البارت 20 🥀🍁
الانتقام الحلو 🥀💔
-----------------
وققنا البارت اللي فات لما حمزه اتصل ب مراد وقاله ان ساندي ماتت وناردين طلبت منه تشوف ساندي للمره الاخيره قبل ما مراد يقتلها يا تري ايه اللي هيحصل يلا بينا نعرف
---------------—---------------
في المستشفي
مراد دخل المستشفي وبصحبته ناردين اللي كانت منهاره من العياط وطلع في الدور اللي فيه غرفه ساندي بس قبل ما يدخل سمع صوت ضحك
حمزه بضحك: يا تري مراد هيعمل فيا ايه لما يعرف انك لسه عايشه واني كنت بعمل فيه مقلب هههه
ساندي بضعف وتعب: حمزه انت بجد رخم اوووي حرام عليك افرض حصله حاجه دلوقتي والله لما يجي بس لاخليه يموتك من الضرب
نرمين واحمد: ربنا يهديكم شويه مجانين
لينا: المهم ان ياسو بخير
مراد من خلفهم: ديه اهم حاجه وجري واخد ساندي في حضنه وفضل يبكي ويشكر ربنا انها بخير وساندي كانت بتبكي ان ربنا رزقها بشخص بيحبها و هيا بتحبه
ساندي: مراد حبيبي خلاص بطل بكي بقاا
مراد: انتي مش عارفه انا فرحان ازاي انك بخير انا كنت هموت لما الحيوان ده (قصده حمزه ) ان انتي خلاص سبتيني وبعدين اكمل كلامه موجه لحمزه والله يا كلب البحر لاوريك ازاي تضحك عليا وتعمل كده فيا
حمزه بتمثيل الخوف: خلي قلبك ابيض يا ابو الصحاب ده كان مقلب صغير والله
لينا وهيا بتقف جمب حمزه: خلاص يا مراد اله ده مقلب صغنن كده وخلاص واهو ساندي الحمدلله تمام
حمزه بغيره وبصوت منخفض: بت انتي من امتي وهو اسمه مراد كده اسمه ابيه مراد واتعدلي كده بدل ما اعدلك
لينا بخوف: ح حاضر والله انا كنت بهزر بس
حمزه: مش تهزري مع حد ولا تضحكي مع حد غيري انتي فهمه ولا افهمك بطرقتي وغمزلها
لينا: انت قليل الادب
مراد: احم في حاجه لازم تعرفوها
محمود: خير يا مراد في ايه
مراد: في شخص لازم تشوفوه
ساندي: مين الشخص ده
مراد: والدتك لسه عايشه
ساندي بصدمه: اازاي انت فاهم انت بتقول ايه انا ماما ماتت قدامي
ناردين: انا لسه عايشه يا ساندي
الكل التفت ناحيه الصوت وكانت صدمه للكل ازاي دي ناردين بس دي ماتت من زمان
ناردين: انا عارفه انكم كلكم مصدومين بس انا هحكي ليكم علي اللي حصل بس يا ريت تسامحوني وتقدرو موقفي وفعلا ناردين حكت كل حاجه لساندي ومنقصتش حرف واحد
ساندي بدموع: م ماما وحاولت تقوم بس مش عرفت بسبب تاثير العمليه
ناردين جريت عليها واخدتها في حضنها وفضلو يعيطو ومحمود انضم ليهم واخير بعد العمر ده اتجمعو تاني عيله واحده
مراد بغيره: لو مفيهاش قله ادب ممكن تبعدو عن مراتي بقا شويه اله
محمود: لا مش هنبعد اخيرا اتجمعنا بعد العمر ده كله
نرمين: في ايه يا مراد انت بتغير علي ساندي من اهلها
حمزه بضحك: والله و وقعت يا مراد ومحدش سمي عليك
احمد: حمزه عيب، وبعدين بكره لما تحب وتتجوز هتغير برده علي مراتك
حمزه: ومين سمعك يا بابا ده انا من دلوقتي ونفسي اخدها في حضني ومحدش يشوفها غيري انا وبس
ساندي: الله يسهلو يا حمزه و غمزتله
مراد وكاد ان ينفجر من الغيره: ساندي احترمي نفسك بتغمزيله ليه وانت ياض ملكش دعوه ب مراتي بدل والله لاقتلك وغور يالا انزل هات اكل من الكافيه وانت جي ادفع باقي مصاريف المستشفي
