القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية عذاب الحب البارت 9_10_11بقلم إسراء فرج في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


عذاب الحب

البارت التاسع

-فتحت الرساله وبعدين لقيت تليفون بيرن

-قلت بصوت مهزوز الوو

-الرساله وصلتك؟

-عمر لو سمحت انت عاوز اي

-نتقابل

-نتقابل ليه 

-عاوز هكلمك في موضوع وبعدين هسيبك

-مفيش مواضيع تتقال لو سمحت كفايه كدا ومترنش تاني 

-ان مجتيش بكرا تقبليني في٠٠٠٠هيحصل حاجه مش هتعجبك

-اي الهيحصل ؟

-بلاش اققولك عاوزك بس تجهزي نفسك وتيجي صدقيني أن مجتيش مش هيحصل كويسه تمام

-قفل قبل ما يسمع ردي هو ممكن يعمل اي واي المعاه عشان يقولي كدا

-مالك واقفه كدا ليه؟

-هاه

-انتي مش معايا خالص بقولك مالك

-لا ولا حاجه مفيش حاجه

-طيب مش هتنامي 

-اه هنام اهو 

-تعالي نامي هنا

-انا مرتاحه هنا

-صباح الخير عندك محاضره 

-اه

-تعالي هوصلك 

-مفيش داعي 

-اي المفيش داعي يلا كدا كدا أنا رايح 

-مالك ساكته كدا ليه مش من عادتك 

-لا ول حاجه

-وصلنا حضرت المحاضرات وخلصت

-يلا؟

-لا أنا ندا رائحه تجيب حجات هروح معاها 

-ماشي بس متتأخريش 

- لازم اروح اشوفه عاوز اي 

-كويس انك جيتي 

-عمر كفايه كدا بقي أنا جيت عشان اسمعك وخلاص لو سمحت ملكش دعوه بيا تاني 

-اهدي مالك أنا كنت عاوزه اتكلم معاكي شويه .

-اتفضل اتكلم

-ثواني بس هعمل حاجه واجيلك 

-قعد يتكلم شويه وانا مش فهمه في أي وفجأه لقيته مسك ايدي جامد

-اي أنا غلطانه اصلا اني جيت سبته ومشيت 

-عمر:عملت القولتلك عليه

-كل حاجه اتفضل 

-نور روحت ولسه طالعه اوضتها 

-انتي بتعملي اي في اوضتي ؟

-ولا حاجه أنا وادم كنا قاعدين بيظيطلي شغل

-طب اتفضلي عشان عاوزه ارتاح 

-انا هلقيها منك ولا من عمر قالت كلمها وهيا بتقعد ع السرير ودموعها بتنزل 

-مالك في أي بتعيطي ليه؟

-٠٠٠٠

-مالك متردي في حاجه حصلت 

-ولا حاجه بس عندي امتحان ومش فاهمه حاجه 

-ودا يخليكي تعيطي تعالي وانا اذكرلك 

-قعد معايا يشرحلي الحجات المش فاهمها اول مره اققعد اتكلم معاه اول مره ادقق في ملامحه

 مالك سرحانه في أي

-هاه

-لدرجادي أنا حلو

-اه اوي قلتها من غير ناخد بالي قلت اي 

-بجد

-انا مكنش قصدي 

-نور ممكن نتكلم شويه

-اتفضل 

-ليه كدا ليه كل ام احاول اققرب تبعدي ليه بتتعملي معايا كدا. ا

-عشان قربك من الأول كان غلط مكنش ينفع بالطريقه دي مكنش ينفع نبقي مع بعض كدا أو احنا مننفعش لبعض اصلا 

-طب متجربي جربي يمكن ينفع اديني فرصه 

-خايفه تخذلني في الأخر

-صدقيني مش هيحصل 

-نمت وانا مبسوطه من كلامه حساه اتغير 

-صحيت بدري جريت ع الجامعه عندي امتحان خلصت وخرجت وصلتلي رساله من عمر تاني بس المره دي كانت صوره وهو و ماسك ايدي ياحيوان 

