القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية الانتقام الحلو البارت 11_12_13بقلم ياسو محمود في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله

البارت 12،13_11



البارت 11

الانتقام الحلو 🥀✨

---------

في غرفه مراد وساندي 

مراد: استريحي انتي يا روحي وانا هجبلك الاكل لحد عندك 

ساندي: طلعت روحك وبعدين انا مش جعانه 

مراد: لا لازم تاكلي لو مش عشانك يبقي عشان ابننا 

ساندي بتفكير: طيب، بس مين الا تحت دول 

مراد: ملك ديه بنت عم بابا الله يرحمه وياسين وياسمين دول عيالها وهما تؤام 

ساندي: طيب،ممكن تطلع برا 

مراد:ليه 

ساندي:عاوزه اغير،هدومي 

مراد:طب ما تغيري قدامي عادي

ساندي بغضب:انت قليل الادب اتفضل اطلع برا 

مراد خرج من الاوضه وهو بيقول شكلها قمر وهيا مكسوفه وبعدين نزل تحت وقال بجمود منوره يا ملك هانم بس يا تري ايه اللي جابك 

ملك:هيكون ايه يعني يا مراد يا حبيبي جايه ابارك ليك علي الجواز 

مراد: الله يبارك فيكي 

ياسمين بدلع:ايه يا حبيبي مكنتش اعرف انك هتزعل لما تشوفنا 

ساندي من الخلف:حبيب من يا روح امك،لا يحببتي اتعدلي كده بدل ما اعدلك وبعدين مش عيب لما تدلعي علي واحد متجوز 

ياسمين ببرود:عادي ده مراد ذي اخويا 

ساندي بقرف وهيا بتشاور علي ياسين:اخوكي اهو قاعد وبعدين مراد معندهوش اخوات غير لينا 

ملك بزعيق:اله يا عمي هو احنا جاين هنا علشان نتهزق من البنت دي 

مراد بحده:ملك هانم البنت دي تبقي مراتي وليها اسم وبعدين بنتك هيا الا بدأت ومسك ايد ساندي وقال يلا يا حببتي عندي مفجأه ليكي وشدها 

في غرفه مراد الخاصه بيه في منزل حسام 

مراد:مكنتش اعرف انك بتغيري

ساندي:مش بغير

مراد:لا والله والا انتي عملتيه مع ياسمين اسمه ايه

ساندي بعصبيه:اسمه اني مراتك ومينفعش اشوفك بتكلم ست تانيه وانا علي ما أعتقد لو عملت كده انت هتعمل نفس اللي انا عملته 

مراد بغيره وتحذير:اوعي اشوفك بتكلمي مع راجل تاني لان هيكون فبها موته وموتك انتي بتعتي انا وبس يا ساندي

ساندي:اطلع بره عاوزه اغير هدومي

مراد:طب ما تغيري وانا هنا مش انا جوزك برده وغمزلها 

ساندي بتوتر:انت قليل الادب علي فكره 

في مكتب حسام 

حسام:بص يا ياسين انا عاوزك تقرب من اللي اسمها ساندي ديه باي طريقه وتحاول تبعدها عن حمزه مفهوم 

ياسين:مفهوم يا جدي بس ليه هنعمل كده

حسام:اللي اقوله يتنفز من غير اساله فاهم 

ياسين:حاضر 

ياسين طلع من المكتب وبعدها سعد دخل 

سعد:هنعمل ايه يا باشا 

حسام:اول حاجه هنخلي مراد يكرها وبعدين هو اللي يقتلها ونستريح منها،انا متاكد ان مراد لما يشوفها بتخونه هيقتلها بدم بارد لان اكتر حاجه مراد بيكرها الخيانه 

سعد:طيب يا باشا هنعمل ايه مع محمود بيه لما يعرف انها بنته 

حسام:لا يا سعد مش هيعرف لان السر ده هيدفن مع بنته لما تتقتل وهو حالف انه مش هيدخل الصعيد وده اللي هيسعدنا انه مش هيعرف 

سعد:تمام يا باشا 

في غرفه ساندي ومراد 

مراد وهو بيجري وراها :انتي اكيد مجنونه يا حببتي صح 

ساندي:لا مش مجنونه وبعدين ايه حببتي ديه لا بقولك ايه احترم نفسك لاحسن ازعلك 

مراد:اه حببتي 

ساندي:حبك برص يا حيوان 

مراد بعصبيه طفيفه:انا حيوان يا ساندي طب والله لاوريكي الوش التاني 

ساندي:نننن مش عاوزه اشوفه 

مراد:والله لو مكنتيش حامل كنت وريتك الوش التاني بس هسكت علشان خاطر ابني 

ساندي:اعااااا 

مراد بخضه:في ايه 

ساندي:ابنك بيضربني اعااا هموووت 

مراد بضحك:احسن بياخد حق ابوه 

ساندي: حق ايه ياض انت قال حق قال 

مراد:يعني تضربيني وتقولي حق ايه 

فلاش بااك🍂

مراد بيقرب من ساندي بقولك ايه يا سو متيجي اقولك علي سر 

ساندي بدلع:طبعا يا قلبي وقامت لفه اديها حوالين رقبته 

مراد بيقرب من شفيفها في امان الله😂قامت بنت الجامده عطيتو بالرجل تحت الجزام 😂(يستاهل مهو قليل الادب)