حمزه: طيب يا ابو الصحاب
مراد: خد لينا علشان تساعدك
حمزه: وماله هو حد يطول القمر ده يساعدو
مراد: لم نفسك ياض
حمزه: تمم يا رجوله يلا يا لي لي علشان نجيب الاكل
وبالفعل حمزه ولينا نزلو الكافيه ومراد خلي محمود وناردين ونرمين واحمد يخرجو بره
مراد وهو بيحضن ساندي بتملك وبيدفن وشه في رقبتها... وحشتيني اوووووي يا حبيبتي
ساندي بحب.... انت اكتر والله
مراد...... ساندي انا اسف سامحيني
ساندي.... اسف علي ايه
مراد..... لو مكنتش خرجت في اليوم ده وشكيت في حبك ليا كنتي زمانك دلوقتي بخير
ساندي... يا حبيبي اللي ربنا عاوزه هيحصل حتي لو مكنتش خرجت من البيت
مراد... انتي قلتي ايه
ساندي.... اللي ربنا عاوزه هيحصل
مراد.... لا قبلها انتي قلتي حاجه
ساندي بخجل.... حبيبي
مراد بفرحه وخبث... طب بلاش هنا علشان مش هقدر اسيطر علي نفسي وغمز
ساندي وهيا بتزقه.... انت قليل الادب وسع كده
عند حمزه ولينا
------------
حمزه... بقولك يا لي لي
لينا.... قول
حمزه.... ايه رايك اتقدملك ونتجوز
لينا... بس بس انا لسه داخله 3ثانوي وليا مستقبل ومن حقي احب
حمزه بغضب وهو بيمسك دراعها... في 3 ثانوي حلو وليكي مستقبل حلو برده بس من حقك تحبي لا كده هنزل ونجيب ناس تزعل انتي بتعتي انا بس انتي فاهمه وبعدين اكمل بهدوء علي اساس انك مش بتحبيني
لينا بدموع.. حمزه ابعد عني
حمزه.. لا مش هبعد غير لما تجاوبي بتحبيني ولا لا
لينا بدموع... لا مش بحبك ابعد عني
حمزه بصدمه وغضب... يعني ايه مش بتحبيني واللي حصل بنا لما بوستك وحضنتك كل ده معناه ايه
لينا بخوف من شكله ... ا انا من حقي احب واتجوز حد من سني مش حد اكبر مني ب 9سنين، وكمان اللي حصل ده كان غصب عني كنت وقتها غبيه ولسه هتكمل لقت صفعه نازله علي وشها
حمزه وهو بيزقها... فعلاً من حقك تحبي حد من سنك وتكسري قلب حد تاني عندك حق فعلا وبعدين كمل كلامه ببرود يلا يا انسه لينا علشان نودي الاكل لساندي
لينا بدموع... روح انت انا هروح اغسل وشي
حمزه... تمم
خارج غرفه ساندي
-----------------
محمود: ليه كده يا ناردين ليه اختفيتي كل ده
ناردين.. علشان انقذ حياه بنتي يا محمود
محمود... اللي لسه مش فاهم ليه حسام باشا عمل كده مع اني طلقتك ليه عمل كده
ناردين... هو انت فاكر انه طلب منك يطلقني علشان المستوي تؤتؤ بالعكس ده طلب كده علشان انا كنت عارفه بشغله الشمال في تهريب المخدرات
محمود.. ازاي يعني
ناردين.. فاكر يوم ما قررت تعزمني عندك في البيت علشان اتعرف على اهلك في اليوم انا سمعته وهو بيتكلم في التلفون وبيطلب شحنه مخدرات علشان كده هو عاوز يقتلني
نرمين... خلاص اللي فات مات و المهم انك لسه عايشه يا قلب اختك
ناردين.... الحمد لله يا حبيبتي
حمزه مقاطع كلمهم... اتفضلو انا جبت الاكل
ناردين.... كبرت واتغيرت عن الاول يا حمزه
حمزه بابتسمه حزينه.... مفيش حد بيفضل ذي ما هو يا خالتو
ناردين عندك حق والله
خلص البارت
#يتبع
#بقلمي
ŸÄŚÖÖ MÄȞMÖŮĐ
البارت 21🥀🍁
