البارت 16 🔏🍁
الانتقام الحلو 🔏🐿
-------------
بعد نص ساعه وصل الضيف وكانت صدمه لمراد ولينا ومحمود
مراد بصدمه: سعد ازاي انا مش فاهم حاجه
ساندي: اتفضل اقعد يا معتز
مراد: معتز مين ده سعد مساعد جدي
ساندي: بس بقااا اهدو وانا هفهمكم
اولا كده ده الرائد معتز صديق حازم وهو كان بيمثل انه دراع جدك اليمين علشان نعرف نوقعه ولانه تاجر مخدرات
ثانيا: انا واخده وعد علي نفسي اني اخد حق ماما من اللي قتلها و الظابط اللي قافل قضيه ماما انها انتحار انا اللي امرت بقتله، بالنسبه لمراد انا كنت عارفه انك حفيده بس لما قابلتك في الحفله واتعرفت عليك عرفت انك غيره علشان كده طلعتك بره الانتقام وانا وافقت اني اشتغل معاك علشان اعرف اقرب من جدك بس اللي حصل بنا مكنتش متوقعاه، بالنسبة ل محمود الحديدي انا مكنتش اعرف انك والدي غير لما اشتغلت في الشركه وعرفت انك عم مراد وقتها فضلت ادور وراك لحد ما عرفت انك والدي واه انا عارفه اني مش بنت محمد الرفاعي من زمان لاني سمعتك يا خالتو وانتي بتتكلمي مع عمو احمد حد عنده سؤال
حمزه: ساندي انتي كده هيتم اتهامك بقضيه قتل
ساندي: تؤتؤ معتز هو اللي قتله مش انا وكان معانا اذن
مراد تحت وما زال الصدمه: ياااااه كل ده وانا مخدوع فيكي ومفكرك شيلتي فكره الانتقام من دماغك وطلع كدب يعني حبك ليا هو كمان كدب
ساندي: قلتلك قبل كده اني عطيت وعد لنفسي اني هنتقم لامي، ولا يا مراد حبي ليك مش كدبه يمكن في الاول كنت بمثل عليك بس صدقني انا حبيتك بجد
مراد بغضب : اسكتي مش عاوز اسمع صوتك انتي فاهمه وقام سبها ومشي
محمود بدموع: يعني انتي بنتي ديما كنت بحس اني عارفك اه يا رب وقام اخد ساندي في حضنه وفضل يبكي وساندي تبكي وهيا مش عارفه ايه سبب بكاها هل علشان رجعت لوالدها ولا علشان مراد اللي فهمها غلط
حمزه: هتعملي ايه دلوقتي ومراد راح فين
لينا: انا عارفه هو فين
حمزه: فين
لينا: هو ديما كان بيقولي انه بيحب يمشي علي كورنيش النيل لما يكون متعصب
ساندي: تمم انا هروح ليه، معتز كمل اللي انا قلتلك عليه مفهوم
معتز: تمم يا ساندي
علي كورنيش النيل
---------------
مراد بدموع : ليه يا رب كده انا طول عمري بعمل غلطات كتير و كنت نسونجي وبكلم بنات وبعمل كل حاجه وحشه بس ساندي غيرتني والله للاحسن يا رب يوم ما احب بجد تطلع بتضحك عليا علشان تنتقم اووووف منك لله يا جدي انت السبب في كل حاجه قاطعه صوت من خلفه انا بجد بحب والله في الاول علشان الانتقام اما دلوقتي لا، بحبك والله يا مراد ارجوك سامحني بس والله بحبك اووي
مراد: انتي ايه اللي جابك هنا
ساندي: جايه اعتذر عن اللي انا عملته
مراد: ساندي ارجوكي سبيني لوحدي
ساندي: لا يا مراد انت لازم تعرف اني عملت كده غصب عني والله العظيم غصب عني عارف يعني ايه امك تتقتل قدام عينك وانت عاجز مش عارف تعمل حاجه وفجأه صوت رصاصه قاطعت كلامهم
في مكان تاني
----------
الرجل : حصل اللي انت عاوزه يا زعيم
الزعيم: اخيرا هخلص منك واحد ورا التاني هههههه والله لانتقم منكم كلكم