بااااك 

ساندي:مهو انت قليل الادب يا مراد 

مراد بحب:انتي قلتي ايه

ساندي:قليل الادب 

مراد:لا بعدها 

ساندي:مراد 

مراد بهيام:اول مره اعرف ان اسمي حلو كده 

ساندي:جتك القرف بقولك ايه انا عاوزه انام 

مراد بيغنزلها:متيجي تنامي في حضني 

ساندي:انت قليل الادب ومتربتش و وس*خ 

مراد بمكر:مانا عارف 

ساندي بعصبيه:اتخمد بقاا 

والحمد لله بعد خناق منهم هما الاتنين مراد نام علي الكنبه وساندي علي السرير و عده شهر  وهما علي نفس الحال بيمثلو الحب بين العيله وبيتخانقو في الاوضه  وطبعا العيله عرفت انها حامل بس في الشهر الاول وهيا في الاصل حامل في الشهر التاني ياسمين بتحاول تقرب من مراد بس هو ولا هنا وفي يوم 

مراد:ساندي انتي عندك كشف عند الدكتوره النهارده صح وهنعرف جنسه النهارده  

ساندي: ايوه انا فرحانه جدا 

مراد  بحب: وانا اكتر والله 

ساندي دخلت لبست ميني دريس لونه بيبي بلو ورفعه شعرها علي شكل ديل حصان ومنزله منه خصل ومراد كان لابس بنطلون كلاسيكي وتيشرت ابيض وساعه وحاطت برفان اللي هو بيحبه اول ما شاف ساندي حضنها وهيا استسلمت لانها اتعودت الايام اللي فاتت انه بيحضنها حتي لو بالغصب وراح طبع قبله علي جبينها وقالها بحبك يا بنت قلبي



ساندي: بصوت واطي وانا كمان شكلي هحبك 

مراد: بجد 

ساندي: بجد ايه 

مراد: بتحبيني 

ساندي بكسوف: ايوه يا مراد الصراحه انا اتعلقت بيك وبقيت ببقي مبسوطه وانا جمبك وشكلي كده حبيتك 

مراد بفرح شالها ولف بيها وبعدين قال وانا كمان بحبك يا قلب مراد من جوه 

ساندي: مراد نازلني بقاا هنتاخر

مراد وبيغمزلها: ما تيجي ناجل المعاد بتاع الدكتوره وتعالي اقولك علي كلمه سر 

ساندي وهيا بتضربه في كتفه: مرااد انت قليل الادب اوول 

مراد بضحك: شكلك حلو وانتي مكسوفه

ساندي: طب يلا 

مراد: يلا ونزل كل من مراد وساندي وهما ماسكين في ايد بعض تحت نظرات الحقد من العيله وبعدين راحو المستشفى 

الدكتوره: الحمد لله صحه الجنين كويسه اووي وجنسه بنت 

ساندي:بفرحه بجد يعني انا هكون ام لبنوته انا فرحانه اووي 

مراد:الف مبروك يا حببتي 

الدكتوره:ممكن تسمعو صوت نبضه لو عاوزين

مراد بلهفه:اكيد طبعا 

مراد وساندي سمعو صوت نبضه وكانو في قمه الفرح بس يا تري الفرحه ديه هتدوم 


خلص البارت +اسفه علي التاخير 🙂💔

#يتبع 

#بقلمي 

ŸÄŚÖÖ MÄȞMÖŮĐ


12


الانتقام الحلو 🥀✨

-------------------


في مكتب حسام 

حسام:ياسمين ذي ما اتفقنا لما تيجي ومراد يروح الشركه انتي هتنفذي الخطه 

ياسمين:يا ريت الخطه ديه تنجح يا جدي كل الخطط اللي فاتت فشلت ومراد اخر مره كان هيموت ياسين بس بسببك سابه وطرده من البيت 

