القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية أحببت صعيدي البارت الثالث بقلم كوكي في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله



البارت الثالث 

بتخرج فيروز من الحمام و بتلاقي العصير علي المكتب 

فيروز : اكيد ماما سميحه هي اللي بعتاه....و شربته و بعد شويه جت الميك اب ارتست لفيروز و سمر و بعد شويه خلصت الميكب ارتست ليهم و كانو هما الاتنين حلوين اوي و كانت فيروز شبه الملاك في الفستان

سميحه : بسم الله تبارك الرحمن اي القمر ده دنا علي كده اخاف الناس تحسدك 

فيروز و هي حاسه نفسها مش متظبطه : شكرا يا ماما 

سمر بغيره  : احم اي رايك في شكلي انا كمان 

سميحه : قمر قمر .... تعالي يا فيروز عايزاكي 

و بتاخد فيروز و بتروح اوضه تانيه تستنا فيها قاسم 

بعد فتره بيجي قاسم و زياد و بياخدو فيروز و سمر و كل ده و فيروز حاسه بدوخه 

بدأ الفرح و كان الفرح متنظم بطريقه جميله و كان فخم و الكل كان مبسوط و اهل البلد كلهم كانوا موجودين

فيروز قامت و فضلت ترقص و الكل بيتفرج عليها و قاسم بيبصلها بغضب و سمر بتضحك بخبث 

بيروح قاسم يشد فيروز من أيدها و بيحس أنها فيها حاجه

فيروز : سيبني سيبني ارقص 

قاسم بغضب: انتي بتعملي اي انتي هتفضحينا 

فيروز بعدم وعي: هفضحكو ههه هفضحكو هفضحكو و بترقص 

قاسم بيشيلها و بينزل بيها و بيدخل بيته و بينزلها 

فيروز : انت جبتني هنا لي عايزه ارجع تاني انت وحش اوي وانا بكرهك 

قاسم : فيروز فوقي انتي فيكي اي و بيخبط علي درعها 

فيروز : انا انا مش عارفه و بيغمي عليها 

قاسم بيتخض و بيرن علي الدكتور يجي 

بعد شويه الدكتور بيوصل و بيكشف علي فيروز 

قاسم : خير يا دكتور 

الدكتور : في حد أداها حبوب هلوسه و ده السبب في اللي حصل ليها 

قاسم بصدمه : حبوب هلوسه

الدكتور : ايوا و دي ممكن تتخلط بي الاكل او بالعصير و علشان اخدت منها جرعه كبيره ده خلها تفقد الوعي 

قاسم : يعني هي كويسه دلوقتى

الدكتور : ايوا كويسه انا ادتها حقنه و لما تفوق هتكون كويسه 

قاسم : شكرا يا دكتور 

الدكتور: ده واجبي عن ازنك .... و بيمشي 

قاسم بيفضل قاعد جنب فيروز مش عارف مين يعمل كده و قرر أنه يسألها لما تفوق 

برا البيت الفرح بيخلص و الكل بيمشي 

............الصبح ..............

بتفوق فيروز بتلاقي نفسها نايمه في حضن قاسم و رأسه وجعها و مش فاكره حاجه و بتحاول تطلع من حضنه

قاسم بيفوق علي حركتها و بيقوم 

قاسم : صح النوم يا اللي فضحتينا 

فيروز : ايي 

قاسم : اي !! اي انتي مش فاكره عملتي اي امبارح 

فيروز : عملت اي انا اخر حاجه فكراها اني كنت قاعده مع ماما سميحه في الاوضه و بعد كده مش فاكره حاجه

قاسم بيحاول يهدي نفسه و يقول في سره : اهدي هي ملهاش ذنب

قاسم : انتي كلتي أو شربتي حاجه امبارح 

فيروز : لا مكنتش كلت حاجه بس ماما سميحه قالت إنها هتبعتلي كوبايه عصير و لما كنت باخد دش طلعت لقيت كوبايه العصير علي المكتب حتي لسه هناك اهه

بيروح قاسم و بيمسك الكوبايه بغضب 

فيروز : قاسم فهمني حصل اي انا عملت اي 

قاسم بينزل من غير ما يرد علي فيروز بيروح لسميحه 

سميحه اول ما بتشوفه بتقوله 

سميحه : خير يابني فيروز اخبارها اي دلوقتي و الدكتور امبارح قالك اي

قاسم : امي ركزي معايا انتي امبارح طلعتي لفيروز كوبايه عصير 

سميحه : امبارح ... ايوا هي كانت تعبانه و مكلتش حاجه فا بعتلها كوبايه عصير علي اوضتها مع البت فاطمه

قاسم بينادي بصوت عالي علي فاطمه 

قاسم: فاااااطمه انتي يا فااااطمه 

فاطمه بتجي بسرعه 

فاطمه: خير يا بيه 

قاسم بغضب : انتي اللي طلعتي العصير امبارح لفيروز

فاطمه بخوف: ايوا يا بيه ستي سميحه ادتني العصير و قالتلي طلعيه و انا كنت طالعه والله يا بيه بس ابله سمر قالتلي هتيها انا هطلعها و روحي انتي شوفي شغلك 

قاسم بغضب اكتر : كده الحكايه باعت سمر هي السبب

سميحه : سمر السبب في اي يابني ما تفهمني 

قاسم : سمر حطت لفيروز حبوب هلوسه في العصير 

سميحه: قليله الربايه انا هعلمها الادب 

قاسم : لا يا امي سيبيها انا هشوف شغلي معاها 

بيروح قاسم علي اوضه زياد و سمر و بيخبط 

و بيكون زياد نزل من بدري راح مع محمد 

سمر : اي في اي في حد يخبط كده 

قاسم : اي اللي انتي عملتيه امبارح ده 

سمر بتوتر : ع عملت اي 

قاسم : لا والله علي اساس مش عارفه.. مين اللي حط لفيروز حبوب الهلوسه 

سمر : وانا اعرف من نين 

قاسم : انا بقا عارف و حيات الحب اللي كان بينا يا سمر لو قربتي لمراتي تاني مش هتشوفي من غير كل شر

بتمسك سمر أيده 

سمر : انا عملت كده علشان بحبك 

قاسم : سمر فوقي انتي دلوقتي مرات اخوي 

سمر : انا بحبك انت 

قاسم : وانا مبقتش احبك و بحب مراتي و زقها و مشي 

سمر قعدت تتوعد لفيروز و طلعت فونها و رنت علي شخص

#يتبع 

#احببت_صعيدي 



تعليقات

التنقل السريع