أحببته ولكن ٠٠!
الفصل الاول والتاني
- خدي يورد فلوس الجمعيه دي وديها لطنط اسماء وسلميلي عليها
- يووووة يا ماما يعني مفيش غيري
- هتقومي يا بت ولا اخلي ابو وردة يسلم عليكي
- لا انا بقوم اروح اهووو بالمرة اغير جوووو
- تغيري جووو اه قولتيلي دا العمارة ف وش العمارة ولااااا عشان طارق نزل من المأموريه 🙂
- طارق طارق مين يماما انا معرفش حد بالاسم دا ؟
- ورد بنتي
- نعم
- طبعا كلنا عارفين والجيران عارفه واحد واحد انك بتحبيه بس طبعا عمرنا ما نروح نقول
- طبعاااا يماما اووومال هو انا مفضوحة اوي كدا
- اهاااااااا اخلصي ومتتاخريش يبت هما خمس دقايق لهنزل واجيبك انا
- ما تخلكش قفوش اوي كدا يعم بخ
- واحد اتنين واحد اتنين
- بتعملي اي يا ست ورد
- بتسابق في خيالي مع السيراميك اوقات بحسني متخلفه سيكا بس شغال
- دا انتي ست البنات كلها يست ورد اي مش ناوية تفرحيناااا بيكي
- والله يا عمو ابراهيم كاريزمتي وجمداني ميسمحوليش اشيل مسؤليه بيت وخصوصاااا انه استرونج ووومن اندبندت
- ويعني استرونج دي يا ست ورد
- يعني امرأة قويه تقدر تقول اني خارقه بس من غير ما اطير ههه
- كدا فهمتك واصل
خلصت من هنا ولقيت طارق طالع العمارة بتاعتهم من البوابه لوهلة حسيت قلبي بيدق وصوت نبضاته واصله هو انا لييي سخنه حاسه اني مش علي بعضي او كأني كنت في سباق او ما شابه"
عمو ابراهيم : لا واضح انك استرونج جوي يا ست ورد
- هو اما مفضوحة جووووي كدا يا عمو ابراهيم
- جووووى جوووى يا ست ورد بس انتي عارفه اننا عمرنا ما نجول انك واجعه ربناا يفرح قلبك يبنتي ويسعد جلبك
- فعلا أحببت حلوف لا يبالي يا خبر نسيت انا ماما قالتيلي خمس دقايق واتكلمت معاك كتير
طب سس سلام بقي اطير انا
طلعت العمارة
" وانا قلبي عمال يدق بطريقه غريبه حساه هيطلع من مكانة معرفش لييييي "
خبطت علي الباب خبطات وخفيفه
وبعد دقيقه لقيته في وشي وهو اللي بيفتحلي
طارق : تيب تيب ورد
ورد : طارق
- عامله اي اتفضلي
- بخير الحمد لله وانت
- دومااا بخير
- اومال فين طنط جوووة في المطبخ
وفجأة لقيتها طالعه علي الصوت
- ورد عاااش من شافك عامله اي
- بخيررر الحمد لله وانتي
- كويسه
- عالعموم يا طنط دي فلوس الجمعيه ماما بعتاها ليكي
- حاضر يا حبيبتي وسلميلي علي مامتك
لوهلة حسيت طنط اسماء حزينه والغريب اني اول مره احسها حزينه وهي بتكلمني وكأن الدموع في عيونهاااا وكتماهااا بمجرد ما شافتني
- طب استأذن اناااااا
طارق : استني يورد
ورد : ن نعم
طارق : دا كارت عشانك انتي وماما
ورد ببرأه : ك كارت اي دا ؟
طارق بأبتسامه : كارت خطوبتي
ورد : اييييي
#يتبع
بقلمي : جهاد شوقي 💙
أحببته ولكن ٠٠!؟
الجزء الثاني
ورد : ايييييي خ خطوبتك
طارق بأستغراب : اه يورد خطوبتي مالك مستغربه لييي ؟
ورد : لا لا مفيش بس مقولتش يعني
طارق : مش فاهم ؟ تقصدي ايييي
ورد بأبتسامه متصنعه : لا عادي ولا يهمك وعموما الف مبروك
ورد : هتعوزي حاجه يا طنط
الام بحزن فهي تعلم ان ورد تعشق ابنها وما تعاني منه الآن ولكنها لا تستطيع ان ترغم ابنها علي شئ رغما عنه : لا عاوزة سلامتك يا حبيبتي
