القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية الانتقام الحلو البارت الثالث والرابع بقلم ياسو محمود في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


البارت الثالث  و الرابع🖤🖇

🍂الانتقام الحلو🍂

-----------

وقفنا في البارت التاني لما محمود قرر يحكي لمراد الحقيقه علشان يساعدو يا تري ايه علاقه عيله الحديدي بساندي وايه هي الحقيقه ده الا هنعرفه في البارت ده يلا نبدا 

محمود: انا لما كنت صغير كنت بحب زملتي بس جدك رفض علشان هيا مش مستوانا بس انا كنت بحبها بجد وانا قررت اتجوزها علي سنه الله ورسوله وبعدين الجواز ده فضل سنه جدك ميعرفش عنه حاجه وبعدين لما عرف خلاني اطلقها علشان احافظ علي حياتها وبعدين عرفت ان جدك قتلها من 6 سنين وقتل معاها بنتي 

مراد: ايه بنتك 

محمود: ايوه يا مراد انا طلع عندي بنت ومعرفهاش ولما اكتشفت ده طلعت مقتوله مع امها في نفس اليوم 

مراد: وانت ايه الا عرفك

محمود: جدك لسه بعتلي الرساله ديه حالا وقالي الحقيقه

مراد: علشان كده سعد كان عنده لما دخلتله،بس يا عمي انت طلبت مني اساعدك بس انا مفهمتش برده اساعدك ازاي 

محمود:عاوز اجيب الل يثبت ان جدك الفاعل وادخله السجن 

مراد:انت اكيد بتهزر يا عمي 

محمود:لا مش بهزر هتساعدني ولا لا 

مراد:لا يا عمي انا عمري ما هخون جدي ده هو الا رباني بعد موت ابويا وامي انا اسف 

محمود:انا غلط لما قلت انك ممكن تساعدني،خلاص انسي الا حكتهولك انا هعمل كده لوحدي

مراد:اسف يا عمي 

محمود:خلص الكلام روح الفيلا استريح يلا 

مراد:حاضر يا عمي 

في المحكمه 

حازم:ساندي ساندي 

ساندي:ايه يبني في ايه

حازم:النائب العام عاوزك ضروري 

ساندي:متعرفش ليه 

حازم:لا 

ساندي:ما انت بومه مش بيجي من وراك غير اخبار زفت 

همس بضحكه: انتي هتقولي ليا 

ساندي:طب يلا طول ما احنا اتجمعنا تعالو عوزاكم في موضوع

حازم: اشط يلا 

همس:طب روحي للنائب الاول 

ساندي: اممم طيب خليكم هنا لحد ما اخلص معاه واجي 

في الصعيد 

حسام:لينا لينا 

لينا:نعم يا جدي 

حسام:بتعملي ايه يا حببتي 

لينا:بذاكر يا جدو انت عارف اني في 3 ث ولازم ازاكر علشان ادخل كليه هندسه واكون ذي مراد

حسام:مش عارفه ايه لزمتها المدرسه يا لينا في الاخر هتقعدي في البيت،بس مراد هو الا اصر انك تكملي تعليم