-ان مجتيش تقابليني في صور احلى من دي هتتبعت لاستاذ ادم 

-ابعتهم اصل ميهمنيش وانا مش هقابل واحد.حق*ير زيك تاني 

-اي ياحبيبتي امتحانك كان عامل ازاي 

-انا عاوزه اققولك علي حاجه 

-اتفضلي

-انا قبل متكلم كانت وصلتله رساله 

-"عشان تعرف انها بتحبني جت وقبلنتني من وراك 

-ادم بعصبيه اي دا

-بصيت في الصور أنا والله كنت هقولك

-تقوليلي اي 

-انا والله معملت حاجه الصور دي هو صوها بس والله ما حقيقيه أنا اه قبلته بس عشان قلي عاوزني في حاجه مهمه افتكرته هيقولي علي ماما 

-تمام يانور تمام 

-سبني ومشي وهو مش شايف قدامه من العصبيه 

-بيري:أنا سمعت ادم بيزعق في حاجه حصلت ول اي

-انتي متدخليش في اي حاجه وصدقيني دورك قريب اوي افضحك قدامه 

-ببري:أنا لازم اتصرف قبل متقولو حاجه وكل حاجه تنتهي

-نزلت كان قاعد في الجنينه

-انا اسفه

٠٠٠

-انا اسفه بجد مكنش المفروض اققابله أنا عارفه بس كان عندي امل ان يقولي أن ماما سامحتني خصوصا انها مش بترد عليا نهائي 

-ممكن نبقي أصحاب ٠٠٠٠٠

لو التفاعل حلو في بارت بليل


عذاب الحب

البارت العاشر

ممكم نبقي أصحاب

-الجمله دي قلها ادم وهو بيبصلي وكأنه بيقولي ادينا فرصه تكون مع بعض يمكن كل حاجه تتغير

-ممكن بس ليه

-عشان عاوزك اي حاجه تيجي تقوليلي احكيلي اي مشكله تواجهك اعتبريني صديقك واي حاجه ازعلك تعالي قوليهالي خلينا نقرب من بعض يمكن علاقتنا تتصلح 

-موافقه

-بيري وهيا وافقه بتبصلهم بعصبيه انت بدأت تقرب منها اوي وانا مش هضيع حبي يعد كل السنين دي كدا أنا هتصرف 

-ام ادم ونور طلعو أوضتهم وكل واحد مقرر أنه هيبدا وهيدي التاني فرصه يمكن علاقتهم تتغير

-صباح الخير

-صباح الخير 

-يل عشان اوصلك 

-انا انهارده معنديش حاجه مهمه اي رايك نخرج

-بجد نخرج سوا

-اه 

-طيب ثواني هجهز

-جهزت متحمسه أخرج معاه خرجنا وروحنا اماكن كتير وفضلنا طول النهار سوا وكنت مبسوطه اوي اول مره اكون مبسوطه كدا

