القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية فتاتي الضائعه البارت 6_7_8_الاخير بقلم ملك نزيه



البارت 6_7_8_الاخير 


لان التفاعل مش كبير ممكن منزلش باقي البارتات للاسف مع اني كنت عملكوا أحداث جامده جدا .

البارت السادس من الجزء الثاني

 فجاه لقت ايد اتحطت علي ظهرها و شخص قال : مش قولتلك هتجيلي يا حلوه ؛ مليكه لفت ظهرها .

ملكيه : حسام . ( في نفس اللحظة مليكه فتحت علي مروه ) 

حسام : عامله ايه وحشتك صح .

مليكه : اكيد لاء .

حسام : متستعبطيش .

مليكه : هتوحشني ليه اصلا . 

حسام : علشان حبتيني .

مليكه : ياه لما تطلع الكدبه و تصدقها .

حسام : اسكتي علشان ممدش ايدي عليكي .

مليكه : مهو مفيش راجل بيمد أيدوا علي بنت .

حسام شد مليكه من ش*عرها ؛ مليكه بدأت تص*وت .

مليكه : سبني يا عببيط .

حسام سحب مليكه علي العربيه ؛ اول اما دخلوا العربيه حسام كتف مليكه و حطلها مخدر علي بوقها .

                        ........................

في بيت محسن : 

جميله :  يخربيتك لو مكنتش ظلمتها مكنتش هربت .

محسن : كفايه بقي انا بعت ناس يدوروا عليها .

جميله : انتَ لو فعلا ابوها مكنتش بعت حد يدور عليها انزل بسرعه دور عليها ؛ أنتِ فين يا مليكه يا حبيبتي .

محسن بزعيق : احمد يا احمد .

احمد : نعم يا حاج .

محسن : طلع العربيه من الجراش علشان ندور علي مليكه .

احمد : احسن حاجه انك فكرت كده انا هموت من القلق .

مروه خرجت بسرعه : استنوا لحظه .

محسن : في ايه !!!

مروه : انا عارفه حاجه مهمه .

محسن : حاجت ايه .

مروه : مليكه معايا علي التيلفون بس مش هي اللي بتكلمني .

محسن : اومال مين .

مروه : مليكه فتحت الموبيل وردت عليا علشان تعرفني أن حسام مسكها .

محسن : ايه اللي حصل انا مش فاهم .

مروه : الخلاصه حسام خطف مليكه تاني .

محسن : بتقولي ايه ؛ مقولتيش من بدري ليه أنها معاكي علي التيلفون .

مروه : كنت بسمع الكلام ؛ حاليا حسام اخدها علي عربيته .

جميله : أنتِ واقفه ليه هاتي الموبيل بسرعه .

مروه : حاضر .

مروه دخلت جابت الموبيل من غرفتها .

كلوا قعد يسمع .

                          ......................

في بيت حسام : 

حسام : ياه انا بقالي كتير مدخلتش هنا .

مليكه : انتَ هربت من السجن .

حسام : اه هربت ؛ بس دفعت فلوس و دلوقتي الأحكام وقعت من عليا .

مليكه : يعني محدش هيقبض عليك دلوقتي .

حسام ضحك بأستهزاء : اه .

مليكه : بس انتَ لازم تتحبس لانك راجل ظالم و مفتري .

حسام : الا قوليلي يا حبيبتي أنتِ اتعلمتي الكلام ده منين .

مليكه : هيكون منين من علي النت طبعا علشان اقلهولك .

حسام : ما انا كنت عارف ؛ علشان ليه يعني .

مليكه : علشان انتَ ضمرتلي حياتي .

حسام : لاء واللهِ مدمرتش حاجه .

مليكه : لاء دمرتها أنكر بقي .

حسام : انتِ قصدك علي ايه .

مليكه : اخدتني من ابويا و انا صغيره .

حسام : ابوكي ده مش كويس اسمعي مني .

مليكه : انتَ كداب .

حسام : لاء واللهِ و ممكن اثبتلك .

مليكه : تثبتلي ازاي .

حسام : اول اما محمد يجي هثبتلك .

مليكه : انتَ بجد معاك إثبات .

حسام : اه واللهِ ؛ ممكن اسالك سؤال .

مليكه : اتفضل ما احنا شكلنا مطولين مع بعض .

حسام : هو أنتِ ممكن تسامحيني .

