القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية الانتقام الحلو البارت 8_9_10بقلم ياسو محمود في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله



البارت الثامن التاسع والعاشر🖤🖇


البارت الثامن 🖤🖇

🍂الانتقام الحلو 🍂

---------------

وقفنا البارت الا فات لما ساندي صحت لقت نفسها عاريه ومراد بيقول انها مراته وفجأه ساندي اغمي عليها تعالو نشوف ايه هيحصل البارت ده  

مراد  جري علي ساندي وفضل يفوق فيها مش بتفوق وجاب كوبايه مايه وبرده مش بتفوق وفضل متوتر وقلقان جدا من ان يحصلها حاجه وفجأه افتكر ان جيهان دكتوره قام شال ساندي وحطها علي السرير وفتح الدولاب بتعها وجاب منه فستان وحاول يلبسه ليها لحد ما نجح وقام شيلها ونزل حطها في عربيته من ورا وهو ركب العربيه وساق باقصي سرعة واتصل بمازن 

مراد: مازن انت في الشاليه صح 

مازن: ايوه في ايه 

مراد: انا عملت مصيبه 

مازن: ايه هيا 

مراد: هحكيلك لما اجي بس خلي جيهان تجهز وراح قافل 

في فيلا السوهاجي 

حمزه: مالك يا نيمو 

نرمين: مش عارفه فرحانه وخايفه 

احمد: ليه 

نرمين: ساندي من وقت ما اشتغلت مع مراد وهيا نسيه فكرت الانتقام وفي نفس الوقت خايفه حاجه تحصلها 

حمزه:متخافيش كله هيكون تمام 

في الساحل 

مازن: ايه الا حصل يا مراد 

مراد: هحكيلك كل حاجه بس ونبي قول هيا ملها حصل ليها ايه 

جيهان: هيا في صدمه شويه وهتفوق بس احكيلي ملها

مراد وهو پيفتكر الا حصل 

فلاااش بااااااك 🍁🔏

ساندي لما جابت العصير مراد طلب منها تجيب تلج علشان يستغل الفرصه ويحط المنوم في العصير وفعلا عمل كده وبعدها ب10دقايق ساندي بدات تهلوس وهو جاب ورق جواز عرفي وخلي ساندي توقع عليه لحد ما اغمي عليها راح مراد شيلها وحطها علي السرير وفضل يلمس شعرها ووشها برفق وطبع قبله علي شفيفها وبعدين قلع هدومه وعمل الا عمله معاها

باااك🍁🔏

مازن: انت ازاي تعمل كده يا مراد 

مراد: كنت عايز اكسرها وملقيتش غير الطريقه دي 

جيهان: انت دمرتها كليا

مراد: ده كان الحل الوحيد

مازن: لا يا مراد ده اسمه تخلف مش حل

جيهان: طب ليه انجوزتها عرفي

مراد: انا لما بعمل علاقه مع اي وحده بتجوزها عرفي ولما بزهق منها بطلقها 

جيهان:انا هروح ابص عليها لحد ما انت يا مازن تشوف حل مع صحبك ده 

في اوضه ساندي

جيهان:صباح الخير يا ساندي

ساندي بعياط:هيجي خير منين هاا والحيوان ده اغتصبني 

مراد:انا مغتصبتش حد انا اخدت حقوقي كزوج عادي يعني

ساندي:اخرص يا حيوان انا مش مراتك ولا عمري ما هحبك لو اخر يوم في عمري انت فاهم 

جيهان:اهدي بس يا ساندي علشان اعصابك 

مازن:تعالي يا جيهان وسبيهم لوحدهم يتكلمو مع بعض 

جيهان ومازن طلعو بره ومازن كان قلقان علي ساندي عند مراد وساندي كانت ساندي قاعده علي السرير و  ضمه رجليها لجسمها وبتعيط مراد راح قعد جمبها علي السرير و راح ضاحك وقالها كنت جامده ايه رايك نجرب تاني بس المره ديه وانتي صاحيه 

ساندي:انت واحد متربتش واحد وسخ انا بكرهك


قامت ساندي وقافه و مراد وقف قدمها ولسه ساندي هتضربه مسكها من ايدها ورماها علي السرير وراح قلع الجاكيت ونام عليها وقالها شكلك عاوزاني اكمل الا عملناه امبارح 

ساندي: انت بتعمل فيا كدا ليه 

مراد:علشان اخليكي تندمي علي القلم الا عطتهولي في حفله كتب الكتاب والقلم التاني وقت السفر 