الانتقام الحلو🥀💔
---—-----------------
محمود.. اومال فين لينا
حمزه.... راحت تغسل وشها، بعد اذنكم هدخل اديهم الالاكل
دخل حمزه غرفه ساندي لقاها نايمه في حضن مراد و مراد محاوط وسطها ب ايده
حمزه بجمود... استني طيب لحد ما تروحو
مراد.. وطي صوتك يا زفت مش شايف ساندي نايمه وبعدين انت مالك واحد ومراته نايمين في حضن بعض بتدخل ليه
حمزه... خلاص صدعتني خد الاكل اهوو صحيها علشان تطفحو ونمشي
مراد... طيب يخويا
بعد مرور ساعه وصلو فيلا بتاعت مراد بعد ما راحو للمأزون ومحمود وناردين اتجوز للمره التانيه
مراد.... ساندي حبيبتي اطلعي استريحي وعمي محمود وخالتو ناردين الاوضه بتاعتكم جهزه ولينا هاتوصلكم ليها وعمو احمد و
قاطع كلامه احمد.. لا يا مراد احنا هنروح الفيلا بتعتنا كفايه كده
حمزه.. فعلاً وبعدين انا ورايا شغل كتير في الشركه
مراد... ماشي المره دي بس وبعد كده هتيجيو تعيشو معانا واحنا الفيلا بتعتنا كبيره وتسيع من الحبايب الف ولا ايه يا ساندي
ساندي... ايوه والله فكره حلو نعيش عيله مع بعض
احمد... لا مش ينفع
مراد... لا ينفع يا عمي
نرمين.... بس بس خلاص احنا هنشتري فيلا جمب بتاعتكم ايه رايكم
احمد... فكره حلو واهو هنكون جمب بعض
حمزه و هو بيبص ل لينا ... طب يلا نمشي لاني تعبان اوى
وبالغعل احمد اخد عيلته وراح الفيلا بتاعته وكل واحد طلع علي غرفته
عند ساندي ومراد
---------------
ساندي... الاوضه وحشتني اووي والسرير كل حاجه في الاوضه وحشتني
مراد... طب وصاحب الاوضه وحشك ولا لا
ساندي وهيا بتحاوط رقبته ب ايدها.... الصراحه محدش وحشني قد صاحب الاوضه
مراد بخبث... طب بقولك ما تيجي اقولك علي حاجه
ساندي... امممم لا مش دلوقتي وبعدين يلا اطلع بره
مراد.... اطلع بره ليه
ساندي... ملكش دعوه يلا اطلع بره بقاا
وبعد كلام كتير مراد قعد في الاوضه اقصد خرج بره الاوضه ونزل قعد في الجنينه وساندي بدأت تحضر ليه مفجأه
عند حمزه في غرفه الرياضه
---------------------
حمزه وهو بيضرب كيس الملاكمة.... ليه ليه عملتي فيا كده وكسرتي قلبي والله لاوريكي يا لينا وهخليكي تندمي ايوه هو انا معرفكيش غير من اسبوع بس حبيتك حبيتك بجد وبعدين رمي نفسه علي الكنبه الموجوده في الغرفه وفضل يخطط ازاي ينتقم من لينا
عند لينا
----------
لينا بدموع... سامحني يا حمزه ارجوك سامحني انا والله بحبك وبحبك اووووي كمان بس الماضي هو اللي مش راضي يبعد عني وكل ما افكر ابدا حياتي من جديد افتكر الماضي يا رب ساعدني انسي وبعدين نامت
في غرفه مراد
--------------
ساندي.... الو يا مرادي تعالي يلا
مراد... اما نشوف اخرتها ايه معاكي يا قلب مرادك
وبالغعل مراد دخل الاوضه وكانت صدمه كبيره ليه هيا دي الاوضه اللي سابها من ساعة واحده بس وبعدين بص ل ساندي وقال مين دي هيا دي مراتي كانت الغرفه متزينه بشموع و ورود باللون الاحمر وموجود علي الترابيزه اللي في الغرفه كيك بالشوكلاته ومكتوب عليها بحبك يا مرادي وكانت ساندي ترتدي قميص نوم ابيض واصل ل قبل ركبتها وبحمالات رفيعه جدا ومن عند الصدر متغطي بطبقه شيفون وفارده شعرها وحاطه ميكب خفيف فكانت ذي الاميرات
