القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية فتاتي الضائعه البارت 6_7_8_الاخير بقلم ملك نزيه

التنقل السريع



    البارت 6_7_8_الاخير 


    لان التفاعل مش كبير ممكن منزلش باقي البارتات للاسف مع اني كنت عملكوا أحداث جامده جدا .

    البارت السادس من الجزء الثاني

     فجاه لقت ايد اتحطت علي ظهرها و شخص قال : مش قولتلك هتجيلي يا حلوه ؛ مليكه لفت ظهرها .

    ملكيه : حسام . ( في نفس اللحظة مليكه فتحت علي مروه ) 

    حسام : عامله ايه وحشتك صح .

    مليكه : اكيد لاء .

    حسام : متستعبطيش .

    مليكه : هتوحشني ليه اصلا . 

    حسام : علشان حبتيني .

    مليكه : ياه لما تطلع الكدبه و تصدقها .

    حسام : اسكتي علشان ممدش ايدي عليكي .

    مليكه : مهو مفيش راجل بيمد أيدوا علي بنت .

    حسام شد مليكه من ش*عرها ؛ مليكه بدأت تص*وت .

    مليكه : سبني يا عببيط .

    حسام سحب مليكه علي العربيه ؛ اول اما دخلوا العربيه حسام كتف مليكه و حطلها مخدر علي بوقها .

                            ........................

    في بيت محسن : 

    جميله :  يخربيتك لو مكنتش ظلمتها مكنتش هربت .

    محسن : كفايه بقي انا بعت ناس يدوروا عليها .

    جميله : انتَ لو فعلا ابوها مكنتش بعت حد يدور عليها انزل بسرعه دور عليها ؛ أنتِ فين يا مليكه يا حبيبتي .

    محسن بزعيق : احمد يا احمد .

    احمد : نعم يا حاج .

    محسن : طلع العربيه من الجراش علشان ندور علي مليكه .

    احمد : احسن حاجه انك فكرت كده انا هموت من القلق .

    مروه خرجت بسرعه : استنوا لحظه .

    محسن : في ايه !!!

    مروه : انا عارفه حاجه مهمه .

    محسن : حاجت ايه .

    مروه : مليكه معايا علي التيلفون بس مش هي اللي بتكلمني .

    محسن : اومال مين .

    مروه : مليكه فتحت الموبيل وردت عليا علشان تعرفني أن حسام مسكها .

    محسن : ايه اللي حصل انا مش فاهم .

    مروه : الخلاصه حسام خطف مليكه تاني .

    محسن : بتقولي ايه ؛ مقولتيش من بدري ليه أنها معاكي علي التيلفون .

    مروه : كنت بسمع الكلام ؛ حاليا حسام اخدها علي عربيته .

    جميله : أنتِ واقفه ليه هاتي الموبيل بسرعه .

    مروه : حاضر .

    مروه دخلت جابت الموبيل من غرفتها .

    كلوا قعد يسمع .

                              ......................

    في بيت حسام : 

    حسام : ياه انا بقالي كتير مدخلتش هنا .

    مليكه : انتَ هربت من السجن .

    حسام : اه هربت ؛ بس دفعت فلوس و دلوقتي الأحكام وقعت من عليا .

    مليكه : يعني محدش هيقبض عليك دلوقتي .

    حسام ضحك بأستهزاء : اه .

    مليكه : بس انتَ لازم تتحبس لانك راجل ظالم و مفتري .

    حسام : الا قوليلي يا حبيبتي أنتِ اتعلمتي الكلام ده منين .

    مليكه : هيكون منين من علي النت طبعا علشان اقلهولك .

    حسام : ما انا كنت عارف ؛ علشان ليه يعني .

    مليكه : علشان انتَ ضمرتلي حياتي .

    حسام : لاء واللهِ مدمرتش حاجه .

    مليكه : لاء دمرتها أنكر بقي .

    حسام : انتِ قصدك علي ايه .

    مليكه : اخدتني من ابويا و انا صغيره .

    حسام : ابوكي ده مش كويس اسمعي مني .

    مليكه : انتَ كداب .

    حسام : لاء واللهِ و ممكن اثبتلك .

    مليكه : تثبتلي ازاي .

    حسام : اول اما محمد يجي هثبتلك .

    مليكه : انتَ بجد معاك إثبات .

    حسام : اه واللهِ ؛ ممكن اسالك سؤال .

    مليكه : اتفضل ما احنا شكلنا مطولين مع بعض .