ساندي:انتي اكيد مجنون ابعد عني 

مراد:لا مش هبعد غير لما اعمل اللي انا عاوزه 

ساندي بصوت عالي:ماااازن جيهااان الحقوني 

مازن:مش ده صوت ساندي

جيهان:بسرعه نشوفهم بدل ما يعمل فيها حاجه 

مازن:انت بتعمل ايه يا مراد ابعد عنها

جيهان:ساندي انتي كويسه 

ساندي:لا 

مازن كان ماسك مراد وبيقوله انت اهبل ازاي تعمل كده معاها 

وفجأه سمع صوت ساندي وهيا بتقول انا بكرهك يا مراد واغمي عليها مراد جري عليها وبيوجه كلامه لجيهان 

مراد:ايه الا حصل 

جيهان:لما انت جبتها كان عندها نزيف وانا وقفته بس شكله رجع تاني 

مراد:هنعمل ايه دلوقتي 

جيهان:نخدها المستشفى وادعي ربنا ميحصلش ليها حاجه بدل ما اوديك في داهيه 

مازن: يلا وسع كده علشان اشلها 

مراد:لا انا هشلها يلا بينا 

مراد شال ساندي وحطها في العربيه من ورا وكان معاها جيهان ومراد بيسوق العربيه ومازن جمبه جيهان اتصلت بزملتها في المستشفي وقالت ليها تجهز العمليات وصلو المستشفى وساندي دخلت العمليات

مراد:جيهان هيا هتكون كويسه 

جيهان:ايوه بس لازم تعرف حاجه 

مراد:ايه هيا 

مازن:ان المسؤل عن المستشفى قال انه هيبلغ الشرطه علشان ديه قضيه أغتصاب 

مراد:بس 

جيهان:انا قلتله انكم متجوزين امبارح وانك عملت معاها العلاقه بعنف شويه 

مراد:ازاي تقولي كده 

مازن:مراد اسمع جيهان لو مكنتش قالت كده كان زمانك مرمي في السجن ومتنساش ان هيا من عيله احمد السوهاجي ولو عرف مش هيرحمك

مراد:المطلوب مني ايه 

جيهان:انك تتجوزها علي سنه الله ورسوله 

مراد:انتي اتجننتي ولا ايه 

مازن:احترم نفسك وانت بتكلم مراتي وبعدين ايوه جيهان هتتكلم مع ساندي وانت هتروح تطلب ايدها وتقول انك عاوز تكتب الكتاب علطول وتقدو حتي شهر مع بعض وبعدين طلقها و حتي لما تسيبو بعض وهيا تتجوز واحد تاني يبقي اسمها مطلقه



بعد تفكير طويل هما الاتنين نامو 

تاني يوم الصبح 

ساندي صحيت ولقت  نفسها نايمه وهيا حاضنه مراد وفضلت سرحانه في ملامحه الجميلة اول مره تشوفه من قريب كده فاقت من شرودها علي صوت مراد وهو بيقول صباح الخير 

مراد:صباح الخير 

ساندي:صباح الزفت 

مراد:يخربيتك في حد يقول لجوزه كده 

ساندي:انت مش جوزي 

مراد:كلها اسبوع وتبقي مدام مراد الحديدي، وجهزي نفسك علشان قدامك بس ساعتين علشان ترجعي القاهره 

ساندي:طيب

مراد:انا هروح الاوضه بتاعتي اخد شاور والبس وهستناكي في مطعم الفندق تحت 

ساندي:تمم 

مراد راح الاوضه بتاعته وجهز نفسه ونزل قعد في المطعم وفجأه جاله اتصال من مازن 

مراد:ازيك يا ميزو 

مازن: الحمد لله،شكلك رايق قوي 

مراد: فعلا والله 

مازن:خير احكيلي 

مراد:حكي لمازن كل حاجه،وبس يا سيدي قاعد مستنيها اهو 

مازن:اوووبا شكلك واقع يا كبير 

مراد:مش عارف والله يا ميزو بس كنت حاسس اني مش عوزها تبعد عن حضني 


#يتبع 

ŸÄŚÖÖ MÄȞMÖŮĐ


البارت التاسع 

🍂الانتقام الحلو 🍂

--------------

وقفنا البارت الا فات لما مراد طلب من احمد انه يخرج مع ساندي  يا تري مراد ناوي لساندي علي ايه ده الا هنعرفه البارت ده 

--------

ساندي: انا جهزت 

كانت لبسه بنطلون بوي فريند متقطع من علي الركبه وتيشرت بنص كم اسود وقصير جدا وعامله شعرها ديل الحصان ومش حاطه ميكب خالص ووقفت جمب مراد