ساندي بخجل... مراد مراد انت بتبصلي كده ليه شكلي مش حلو صح خلاص هدخل اغير
مراد بزهول.... مش حلو ايه بس انا مش مصدقه ان المزه دي بتاعتي لوحدي وبعدين فضل يقرب من ساندي وساندي ترجع ورا لحد ما ساندي بقت لزقه في الحيط ومراد محاصرها ومفيش بنهم فرق خالص
ساندي.... مراد ممكن ترجع لورا شويه كده عيب علي فكره
مراد بحب... عيب ايه بس وبعدين عطلها قبله رقيقه علي رقبتها و قام شالها ونامو علي السرير وراحو في عالمهم الخاص
تاني يوم
------------
ساندي صحيت لقت نفسها نايمه في حضن مراد وهو محاوط جسمها بدراعه حاولت تفك نفسها بس مش عرفت
مراد بنوم..... ساندي حبيبتي نامي علشان مكملش اللي عملناه امبارح
ساندي بكسوف... انت قليل الادب اووي
مراد وهو بيحضنها اكتر.... ساندي يا حبيبتي نفسي تفهمي اني جوزك وانتي مراتي وبقالنا 5شهور متجوزين وكل ده وانتي برضو بتتكسغي مني كأن اول مره اقرب منك
ساندي... انا مش عارفه انا ازاي بقيت كده من اول مره شفتك فيها وانا حبيتك واتعلقت بيك انا ديما كنت بقول ان الحب ده كدب بس انت غيرت وجهه نظري وغيرت شخصيتي انا بجد بحبك
مراد... وانا بموت فيكي يا قلب مراد
في غرفه محمود وناردين
-------------------
ناردين... انا خايفه اوى يا محمود ان حسام باشاا لما يشوف اننا مبسوطين يعمل حاجه تأذينا
محمود... متخافيش يا حبيبتي مراد وحمزه و صحابهم الظباط بيدور وراه وقريب هيمسكوه
ناردين.... يا رب يا حبيبي
عند حازم ومعتز
-------------
معتز... بص يسطاا الملفات دي فيها جميع الدلاءل اللي بتثبت ان حسام شغال في المخدرات
حازم.. اشطا يمعلم ويا تري هترجع الصعيد تاني ولا لا
معتز... لا مش هرجع قاطع كلامهم رنين هاتف معتز
معتز.... نعم يا حسام باشاا اه تمم فهمت حاضر يا بااشا مسافه الطريق
حازم... ايه ياض حصل ايه
معتز... هنمسكه النهارده هيسلم بضاعه النهارده الساعه 6بليل في المكان ده **
حازم... تمم انا هتصل ب ساندي واقولها اننا هنتجمع عندها علشان نعرفها بكل حاجه
معتز... تمم ماشي
في فيلا ساندي الساعه 4 ونص
----------------------
ساندي.. تمم يا معتز انا فهمت كل حاجه
حازم.... هنخلص منه انهارده يا ياسو
مراد بغيره... ولاا انت بقولك ايه انا مش بطيقك تمم ملكش دعوه ب مراتي علشان مش ازعلك
حازم بضحك... حاضر يعم في ايه متزقش انا كده كده خاطب وفرحي اخر الشهر ده
ساندي... اه يا ابن الجزمه يعني تقرر انت والجزمه همس وانا اخر من يعلم
حازم... والله يا ساندي انا لسه متفق مع اهلها امبارح
حمزه... الف مبروك يا حازم بس انا مش هعرف احضر
حازم... لسه يسطاا
حمزه... لاني هسافر باريس بكره محتاج ابعد شويه
ساندي... ايه ليه يا حمزه كده
حمزه... عادي يعني، بابا وماما مسافرين انجلتر كمان اسبوع علشان شغلهم وانا هفضل هنا لوحدي فقلت اسافر باريس
لينا وهيا نازله من علي السلم... ابيه ابيه
مراد... نعم يا لينا
لينا... انا عاوزه اسافر ل بابا و ماما
مراد... لا يا لينا