خلص البارت يا تري الرصاصه جات في مين مراد ولا ساندي
ومين الزعيم ده وهيطلع مين كل ده هنعرف في البارت الجاي ان شاءالله
#يتبع
#بقلمي
ŸÄŚÖÖ MÄȞMÖŮĐ
البارت 17 🔏🍁
الانتقام الحلو 🥀💔
--------------------
وقفنا البارت اللي فات لما ساندي ومراد كانو بيتكلمو علي كورنيش النيل وقطع كلامهم رصاصه
ساندي بصوت عالي: مراد حاسب وقامت واقفه قدامه والرصاصه دخلت فيها
مراد بصدمه: س ساندي ليه عملتي كده ليه يا ساندي كنتي سبيها تيجي فيا و خلاص انا مقدرش انا مقدرش اعيش من غيرك ليه كده
ساندي بألم: مراد انا اسفه والله بس انا بحبك بحبك يا مرادي واغمي عليها
مراد بصوت عالي يخاطب الناس اللتي حوله حد يتصل بالاسعاف بسرعه مراتي بتموت بعد 10 دقايق وصلت الاسعاف واخدت ساندي للمستشفي
في المستشفى
---------------
محمود: ساندي ساندي عامله ايه دلوقتي فاقت ولا لسه
مراد بضعف: لا لسه هيا في العمليات دلوقتي
نرمين بدموع: ليه يا رب كده من اول ما اتولدت مش شافت يوم حلو في حياتها وديمأ مظلومه وموجوعه يا رب انقذها يا رب وفضلت تعيط في حضن احمد
لينا: حمزه هيا ولسه بتبص لقيته بيخرج من المستشفى فخرجت وراه
حمزه و هو جالس في العربيه بتعته وبيبكي: يا رب انقذها انا مش حمل اني اخسرها مره تانيه يا رب انا من غيرها ولا حاجه دي مش بنت خالتي دي اختي الصغيره
لينا: ممكن اقعد معاك
حمزه و هو بيمسح دموعه : ايوه
لينا: ممكن تبكي عادي و مش هقول لحد وعد والله
حمزه: انتي ازاي كده
لينا: مش فاهمه قصدك ايه
حمزه: انا شفتك وانتي طالعه الاوضه بتعتك والدموع في عينك بعد ما ساندي ومراد مشي وسمعتك وانتي بتتكلمي مع اهلك وبتطلبي منهم ينزلو مصر قريب، ازاي دلوقتي جايه تواسيني وانتي
لينا مقاطعه كلامه: اخر مره شفت ماما وبابا كان عندي 8 سنين وبعدين هما سافرو وسابوني مع جدي ومن غير ما يقولو ليا سبب وحتي مجاش في بالهم انهم يطمنو عليا بس امبارح لما شفت عمو محمود وساندي حسيت قد ايه اني وحيده ومليش حد حتي مراد مش بقي مهتم بيا وكل تركيزه مع ساندي وفضلت تبكي وحمزه اخدها في حضنه
حمزه: مش تبكي يا قلبي انا معاكي ومش هسيبك انا اصلا خلاص مش هقدر اعيش من غيرك انتي بقيتي حياتي ومش عارف اذاي قدرتي توقعيني في حبك كده
لينا: حمزه انت عارف انت بتقول ايه
حمزه: ايوه يا لينا انا بحبك من اول مره شفتك فيها
لينا بخجل: وانا كمان
حمزه بفرح: بجد يا لي لي
لينا بخجل شديد وهيا بتعض في شفايفها: ايوه
حمزه: عاوز ادوق الفراوله وبعدين استولي علي شفتيها بين شفايفه استمر هذا الوضع بضع دقايق وبعدين حمزه بعد عن لينا لما حس انها محتاجه تتنفس
لينا بغضب طفولي ممتزج بالخجل: ان انت قليل الادب يا حمزه
حمزه بغمزه: انتي لسه شفتي يا فراولتي
لينا: طب يلا ندخل نشوف ساندي فاقت ولا لا
(بعد ايه يختي 😅انتم عايشين في محن الكلاب والبت بتموت جوه 😢)
عند ساندي
----------
الدكتور: استاذ مراد
مراد: ايوه انا اهوو، ساندي فاقت ولا لسه
الدكتور: الرصاصه اللي دخلت فيها كانت مسمومه والسم احتل جسمها
استوووووب خلص البارت 😢
#يتبع
#بقلمي
ŸÄŚÖÖ MÄȞMÖŮĐ