مراد بهمس: هو مفيش غير البنطلون ده

ساندي: ملكش دعوه 

مراد: طيب يا عمي احنا هنمشي 

احمد: طيب يا حبيبي 

مراد مسك ايد ساندي وقالها يلا يا حبيبتي و اول ما وصلو للعربيه قالها ادخلي اترزعي وبعدين ساق العربيه بغضب لحد ما وصلو الفيلا بتاعته 

ساندي: بيت مين ده 

مراد: بيتي ، وانزلي من غير صوت 

ساندي لما نزلت: انت جيبني هنا ليه

مراد بغضب:قلتلك مسمعش صوتك وشدها من ايدها 

ساندي: ابعد عني يا حيوان 

مراد بغضب:انا هوريكي من الحيوان 

وقام شيلها ومدخلها الفيلا وكل ده وساندي بتحاول تبعد عنه وبعدين دخل الاوضه ورماها علي السرير وقفل الباب بالمفتاح 

ساندي:انت عاوز ايه مني،سبني في حالي

مراد بغضب:انا هخليكي تندمي علي الا عملتيه 

ساندي:عملت ايه فهمني مش انت انتقمت واخدت مني اعز ما املك عاوز ايه تاني 

مراد:قولي معملتيش ايه ازاي تحضني الزفت الا اسمه حازم ازاي فهميني 

ساندي بعياط:حازم صحبي من صغري واحنا متعودين 

مراد بغضب اكبر وهو مسكها من شعرها:ده كان زمان انتي دلوقتي بتعتي انا وبس 

ساندي:انا بكرهك بكرهك 

مراد وهو بيقرب من شفيفها بس انتي بتعتي واخد قبله بعنف وشغف وثم ابتعد عنها عندما احس انه بحاجه للهواء 

ساندي بقهر:انا عاوزه اروح 

مراد: طيب 

مراد اخد ساندي وركبو العربيه وطول الطريق وهما مش بيتكلمو لحد ما وصلها للبيت وساندي جريت علي الاوضه بتاعتها و رمت نفسها علي السرير وفضلت تعيط لحد ما نامت ومراد روح بيته وفضل يكسر كل حاجه قدامه وهو بيقول

ايه الا انت هببته ده يا مراد ايه الا انت هببته وبعدين اتصل بمازن 

مازن:ازيك يا عريس عامل ايه 

مراد:انا تعبت مش،عارف انا بعمل معاها كده ليه 

مازن:حصل ايه تاني

مراد حكي لمازن علي حصل 

مازن:انت اهبل يا مراد انت ازاى تعمل كده 

مراد:بحبها يا مازن

مازن:وهيا عمرها ما هتصدق الحب ده،انتم متعرفهاش غير من أسبوعين وكانو اسود أسبوعين

مراد:بس انا هصلح غلطي 

مازن بفروغ صبر: روح نام مراد وانا هحاول اجي بكره 

مراد:طيب 

تاني يوم 

نرمين:ساااااااااندي انتي يا زفته ساااااااااندي 

ساندي بفزع:ايه يا خالتو في ايه

نرمين:قومي يا قلب خالتو انهارده فرحك 

ساندي:حاضر يا خالتو

حمزه من خلف نرمين:قومي يختي علشان نخلص منك 

ساندي: والله طيب انا هقوم اهوو 

في فيلا مراد 

مازن:مراااااااد قوم يا عريس 

مراد:انا صاحي اصلا،جيت هنا ازاي 

مازن:كنت عملها مفجأه علشان احضر كتب الكتاب

مراد:طيب 

مازن:يلا علشان نجهزك 

عدي اليوم في لمح البصر علي ساندي ومراد ما بين تجهيزات وحزن وفرح بليل في فيلا السوهاجي ساندي كانت نازله بالفستان الابيض بتعها و حاطه ميكب خفيف وفارده شعرها واول ما وقفت قدام مراد اعطاها قبله علي جبينها 

