولم يجدو احد فيه قمر: ملك امشي وريا 

ملك: قمر في باب هناك تعالي نشوف فيه ايه 

قمر: ماشي بس احنا بدلنا هدومنا ليه ولبسنا الهدوم دي 


ملك: عشان لو حد شافنا من بعيد يفتكروا ان احنا حراس

قمر: يابت الهدوم وسعه حاسه اني لبسه هدوم بابا 

ملك وهي تمسك البنطال بيدها وتضع اذنها علي الباب، لم تسمع شيء ثم فتحت الباب وجدتها غرفة اخري لكن يوجد بها شباك فتحته وجدت المسافه قريبه انهم في الطابق الاول نظرت الي قمر وقالت جهزي نفسك احنا هنط نط. طت من الشباك وبعدها قمر ثم نظروا حولهم لم يجدو احد ثم مشوا قليلا وجدوا خمس حراس علي باب المكان ملك وهي تنظر الي قمر وقالت بصوت هامس هنخرج من البوابه ازي 

قمر وهي تنظر حولها قالت مش عارفة يمكن في بوابه تانيه 

ملك عايزين نخرج قبل مفعول المنوم ما يروح من الحراس

قمر وهي تنظر وجدت ادوارد يدخل من البوابه قمر: نهر اس. ود دا هيطلع عندنا لزم نعمل حاجه تخلي الحراس يبعدو عن البوابه او ننط من علي السور بس هو علي علينا 

ملك وهي تفكر ثم نظرت الي قمر وقالت: هنعمل ايه 

قمر: نار 

ملك: نار 

قمر ايوة تعالي وره نولع في اي حاجه انا لقيت في جيب الحارس ولاعه 

ملك فكره تعالي نورح في المكان من وره 

ذهبت قمر وملك الي المكان واش. علوا النار  واختبأوا عند البوابه وعندما ظهر الدخان ذهب الحارسين لان بقية الحراس دخلو مع ادوارد خرج كلا من قمر وملك من البوابه وجدوا أنفسهم علي طريق صحراء 

قمر: اجري ياملك لازم نبعد شوية 

ملك وهي تجري مع قمر: بقولك لو لقينا اي عربيه نركب فيها 

قمر ماشي 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 

عند رحيم 

كان يجلس رحيم وهو يتحدث مع البترو 

دخل عليه سيف  ويوسف  

سيف: رحيم عرفت مكانهم  

رحيم وهو يغلق الخط قال: جهزوا العربيه ويلا بينا 


يوسف: البترو عنده مصنع ملابس قديم  في اسكندريه وهو مقفول من زمان عرفنا ان هو حابس ملك وقمر هناك 

رحيم وهو يركب السياره وبجواره يوسف وسيف وخلفه عشر سيارت من الحراس ورحل 


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

عند ادوارد 

دخل ادوراد الي المصنع هو وثلاثه من الحراس رن عليه البترو 

البترو: ادراود لا تلم. س الفتاه اني اتفقت مع رحيم سوف نتقابل غدا 

ادوارد: حسناً البترو لن اقترب منها الان لكن هي لي لن اتركها ترحل ابدا 

البترو: هي لك لكن بعد دخول الشحنه 

ادوارد: حسناً  الي القاء 

وغلق ادوارد الخط وقال للحراس اتبعوني ودخل الي الممر المؤدي  الي الغرفه التي كانوا بها ملك وقمر 


ادورد باستغراب: فين الحراس 

احد من الحراس: لا نعلم كانوا هنا 

ادوراد وجد الباب مغلق من الخارج قال:شوفهم فين وعاقبهم وشوف مفاتيح الباب دا فين 

الحارس: تمام 

وذهب الحارس لجلب المفاتيح عثر علي نسخه في غرفة المكتب 

فتح الحارس الباب ودخل ادوارد وجد الحارسين مربطين ولا يجد عليهم غير ملابس الداخ.. ليه 

ادوارد بغضب اين هم من أخرجهم من هنا ابحثوا عنهم 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 