مليكه : ازاي يعني .

حسام : يعني ممكن تسامحيني لو عرفتي اني اتغيرت .

مليكه : مش عارفه .

حسام : انا ممكن اعملك كل حاجه لو سامحتيني .

مليكه : بس ازاي ممكن حد ينسي حد سبب الازي ليه .

حسام : ممكن الشخص ده يعوضوا علي كل حاجه هو عملهالوا .

مليكه : بس...

حسام قاطع مليكه و قالها لوسمحتي مترديش دلوقتي .

مليكه : حاضر .

محمد دخل فجاه : حسام انتَ هتعمل ايه هترجع في كلامك ابوها سرق مننا حاجات مهمه جدا انشف كده .

حسام : بس هي ملهاش زنب .

محمد : بطل استعباط يلا .

محمد لاحظ موبيل في جيب مليكه .

محمد : ايه اللي في جيبك ده .

(في اللحظه دي الحمدلله مروه و محسن كانوا اذكيه و قفلوا الخط ) 

محمد مسك الموبيل ملقاش حاجه .

محمد : ده كان في جيبك ليه .

مليكه : علشان انا انسانه نزلت من البيت لازم يكون معايا موبيل . روايه فتاتي الضائعه بقلم ملك نزيه

محمد بنرفزه : ردي عدل .

مليكه : ما انا برد عدل اهو .

محمد : انا مش زي حسام و هسكتلك زيوا ؛ محمد سحب مليكه ؛ حسام قاطعهم : لاء بلاش يا محمد ونبي .

محمد : مفيش حاجه هتجبنا ورا غير طريقتك دي ؛ لازم نعمل فيها حاجه علشان ابوها .

حسام : طب سبني انا .

محمد : اكيد لاء انتَ مش هتعملها حاجه .

حسام : مين قالك .

محمد : انا عارف لانك بتحبها و الحب بيودي في داهيه انتَ انتقمت زمان بس للاسف لازم تنتقم دلوقتي تاني علشان ابوها ممكن يحبسنا .

حسام : انا اتحبس بس أنا معملش كده في الشخص اللي انا بحبوا .

محمد : معلشي اسكت احنا لازم نعمل كده عجبك مش عاجبك كده كده هعمل كده .

حسام : بس انا مش راضي .

محمد : انتَ عايز تخسر حياتك براحتك بس انت مش هخسرها .

محمد سحب مليكه و دخل بيها علي اوضه فاضيه و ربطها و ............

استوب استنوا البارت اللي جاي.

#فتاتي_الضائعه

#الكاتبه_ملك_نزيه



البارت السابع من الجزء الثاني

محمد سحب مليكه و دخل بيها علي اوضه فاضيه و ركب كاميرات و ربطها و بدأ يطلع صوت ضر*ب من الاوضه .

حسام بدأ يبكي بانهيار و كانت اول مره يبكي فيها تقريبا من ساعه وفات أمه ؛ حسام مقدرش يسكت و هو بسمع اللي بيحصل ده ؛ حسام سحب سكينه من المطبخ و دخل علي محمد مليكه اول اما شافت حسام بدأت تبكي بانهيار .

مليكه : حسام ارجوك انقذني من الراجل ده .

محمد : انتَ ايه اللي دخلك هنا قولتلك الضعف ده هيدمر كل حاجه .

محمد قام يمد أيدوا علي حسام فجأه حسام خرج السكينه من جيبوا و ضر*ب محمد في رجلوا و قالوا .

حسام : انتَ لو مبطلتش تعمل اللي انتَ بتعملوا ده و تقرب من الشخص اللي انا بحبوا متعرفش الضر*به ممكن تيجي فين .

حسام راح فك مليكه و اخدها من ايديها و راح ركب عربيتوا . روايه فتاتي الضائعه بقلم الكاتبه ملك نزيه

حسام : انا اسف اني سبتك .

مليكه : اهم حاجه أن ضميرك رجعلك .

حسام اخد مليكه و راحوا علي مكان في الصحراء .

داخل المكان : 

مليكه : هو احنا فين .

حسام : ده بيت انا عملتوا علشان اعيش فيه مع الشخص اللي انا بحبوا .

مليكه : بس فعلا ده شكلوا جميل جدا .

حسام : انا اللي نقيت كل حته في البيت ده علي زوقي .

مليكه : بجد ده انتَ زوقك جامد جدا .