مراد:الف مبروك يا عروسه 

ساندي:شكرا

مراد:طالعه ذي القمر 

ساندي:انا علطول قمر 

مراد بضحك: اممم اشك 

ساندي:عيل بارد

مراد:بتقولي حاجه 

ساندي:اه عمي بينادي 

احمد:يلا يا ولاد المأذون اهو 

مراد وساندي:حاضر 

بعد كتب الكتاب ساندي ومراد راحو الفيلا بتاعتهم 

مراد:ادخلي يا عروسه 

ساندي:حد قالك اني هنام قدام الباب ده انت بارد 

مراد:عايز اقولك حاجه

ساندي:انجز قول علشان عاوزه انام 

مراد:اننا هنام في نفس الاوضه،انا عارف انك مفكره ان كل واحد هينام في اوضه

ساندي:وانا مش عاوزه انام جمبك 

مراد:انا هنام علي الكنبه وانتي علي السرير

ساندي:اممم طيب 

مراد:اطلعي غيري الفستان وانزلي نتعشي 

ساندي:اشطا

مراد:اشطا 

بعد شويه 

ساندي: ها جهزت الاكل انا هموت من الجوع 

مراد:انتي الا هتجهزيه 

ساندي:بس انا مش بعرف اطبخ اصلا 

مراد:ينهار اسود،انا شكلي ادبست 

ساندي:انجز يا عم انا جعانه

مراد بقله حيله:خلاص انا هعمل العشا 

ساندي:هاا خلصت 

مراد:ايوه 

بعد شويه

ساندي:انا هنام

مراد: وانا كمان بس هاخد شاور الاول 

ساندي دخلت نامت علي السرير وهيا تعبانه و مراد طلع من الحمام وكان لابس بنطلون رياضي وكان عاري الصدر وبعدين قرب لساندي 

مراد:انتي نمتي 

ساندي:لا،اعاااااا

مراد:في ايه يا هبله 

ساندي:انت يا عم متلبس تيشرت ولا حاجه استر نفسك

مراد بضحك:ههههه استر نفسي من مراتي ههه لا ضحكتيني

ساندي:قوم يا عم البس حاجه وحيات امك 

مراد:انا مش بعرف انام غير كده

ساندي:يلهووي،طب كنت عايز ايه



مراد:بوسه 

ساندي:ايه،انت اهبل روح يا عم اتخمد 

مراد:طيب 

وراح نايم علي السرير جمب ساندي وشدها لحضنه 

ساندي:وسع كده انت بتعمل ايه 

مراد:هنام 

ساندي:انت قلت هتنام علي الكنبه 

مراد:لا مانا غيرت رأيي واتخمدي بقاا بدل ما اعمل حاجه تزعلك 

ساندي:حاجه ايه 

مراد وهو بيطبع قبله علي خدها:هعمل كده بس المره الجايه من شفيفك 

ساندي بخجل:انا عاوزه انام 

مراد بضحك:نامي يا قلبي وراح حضنها جامد 

تاني يوم 

مراد:ساندي ساندي اصحي اهلنا تحت 

ساندي: طيب اطلع بره لحد ما البس 

وفعلا مراد نزل قعد مع عيله ساندي وعمه محمود وبعدها بفتره صغيره لقي ساندي نازله من علي السلم وهيا لبسه بيجامه بنص كم لونها احمر وفارده شعرها وحاطه ميكب خفيف واول ما مراد شفها انصدم من جمالها وقال معقول هصحي كل يوم علي القمر ده ولسه هيقوم لقي حمزه جري علي ساندي وحضنها وقتها مراد حس بالغيره 

حمزه:وحشتيني اووي يا ساندي الفيلا من غيرك ضلمه 

ساندي بدموع:انت وحشتني اكتر والله 

نرمين:يعني لو مفهاش مانع يا حمزه ممكن تسبها علشان هيا وحشتني انا كمان 

ساندي وهيا مبتعده عن حمزه:انتي اكتر يا خالتو،وبعد تلقي المباركه والسلام جلسو جميعا 