لينا.... ارجوك يا ابيه
مراد... عاوزه ترجعي وتغتكري الماضي
حازم ومعتز... طب نستاذن احنا
لينا.... ابيه ارجوك بلاش كلام في الموضوع ده، وبعدين بابا و ماما وحشوني اوووي
حمزه.. ماضي ايه اللي بتتكلم عليه يا حمزه
مراد.. زمان
لينا بصوت عالي... ده شي يخصني ومش اي حد يعرف
خلص البارت يا تري ايه الماضي اللي لينا بتتكلم عليه وايه اللي هيحصل ل حسام هنعرف البارت الحاي
#يتبع
#بقلمي
ŸÄŚÖÖ MÄȞMÖŮĐ
البارت 22 قبل الاخير🍁🥀
الانتقام الحلو 💔🥀
--------------------
وقفنا البارت اللي فات لما حازم ومعتز مسكو الادله علي حسام ولينا قالت لمراد انها عاوزه تسافر ويا تري ايه الماضي بتعها يلا نعرف
مراد.... لينا يا حبيبتي مش ينفع ترجعي انتي كده هتتعبي اكتر
لينا.... بالعكس هكون كويسه علشان هكون جمب اهلك
حمزه بغضب وصوت عالي.... لينا اقسم بالله لو ما قولتي ايه الماضي بتاعك لازعلك انجزي
لينا بخوف.... ملكش دعوه بيا، مراد ونبي وافق
ساندي.... لينا تعالي معايا نتكلم شويه، وانتم الاتنين شوفو رايحين فين
في غرفه لينا
------------
ساندي بهدوء.... لينا حبيبتي اهدي بس كده واحكيلي ايه اللي حصل معاكي زمان
لينا بدموع.... ساندي لو سمحتي ممكن مش نتكلم في الموضوع دلوقتي لاني بجد تعبانه اووي
ساندي... تمم يا حبيبتي واخدت لينا في حضنها لحد ما نامت وبعدين نزلت لقت مراد و ناردين ومحمود
ساندي.... هو حمزه راح فين
مراد.... حمزه راح الشركه بتعته
ساندي.... تمم مفيش أخبار طيب عن حسام
مراد.... لا لسه معتز مش اتصل بيا
ساندي.... وحازم برده مش اتصل بياا
ناردين... ان شاءالله خير وهيتمسك قريب
محمود.... يا رب يا حبيبتي
ناردين.... ساندي لينا عامله ايه دلوقتي
ساندي والله يا ماما فضلت تعيط شويه لحد ما غلبها النوم
ناردين.... هو انت ليه يا مراد مش عاوزها تسافر لاهلها البنت في السن ده بتحتاج ل مامتها
محمود.... لا يا ناردين احنا كده بنحافظ علي لينا
في مكان التسليم
--------------
حازم.... احنا دلوقتي هنحاصر المكان الرائد وليد مع الفريق بتاعه هيكونو في الجهه اليسار والرائد زياد وفريقه في الجهه الغربيه وانا وفريقي في الجهه اليمني والباقي خلو بالكم من الرائد معتز ، فهمتو يا رجاله
الباقي... فهمنا يا قائد
معتز... لازم نخلص من حسام انهارده دي فرصتنا الاخيره
حازم.... عندك حق، يلا انطلقو
عند حسام
---------
حسام..... ديه الشحنه الجديده من المخدرات، سعد هات الشنط
سعد..... حاضر يا باشا
الرجل..... امممم الشحنه ديه باين عليها غير كل شحنه
حسام..... فعلا، اديلو الشنط يا سعد
وفجأه اللعبه بتتغير
------------
حازم..... حسام الحديدي سلم نفسك انت واللي معاك المكان محاصر
حسام..... ازاي عرفو المكان
معتز وبيوجهه المسدس عليه..... سلم نفسك يا حسام باشا وخلينا نخلص الموضوع من غير اصابات
حسام.... سعد انت
معتز... تؤتؤ يا باشا انا مش اسمي سعد انا اسمي معتز اللؤاء معتز الشرقاوي ابن احمد الشرقاوي اللي انت قتلته وانهارده جه الوقت اللي اجيب في حق ابويا، واحد من رجاله حسام طلع المسدس ووجهه نحيه معتز وضرب النار وبعد اشتباك حاد ما بينهم تمم القبض اخيرا علي حسام واللي معاه