ورد : طب استأذن انا
فلاش باك
عند طارق
طارق : انتي فين يا ست الكل انا رجعت
الام بفرحه وهي تحتضن ابنها الراحل منذ مدة : طارق حبيبي حمدلله علي سلامتك يا حبيبي
طارق : الله يسلمك يا جميل انت
الام: حساك فرحان كدا ممكن اعرف السبب
طارق : اخيرا يا ماما قررت اخطب
الام بفرحه : مين متقولش ورد ؟
طارق : ورد مين يماما ورد مجرد صديقه مش اكتر انا هخطب جناا
الام بصدمه : جنااااا انت بتقول ايي
طارق : اه يماما زي ما سمعتي جنا انا وهي بنحب بعض فهخطبها
الام بحزن علي ما سوف يحل بتلك المسكينه عند عِلمها بم يحدث : ربنا يسعدك يبني
باااك
طارق : هي مالها ورد يماما حاسس انها مش مبسوطة
الام : ومش هتنبسط لييي انا داخله المطبخ
ثم قامت بالدخول الي المطبخ اما هو فتركته في حيرته
طارق باستغراب لنفسه : هووو في اييي ؟
عند ورد
ترن ترن
الام : اخيرا جيتي يا ست هانم
- ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
الام : اي دا مالك يا حبيبتي فيكي ايييي حد ضايقكك عيونك حمرا لييي انتي معيطه ؟
ورد بصدمه وبدموع : هيخطب يماما هيخطب
الام : هو مين دا اللي هيخطب ؟
ورد : طااارق يماما طارق
الام بصدمه : اييييه
ثم اجهشت ورد بالبكاء فقد تحطم قلبها رغما عنه فالشخص الذي أحبته بل عشقته الي حد السماء منذ الطفولة لم يكن يراها امامه سوي صديقته فقط والآن سوف يكون ملكآ لشخص آخر منذ الآن .
ورد ببكاء : ماما هو انا وحشه في حاجه وحش*ة فيا عشان ميحبنيش ؟ شكلي في حاجه غلط ؟
الام وهي تحاول ان تهون علي ابنتها : لا يا حبيبتي انتي جميله اوي وخساره فيه كمان بكرة يعرف قيمتك صدقيني وهيندم
ورد : ماما انا حاسه قلبي بيوجعني اوووي
ثم قامت بالاشارة الي موضع قلبها واكملت بصي هنااا في وجع كبير اوي يماما وجع كبير اوي حاااسه ان فيه حد بيجيب سكا* كين وبيطعني بيها من كتر الألم اللي جوايا يا ماما واللي حاسه بيه
ماما انا مش كويسه هو ليي محبنيش مش انتي بتقوليلي انا حلوة والناس كلها بتقولي اني حلوة وعفويه وطيبه وادخل القلب لييي محبينيش يا ماما ليه مشافش دا يماما هو حبي ليه مكانش كافي ؟
الام ببكاء علي حالة ابنتها : هشششش متزعليش يا حبيبتي انا حاسه بيكي هوني علي نفسك وصدقيني بكرة يعرف قيمتك يا هبله انتي قيمتك من الياقوت والله وبكرة افكرك بكدا وتقولي ماما قالت
ورد وهي تحاول ان تلاطف والداتها : حتي عمو ابراهيم البواب ؟
الام بابتسامه وهي تقوم بمسح دموع ابنتها باحدي يديها واليد الاخري علي شعرها : حتي عموووو ابراهيم البواب
ورد بأستغراب : تفتكري مين العروسه يماما ؟
الام : مش عارفه مش معاكي الجواب افتحيه كدا ونشوف
ورد وهي تقوم بقراءه الجواب والصدمه تعتلي وجهها : لا مش ممكن استحاله دا يحصل استحاله
ثم فقدت وعيهااا
الام بصدمه : ورد ورد
٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
#يتبع
اللي عاوز التالت والرابع يعمل متابعه من هنا
بواسطه : جهاد شوقي 💙
تعليقات
إرسال تعليق