احمد:ايه يا مراد ساندي عامله ايه معاك

مراد وهو بيحضن ساندي: الحمد لله يا عمي 

احمد:اوعي تزعلها يا مراد انا معنديش اغلى منها هيا وحمزه 

مراد:متخفش يا عمي ساندي في عنيا 

محمود موجه كلامه لاحمد:مراد ابن اخويا طيب جدا يا استاذ احمد وعمره ما بيأذي حد 

ساندي بهمس:فعلا مش بيأذي حد 

مراد:سمعتك علي فكره 

ساندي:ما تسمع مفكرني هخاف منك 

احمد:طب احنا نستاذن بقا ونسيب العرسان مع بعض 

محمود:فعلا 

وبعد فتره كل الموجودين روحو 

ساندي:ابعد ايدك عني كده 

مراد: لا انتي حسابك طويل معايا 

ساندي وهيا بتزقه:ليه بقا 

مراد:ازاي تحضني حمزه 

ساندي:وفيها ايه ده ابن خالتي واخويا 

مراد وهو بيقرب منها:تؤتؤ ده ابن خالتك وانتي ممكن تتجوزيه عادي 

ساندي بتوتر بسبب قربه:اه وفيها ايه يعني 

مراد بصوت عالي:فيها كتير اولهم انك بتعتي انا وبس 

ساندي:قصدك ايه 

مراد:انا بحبك يا ساندي 

ساندي بذهول: انت سامع انت بتقول ايه

مراد:ايوه يا ساندي انا بحبك قلبي اتشد ليكي من اول لما اتعركنا مع بعض بس انا رفضت الفكره ولما شفتك بتحضني حازم في الشغل انا غيرت اكتر انا والله بحبك ومش هطلقك

ساندي بدموع:طب ليه اخدت شرفي 

مراد: مكنش هناك حل تاني علشان اخليكي بتاعتي 

ساندي:بكرهك ومتفكرش اني ممكن احبك بعد الكلام ده،وابعد عني وزقته ودخلت الاوضه وفضلت تعيط لحد ما نامت 

تاني يوم الصبح 

ساندي صحيت اخدت شاور ونزلت علشان تفطر لقت مراد نايم علي الكنبه سبته و راحت للمطبخ عملت ساندوتش وطلعت قاعده في الجنينة وهيا بتفكر في حياتها والا حصل معاها من صغرها لحد دلوقتي وصحت من تفكرها علي صوت مراد وهو بيقول صباح الخير 

ساندي:صباح النور 

مراد:صحيتي امتي 

ساندي:من شويه 

مراد:انا اسفه 

ساندي:علي ايه 

مراد:علي كل الا انا عملته معاكي ارجوكي سمحيني يا ساندي 

ساندي: لا يا مراد مش بالسهوله دي 

مراد:ساندي 

ساندي:نعم 

مراد:حضري هنسافر الصعيد دلوقتي

ساندي:طيب 

ساندي طلعت وحضرت شنطتها ولبست وقعده علي،السرير لقيت مراد بيخبط ومعاه صنيه اكل وقلها تاكل وبالفعل ساندي اكلت ومراد جهز شنطه و لما خلصو نزلو وسافرو 

قدام بيت الحديدي في الصعيد 

مراد:اهلا بيكي في بيت الحديدي 

ساندي:لا رد 

مراد:ساندي البيت ده موجود فيه جدي وهو راجل كبير في السن ودماغه صعيدي وفي لينا بنت عمي 18  عايشه هنا بس اهلها بره مصر

ساندي: ازاي سيبين بنتهم ومسفرين

حسام:متدخليش في حاجه متخصكيش

مراد:جدي ساندي مراتي وعادي يعني

حسام:ومراتك معندهاش اخلاق مش شايف هيا لبسه ازاي ومش محجبه اكيد ذي البنات الا انت بتنام معاها كل يوم عاهره 

ساندي بصدمه:عاهره انت ازاي تتكلم معايا كده

مراد بصوت عالي:جدي ساندي مراتي و لو سمحت احترمها شويه واخد ساندي ودخلها البيت ولقا قدامه لينا واول ما شفته جريت عليه وحضنته وقتها ساندي كانت عاوزه تحبها من شعرها 

مراد:ساندي ديه لينا بنت عمي وديه يا لينا ساندي مراتي 

لينا:الف مبروك يا مراد شكلها حلو اووي وحضنت ساندي

مراد:لينا،انا وساندي هنطلع ننام شويه 

لينا:طيب يا ابيه 

في غرفه مراد وساندي

مراد:انا اسف علي الكلام الا جدي قاله

ساندي:عادي محصلش حاجه بس كنت عاوزه اسالك سؤال 

مراد:اتفضلي 

ساندي:ازاي تزعق لجدك كدا 

مراد:جدي ده في مقام بابا هو الل رباني وكلهم بيقولو اني شبه جدي وعصبي جدا وانا لما بتعصب مش بشوف قدامي 

ساندي:طيب

مراد:قومي غيري هدومك علشان تنامي 

ساندي دخلت الحمام غيرت هدومها وطلعت لقيت مراد لابس شورت وعاري الصدر راحت نفخه ومراد ضحك علي الحركه ديه ونامت علي السرير ومراد نام جمبها واخدها في حضنه غصب عنها 

#يتبع 

#بقلمي 


ŸÄŚÖÖ MÄȞMÖŮĐ

تكملة الروايه بعد قليل 


 

تعليقات

التنقل السريع