حين تقع في الحب 2
البارت الثالث
للكاتبه /ندي علي حبيب
نسمه بخوف :والله حركه لا اراديه آسفه
قاسم بزعيق وهو مغمض عينه :نسمه اخفي من قدامي دلوقتي
نسمه :بالله اسفه مش قصدي انا خوفت
قاسم بعصبيه :انا اعرف اللي بتخاف بتترمي في حضن الواحد مش ترزعة بالام علي سهوه
نسمه حركت ايدها علي رقابته بدلع :خلاص يا روحي والله اسفه
قاسم بتوتر:يابت بطلي الحركات دي
نسمه قربت من رقابته وباستها برقه :ابطل ليه يا عمري
قاسم بضعف حملها واتجة الي غرفتهم :استحملي ياروحي دلعك
........................
في شقة غسان
نور بعد ما نيمت الولاد بتعب دخلت علي غرفتها كان غسان بيعمل شغل علي الاب توب دخلت فتحت الدولاب وطلعت بجامه وراحت علي الحمام وغسان مش مركز معاها
نور بغيظ:طب اعتذر حتي وكملت باستفزاز لاء ازاي دا غسان الالفي اللي بيمشي كتايب مستحيل يعتذر
بعد فتره
نور وهي مغمضه عنيها وبتحسس علي الحيطه :فين الفوطه لاء يارب مكونش نستها برا غسلت وشها كويس وبصت يووووه وراحت وقفت عند الباب براحه
نور :لو سمحت
غسان برفع حاجب : لو سمحت نعم يا هانم في اوامر
نور بغيظ:نسيت الفوطه ممكن تجبها
غسان :اسف والله ورايا شغل ومش قايم بعد كدا خدي هدومك كمله
نور بدب برجلها في الارض :غسان بالله جيب الفوطه بعد اذنك
غسان قام واخد الفوطه وادها ليها ورجع مكانه
نور طلعت من الحمام لبسه بجامه سودا ستان وشعرها وراها وريحتها زي الورد
نور راحت وقفت قدام السرير اللي غسان قاعد في نصه علي الاب توب
غسان وهو باصص في الاب :يعني ترني عليا وانا في الشغل وتقومي قفله في وشي دا اسميه ايه
نور :اللي انت عوزه انت حر
غسان بغضب قفل لاب توب :والبوز دا من ايه بغد الشر
نور بدموع :بجد مش عارف من ايه اه صحيح انا اللي مسكت شعرك في الشارع كنت هقطعه في ايدي
غسان قام وقف قدامها وقرب منها جامد :وايه يعني لما اكسر راسك كمان
نور بصت ليه بطفوله :انا عوزه اروح عند ماما
غسان وهو بيمشي ايده علي جسد*ها بجرأه:واد اسمه استغل الفرصه صح
نور بكسوف :غسااان بطل وشيل ايدك من عليا
غسان بغرور :وان مشلتهاش
نور بثقه:هروح انام مع الولاد
غسان قرب من وشها :متقدريش يا مزه
نور :عوزه انام تعبت النهارده جامد وانت ماشاء الله شيل ايدك من ولادك خالص وعاصي لوحده عايز مربيه
غسان :الام مسؤله عند تربية الولاد ولو غي غلط منهم انتي اللي هتتعقبي قبلهم
نور بغيظ :غسااان ابعد خليني اتخمد
غسان بضحك اخدها في حضنه ونام
نور :غسان فكر في مرضوع زياره ماما تصبح علي خير وباست خده ونامت بسرعه
غسان بضحك :مش عارف مين اربي مين انتي ولا ولادك وحصنها اكتر ونام في سبات
......................
في بيت عمر ونورهان
كانو نايمين علي سريهم في حضن بعض
نورهان :عمر
عمر :اممممم
نورهان :المكرونه بتعمل حموده
عمر بستغراب :حموده لاء دي خفيفه يعني
نورهان بقرف :عوزه ارجع مش عرفه ليه
عمر بنوم :ايوا زي السنه اللي فاتت علي دخلة العيد الكبير دور برد سليم
نورهان :صحيح انت هتوديني صلاة العيد
عمر :انا مكنتش عاوز اتكلم علشان متربطيش نورهان لسه اسبوعين عن العيد يا حببتي نامي علشان ترتاحي اوك
نورهان بدموع :لاء انا عوزه ارجع
عمر بزهق:قومي رجعي
نورهان :مش عرفه وانا قرفانه
عمر بص عليها :من ايه يا روحي ما انا واكل وعادي في ايه بقي
نورهان :يمكن علشان معرفتش اكل حلو
عمر بصدمه :نورهان انتي اكلتي طبقين مكرونه تقصدي تقلتي في الاكل
نورهان افتكرت كلام سكينه :اوعي يانورهان تحسسي عمر انك بتكلي كتير مش تاقصين فضايح
نورهان بتوتر:ايوا انا في العاده باكل نص طبق
عمر بضحك :ايوا يا حببتي انا عارف انا بفتري عليكي
نورهان حضنت عمر من بطنه ونامت وعمر شدد اكتر من حصنها ونام ايضاً
.........................
في القسم
سلوي بضحك هستري :انا ممكن اقت*ل انا بحب غسان وهو كمان بيحبني وكملت بغضب بس المتخلفه نور مفكراه بيحبها وهو بيكذب عليها هو بيحبني انا وحده مريضه
العسكري الحارس :هي اللي مريضه امال انتي ايه مجنونه رسمي
احمد دخل بغضب:اشرف اسكت واطلع برا
سلوي بعياط :صدقني يا احمد انا مظلومه انا كنت متخضره انا مستحيل اضيع شرفي صدقني
احمد بحنان :اهدي اهدي مش احنا اصحاب وانا وعدتك لو فضلتي هاديه هطلعك من هنا
سلوي هزت راسها وابتسمت :حلو ان تلاقي حد رغم انه متأكد انك غلطان بس بهون عليك
احمد ابتسم بحزن وقال في نفسه :اوعدك هطلعك من هنا يا سلوي
احمد :المهم انتي عوزه تسمعي حاجه النهارده
سلوي قعدت علي الارض وهو قعد قصدها وفي الحديد فرق :لاء عوزاك تفضل هنا لحد ما نام بعدين تمشي
احمد ابتسم بحزن :تمام .
طبعاً متأسفه علي التأخير 🙏🏻
الايام الصعبه اللي بتمر في حياتك سوء كانت عائليه او ماديه او اي حاجه دي كويسه طبعاً اختبار كبير من ربنا يشوف مدي صبرك وكمان بتخليك من انسان ضعيف لإنسان قوي يتحدي الصعبات اللي بتمر في الحياه والخلاصة (لا للاستسلام بكرا احلي )
لتكملة الروايه عمل متابعه من هنا
تكملة الروايه من هنا هنا
تعليقات
إرسال تعليق