حسام : تعالي ورايا يا مليكه .

مليكه : انتَ رايح فين .

حسام دخل الصاله و طلع كرسي و قعد عليه و قعد مليكه علي الكنبه .

حسام : انا عايز اقولك حاجه بس امسكي اعصابك .

مليكه : قول .

حسام : ابوكي تاج*ر س*لاح .

مليكه : انتَ بتهزر صح .

حسام : اكيد لاء و انا معايا ادله علي كده .

مليكه : طب وريني .

حسام دخل غرفه و طلع بورق كتير جدا .

حسام : اقرأي الورق ده .

مليكه بدأت تقرأ الورق .

اللي مكتوب في الورق أن محسن كان في ظابط بدأ يعرف عنوا كل حاجه و فعلا كان هيقيض عليه بس محسن قت*لوا و قبل اما يقت*لوا سلم حسام كل حاجه لانوا كان عارف أن حسام اكتر واحد عايز يا*ذي محسن (و طبعا الورق ادله علي الكلام ده ) ؛ مليكه بعد اما خلصت قراه بدأت تعيط .

مليكه بدموع : انا بجد مش عارفه اعمل ايه .

حسام : انا اسف بس أنتِ كنتي لازم تعرفي .

مليكه بأنهيار : انا مش عارفه اثق في حد بجد انا عايزه ام*وت .

مليكه جريت و بدأت تدور علي المطبخ و حسام بيحاول يمسكها و فعلا حسام مسكها و دخلها علي الاوضه بتاعتها .

مليكه بصوت عالي : لوسمحت أخرج و سبني لوحدي .

حسام خرج و حس فعلا أن الحياه كلها جايه علي مليكه كل اما تحاول تخرج من حاجه تدخل في حاجه تانيه .

تاني يوم الصبح : 

مليكه صحيت علي رائحت اكل تفتح النفس و هي كانت جعانه جدا لانها مأكلتش من امبارح مليكه نزلت تحت لقت حسام لابس مريله مطبخ ورديه و بيطبخ لها .

مليكه بضحك : انتَ بتعمل ايه .

حسام : أنتِ بتضحكي علي ايه .

مليكه بصت علي المريله . 

حسام : اصلا المريله دي مش بتاعتي دي انا لقتها تقريبا الست اللي بتيجي تنضف سابتها هنا .

مليكه بضحك : ما انا عارفه .

حسام : انا اسف اني خليتك تعاني و متفضليش تبيني الضحكه الحلوه دي .

مليكه : انا عايزه اعرف الحقيقه بجد .

حسام : طب اقعدي كلي و انا احكيلك علي كل حاجه .

مليكه : حاضر .

أكلوا و بعد كده حسام اخد مليكه علي الصاله و حكلها كل حاجه .

حسام : بوصي يا ستي انا كنت طفل عندي ٣ سنين لما ابويا عرف ان في راجل غني جدا معندهوش اطفال و بيدور علي طفل و هيدي اهلوا فلوس كتير و انا ابويا كان علي قد حالوا اوي فقرر انوا يبيعني علشان يصرف علي أكلوا و شربوا و بعد اما بعني امي عرفت امي كانت رافضه تماما فاخدت اخويا الوحيد و هرب لانوا كان ناوي يبيعوا هو كمان و امي كانت كل يوم بتيجي عند بيت ابوكي و تترجاه انو يرجعني و ابوكي رفض فأمي اخدت اخويا و راحت سكنت في بيت و بدأت تصرف علي اخويا و بعد كده امي من كتر الحزن مات*ت و اخويا رجع لابويا تاني و ابويا باعوا بس المرادي اللي اشتراه كان تاج*ر أعض*اء و طبعا اخويا م*ات و لما ابوكي عرف أن امك هتجيبك مصدق و بدأ يهتم بأمك جدا و يوم ولادتك كان يوم تعستي ابوكي رماني في الشارع لانوا خلاص بقي عندوا طفل هو مبقاش محتاجني و لما حاولت ارجع لاهلي ابويا كان عايز يبيعني لحد تاني بس بسبب سني الكبير محدش رضي يشتريني و انا هربت من البيت لما عرفت اللي حصل لاخويا و بعد كده بدأت ابني ثروتي عرفت أن امك ماتت و لما اتحققت عرفت أن ابوكي قتل*ها علشان هي عرفت هو بيشتغل ايه و جدك لما امك م*اتت كتب كل ثروتوا باسمك لانوا كان خايف عليكي من ابوكي و انا اخدتك منوا لاني كنت خايف عليكي و المكان اللي أنتِ كنتي فيه ده عمروا ما كان هيأزيكي و لو عايزه تطمني أن كل اصحابك لسه عايشين ممكن اطمنك و بعد كده ابوكي عرف مكانك علشان كده انا خرجت و اخدتك عندي .