-مبسوطه؟

-جدا 

-وانت؟

-انا مبسوط بوجودك

-فرحت من مجرد كلمته ليا أنا خلاص ابتديت احس هو فعلا اتغير 

-ممكت تشرحلي دي 

-اكيد تعالي

-قعد يشرحلي الحجات المش عارفاها 

-تشرب قهوه؟

-اشرب بس اقعدي وانا هعملهالك 

-قعدنا شربنا وبقينا نهزر سوا

-عدا فتره طول الوقت مع بعض كنا بتخرج كتير سوا واي حاجه عاوزاه بروحله 

في يوم وانا 

-  روحت الجامعه 

-حساكي مبسوطه اليومين دول

-بصراحه اه

-اي حبتيه

-مش عارفه بس تفتكري ينفع

-ليه مينفعش 

-عشان جوازنا مش حقيقي

-مالو بيحبك وبتحبي واتأكدتي من دا اتجوزوا حقيقي

-بسهوله كدا

-صدقيني بسهوله انتي المكبراها طلما حبيتو بعض اي اليمنع

-مش يمكن ندا معاه حق يمكن حبيته 

-مساء الخير يا ماما 

-مساا النور ياحبيبتي 

-امال فين ادم

-فوق هو وبري بيظبطو شغل 

-ااه طب عن اذنك هروح اشوفهم

-دخلت كانت قاعده جمبه علي الكرسي 

-تعالي ياحبيبتي 

-هعطل شغلكو 

-لا احنا خلصنا اصلا اتفضلي انتي يا بري

-بري خرجت انا هجيب مايه واجي 

-بري 

-بتكلميني

-كنته بتعملوا اي

-مهو قلك كنا بتشتغل

يعني كنتو بتشتغلو

-اققولك بصراحه هو قلي أنه بيحبني 

-كدابه

-اوك براحتك 

-مش مصدقاها ول هصدق اي كلمه بتقولها.

-اب مالك

-انت وبري لازم تشتغلوا في الأوضه

-لا مش لازم انتي غيرانه 

-اكيد مش غيرانه بس اسمها احترام هيا مينفعش تدخل طول ما انا مش موجوده

-خلاص حقك عليا مش هدخلها هنا تاني بس اي المقابل بقي

-مقابل اي 

-اني اسمع كلامك 

-انت عاوز اي 

-حضن 

-والله!

-اه والله

-ضربته بالمخد خد

-خلاص كفايه هو دا يا شيخه حرام عليكي 

-بري وهيا بتتكلم في التليفون أنا مش عاوزه غلطه انتا فاهم بكرا كل حاجه تكون جاهزه 

-انا هوريكي أنه مش من حقك وانك غلطتي أما قبلتي تتجوزيه

-انا قررت حاجه 

-اي 

-هعترف لأدم اني بحبه 

-بتهزري 

-لا بجد  عارفه الفتره القعدناها سوا صغيره بس انا حبيته اوي كنت مترددة اققولو بس انا مستعده ومتأكده أنه اتغير وبيحبني

-طب وهتعملي اي

-هعمله مفاجاه واعترفله

-سبها وروحت حضرت مفاجاه في البيت وزبط كل حاجه وفضلت قاعده مستنيه 

-الوو

-مين معايا 

-جوزك لسه داخل حالا هو وبيري فندق٠٠٠لو حبا تتأكدي تعالي

-انت مين الوو معقول ادم اكيد لا بس هروح أتأكد

-لبست وطلعت ع الفندق وسالت علي الغرفه وطلعت لسه هخبط لقيت الباب مفتوح دخلت أنا مش عاوزه ادخل بحاول اخر نفسي مش عاوزه اصدق اول مدخلت شوفت ادم وهو نايم وفي حضنه بيري مقدرتش احرك رجلي خطوه كمان من منظرهم ثواني ولقيت ادم بيفتح عينه وبص علي بري ال في حضنه ولف وشه بصلي وقام علطول

-انا مش فاكر حاجه صدقيني مش فاهم اي الحصل انتي مصدقاني صح 

-وليه اصدقك٠٠٠٠٠

-تفتكروا هتسيبوا وكل حاجه كدا هتنتهي قولولي طوقعتكوا



عذاب الحب

البارت الحادي عشر والأخير


-وليه اصدقك؟

-اي!!