عند قمر وملك وجدو سيارة نقل كبيره في الطريق اوقفوها 


قمر: عمو لو سمحت ممكن تودينا علي اقرب مكان فيه سكان 

الرجل وهو ينظر الي ملابسهم قال: انتوا بتعملوا اي هنا؟

ملك: عمو في ناس خط. فنا وهما جابونا هنا حتي انا مش عارفة احنا فين 

الرجل: اركبوا 

ركبت قمر وملك مع الرجل  


قمر: شكرا ياعمو 

الرجل: العفو يابنتي انتم منين

ملك: من القاهره 

الرجل: احنا في اسكندريه 

قمر: طيب ياعمو انتا ريح فين 

الرجل: ريح ال**** 

بصي يابنتي انا هوصلكم عند القطر هتركبوا منه هيوصلكم للقاهرة 


مالك: ماشي ياعمو شكرا ليك بس ملقيش عندك ميه عوزه اشرب وأثناء الحديث تعطلت السياره 

ملك: انت وقفت ليه 

الرجل: لا يا بنتي العربيه عطلت هنزل اشوف مالها 

نزل الرجل وفتح كبوت السياره 

ونظر علي المحرك وجد يد نا. عه بدأت في فحص المحرك نظر وجد قمر 

قمر: متقلقيش انا مكانيكيه 

وبدأت قمر في تفحص كل شيء وعملت مكان العطل وأصلاحته قمر وهي تبتسم قالت: كدا تمام العربيه بقت كويسه تقدر توصلك لحد المكان اللي انت رايحه بس ابقا غير لها ال***  

عشان هو خلاص هلك 


الرجل: ماشاء الله يابنتي 


قمر يلا بينا وركب الرجل وقمر واوصلهم الي محطة القطر وقطع لهم تذاكر واعطي لقمر مال 

الرجل: خدي يابنتي دي التذاكر وخدي دول  عشان لما توصلوا 

قمر: انا مش هينفع اخدهم اكيد حضرتك محتاجهم 

الرجل يابنتي انت صلحتلي العربيه ربنا وقفكم في طرقي عشان كدا انا لو العربيه عطلت مني في المكان ده مكنتش هلاقي حد يصلحها وكنت غبت علي مالقيت حد يعدي عليا وبعدين دا حق تصليحك للعربيه 

قمر وهي تاخذ الفلوس قالت: شكرا ومسكت يد ملك وركبت القطار



بسم الله الرحمن الرحيم 

عشقتك يا مكانيكيه 

شمس العمراوي 

البارت الثامن عشر 


وصل رحيم وسيف ويوسف الي المصنع 

دخلو اليه وبحثو في ارجاء المكان 

لكن لم يجدو فيه احد 

رحيم وقد جن جنو.. نه: هما فين رحو فين 

يوسف: مش عارف بس انا متاكد انهم كانو هنا 

سيف: رحيم  اهدا انشاء الله هنلقيهم


رحيم والغ. ضب تملكه قال: والله لاخليك ت. ندم يا بترو 

جاء رحيم علي الخروج من المصنع وجد هاتفه يرن برقم مالك 

رحيم: الو 

مالك: رحيم ملك رنت عليا وبتقولي انها في القطر  هي وقمر جين علي القاهرة 

وانا خت العربيه ورحت عند المحاطه مستنيهم هناك 


رحيم:  خت حراس معاك 

مالك: لا انا مش صغير عشان اخد معيا حراس 

رحيم بغضب: مااااالك انا لما اقول كله تتسمع فاهم انا هبعتلك حراس فاهم 

وغلق الخط وقال: هنرجع القاهره  

سيف: وملك وقمر 

رحيم: رجعو القاهره  

ركب رحيم سيارته وسيف ويوسف ركبو معه وساق رحيم بصمت قاتل


وصل كلا من رحيم وسيف ويوسف الي  القاهره بال وصلو الي المنزل دخل رحيم وهوا يبحث عن قمر وملك 

وجد ملك تهرول اليه وحتض. نته واخذت تبكي كثيرا 


ملك: كنت خي. فه اوي يا رحيم 

رحيم وهوا يحاول السيطرة علي غضبه قال: حبيبتي متخا.. فيش مافيش حاجه هتحصلك طول ما انا موجود 