لينا:لا يا جدو انا هكمل تعليم علشان ادخل هندسه واكون ذي مراد 

حسام: خلاص يا حببتي ربنا يوفقك 

في فيلا السوهاجي 

نرمين:الو يا احمد عامل ايه 

احمد:الحمدلله بخير يا حبيبتي الولاد اخبارهم ايه 

نرمين:بخير الحمدلله،انت مش ناوي ترجع بقاا 

احمد:لما اخلص المشروع ده هنزل علطول 

نرمين:ترجع بالسلامة 

حمزه:العب انتي بتخونيني يا نيمو ومع مين مع ابويا 

نرمين:اهو القرد جه يا احمد 

كفايه كده تعالو نتعرف علي الشخصيات دي 🚫

حازم:23 سنه صديق ساندي المقرب وعارف عن الماضي بتاعها بيشتغل ظابط وخطيب همس

همس: 22سنه صديقه ساندي من الطفوله وتعرف كل حاجه عن الماضي محاميه برده 

لينا:18 سنه بنت عمت مراد عايشه مع جدها من صغرها وامها وابوها عايشين برا مصر 

بااااااك 🍂

في المحكمه 

همس:ساندي اتاخرت كده ليه 

حازم:معرفش 

همس:ايه طلعت ،ساندي في ايه 

ساندي:ابعدو عن وشي دلوقتي 

حازم:في ايه بس 

ساندي:انا وقفت عن الشغل يا حازم

همس: ازاي يعني

ساندي:معرفش الا اعرفه ان ده قرار الوزاره 

حازم:الوزاره يبقي في حد ورا الحوار ده 

همس:بت تلفونك بيرن 

ساندي:ده حمزه،الو يا حمزه

حمزه:انتي فين يلا بينا هنتاخر علي كتب الكتاب 

ساندي:اووف طيب جايه اهوو 


البارت الرابع 🖤🖇

🍂الانتقام الحلو 🍂

---------------

البارت الا فات وقفنا لما مراد عرف الحقيقه وساندي اتوقفت عن الشغل يلا نكمل بقاا 

في فيلا السوهاجي 

حمزه: ماما ايه رايك شكلي حلو صح 

نرمين: اه يا قلب ماما شكلك جميل 

ساندي: انا جهزت 

نرمين: اممم مش هتتغيري برضو المهم مالك يا حببتي من وقت ما جيتي وانتي قالبه وشك ومضايقه 

ساندي: مفيش يا خالتو حاجه يلا بينا 

حمزه: يلا يا ساندي 

وصلو كتب الكتاب 

اسراء والده العروسه: ازيك يا نرمين يا حببتي عامله ايه 

نرمين: الحمدلله بخير، الف مبروك يا حببتي 

إسراء: اومال فين العيال 

نرمين: حمزه بيركن العربيه وساندي بتتكلم في التلفون 

اسراء: طيب يا حببتي 

ساندي:الو يا حازم عرفت حاجه 

حازم :لا يا ساندي مفيش حاجه خالص

ساندي:تمم انا هقفل سلام 

ساندي كانت داخله الفيلا اللي فيها كتب الكتاب وفجأه في حد خبط فيها 

ساندي:ايه يا عم ما تركز 

مراد: انتي الا تركزي مش انا يا قطه وغمزلها

ساندي:لا شكلك مش متربي وضربته بالقلم 

حمزه:ساندي في ايه 

ساندي:مفيش واحد مش متربي قلت اربيه 

مراد:انا مش متربي يا بنت 

حمزه:خلاص يا مراد انا اسفه 

ساندي:انت تعرفه 

حمزه:ده مراد صاحبي من ايام الجامعه وهو كمان معزوم علي كتب الكتاب وديه ساندي بنت خالتي



مراد:  هعديها المرادي علشان انتي قريبت صحبي 

ساندي: يلا يا حمزه زمان نرمين قلقانه 

كلهم اتجمعو علي تربيزه واحده 

نرمين:ازيك يا مراد عامل ايه 

مراد:ازيك يا مدام نرمين 

نرمين:الحمدلله بخير

حمزه:ساندي عملتي ايه 

ساندي:حازم هيحل الموضوع 

نرمين:موضوع ايه 

حمزه:حاجه تبع الشغل متخفيش 

نرمين: والله وحازم علي ما اعتقد ظابط ماله هو ومال الشغل انجزو في ايه 

ساندي:انا اتوقفت عن الشغل 

نرمين:ايه وواقفه عادي كده وبتشربي عصير 

ساندي:متخفيش يا خالتو كل حاجه هتخلص قريب 

حمزه:بس هيا عاوزه تشتغل ومش راضيه تشتغل معانا في الشركه 

نرمين:وليه بقا 

ساندي:قلتلك قبل كده لو اشتغلت في الشركه كلهم عارفين اني قربتكم وانتي عارفه الباقي 