حسام:انا لازم ابعده عنها في اقرب وقت 

ياسمين:حاضر يا جدي 

مراد وصل ساندي البيت وبعدين راح الشركه بتعته 

ساندي طلعت الاوضه وقررت انها تبدأ حياه جديده مع مراد وبالاخص لما اكتشفت قد ايه هو بيحبها وهيا كمان بدأت تحبه وهتبقي ام ولاده و قررت انها هتخلي الليله دي محفوره في ذكرياته طول العمر وبعدين قررت تنام علشان تصحي وقت الغدا 

في شركه مراد 

مراد:سلمي هاتي ملف شركه ***

سلمي:تحت امر حضرتك يا فندم 

مراد لنفسه:ليه قلبي مش مطمن حاسس ان في حاجه هتحصل لساندي فاق علي صوت احمد صحبه 

احمد:مراد ميرو مراميرو 

مراد بضحك:لسه ذي ما انت يا حيوان عامل ايه وحشتني  

احمد:بخير يا بيبي انت ايه اخبارك

مراد:انا كويس يا خويا انت رجعت امتي 

احمد:والله يا برو لسه راجع امبارح يدوب نمت وصحيت جيت عليك علطولك 

مراد:حمدالله على السلامة

احمد:سمعت انك اتجوزت 

مراد:ايوه 

احمد:الله يسهلوو بس مش عيب متعزمنيش 

مراد:كل حاجه حصلت بسرعه والله وغير كده احنا معملناش فرح 

احمد:بص انا فاضيلك احكيلي اللي حصل

مراد:حكي كل اللي حصل وبعدين حس بوجع في قلبه 

احمد:مالك يبني 

مراد:حاسس ان في حاجه وحشه هتحصل

احمد:لا متخافش ولسه مكملش لقي الباب بيتفتح وكانت سلمي 

مراد:ازاي تدخلي كده من غير خبط

سلمي بخوف:اسفه يا مراد بيه بس المدام في المستشفى وحالتها خطره 

مراد بصدمه:مستشفى ايه ومين قالك 

سلمي:مستشفى**وجدك اللي قالي انه بيرن وتلفونك مغلق 

مراد خرج من الشركه هو واحمد وراحو المستشفى لقي جده وياسمين وعمته ملك 

مراد بخوف:جدو في ايه حصل ليها ايه 

الجد يدعو الخوف:والله يا ابني ما اعرف هيا كانت نازله وفجأه لقينها بتقع من علي السلم وبتنزف جامد 

مراد:ازاي لا ام شاءلله خير يا رب انا مليش غيرك يساعدني ويساعدهم ونبي يا رب احمي مراتي وابني انا مليش غيرهم بعد ابويا وامي 

بعد ساعات خرج الدكتور من العمليات وباين عليه الحزن والتعب 

مراد بخوف:هما كويسين حصل ليهم حاجه

الدكتور:الصراحه هيا لما وصلت حلتها كانت وحشه عندها نزيف في الدماغ وحاله اجهاض 

مراد بصدمه:اج اجهاض يعني انا خسرت بنتي 

الدكتور:للاسف البقاء لله 

مراد:طب مراتي هيا كويسه 

الدكتور:الصراحه احنا وقفنا النزيف بس هيا دخلت في غيبوبه 

مراد بدموع:لا اكيد بتهزر صح يا رب انا خسرت بنتي اللي لسه مجتش علي وش الدنيا بس مقدرش اخسر ساندي لا يا رب وبعدها فقد الوعي

تاني يوم في المستشفى

مراد:ساندي ساندي

الممرضه:حمدلله علي سلامه حضرتك 

مراد: ساندي لازم اروحلها  

الممرضه:حضرتك اهدي 

مراد:اهدي ايه عاوز اروح لمراتي وراح قايم شادد الاجهزه اللي متوصله بجسم و خرج 

عند اوضه ساندي 

حسام:كنت عاوز اخليها تنزل الولد بس،بس ربنا اراد انه يخدها هههههه

ياسمين:اخيرا مراد هيبقي بتاعي لوحدي انا فرحانه قوووي،جدو الحق مراد جي 

الجد:مراد ايه اللي جابك هنا 

مراد بهدوء:جي اشوف مراتي و قام داخل اوضه ساندي وراح نايم علي السرير جمبها وحضنها وفضل يعيط ويقول 

مراد:ساندي حببتي قومي ونبي قومي يا ساندي انا بحبك والله انا اسف انا السبب لو مكنتش في حياتي كنتي هتبقي كويسه 

بعد مرور شهر بدون اي احداث تذكر واكيد خاله ساندي عرفت و تعبت جامد وقررت تفضل معاها بس مراد رفض ده وبتيجي تشوفها كل اسبوع. 