-بدموع ايوا قلي ليه اصدقك أنا شايفاك بعيني يبقي اصدقك برضوا

-نور انتي 

-نوربزعيق متنطقش اسمي انت فاهم أنا الغلطانه اصلا انا ال من الأول وافقت علي المهزله دي أنا المصدقتش ايوا عارف هيا قلتلي قلتلي من الأول اني لعبه قلتلي اني مليش لازمه في حياتك واني زيي زي اي واحده دخلت حياتك ويومين وهتزهق بس انت المصدقتش من دلوقتي مش هتشوف وشي تاني ولا هسمحلك تقرب مني انت فاهم قلت كلامي وطلعت اجري ع البيت عشان الم حاجتي وامشي مش قادره اصدق ان بعد كل دا خلاص كل حاجه انتهت بشكل دا

-ادم لبس هدومه ونزل وراها 

-صدقني كدا مش هترجعلك تاني واخيرا هتبقي معايا

-نور وصلت البيت وطلعت علطول لمت حجاتها ونزلت

-اي ياحبيبتي انتي رايحه فين كدا ؟

-اسفه ياماما بس انا لازم امشي

-تمشي تروحي فين 

-خلاص أنا وادم جوازنا انتهي

-انتي بتقولي اي!

استني هنا أما ادم ييجي افهم منه ولو في حاجه تتصلح 

-صدقيني مبقاش ينفع 

-كانت لسه هتتكلم بس قطعها ادم 

-سبيها يا ماما 

-اسيبها اي دي ماشيه ومش راجعه

-بقولك سيبيها ممكن اققولك حاجه قبل ما تمشي 

-اي هدافع عن نفسك

-لا مش هدافع عن نفسي ولاهقولك اني معملتش.كدا ولاهخليكي تقعدي بالعافيه عارفه ليه اهم حاجه في أي علاقه الثقه ودي حاجه مش موجوده مابينا انتي لو بتثقي فيا مكنتيش صدقتي نور هو انا ممكن اسالك سؤال مسألتيش نفسك انا ليه انجوزتك مسالتيش نفسك ليه بالطريقه دي

-اققولك انا ليه عشان بحبك يانور بحبك من وانتي في اول سنه في الكليه سنتين مش عارف ازاي اققولك بس واما جيت اتقدملك شفت نظرتك ليا وانتي اد اي مبطقيش تقربي مني عشان أنا كل شويه مع بنت شكل خوفت اتقدملك ومتقبليش 

-تقوم تجبرني اتجوزك

-انا مأجبرتكيش أنا عملت كدا عشان تكوني معايا مش اكتر وقولت انك مع الوقت هتقبلي 

جوازنا بدليل اني مقربتش منك ولاحاولت بس عشان كنت عاوزك انتي تكوني قبلااني علي العموم انا دلوقتي وضحتلك كل حاجه تقدري تمشي 

-سبته يعد كل كلامه ومشيت أنا مقدرش اتغاضا عن الشوفتو 

-ادم انت هتسبها كدا خلاص

-صدقيني يا ماما عملت كل حاجه عشان تفضل كان نفسي دلوقتي تقولي أنها مش هتسبني بس هيا اختارت 

-رايح فين ؟

-هطلع اوضتي عاوز ابقي لوحدي 

دخلت اوضتنا افتكرت كل لحظه كنا سوا فيها مش قادر استوعب اني كدا مش هشوفها تاني 

-خدت حاجتي وطلعت علي اسكندريه لازم اعتذر لماما واخليها تسامحني روحت طلعت علي شقتي أنا وهيا خبط وانا حاطه ايدي علي قلبي من الخوف 

-نوور!

-ماما وحشتيني اوي وحشتيني 

-انتي اي الجابك

-ماما ارجوكي تسمعيني وانا هحكيلك كل حاجه

دخلت وحتلها كل الحصل معايا

-يعني خلاص كدا طلقك 

-معرفش بس انا خلاص نهيت كل حاجه ومش هرجع تاني أنا بجد تعبت اوي يا ماما بعد ما حبيته يجرحني كدا ليه ياماما

-ما يمكن ظلمتي ليه مستنيتيش

-ياماما بقولك شفتهم بعيني 

-كل حاجه نشوفها بعنينا تبقي حقيقه صدقيني 

-لوسمحتي كفايه الموضوع دا انا عاوزه ارتاح دخلت اوضتي فتحت صوره ليه تعمل معايا كدا ليه