مراد:انتي بتشتغلي ايه 

ساندي:محاميه 

مراد:ايه رايك نبدا من جديد 

ساندي:يعني ايه 

مراد: انا عاوز  محاميه شاطره تدير شغلي وتبقي المساعدة بتاعتي ايه رايك 

حمزه:حلوه والله وافقي يا ساندي 

نرمين:ايوه يا ساندي وبعدين مراد محترم واحنا نعرفه 

ساندي:امم تمم هبدا شغل امتي 

مراد:من بكره لو عاوزه 

ساندي:تمام 

حمزه:ساندي تعالي نرقص 

ساندي:لا مش عاوزه 

حمزه:يلل ونبي 

ساندي:قلتلك لا فكك مني بقاا 

حمزه:طب خدي هنا يخربيتك 

نرمين:سبها يا حمزه هتلقيها مضايقه علشان الشغل 

مراد في نفسه:من بكره ايامك هتكون سوده وهخليكي تندمي علي الا انتي عملتيه النهارده 

حمزه:بقولك يا مراد ما تيجي تقعد معانا النهارده علشان انت وحشني موت 

نرمين:اه يا حبيبي تعاله انت ديما لما كنت بتيجي بتقعد في الحنينه وخلاص،تعاله بات النهارده مع حمزه 

مراد:طيب يا طنط 

ساندي:مش يلا نروح انا زهقت 

حمزه:يلا ومراد هيجي معانا 

ساندي:طيب هات المفاتيح 

حمزه:يا بنتي ديه عربيتي مش عربيتك 

ساندي:انجز يا عم هات 

طيب اقعد انت وصحبك ورا وخالتو قدام 

نرمين:لا معلش انا مش مستغنيه عن حياتي 

مراد:خلاص هقعد قدام بس في ايه 

حمزه:ساندي بتسوق بطريقه مجنونه كانها في حلبه مسابقه مش شارع

مراد:اممم لا هايل بجد 

ساندي:يلا اركبو 

الكل:حاضر

في الصعيد 

حسام: هاا يا سعد عملت ايه 

سعد:كله تمام يا باشا انا بعت للوزاره علشان يوقفوها عن الشغل وهبعت ناس بيتها النهارده علشان يعلموها درس 

حسام:والله لاوريكي ايام سوده يا بنت الكلب

في فيلا السوهاجي 

ساندي:انزلم وانا هركن العربيه وهاجي

نرمين: طيب 

ساندي كانت بتركن العربيه وبعدين وصلها رساله من رقم مجهول مكتوب فيها الحقي طول ما انتي بتلعبي في النار النار هتلسعك والل هيحصل دلوقتي قرصه ودن بس ساندي خلصت الرساله في حاله صدمه كبيره وبعدين افتكرت خالتها وحمزه جرت علي الفيلا وفتحت الباب ودخلت

نرمين:ساندي يلا علشان بجهز الاكل

ساندي:حمزه فين وصحبه 

نرمين: طلعو فوق بيعرف مراد علي الاوضه بتاعته 

ساندي:تعالي معايا بسرعه 

ساندي ونرمين طلعو فوق في الوقت ده مراد وحمزه كانو في اوضه حمزه وساندي فتحت الباب بسرعه وبخوف 

حمزه:ايه يا بنتي تبقي خبطي 

ساندي:مش وقته هزار فين مسدسك 

حمزه:في الدرج اهو ليه 

نرمين:في ايه ومسدسات ايه،ساندي ايه الا حصل 

مراد:اهدو شويه وانتي يا ساندي احكي في ايه

ساندي:في حد بعتلي رساله تهديد ولسه مكملتش كلام سمعو ضرب نار كسر الازاز بتاع الاوضه

حمزه:ساندي هو اكيد معاكي 

ساندي:عمري ما هسيبو وراحت مطلعه المسدس من الجاكيت الا كانت لبساه 

مراد:هشارك معاكو وطلع مسدسه هو كمان 

ساندي:خالتو خليكي هنا متتحركيش 

نشوف التفاعل ورايكم ونبقي ننزل باقي القصه

#يَتٌبًعٌ 

#بًقُلَمًيَ 

ŸÄŚÖÖ MÄȞMÖŮĐ


تكملة الروايه بعد قليل 


 

تعليقات

التنقل السريع