في غرفه ساندي في المستشفي 

مراد: مش ناويه تفوقي بقا انا بموت من غيرك عامل نفسي قوي ومفيش حاجه بتهمني بس والله العظيم بموت يا ساندي من غير وعيونه دمعت فجاه حس بايد بتمسح دموعه بيبص لقاها ساندي 

ساندي  بضعف: م مراد انت بتعيط ليه 

مراد بلهفه وفرحه: ساندي انتي كويسه اخيرا رجعتيلي واخدها في حضنه 

ساندي بابتسامه: انا ايه اللي جبني هنا 

مراد بحزن حكلها كل حاجه وساندي مش اتكلمت ولا رمشت حته و مراد كان مستغرب الهدوء اللي هيا فيه 

مراد: ساندي حبيبتي ردي عليا 

ساندي ببرود: اطلع بره يا استاذ مراد 

مراد بعدم فهم: ايه  

ساندي ببرود: عاوزه انام  

مراد: ساندي انتي كويسه طيب 

ساندي: اه، ممكن تسبني بقا انام 

مراد: طيب 

خارج غرفه ساندي 

نرمين: مراد في ايه ساندي كويسه 

مراد بهدوء: ايوه يا خالتو هيا الحمد لله فاقت والدكتور كان  عندها وقال انها كويسه الحمدلله بس محتاجه راحه 

احمد: طب هيا عرفت باللي حصل 

مراد: ايوه يا عمي، هو حمزه فين 

احمد: حصل عنده اجتماع ضروري ف مش عرف يجي



مراد: تمم انا هروح البيت اغير هدومي واجيب هدوم لساندي علشان الدكتور قال احتمال تخرج انهارده

نرمين: روح يا حبيبي وانا هدخل لساندي 

في قصر الحديدي 

-----------

حسام: ايه اللي فكرك بينا ليه جي هنا 

مراد ببرود: جي هاخد حاجتي انا ومراتي ومش تخاف هسيب ليك الصعيد كلها بس صدقني هتندم 

حسام: ياااه للدرجه دي قدرت تكرهك فيا ده انا جدك اللي مربيك علي ايدي بعد موت ابوك وامك 

مراد: لما اعرف انك السبب في موت ابني يبقي ليا حق ادمرك يا حسام باشا قال جملته الاخيره بتهديد وبعدين طلع علي الاوضه بتعته وقعد علي السرير و افتكر اللي حصل 

فلاش باك🥀

مراد: الو عاوز تسجيلات الكاميرات اللي في البيت كلها مفهوم وعارف لو حد عرف انا هقتلك بايدي ساعه بالظبط والقيها في مكتبي 

الرجل: دي هيا التسجيلات يا مراد باشا 

مراد: تمم اطلع بره، وبعدين فتح التسجيلات وشاف كل اللي حصل وقام متعصب وكسر كل شئ قدامه وقال بغضب والله لاوريكم ايام سوده حتي انت يا حسام باشا وقام رايح القصر 

حسام بتمثيل: مراد حصل حاجه ل ساندي هيا كويسه 

مراد  بغضب: ساندي بخير بس انت و ياسمين لا مش كويسين و قال بصوت عالي ياااسمييين  

ياسمين ولينا نزلو جري ياسمين بخوف نعم يا م مراد 

مراد بشر: والله لاندمك علي عملتك السوده في مراتي انا عرفت كل حاجه لاني مركب كاميرات في القصر من اول يوم جدي جابكو فيه وبعدين قرب منها ومسكها من شعرها وقال بصوت عااالي سيد انت يا زفت 

سيد الخارس: نعم يا مراد باشا 

مراد: خدوها علموها الادب وبعدين بلغو عنها وكمل حديثه موجهه لحسام اما انت انا هاخد حقي بطريقه تانيه خالص 

حسام: انت اللي هتندم يا مراد صدقني 

مراد: هنشوف مين هيندم 

بااك 🥀🥀

لينا: انت كويس يا ابيه 

مراد: ايوه يا حبيبتي، لمي هدومك يلا علشان هنسافر ونستقر في مصر 

لينا بفرح: بجد يا ابيه 

مراد: ايوه يا حبيبتي انا عارفه انك كان نفسك تدرسي هناك علشان كده هخدك معايا 

لينا: ربنا يخليك ليا انا هروح اجهز 

في مكان مجهول 

الشخص: حاضر يا زعيم هننفذ الخطه النهارده 

الزعيم: تمام انا خلاص لازم اخلص الحرب دي 

الشخص: تمام يا باشا انا هروح اخلص كل حاجه 

خلص البارت 

يا تري مين الزعيم و ايه اللي هيحصل ده اللي هنترفه البارت الجاي+هدلعكم انهارده 😉

#يتبع 

#بقلمي 


ŸÄŚÖÖ MÄȞMÖŮĐ

تكملة الروايه بعد قليل 



 

تعليقات

التنقل السريع