مليكه قاطعتوا : بس انتَ ضرب*تني بالقلم كتير و كنت قاسي عليا .

حسام : كنت عايزك تكرهين*ي علشان لو م*ت متزعليش .

مليكه كانت خايفه تصدق حسام و في نفس الوقت خايفه تكذبوا لانها شافت ادله امبارح علي كل حاجه مليكه اخدت قرارها .

مليكه : بوص بقي انا هعمل حاجه .

حسام : ايه هيا .

مليكه : انا هكلم بابا و اتاكد من الكلام ده .

حسام : انا موافق بس تعالي نبعد من هنا علشان ميعرفش مكنا و يعمل فينا حاجه ؛ مليكه و حسام ركبوا العربيه و فعلا سافروا علي العين السخنه اول اما وصلوا اتصلوا من تليفون في الشارع .

مليكه : الو .

محسن : الو مليكه .

مليكه : ايون انا .

محسن : أنتِ فين يا حبيبتي .

مليكه : هقولك بعدين بس دلوقتي في حاجه اهم .

محسن : ايه هي .

مليكه : انتَ شغال ايه .

محسن : ليه السؤال ده .

مليكه بزعيق : بقولك انتَ شغال ايه .

محسن : رجل اعمال .

مليكه : هي الأعمال اللي انتَ تقصدها هيا تج*أره السلا*ح .

محسن : أنتِ جيبي الكلام ده منين .

مليكه : انا معايا ورق يثبت الكلام .

محسن بزعيق : أنتِ فين يا بت .

مليكه : انتَ اتنرفزت ليه هو الورق ده مهم كده .

محسن : لاء يا حبيبتي انا خايف عليكي .

مليكه قفلت مع محسن و طلبت من حسام يروحها .

في البيت : 

حسام : انا اسف .

مليكه : اسف علي ايه .

حسام : اني محكتلكيش من بدري علي الموضوع ده .

مليكه : ممكن اقولك حاجه .

حسام : قولي .

مليكه : انا اسفه .

حسام : اسفه علي ايه .

مليكه : اني كره*تك .

حسام : لما نبعد عن ابوكي انا هطلب منك طلب .

مليكه : وانا اكيد هوافق .

مليكه و محسن لسه طالعين يناموا و فجأة..............

#فتاتي_الضائعه

#الكاتبه_ملك_نزيه 

فاضل يجماعه حاجه قليله جدا و في أحداث جامد جدا قريب فاتفعلوا علشان انزلهلكوا


البارت الثامن و الاخير من الجزء الثاني

مليكه و حسام لسه طالعين يناموا فجاه لقوا صوت غريب عند المطبخ حسام خبي مليكه ورا ظهره وراحوا علي المطبخ فجاه شافوا محمد .

حسام : انتَ ايه اللي جابك هنا .

محمد : جعان ايه يا اخي مكولش في بيت اخويا ولا ايه .

حسام بص لمليكه وقلها تطلع فوق مليكه همستلوا و قالت : انا هفضل معاك مش هسيبك تاني .

محمد ضحك بأستهزاء : بجد بقالي كتير مشوفتش قصه حب غريبه بالشكل ده ؛ الا صحيح يا مليكه أنتِ مه*زقه كده ليه في حد يرجع لواحد دمر حياتوا .

مليكه بنرفزه : حسام ماذنيش في اي حاجه قبل كده .

محمد ضحك بأستهزاء : الا صحيح انتِ عبي*طه كده ازاي أنتِ بجد صدقتيه .

و جاه و محمد بيتكلم طلع من جيبه سك*ينه و قرب علشان يطعن حسام بس مليكه بعدت حسام و خبطت محمد بالطاسه اللي كانت علي البوتجاز محمد وقع علي الارض و حسام مسك السك*ينه و بص لمحمد و قال 

حسام : انا اسف يا صحبي انا عارف انك صاحب عمري بس لازم اعمل كده .

