القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

اسكريبت نصفي الاخر البارت 9_10بقلم ميرا ابو الخير في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


#اسكربيت9_10

#نصفي_الاخر. 

#بقلم_ميرا_ابوالخير. 

الاشخاص: احنا مستشفى الامر"اض العقليه وجايين ناخد المدام نور معانا زي ما طلبت مننا. 

نور بصدمه: ايهه انت هتبعت مراتك مستشفى المجا"نين. 

فارس ببرود:  كان لازم اعمل كده من البدايه انا متجوزش واحدة مجنونة زيك. 

نور دموعها نزلت:  تمم انا رايحه معاهم بس زي ما قولتلك انا مش مجنونه. 

فارس بعصبيه: خدوهااااا. 

نور بدموع وبتتحرك بالكرسي:  لي عملت كده ليي. 

بقلم ميرا ابوالخير 

فارس ببرود: انا ليا مكانتي وانتي حته بت زيك متكونش مراتي. 

نور بانهيار:  ولي عملتني مراتك بجد. 

فارس بهدؤء: عادي حقي. 

نور:  علي فكره انا كنت بتعالج و فاضل تكه وابقا سليمه. 

فارس بصدمه: نعمممم وكل دا كان تمثيل. 

نور بصت بحزن: يمكن عشان يلي عملته فيا بردو كانت حاسه معاك بالامان. 

فارس بصدمه وقف ونور: يلا انا جاهزة اجي معاكم. 

بقلم ميرا ابوالخير 

اخدوا نور معاهم وهو بص بحزن وقعد يعيط زي الاطفال. 

وصلوا المستشفى ونور مرعوبه. 

الممرضه بغضب: اهلا اهلا يلا علي جلسات الكهر*بااااء. 

نور بخوف: لا انا مش مجنونه انا عندي حالة نفسيه ارجوكم لا. 

الممرضه: هههه لا يا حلوة يلا خدوها لازم عقلها يطير خالص.

نور بصراخ ودوها اوضه الكهر"باء وهي بتصرخ بشده. 

عند هند. 

هند بشر: كده نودعها خالص. 

الشخص:  مبروك هتاخد الجلسات ونقول باي باي. 

هند: خد الفلوس دي واعمل يلي انت عايزو. 

الشخص: اخيرا. 

هند راحت البيت. 

لاقت فارس قاعد زعلان داخلت بخبث ولابست قميص حر"يري شفا"ف وحطت ميكاب و راحت عليه بدلع: بيبي اي رايك نسهر سوء. 

فارس بهدؤء:  تعبان شويه.

هند قربت منه بو"قحه:  تعالي وهنسيك تعبك كله. 

بقلم ميرا ابوالخير 

فارس ابتسم. 

خدت نور جلستين كهر"باء. 

ومبقتش بتتحرك نهائي. 

بعد اسبوعين نور محبوسه في المستشفى لا بتتحرك ولا اي رد فعل. 

في حد بيداخل اوضتها وبيبتسم بخبث:  دلوقتي فرصتي مصدقت ومش هتقدري تتحركي انتي اصلا مشلولة. 

قرب من السرير بتاعها وقال بخبث:  هتكوني بتاعتي دلوقتي وليا. 

نور دموعها نازلت وهي مش قادره تتحرك وهو بيقرب بخبث قرب وقب"لها بعن"ف وقرب با"سها و بص عليها بجراءة ووووو...... 

#يتبع...  


#اسكربيت10

#نصفي_الاخر. 

#بقلم_ميرا_ابوالخير. 

نور دموعها نازلت وهي مش قادره تتحرك وهو بيقرب بخبث قرب وقب"لها بعن"ف وقرب با"سها و بص عليها بجراءة و بص بخبث:  اي رايك انتي دلوقتي تحت ايدي يا مشلولة ومحدش يقدر يمنعني عنك تؤ تؤ..دموعك دي خاليها تنفعك كمان شويه. 

نور بجمود:  اعمل يلي انت عايزو مش همنعك. 

.....:  اي دا اعتبر انك ضعيفه دلوقتي. 

نور بجمود:  اعتبر اني تعبت. 

جوز امها بخبث:  ههههه لي بس كده احبك وانتي شر"سه. 

نور بهدؤء:  معدش يهمني حاجه. 

جوز امها قرب ولسه بيحط ايده الباب اتفتح:  انت مين. 

جوز امها:  خدي الفلوس دي واخرجي برا وفي 2 برا اصحابي ابعتيهم واقفلي الاوضه. 

الممرضه بصت علي نور بخبث: هه تمم. 

داخل اتنين. 

نور بصدمه: انتي كمان هنا. 

هند ببرود وقفلت الباب: اومال كلنا هنا انتي لازم تمو"تي ويمو"ت سرنا معاكي. 

بتحاول تقوم تقعد:  لي بتعملوا كده انا عملت لكم ايه. 

جوز امها:  شوفتينا واحنا بنتا"جر في الاعض"اء و امك كمان. 

نور بدموع: عشان  كده قت"لتوها وعايزين مني ايه. 

هند بمكر: لولا الر*جالة طمعا''نين فيكي قولت عادي يتسلوا شويه وبعدين نخلص. 

جوز امها بيفك زاير قميصه:  وانا عا"يزها دلوقتي. 

صحبه:  وانا. 

الاخر: معاك. 

هند بتوقيف: استنوا لازم تاخد كام فو"لت كده الاول. 

جوز امها برفع حاجب:  لي. 

هند بكر"اهيه: عشان خدت جوزي هات الممرضه. 

الممرضه داخلت ومعها الجهاز ونور مرعوبه. 

هند ببرود: شغليه علي اعلى حاجه. 

الممرضه بخوف: لا كده تمو"ت. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

فارس بقلق: مخنوق مش عارف ليه. 

عفاف بتوتر:  ا انا عايزة اقولك علي حاجه. 

فارس: اي يا امي. 

عفاف: ا انا ك كنت بزور نور الاسبوعين يلي فاتوا وعرفت انها ح حامل في اول اسبوع. 

فارس بصدمه: نعممممممم حامل. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

عند اياد. 

اياد بفرحه: يعني كده نور مش مراته. 

المحامي: لا طلما هي مش كانت في كامل عقلها تبقا جوازة با"طلة. 

اياد: اعمل دلوقتي ورق جوز هتجوزها. 

المحامي: تمم. 

اياد بفرح: اخيرا هتبقي مراتي وهو مش جوزك. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

في المستشفى. 

هند بزعيق: شغليه يلاااا. 

الممرضه: مينفعش هي حامل. 

هند اخدت منها الجهاز: يبقا هشغله انا  . 

نور بصراخ وحطت ايديها علي بطنها: لاااااااااااا.... 

#يتبع.. 

عاوزين تكملة الروايه للآخر اعملوا متابعه من هنا للمدونه 


 تكملة الروايه من هنا 

تعليقات

التنقل السريع