ملك وهي تحت. ضن رحيم اكثر لكي تحس بالامان الذي افتقدته في غيابه 

ف رحيم رغم قسوته الا انه حنون علي اي احد يخصه احتض. نها رحيم اكثر لكي يشعرها بالامان او الاصدق ان يشعر هوا بطمانينه فقد خاف كثيرا عليها ف هي ابنته التي ربها لا يستحمل نسمة الهواء عليها هي وملك فهم روحه عندما علم انهم خطفو احس ان روحه خرج. ت من جسده  نظر حوله يبحث عنها لم يجدها شعر بقلق لاكن قطع عليه تفكيره صوت ملك الباكي وهي تقول: رحيم انا جعنه الرجل الي خط. فنا مش متحضر مجبلناش اكل رغم اني طلبت منه كتير 


مالك بستغراب: هوا انتي طلبتي اكل من الي خطفك 

ملك و هي تبعد عن رحيم وقالت: طبعا 

سيف: كان ليكي نفس تطلبي اكل انتي كنتي مخطوفه 

ملك: يا جماعه اي دخل لاكل بالخ. طف ذنب معدتي ايه 

ضحك يوسف وقال: عندك حق والله اي دخل المعده في الخ. طف 


سيف: احنا بنكلم مين تنين بيعشقو لاكل رغم كدا مش بين عليهم 


مالك: ايوا والله يا سيف ياخويا نفسي اعرف بيودو الاكل دا فين 

رحيم: قمر فين 

ملك: قلتلي انها هتروح تصلي الفروض الي فتتها 

سيف: ملك هوا انتم خرجتو ازي ولا هوا سبكم 

ملك: بص بعد مااكل هقلوكم انا هموت من الجوع  ودخلت الي المطبخ 


عند قمر 

كانت قمر تصلي فرضها  وبعد لانتها جلست تسبح نظرت الي يدها وجدات فيها رعشه خفيفه دخل عليها رحيم ثم وقف امامها واخذ ينظر اليها 


نظرت قمر الي رحيم ولا تعلم لماذا تريد البكاء 

نظر رحيم اليها والي اعيونها والي جس. دها واخذ يتفقدها بنظرته وذهب اليها وخذها في الحض.. انه 


احتض. نته قمر واخذت تبكي كثيرا 

قمر: كنت فين انا كنت خي. فه اوي 

رحيم وهوا يشعر برعشه قويه في ج. سد قمر قال: اسف اني مكنتش موجود 

قمر وهي ترتعش اكثر كلما افتكرت ما كان ادوارد يوريد فعله بها قال: كان كان وتخذ شهقه 

رحيم: هششش خلاص كل حاجه هتبقا تمام 


قمر وهي تختبئ في اح. ضان رحيم وعندما شعرت بالامان راحت في ثوبات عميق  نظر رحيم وجد قمر تنم ف حم.... لها ووضعها علي السرير ونام بج. وارها 

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ في قصر البترو 

ادوارد وهوا يكسر اي شيء امامه قال:كيف لهم ان يهربو كيف لفتاتان ان يتغلبو علي سبعة رجال 