-بيري لمي حاجتك ويله

-نعم!انت بتقول تي يا آدم

-اي مسمعتنيش بقولك لمي حجتك ويله عشان تسافري 

-يعتي اي انت بتطرضني مالك يا آدم

-هووانتي يابري شايفاني اي لابجد انتي فكراني اي مش فاهم كل حركاتك مفهمتش العملتي وانك كلمتيني وطلبتي مني اجي الفندق عشان الشغل وحطتيلي المنوم اي دا كله مش واضح انتي شايفاني اهبل 

-ادم انت فاهم غلط

-انا اكتر واحد فهمك احمدي ربنا اني مش هأذيكي عشان أنا بعتبرك زي اختي وال صدقيني كنت هوديكي في ستين داهيه اتفضلي مش عاوز اشوف وشك تاني

-بقي كدا ياادم بعد محبيتك تعمل فيا كدا عشان دي

-دي احسن منك مليون مره عليعلي الأققل مش هترخص نفسها زيك 

-اتفضلي ومشفكيش تاني 

-ادم بدأ يباشر شغله في لشركه مع صحبه وبدأ يرجع لحياته تاني بس مش قادر ينسي نور شغال وبيلهي نفسه في شغله عشان ميفكرش فيها وبقي شكله حزين جدا 

-نور عدا شهرين وهيا مش يتخرج

-الوو

-ايوا ياندا

-انا عاوزه اققابلك

-تعاليلي اسكندريه 

-لا انزليلي انتي عشان عاوزاكي ضروري.

-مش هقدر

-صدقيني حاجه مهمه 

-خلاص بكرا هاجي

-ظبط حجات وقررت انزل اشوفها وابقي ارجع روحت شقتي الكنت قاعده فيها وكلمتها تيجي

-وحشتيني اوي.

-انتي اكتر اي دا كله مش عاوزه تيجي ليه

-خلاص مبقتش قادره

-انتي اتجننتي تسيبي كل حاجه عشان وهم في دماغك بس

-مين قال إنه وهم 

-ادم بعد ما مشيتي علطول طرد بري 

-ودا معناه اي

-معناه أنه ملوش علاقه معناه أنه بيحبك 

-انا كمان حبيته اوي بس انجرحت اوي

-صدقيني حاولي توثقي في حاولي تسمعي لقلبك اديله فرصه

-هشوف قاعدت افكر في كلامها اديله فرصه 

-قاعد مشغول في الورق ال قدامه ومهتمش للدخل

-ممكن اققعد

-رفع رأسه بسرعه بعد ماسمع صوتها وكان باين في عيونه لمعه اشتياق وكأن عيونه بتقولها واخير شوفتك 

-اي مبتردش ليه

-اي الجابك

-وحشتني

-اه منا عارف اي انتي قولتي اي

-اي قولت وحشتني 

-والله!

-اه والله وحشتني اوي 

-ودا من أمتي.

-من زمان عاوزه اققولك اني بحبك بحبك اوي والشهرين البعدتهم دول عرفت اد اي بحبك ومقدرش اعيش من غيرك لسه بتحبني

-لسه بحبك انا حبي بيزيد كل يوم بس انتي مش

-متكملش أنا مبثقش في حد قدك قولي انك بتحبني ومش هتسبني مستعد نكمل حياتنا سوا مستعد نبتدي بجد

-مستعد مش يلا بقى علي بيتنا ول اي

-لا أما نتجوز

-مااحنا متجوزين

-لا لسه تيجي تتقدملي وتعملي فرح كبير جدا

-وانا مستعد

-عاوزه اققولك حاجه عمري متخيلت اني احب كدا

-انا كمان عمري ماعرفت الحب ال معاك

"وقبلتك انت كل حياتي اه ياحياتي"

تمت

قوليلي رايك ولو عاوزين راويه جديده اتمني تعجبكو




 

تعليقات

التنقل السريع