حازم.... قوم يا زفت اومال لو مكنتش لابس درع عازل للرصاص
معتز وهو بيفتح عين وقافل التانيه.... معلش يسطاا اندمجت شويه
حازم وهو بيمد ايده علشان يساعدو يقوم.... هههههه قوم يخويا قوم
عند حمزه
---------
حمزه في نفسه..... يا تري ايه الماضي بتاعك يا لينا وليه بتعملي كده قاطع شروده صوت الباب
امل... استاذ حمزه حضرتك طلبتني
حمزه... ايوه يا امل كنت عاوزه تلغي الرحله بتاعت النهارده
امل... حاضر يا استاذ حمزه
حمزه في نفسه والله لاوريكي يا لينا
خلص البارت يا تري حمزه هيعمل ايه في لينا وايه اخره حسام ده هنعرف البارت الجاي
#بقلمي
#يتبع
ŸÄŚÖÖ MÄȞMÖŮĐ
البارت 23 والاخير
الانتقام الحلو 🥀💔
----------------
وقفنا البارت اللي فات لما حازم ومعتز قبضو علي حسام وحمزه قرر يعرف لينا مالها يلا يكمل+اسفه للتاخير بس كنت تعبانه ومش لقيه افكار
-------------
في فيلا مراد
حمزه.... ازيكم يا جماعه (مراد،ساندي،محمود،ناردين)
الباقي... الحمد لله بخير
مراد....ايه اللي جالك ياض
حمزه.... اله جي لبنت خالتو وخالتي
مراد بغضب.... ولااا يعني ايه جي لبنت خالتي
حمزه ببرود..... اهدي يعم الي، ينفع اطلع ل لينا
مراد... ليه
حمزه... هذاكر ليها ديناميكا
مراد.. ان كان كده ماشي
وبالفعل طلع حمزه لغرفه لينا من غير ما يخبط وقفل الباب وراه بالمفتاح
لينا بخضه... انت بتعمل ايه هنا اطلع بره
حمزه ببرود... جاي اذاكر ليكي ديناميكا يا حبيبتي
لينا... حبك برص اعمي اطلع برا
حمزه بغضب وبيقرب منها لحد ما وقعت علي السرير وهو قعد علي السرير ومسكها بقوه وخلها تقعد علي رجله ذي الاطفال
حمزه.... بت انتي اثبتي بقا علشان مش ازعلك
لينا... حمزه وحيات امك سبني
حمزه... بشرط
لينا.... ايه هو
حمزه... ايه الماضي بتاعك
لينا بدموع... بلاش ونبي
حمزه بغضب... لينا اتكلمي
لينا بدموع... ح حاضر
حمزه... قولي يا قلبي
لينا بدموع... انا ديما كنت عايشه مع بابا و ماما برا مصر بس ديما بابا مشغول بشغله والشركات وماما بالشوبنج والخروجات والحفالات وانا عندي 10 سنين كانت سيباني مع الداده بس الداده دي كانت شريره وبتضربني جامد و بتقولي لو حكيتي حاجه لحد مش هتاكلني وهتحبسني في المخزن وفي يوم واهلي مش هنا ابن الداده جه وشافني وحاول يقرب مني وكان ديما يحاول يلمسني وفي يوم وانا عندي 13 سنه حاول يغتصبني بس مراد اللي انقذني واكملت بدموع وبابا وماما مش صدقوني ومن اليوم ده وانا عايشه مع جدي ومراد وفضلت تبكي
حمزه بغضب يحاول كتمانه.... خلاص خلاص يا قلبي كله انتها انا هكون جمبك بس ليه بعدتي عني يا لي لي انا كنت بموت من غيرك
لينا... لاني خفت تكون بتلعب بيا
حمزه.... انا بعشقك بجنون وعمري ما هلعب بيكي يا لي لي وبيبص لقاها نامت قام حطها علي السرير ونزل تحت
في المحكمه
--------
القاضي..... حكمت المحكمه بحكم الاعدام علي المتهم حسام الحديدي بتهمت القتل وتهريب المخدرات وذالك في يوم ** الموافق شهر*