البارت 18🍁🔏
الانتقام الحلو 🥀💔
-----------------
مراد بصدمه: يعني ايه ساندي م مااتت
الدكتور: لا يا استاذ مراد احنا كلعنا الرصاصه بس السم انتشر في جسمها وهتحتاج تعمل عمليه علشان نشيل السم ده لان تاثير السم بيعمل شلل
مراد بغضب: اعمل اللي انت تقدر عليه المهم ساندي تعيش مش هممني مشلوله ولا لا المهم تكون عايشه
الدكتور: تمم حضرتك
في مكان تاني
-------------
الزعيم بغضب: ازااااااي انتم اغبيه المفروض الرصاصه تيجي في مراد مش في ساندي
الرجل: والله يا زعيم هيا اللي وقفت قدامه وساعتده بس انتي ليه خايفه عليها كده
الزعيم: ساندي تبقي بنتي ياا غبي ساندي بنتي اللي انا اختفيت وبعت عنها علشان احميها من حسام
الرجل: ناردين هانم ازاي ده انا من وقت ما عرفتك وانا بساعدك بس اول مره اعرف انك عندك بنت
ناردين بدموع: اومال مفكرني قلتلك انك تقولهم ان الرصاصه جات في القلب ليهجا مش عرفت تنقذني انا عملت كده علشان احمي بنتي بس 6 سنين بعيد عن حته مني علشان احميها وتيجي بغلطه واحده من واحد غبي من رجالتي بنتي تموت
عمر: ناردين هانم انا اسف و اوعدك اني انا اللي هساعد ساندي تبقي كويسه وذي ما انا عطيتك اسم السم انا اللي هنقذهااا
(مفجأه صح ان ناردين عايشه هنعرف دلوقتي هيا عايشه ازاي
فلاش باك🥀🍁
من 6سنين لما ناردين اخدت الرصاصه كانت جمب القلب وبعدين راحت المستشفي واللي كان مشرف علي حالتها كان عمر وقتها كان 25 سنه ولسه شغال جديد وناردين لما فاقت طلبت منه انه يقول انها ماتت وحكت ليه قصه حياتها
وفعلا سمع كلامها وساعدها وسفرها تركيا 3 سنين لحد ما الناس تنساها وحاليا هو بيساعده)
باك 🥀🍁
عمر: ناردين هانم انا هروح دلوقتي المستشفي وهعمل اللي عليا مش تخافي
ناردين: تمم يا عمر ارجوك انقذ ساندي
عمر: متخافيش والله
عند حسام
--------
سعد (معتز): ايوه يا باشا في حد تاني عايز يدمر حيات ساندي ومراد
حسام: اللعبه بقت احلي بكتير
سعد: انا هرجع مصر بكره علشان اكمل مراقبه
حسام: تمم يا سعد وعاوز كل الاخبار توصلي بشكل دايم
سعد: يا باشا
حسام : خلاص اطلع براا
في المستشفي
___
عمر:اهلا مراد بيه انا دكتور عمر وكنت عاوز اتكلم مع حضرتك شويه
مراد :اتفضل
عمر: حاله ساندى هانم خطر واحنا هنعمل العمليه بس احتمال تنجح بنسبه ١٠%
مراد: بص يا دكتور انا اهم حاجة عندى هيا ساندي وانها نطلع كويسه مش هممني ان كانت عاجزه ولا لا اهم حاجة عندى هيا ساندي وبس لاني مقدرش اعيش من غيرها
عمر : تمام يا استاذ مراد العمليه هنعملها كمان ساعه بالظبط
بعد خروج مراد
-------------
عمر: الو يا ناردين هانم في حاجة مهمه لازم تعرفيها
ناردين : قول يا عمر
عمر: باين اوووي علي مراد انه بيحب ساندي لانه خايف عليها وكمان هو مش عاوز حاجه غير انها تبقي عايشه
ناردين : ازاي يعني ده هو اللي اغتصابها
عمر: مش تنسي اننا كنا مش متبعين أخبارها لان حضرتك كنتي بتتعالجي بقالك شهرين و نص
نارين: مش عارفه يا عمر هيا العمليه هتتعمل امتي
عمر : كمان ساعه بالظبط
ناردين: تمم لما تخلص رن عليا علشان عاوزه اشوفها