حسام ط*عن محمد و محمد فقد الوعي .

مليكه بصويت : انتَ قتلتوا .

حسام : لاء ده اغمي عليه بس انا هربطوا علشان ميجيش جنبي تاني .

مليكه : انتَ بتتكلم بجد .

حسام : اه بجد .

مليكه و حسام سندوا محمد وطلعوا اوضه فاضيه و ربطوه مره واحده محسن دخل عليهم و معاه رجاله كتير حسام زق مليكه و بعدها .

حسام : عاش من شافك .

محسن ضحك بأستهزاء : انتَ فاكر انك هتقدر تدمر علاقتي ببنتي . 

محسن شاور لرجلتوا كلهم طلعوا مسدس*ات بس مليكه اتدخلت في الوقت المناسب و وقفت قدام حسام .

مليكه : لو عايز تق*تلوا اق*تلني انا الاول .

محسن : ابعدي يا حببتي لحسن تتعوري .

مليكه : بقولك اق*تلني لو عايزوا .

محسن : انا ممكن اق*تلك بجد .

حسام ضحك باستهزاء : هتقتلها ازاي و الورث بتاع جدها كلوا باسمها و لو ماتت الفلوس هتتوزع علي اليتامه .

محسن شاور لرجلتوا أنهم يخدوها من هنا فجاه مليكه طلعت سك*ينه و حطتها جنب رقبتها و قالت : لو عايزين تاخدوني اق*تلوني انا الاول يلا و لو حد قرب انا هم*وت نفسي .

محسن : نزلي يا حببتي السك*ينه لحسن تتعوري .

مليكه : بقولك ايه بطل التمثيل ده .

محسن : أنتِ ازاي تكلمي ابوكي كده .

مليكه : انتَ مسمي نفسك اب ده انتَ محصلتش صاحب حتي الآباء دول ناس كويسين جدا بيحبوا أطفالهم و بيحترموهم و بيعملوا كل حاجه علشان يسعدوندهم انتَ بقي عملت ايه .

محسن : مش انا جبتلك كل اللي أنتِ عوزاه .

مليكه : مهوا كلوا بفلوسي .

محسن : احترمي نفسك .

مليكه : بقولك ايه ابعد عني بدل اما اق*تل نفسي و اسببها فيك .

محسن بص لحسام : انتَ لعبتها صح المرادي .

محسن لسه ماشي فاجأه لقي ظباط شرطه في كل مكان و قبضوا عليه بس احب اطمنكم محسن عمروا ما هيخرج بسبب كميه الاواضي اللي عليه طبعا عايزين تعرفوا مين اللي بلغ الشرطه .

فلاش باك : 

قبل اما حسام و مليكه يطلعوا يناموا .

مليكه : حسام هو فين التويلت .

حسام : هناك اهو .

مليكه : طب انا داخله .

حسام : ماشي .روايه فتاتي الضائعه بقلم الكاتبه ملك نزيه

داخل التويلت : 

مليكه طلعت موبيلها و اتصلت بمروه .

مليكه : مروه أنا مليكه .

مروه : أنتِ فين .

مليكه : قبل اي حاجه متقوليش لحد اني اتصلت بيكي اهم حاجه اوعي بابا يعرف .

مروه : في ايه .

مليكه : بابا تاج*ر سلا*ح .

مروه : بتهزري صح .

مليكه حكت لمروه علي الادله و مروه صدقتها .

مروه : طب اعمل ايه .

مليكه : اول اما تلاقيه خرج من البيت انا هصورك ورق تبعتيه للشرطه و تديهم العنوان ده .

مروه : ماشي .

مليكه خرجت من التويلت ملقتش حسام دخلت علي الأوضه اللي  فيها الورق و صورتوا لمروه .

نرجع للحاضر : 

حسام : ممكن اطلب منك طلب .

مليكه : اتفضل .

حسام : ممكن تتجوزيني .

مليكه ضحكت : اكيد .

حسام و مليكه راحوا بيت محسن و طلبوا من جميله أنهم يتجوزوا جميله وافقت و فعلا عملوا الفرح و توته توته خلصت الحدوته .

كده انا خلصت القصه دي بس في قصه حلوه جدا هتنزل علطول فاستنوا واعملوا متابعه للمدونه من هنا 💪

#فتاتي_الضائعه .

#الكاتبه_ملك_نزيه



 

تعليقات

التنقل السريع