بعد مرور اسبوع
------------
ساندي.... ايه رايك في الفستان ده
مراد.... ضيق اوووي وكمان ضهرك باين
ساندي.... اوف اوف ده خامس فستان مش بيعجبك
مراد..... يا حبيبتي انتي قمر في كل حاجه والناس هتبص عليكي علشان كده مش عارف اختار ايه يخفي حلاوتك دي
ساندي بحب.... وانت كمان قمر في كل حالاتك يا قلبي
في غرفه لينا
-----------
لينا وهيا بتتكلم في الفون..... حاضر يا حمزه والله مش هلبسه خلاص فهمت بقااا
حمزه.... بت انتي متعصبنيش ازاي واحدة عندها 18 سنه بالحلاوه دي كلها يخربيتك
لينا بضحك.... اوعااا التطبيل طب هقفل علشان هلبس سلام
حمزه.... سلام يا قلب حمزه
في غرفه من غرف اگبر فنادق القاهره تتجهز همس ف اليوم حفل زفافها من حازم
------------------
تقف همس بفستانها الابيض الجميل تضع اخر لماسات من الميكياج الخاص بها فكانت ملكه جمال وتساعدها ساندي ولينا وكانت ساندي ترتدي فستان باللون السماوي طويل و ازرع الفستان من الشيفون وكانت تضع ميكياج خفيف وكانت لينا ترتدي فستان يصل للركبه ويكمله عدده من طبقات الشيفون وبعد ان انتهي الفتيات من التجهيزات اتي اخو همس ليصتحبها الي زوجها حازم
في الحفل
--------
الذي يجتمع فيه جميع رتب الشرطه ورجال الاعمال ينتظرو العروسان
تنزل من علي السلم همس بصحبت اخوها وخلفها ساندي ولينا واسفل السلم يقف حازم برفقه مراد وحمزه و منهم من يستلم حبيبته او زوجته
حازم بوقاحه.... ايه القمر ده بقي الوتكه دي هتبقي ليا انا بس ده احنا هنخريها وبيغمزلها
همس بخجل.... حازم اسكت واللي والله الغي الفرح
حازم... تلغي مين يا روح امك ده انا بقالي 2سنين مستني اللحظه دي
همس... وانا كمان
حمزه.... انتي يومك اسود مش انا قلتلك مش تلبسي الفستان ده
لينا... والله يا حمزه التاني ادلق عليه قهوه وباظ
حمزه... يا سلام مطلبتيش غيره ليه
لينا بدلع... خلاص بقا يا قلبي وتعاله نرقص
حمزه... بلاش دلع دلوقتي وحيات امك علشان معملش حاجه مش تعجبك
لينا بضحك.... خلاص خلاص يلا نرقص
ويدأ كل كابلز يرقصو سلو
ساندي.... مراد عاوزه اقولك حاجه
مراد.... اتفضلي
ساندي بفرح... انا حامل يا مراد
مراد.... مش وقته هزار يا حبيبتي
ساندي.... مش بهزر انا بجد حامل في أسبوعين
مراد بصوت عالي وهو بيشيل ساندي..... هبقي اب يا جماعة هبقي اب
ساندي بضحك.... نزلني وبطل هبل
كلهم الحاضرين سقفو وبركو للعرسان ولمراد وساندي وانتهي الحفل
بعد مرور 9شهور في غرفه مراد
---------------
ساندي.... مرااااااد الحقنااااااااي اعااااااا بولااااد
مراد بخضه..... ايه في ايه يا حبيبتي
ساندي....... بولد بااااولد نادي ماما وخالتو
مراد..... يا حبيبتي اتهدي بقاا بقالك شهر بتصحيني كل يوم من النوم وتقولي بولد
ساندي... مرااااااد طلقنااااااي انت منك لله مااااااما خاااالتو
ناردين ونرمين..... في ايه
ساندي... انا بولد
نرمين... متشوفي بنتك يا ناردين بقالنا شهر قادين معاكم بسبيها كل يوم وفي نفس الساعه بولد وفي الاخر بيكون مغص وخلاص
ناردين.... يا حبيبتي لسه اتبقي اسبوع وتولد