    حسام : هو أنتِ ممكن تسامحيني .

    مليكه : ازاي يعني .

    حسام : يعني ممكن تسامحيني لو عرفتي اني اتغيرت .

    مليكه : مش عارفه .

    حسام : انا ممكن اعملك كل حاجه لو سامحتيني .

    مليكه : بس ازاي ممكن حد ينسي حد سبب الازي ليه .

    حسام : ممكن الشخص ده يعوضوا علي كل حاجه هو عملهالوا .

    مليكه : بس...

    حسام قاطع مليكه و قالها لوسمحتي مترديش دلوقتي .

    مليكه : حاضر .

    محمد دخل فجاه : حسام انتَ هتعمل ايه هترجع في كلامك ابوها سرق مننا حاجات مهمه جدا انشف كده .

    حسام : بس هي ملهاش زنب .

    محمد : بطل استعباط يلا .

    محمد لاحظ موبيل في جيب مليكه .

    محمد : ايه اللي في جيبك ده .

    (في اللحظه دي الحمدلله مروه و محسن كانوا اذكيه و قفلوا الخط ) 

    محمد مسك الموبيل ملقاش حاجه .

    محمد : ده كان في جيبك ليه .

    مليكه : علشان انا انسانه نزلت من البيت لازم يكون معايا موبيل . روايه فتاتي الضائعه بقلم ملك نزيه

    محمد بنرفزه : ردي عدل .

    مليكه : ما انا برد عدل اهو .

    محمد : انا مش زي حسام و هسكتلك زيوا ؛ محمد سحب مليكه ؛ حسام قاطعهم : لاء بلاش يا محمد ونبي .

    محمد : مفيش حاجه هتجبنا ورا غير طريقتك دي ؛ لازم نعمل فيها حاجه علشان ابوها .

    حسام : طب سبني انا .

    محمد : اكيد لاء انتَ مش هتعملها حاجه .

    حسام : مين قالك .

    محمد : انا عارف لانك بتحبها و الحب بيودي في داهيه انتَ انتقمت زمان بس للاسف لازم تنتقم دلوقتي تاني علشان ابوها ممكن يحبسنا .

    حسام : انا اتحبس بس أنا معملش كده في الشخص اللي انا بحبوا .

    محمد : معلشي اسكت احنا لازم نعمل كده عجبك مش عاجبك كده كده هعمل كده .

    حسام : بس انا مش راضي .

    محمد : انتَ عايز تخسر حياتك براحتك بس انت مش هخسرها .

    محمد سحب مليكه و دخل بيها علي اوضه فاضيه و ربطها و ............

    استوب استنوا البارت اللي جاي.

    #فتاتي_الضائعه

    #الكاتبه_ملك_نزيه



    البارت السابع من الجزء الثاني

    محمد سحب مليكه و دخل بيها علي اوضه فاضيه و ركب كاميرات و ربطها و بدأ يطلع صوت ضر*ب من الاوضه .

    حسام بدأ يبكي بانهيار و كانت اول مره يبكي فيها تقريبا من ساعه وفات أمه ؛ حسام مقدرش يسكت و هو بسمع اللي بيحصل ده ؛ حسام سحب سكينه من المطبخ و دخل علي محمد مليكه اول اما شافت حسام بدأت تبكي بانهيار .

    مليكه : حسام ارجوك انقذني من الراجل ده .

    محمد : انتَ ايه اللي دخلك هنا قولتلك الضعف ده هيدمر كل حاجه .

    محمد قام يمد أيدوا علي حسام فجأه حسام خرج السكينه من جيبوا و ضر*ب محمد في رجلوا و قالوا .

    حسام : انتَ لو مبطلتش تعمل اللي انتَ بتعملوا ده و تقرب من الشخص اللي انا بحبوا متعرفش الضر*به ممكن تيجي فين .

    حسام راح فك مليكه و اخدها من ايديها و راح ركب عربيتوا . روايه فتاتي الضائعه بقلم الكاتبه ملك نزيه

    حسام : انا اسف اني سبتك .

    مليكه : اهم حاجه أن ضميرك رجعلك .

    حسام اخد مليكه و راحوا علي مكان في الصحراء .

    داخل المكان : 

    مليكه : هو احنا فين .

    حسام : ده بيت انا عملتوا علشان اعيش فيه مع الشخص اللي انا بحبوا .

    مليكه : بس فعلا ده شكلوا جميل جدا .

    حسام : انا اللي نقيت كل حته في البيت ده علي زوقي .