البترو بغموض: حقا انهم اذكيا 

ادوارد بشر: لن اتركها له ستكون لي 

بترو ماذا سوف تفعل غدا 


البترو: لا اعلم لاكن رحيم سوف اجعله يدخل الشحنه بئي ثمن مهما كان 


ادوارد: هل ستقابله غدا 


البترو: اجل 


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 

في صباح يوم جديد علي فيلة الشاملي 


استفق رحيم علي قمر وهي تص.. رخ وهي نائمه 

رحيم وهوا يمشي يديه علي وج. ه قمر ويرجع شعرها الي الخلف قال: قمر يا قمر اصحي 

استفاقت قمر من النوم او من لاحرا من الكب. وس الذي حلمت به 

قمر وهي تأخذ انفاسها بصعوبه قالت: استغفرالله العظيم استغفرالله العظيم 

رحيم هوا يناولها كوب من الماء: اهدي كاب. وس وإنتها 

قمر وهي تمسك كوب الماء ويدها ترتعش امسك رحيم الكوب وشربها الماء 

قمر والدموع تزل علي وجنتها قالت: رحيم كان عوز يت. عدي عليا 

رحيم وهوا ياخذه في الحض. انه ويض. غط عليها يريد ان يدخلها جو اض. لعه 

توعد رحيم للبترو بأل. هلاك 

استقف علي انين قمر من ضغ. طه عليها 

ابتعد رحيم ومسح وجنتها من دموعها وقال: قومي اغسلي وشك عشان نفطر وعشان انا مش هقضر اقوم الفروله الي في خدودك دي ولا الكرزتين دول 

ووضع قب. له علي ثغرها احمرت قمر من الخجل ونزلت من السرير وذهبت الي المرحاض نظر رحيم الي الفرغ وتبدل حاله فقد اصبحة. عينو غاامقه من شداة الغضب لا يقدر علي استحمال فكرات انها تتعرض للت عدي 

او ان رجل لمسها انهو يغار  

وغيرته تدمر من حوله 


علي طاولة الطعام 


يجلس كل من جوري وجنه وسوزان 

وسيف 


جنه وهي تنظر الي سيف قالت: سيف انتو لقيتم قمر وملك ولا لسه  قطع عليها الحديث نزول ملك وهي تقول: ياداده انا جعاانه هتولي اكل 

ثم نظرات الي الجمع وقالت صباح الخير عليكم جنه وهي تذهب وتحت. ضن ملك قالت: حمد لله علي سلمتك 

جات جوري وسحبت ملك من جنه وقالت: اوعي كدا ياحنه وأحت. ضنت ملك وقالت: حمدلله علي سلمتك ياقلبي البيت وحش من غيرك 

ملك: طبعا يابنتي هوا في حد عامل للبيت حس غيري 

ضحك سيف وهوا يقول: البيت كان هااادي مافيش مقالب ولا شكل 


ملك وهي تنظر اليه: شكلك نست اخر مره عملت فيك ايه 


سيف: والله لولا رحيم منعني عنك كان زمنك متعلقه 

دخل عليهم كل من مالك ورحيم وقمر 

اول ما دخالت قمر وقفت كلا من جنه وجوري وخذها في احض انهم وقالو: حمدلله علي سلمتك ياقلبي 

 ثم جلس كل واحده في ماكنها

مالك:  مش هتقوللنا انتم هربتو ازي 

ملك: هقولك  

انا وقمر كنا وقفين ادام المدرسه ووحد حط حاجه علي منخيري انا عرفت انو منوم ف كتمت نفسي ولما لقيت قمر عملو معها كدا عملت نفسي اني نيمه وخت الزجاجه الي في جيب الرجل وهوا بيحطني في العربيه

ولما وصلنا حطونه في غرفه في المصنع ساعة ما مشو لقيت قمر هي كمان منامتش 

قمر: بعد كدا اتفقنا أنينا نهرب بس عوزين المفتيح  

ملك:  دخل علينا رجل اسمو بين ادوارد 

تفاجأ كلا من رحيم وسيف من لاسم ثم نظرو لبعض بغموض اكملت ملك 


كلامها:وحاول ان يت عدي علي قمر بس قمر كانت حطني علي رجليها عشان كدا قال للرجاله تجي تشلني ف وحد منهم كان معاه المفتيح وخته منه منغير ما يحس وبعد كده دخل رجل تاني وقفه وتكلمو بلغه غريبه وخده ومشي بعد كدا خليت الحراس الي وقفين قعدة اخبط علي الباب وانا بفتح عشان ميسمعوش صوت المفتاح 

وفتحت برحه وقمر رشت عليهم من المن وم ورحو في النوم وبعد كدا.......

وبداءت كلا من ملك وقمر بسرد ما حصل معهم ومساعدة الرجل لهم

يتبع 

تكملة الروايه من هنا 



 

تعليقات

التنقل السريع