ساندي.... والله بولد اعاااااا
مراد.. احيه باين عليها بتولد قومي بسرعه نروح المستشفى
في المستشفي
-----------
ساندي نايمه علي الترولي...... اعاااا همووووت منك لله يا مرااااااد انت السبب طلقنااااااي طلقنااااي
مراد.... حاضر يا حبيبتي هطلقك بس تقومي بالسلامه
ساندي.... الحقوناااي ده هيطلقناي عادي كنت عارفه انك مش بتحبني كنت حاسه
مراد للدكتور..... اديها البنج وخليها تخرص بقا
بعد ساعه في غرفه ساندي
---------
ساندي بنوم... فين ابني
محمود.... اهو
احمد... وانا معايا التاني
ساندي.. ازاي انا كنت حامل في واحد التاني جه منين
حمزه.... طلعتي حامل في تؤام يختي
مراد وهو بيطبع قبله علي خدها.... مبروك يا قلبي بقي عندنا ولد وبنت
ناردين... الف مبروك يا قلب ماما هتسميهم ايه
ساندي ومراد... رزان وشريف
بعد 6سنين
----------
في غرفه في الفندق
حمزه..... اخيرا بقالي 6سنين مستني اللحظه دي
مراد..... وقال ايه هذاكر ليها ديناميكا ده انت مش سالك
حمزه بضحك... والله يا بروو كنت بذاكر ليها فعلاً واهو بقت مهندسه قد الدنيا
مراد.... ربنا يديمكم لبعض
شريف و حازم... احنا جهزنها كل حاجه
مراد... شاطر يا قلب بابا، شكرا يا حازم
في غرفه لينا
---------
لينا.... انا فرحانه اوووي يا ساندي
ساندي.... وانا كمان يا قلبي
رزان.. ماما ماما ممكن تلبسي ده
ساندي.... بس ده فستان فرح
مليكه (بنت همس) ونبي يا طنط عاوزه اشوف مين احلي انتي ولا ماما
لينا... يلا يا ساندي
بعد زن كتير ساندي لبست الفستان الاوف وايت وكانت ذي الاميرات ومع الميكب اللي كان حطاه كانت جميله طلعت من الاوضه ملقيتش حد وفجأه سمعت صوت صريخ شريف ورزان
ساندي يخووف... ولادي فين وقامت مشت ورا الصوت لحد ما وصلت للمصدر والنور رجع لقيت الكل متجمع و مراد لابس بدله وفي ايده بوكيه ورد احمر وبيقرب منها وبيركع علي رجله وبيقول احنا اتجوزنا في ظروف غريبه ومش عملنا فرح علشان كده جتلي الفكره دي
شريف... فكره ايه اللي جتلگ ده انا صاحب الفكره قول الحقيقه واللي والله اخليها ترفض واتجوزها انا
مليكه... لا انت هتتجوزني انا
شريف بغمزه... اكيد يا قمر
مراد بيمثل الغضب ممكن اكمل ولا ابه
شريف... اكيد طبعا يا كبير
مراد... هاا تقبلي تتحوزيني
ساندي... اكيد
مراد قام حضنها ولو فيها
حمزه بغضب... ها يخويا خلصت ولا ايه انجز بقاا حرام عليك
احمد... في ايه ياض بقالك 7 سنين مستني مجتش علي دقيقه
حمزه... ولا ثانيه وشد ايد لينا يلا بختي وراح للمأذون يلا يا عم الشيخ دول يومهم طويل
بعد انتهاء الحفل
في غرفه لينا وحمزه
---------------
لينا... انت بتقلع ليه
حمزه بخبث... هنذاكر دناميكا
لينا.... احم انا مش بهزر
حمزه وهو بيقرب.... ولا انا
وبس كده يا مراد ديه قصت جدك مراد وجدتك ساندي وبعدين انا اتحوزت مليكه ذي مانا كنت واعدها وانا صغير وعمتك رزان اتجوزت زميلها في الشغل وجابت ساندي و لينا وحمزه خلفو ليليان اللي هيا مرات عمك احمد
وتمت بحمد الله روايه
الانتقام الحلو
# بقلمي
ŸÄŚÖÖ MÄȞMÖŮĐ
تعليقات
إرسال تعليق