    مليكه : بجد ده انتَ زوقك جامد جدا .

    حسام : تعالي ورايا يا مليكه .

    مليكه : انتَ رايح فين .

    حسام دخل الصاله و طلع كرسي و قعد عليه و قعد مليكه علي الكنبه .

    حسام : انا عايز اقولك حاجه بس امسكي اعصابك .

    مليكه : قول .

    حسام : ابوكي تاج*ر س*لاح .

    مليكه : انتَ بتهزر صح .

    حسام : اكيد لاء و انا معايا ادله علي كده .

    مليكه : طب وريني .

    حسام دخل غرفه و طلع بورق كتير جدا .

    حسام : اقرأي الورق ده .

    مليكه بدأت تقرأ الورق .

    اللي مكتوب في الورق أن محسن كان في ظابط بدأ يعرف عنوا كل حاجه و فعلا كان هيقيض عليه بس محسن قت*لوا و قبل اما يقت*لوا سلم حسام كل حاجه لانوا كان عارف أن حسام اكتر واحد عايز يا*ذي محسن (و طبعا الورق ادله علي الكلام ده ) ؛ مليكه بعد اما خلصت قراه بدأت تعيط .

    مليكه بدموع : انا بجد مش عارفه اعمل ايه .

    حسام : انا اسف بس أنتِ كنتي لازم تعرفي .

    مليكه بأنهيار : انا مش عارفه اثق في حد بجد انا عايزه ام*وت .

    مليكه جريت و بدأت تدور علي المطبخ و حسام بيحاول يمسكها و فعلا حسام مسكها و دخلها علي الاوضه بتاعتها .

    مليكه بصوت عالي : لوسمحت أخرج و سبني لوحدي .

    حسام خرج و حس فعلا أن الحياه كلها جايه علي مليكه كل اما تحاول تخرج من حاجه تدخل في حاجه تانيه .

    تاني يوم الصبح : 

    مليكه صحيت علي رائحت اكل تفتح النفس و هي كانت جعانه جدا لانها مأكلتش من امبارح مليكه نزلت تحت لقت حسام لابس مريله مطبخ ورديه و بيطبخ لها .

    مليكه بضحك : انتَ بتعمل ايه .

    حسام : أنتِ بتضحكي علي ايه .

    مليكه بصت علي المريله . 

    حسام : اصلا المريله دي مش بتاعتي دي انا لقتها تقريبا الست اللي بتيجي تنضف سابتها هنا .

    مليكه بضحك : ما انا عارفه .

    حسام : انا اسف اني خليتك تعاني و متفضليش تبيني الضحكه الحلوه دي .

    مليكه : انا عايزه اعرف الحقيقه بجد .

    حسام : طب اقعدي كلي و انا احكيلك علي كل حاجه .

    مليكه : حاضر .

    أكلوا و بعد كده حسام اخد مليكه علي الصاله و حكلها كل حاجه .

    حسام : بوصي يا ستي انا كنت طفل عندي ٣ سنين لما ابويا عرف ان في راجل غني جدا معندهوش اطفال و بيدور علي طفل و هيدي اهلوا فلوس كتير و انا ابويا كان علي قد حالوا اوي فقرر انوا يبيعني علشان يصرف علي أكلوا و شربوا و بعد اما بعني امي عرفت امي كانت رافضه تماما فاخدت اخويا الوحيد و هرب لانوا كان ناوي يبيعوا هو كمان و امي كانت كل يوم بتيجي عند بيت ابوكي و تترجاه انو يرجعني و ابوكي رفض فأمي اخدت اخويا و راحت سكنت في بيت و بدأت تصرف علي اخويا و بعد كده امي من كتر الحزن مات*ت و اخويا رجع لابويا تاني و ابويا باعوا بس المرادي اللي اشتراه كان تاج*ر أعض*اء و طبعا اخويا م*ات و لما ابوكي عرف أن امك هتجيبك مصدق و بدأ يهتم بأمك جدا و يوم ولادتك كان يوم تعستي ابوكي رماني في الشارع لانوا خلاص بقي عندوا طفل هو مبقاش محتاجني و لما حاولت ارجع لاهلي ابويا كان عايز يبيعني لحد تاني بس بسبب سني الكبير محدش رضي يشتريني و انا هربت من البيت لما عرفت اللي حصل لاخويا و بعد كده بدأت ابني ثروتي عرفت أن امك ماتت و لما اتحققت عرفت أن ابوكي قتل*ها علشان هي عرفت هو بيشتغل ايه و جدك لما امك م*اتت كتب كل ثروتوا باسمك لانوا كان خايف عليكي من ابوكي و انا اخدتك منوا لاني كنت خايف عليكي و المكان اللي أنتِ كنتي فيه ده عمروا ما كان هيأزيكي و لو عايزه تطمني أن كل اصحابك لسه عايشين ممكن اطمنك و بعد كده ابوكي عرف مكانك علشان كده انا خرجت و اخدتك عندي .