عمر : بس
ناردين: ارجوك يا عمر
عمر تمام
خلص البارت
#يتبع
# بقلمي
ŸÄŚÖÖ MÄȞMÖŮĐ
البارت 19🥀
الانتقام الحلو 💔🥀
-------—---------
وقفنا البارت اللي فات لما عمر قرر يعمل العمليه ل ساندي و انه هيساعد ناردين انها تشوف بنتها
عند غرفه العمليات
--------------
نرمين: يا رب تخرج بالسلامه ونبي يا رب
احمد: مش تخافي يا نرمين ساندي هتطلع بالسلامه ان شاءالله وهتكون كويسه
حمزه: مراد هو الدكتور قال ان العمليه هتنجح بنسبه كام
مراد: بنسبه 10٪
لينا: بقولكم يا جماعه تعالو نصلي برغبه شفاء ساندي
حمزه: فعلاً لينا عندها حق
وفعلا كلهم اتجهو للمسجد اللي موجود في المستشفي و صلو وفضلو يدعو لساندي بالشفاء وبعد نص ساعة من الدعاء اتجهو للمستشفي مره تانيه وفضلو في حاله صمت لحد ما قاطع الصمت ده رن تلفون مراد
مراد: الو مين معايا
ناردين: لو عايز تعرف مين السبب في اللي حصل ل مراتك تعاله قابلني في العنوان ده ****
مراد: انتي مين
ناردين: هتعرف كل حاجه في وقتها مش تقلق بس تيجي لوحدك،
مراد: نص ساعه بالظبط وهكون قدامك، حمزه تعاله ثانيه
حمزه: نعم في ايه
مراد: في حد اتصل عليا وطلب مني اقابله هو اللي يعرف مين السبب في محاولت قتل ساندي انا دلوقتي هروح اقابله بس خالي بالك من لينا وخالتو وعمي
حمزه: مش تخاف بس خلي بالك انت من نفسك وكده كده حازم ومعتز بيحاولو يدور علي المجرم وهمس هتيجي بليل
مراد: تمم وانا هحاول اتواصل مع حد منهم
حمزه: اشطاا بس خلي بالك من نفسك
وبالغعل مراد مشي وراح المصنع اللي علي الطريق الصحراوي اللي ناردين قالت عليه وشاف ناردين بس هيا كانت مدياه ضهرها
مراد: انت مين
ناردين: انا ناردين والده مراتك ساندي
مراد بصدمه: ايه ازاي بس هيا ماتت من زمان
ناردين وهيا بتبص ليه: لا انا لسه عايشه
مراد فضل تحت الصدمه واقف مكانه مش بيتحرك دي فعلاً هيا نفس اللي كانت في الصور مع ساندي دي حتي نفس الملامح
مراد: طب ا ازاي
ناردين: تعاله اقعد وانا هحكيلك كل حاجه انت عاوز تعرفها
وبالفعل ناردين حكت كل حاجه لمراد اللي فضل مش قادر يصدق كلمه واحده
مراد: ازاي في ام تحاول تقتل جوز بنتها او بنتها حتي
ناردين: انا كنت مفكراك هتأذيها ذي ما عملت في الاول واغتصبتها
مراد: كان غصب عني والله بس انا بحبها ومش هقدر استحمل انها تبعد عني و اكمل بغضب اقسم بالله لو حصلها حاجه لقتلك وانسي انك امها انتي فاهمه
ناردين: انا اللي هقتل نفسي مش انت
مراد لسه هيتكمل تلفونه رن برقم حمزة
مراد: الو يا حمزه
حمزه: مراد تعاله بسرعه ساندي ماتت
مراد: ا انت بتهزر صح قول انك بتهزر وفجأه اختل توازنه ووقع علي الارض وفضل يقول لا اكيد كدب
ناردين بخضه مراد حصل ايه ساندي كويسه حصلها حاجه
مراد بدموع: ساندي ما ماتت مراتي سبتني وماتت يا رب ليه كده ليه مش مكتوبلي افرح وبعدين بص لناردين وقال والله لاقتلك هقتلك
ناردين بدموع والم: وانا موافقه بس ليا طلب اشوف ساندي لاخر مره قبل ما اموت ارجوك
خلص البارت
#يتيع
#بقلمي
ŸÄŚÖÖ MÄȞMÖŮĐ
تكملة الروايه من هنا
تعليقات
إرسال تعليق