    مليكه قاطعتوا : بس انتَ ضرب*تني بالقلم كتير و كنت قاسي عليا .

    حسام : كنت عايزك تكرهين*ي علشان لو م*ت متزعليش .

    مليكه كانت خايفه تصدق حسام و في نفس الوقت خايفه تكذبوا لانها شافت ادله امبارح علي كل حاجه مليكه اخدت قرارها .

    مليكه : بوص بقي انا هعمل حاجه .

    حسام : ايه هيا .

    مليكه : انا هكلم بابا و اتاكد من الكلام ده .

    حسام : انا موافق بس تعالي نبعد من هنا علشان ميعرفش مكنا و يعمل فينا حاجه ؛ مليكه و حسام ركبوا العربيه و فعلا سافروا علي العين السخنه اول اما وصلوا اتصلوا من تليفون في الشارع .

    مليكه : الو .

    محسن : الو مليكه .

    مليكه : ايون انا .

    محسن : أنتِ فين يا حبيبتي .

    مليكه : هقولك بعدين بس دلوقتي في حاجه اهم .

    محسن : ايه هي .

    مليكه : انتَ شغال ايه .

    محسن : ليه السؤال ده .

    مليكه بزعيق : بقولك انتَ شغال ايه .

    محسن : رجل اعمال .

    مليكه : هي الأعمال اللي انتَ تقصدها هيا تج*أره السلا*ح .

    محسن : أنتِ جيبي الكلام ده منين .

    مليكه : انا معايا ورق يثبت الكلام .

    محسن بزعيق : أنتِ فين يا بت .

    مليكه : انتَ اتنرفزت ليه هو الورق ده مهم كده .

    محسن : لاء يا حبيبتي انا خايف عليكي .

    مليكه قفلت مع محسن و طلبت من حسام يروحها .

    في البيت : 

    حسام : انا اسف .

    مليكه : اسف علي ايه .

    حسام : اني محكتلكيش من بدري علي الموضوع ده .

    مليكه : ممكن اقولك حاجه .

    حسام : قولي .

    مليكه : انا اسفه .

    حسام : اسفه علي ايه .

    مليكه : اني كره*تك .

    حسام : لما نبعد عن ابوكي انا هطلب منك طلب .

    مليكه : وانا اكيد هوافق .

    مليكه و محسن لسه طالعين يناموا و فجأة..............

    #فتاتي_الضائعه

    #الكاتبه_ملك_نزيه 

    فاضل يجماعه حاجه قليله جدا و في أحداث جامد جدا قريب فاتفعلوا علشان انزلهلكوا


    البارت الثامن و الاخير من الجزء الثاني

    مليكه و حسام لسه طالعين يناموا فجاه لقوا صوت غريب عند المطبخ حسام خبي مليكه ورا ظهره وراحوا علي المطبخ فجاه شافوا محمد .

    حسام : انتَ ايه اللي جابك هنا .

    محمد : جعان ايه يا اخي مكولش في بيت اخويا ولا ايه .

    حسام بص لمليكه وقلها تطلع فوق مليكه همستلوا و قالت : انا هفضل معاك مش هسيبك تاني .

    محمد ضحك بأستهزاء : بجد بقالي كتير مشوفتش قصه حب غريبه بالشكل ده ؛ الا صحيح يا مليكه أنتِ مه*زقه كده ليه في حد يرجع لواحد دمر حياتوا .

    مليكه بنرفزه : حسام ماذنيش في اي حاجه قبل كده .

    محمد ضحك بأستهزاء : الا صحيح انتِ عبي*طه كده ازاي أنتِ بجد صدقتيه .

    و جاه و محمد بيتكلم طلع من جيبه سك*ينه و قرب علشان يطعن حسام بس مليكه بعدت حسام و خبطت محمد بالطاسه اللي كانت علي البوتجاز محمد وقع علي الارض و حسام مسك السك*ينه و بص لمحمد و قال 

    حسام : انا اسف يا صحبي انا عارف انك صاحب عمري بس لازم اعمل كده .

    حسام ط*عن محمد و محمد فقد الوعي .

    مليكه بصويت : انتَ قتلتوا .

    حسام : لاء ده اغمي عليه بس انا هربطوا علشان ميجيش جنبي تاني .

    مليكه : انتَ بتتكلم بجد .

    حسام : اه بجد .

    مليكه و حسام سندوا محمد وطلعوا اوضه فاضيه و ربطوه مره واحده محسن دخل عليهم و معاه رجاله كتير حسام زق مليكه و بعدها .

    حسام : عاش من شافك .

    محسن ضحك بأستهزاء : انتَ فاكر انك هتقدر تدمر علاقتي ببنتي . 

    محسن شاور لرجلتوا كلهم طلعوا مسدس*ات بس مليكه اتدخلت في الوقت المناسب و وقفت قدام حسام .

    مليكه : لو عايز تق*تلوا اق*تلني انا الاول .

    محسن : ابعدي يا حببتي لحسن تتعوري .

    مليكه : بقولك اق*تلني لو عايزوا .

    محسن : انا ممكن اق*تلك بجد .

    حسام ضحك باستهزاء : هتقتلها ازاي و الورث بتاع جدها كلوا باسمها و لو ماتت الفلوس هتتوزع علي اليتامه .

    محسن شاور لرجلتوا أنهم يخدوها من هنا فجاه مليكه طلعت سك*ينه و حطتها جنب رقبتها و قالت : لو عايزين تاخدوني اق*تلوني انا الاول يلا و لو حد قرب انا هم*وت نفسي .

    محسن : نزلي يا حببتي السك*ينه لحسن تتعوري .

    مليكه : بقولك ايه بطل التمثيل ده .

    محسن : أنتِ ازاي تكلمي ابوكي كده .

    مليكه : انتَ مسمي نفسك اب ده انتَ محصلتش صاحب حتي الآباء دول ناس كويسين جدا بيحبوا أطفالهم و بيحترموهم و بيعملوا كل حاجه علشان يسعدوندهم انتَ بقي عملت ايه .

    محسن : مش انا جبتلك كل اللي أنتِ عوزاه .

    مليكه : مهوا كلوا بفلوسي .

    محسن : احترمي نفسك .

    مليكه : بقولك ايه ابعد عني بدل اما اق*تل نفسي و اسببها فيك .

    محسن بص لحسام : انتَ لعبتها صح المرادي .

    محسن لسه ماشي فاجأه لقي ظباط شرطه في كل مكان و قبضوا عليه بس احب اطمنكم محسن عمروا ما هيخرج بسبب كميه الاواضي اللي عليه طبعا عايزين تعرفوا مين اللي بلغ الشرطه .

    فلاش باك : 

    قبل اما حسام و مليكه يطلعوا يناموا .

    مليكه : حسام هو فين التويلت .

    حسام : هناك اهو .

    مليكه : طب انا داخله .

    حسام : ماشي .روايه فتاتي الضائعه بقلم الكاتبه ملك نزيه

    داخل التويلت : 

    مليكه طلعت موبيلها و اتصلت بمروه .

    مليكه : مروه أنا مليكه .

    مروه : أنتِ فين .

    مليكه : قبل اي حاجه متقوليش لحد اني اتصلت بيكي اهم حاجه اوعي بابا يعرف .

    مروه : في ايه .

    مليكه : بابا تاج*ر سلا*ح .

    مروه : بتهزري صح .

    مليكه حكت لمروه علي الادله و مروه صدقتها .

    مروه : طب اعمل ايه .

    مليكه : اول اما تلاقيه خرج من البيت انا هصورك ورق تبعتيه للشرطه و تديهم العنوان ده .

    مروه : ماشي .

    مليكه خرجت من التويلت ملقتش حسام دخلت علي الأوضه اللي  فيها الورق و صورتوا لمروه .

    نرجع للحاضر : 

    حسام : ممكن اطلب منك طلب .

    مليكه : اتفضل .

    حسام : ممكن تتجوزيني .

    مليكه ضحكت : اكيد .

    حسام و مليكه راحوا بيت محسن و طلبوا من جميله أنهم يتجوزوا جميله وافقت و فعلا عملوا الفرح و توته توته خلصت الحدوته .

    كده انا خلصت القصه دي بس في قصه حلوه جدا هتنزل علطول فاستنوا واعملوا متابعه للمدونه من هنا 💪

    #فتاتي_الضائعه .

    #الكاتبه_ملك_نزيه



     

    تعليقات