القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

اسكريبت أنانية عشق البارت الرابع والخامس الأخير بقلم سولييه نصار في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله مع البرنس محمد السبكي قصص وروايات كامله يسعدني تواجدكم معنا في المدونه قصص وروايات حصريه فقط عندنا وبس تابعنا ليصلك كل جديد


انانيه عشق


الجزء الرابع❤️شكرا علي تفاعلكم السكر♥️بقلم سولييه نصار♥️

-انتي كدابة 

قامت مروة وصرخت وهي بتبكي ...ابتسمت حماتي بخبث فقام فارس بتوتر ومعرفش يقول ايه ...

-التحاليل اهي 

قولتها وانا بوريها التحاليل 

مسكت التحاليل وقعدت تبص فيها وهي بتعيط ...رمتها علي الارض ومسكت فارس وقالت:

-دي كدابة صح ...قول يا فارس ... ...انت ملمستهاش صح ؟!

انهيارها اثر فيا وحسيت قد ايه انا واحدة ر*خيصة بس حبي ليه عماني ...كلام حماتي اثر علي عقلي واقنعني أن فارس يبقي من حقي أنا بس ...

مروة كانت لسه بتصرخ في فارس أنه يتكلم وهي بتبكي ...رغم كل حاجة كانت متمسكة بكلمته هو بس 

-انطق يا فارس انت وعدتني انك مش هتلمسها ايه اللي حصل ...

قامت حماتي وقالت لمروة ببرود:

-وليه ميلمسهاش إن شاء الله دي مراته زيها زيك ....انتي فاكرة نفسك ايه ...ده انتي حتة عيل معرفتيش تجيبيه واحنا مستحملين قر*فك ما تتلمي وتحترمي نفسك يا حلوة ومتعمليش فيها المظلو*مة...مايا مراته زيك ومش من حقك تمنعيه عنها ...

جريت مروة علي شقتها فبصلي فارس بحزن وبص لأمه وقال:

-بتمني انك تكوني مبسوطة انك دم*رتي حياة ابنك يا ماما ...افرحي لاني دلوقتي بقيت تعيس ...


وبعدين طلع وسابنا ....كنت مصدومة من النظرة اللي في عينيه..كان كأنه مات فعلا ...اتك*سر...وساعتها عرفت اني اتماديت ....حسيت اني صغرت قدام.نفسي ....ياربي انا ايه اللي عملته وازاي عملت كده ..

.......

جري فارس ولقي مروة بتلم هدومها ...مسك ايديها وقال:

-انتي عارفة أنها كذابة ..

زقته مروة وقالت:

-عارفة انها مش حامل بس كونها تقول الكلام بالثقة دي يبقي انت لمستها ...

سكت فارس فمسكته مروة من هدومه وقعد تزعق فيه:

-ليه يا فارس ليه انا قولتلك اليوم اللي تحس أن حبك قل طلقني لكن متك*سرنيش بالشكل ده د..أنا نار قايدة في قلبي ومش مستحملة ..انا بمو*ت يا فارس ...كنت واثقة فيك اكتر من نفسي وانت كسرتني وكسرت الثقة دي ...ك*سرت حتي ثقتي في نفسي أنا بسببك استحملت كلام وتلميحات كتير بس خلاص بعد النهاردة لا ...طلقني 

-ايه 

بعدت مروة عنه وقفلت شنطتها وقالت:

-ورقتي توصلني لبيت بابا ...

حاول فارس يمنعها ولكن مشيت ...كنت مصدومة وانا بشوف مروة طالعة من شقتها وفارس بيجري وراها ...وقفت قدامي وهي بتقول :

-مبروك يا مايا قدرتي تاخديه  ....مبروك لانك ك*سرتي فرحتي ودم*رتي بيتي...

وبعدين قربت من حماتها وقالت وهي بتعيط:

-اهو هسيب ابنك يا حماتي خالص مش مضطرة تستحملي واحدة مبتخلفش ارض بور ...وهمشي وعمري ما هرجع...

بصت لفارس وقالتله؛

-عمري ما هرجع 

دموع فارس نزلت ومشيت مروة...

ابتسمت حماتي بتريقة وقالت:

-اهي غا*رت ملكة الدراما ...

-اسكتي ...اسكتي 

زعق فارس فاتنفضت أمه ...قرب منها ودموعه ماليه وشه وقال:

-انتي دم*رتي حياتي ...عمري ما هسامحك ...

-يا حبيبي انت الكسبان دي ارض بور

ضحك فارس وقال:

-الحقيقة يا امي العزيزة أنا الأرض البور هو انا مش هي أنا العقيم مش مروة !!

يتبع

#أنانية_عشق 

#سولييه_نصار 

عارفة أن قولت أن ده الاخير بس معلش زودت جزء واحد بس اللي جاي الاخير بإذن الله



الجزء الاخير♥️شكرا علي تفاعلكم السكر ♥️بقلم سولييه نصار♥️

-يعني ايه الكلام ده يا فارس 

-يعني يا امي أنا العقيم مش مروة .... 

 سكت شوية وقال بحزن:

-لما روحنا عملنا التحاليل طلعت أنا اللي عقيم بس مروة رفضت أننا نقول ده لانك عارفة أن ابوها اكيد هيعمل المستحيل عشان يطلقها مني عشان كده جابت العيب فيها واقنعتني اني اسكت وسكت ...كنت جبان وسكت وسيبتها تستحمل كلامك اللي يس*م البدن ...استحملت نظرات الناس وكلامهم ...وكان كل يوم بيزيد حبي ليها ...تعرفي أنا مستهلهاش  ...فعلا مستهلهاش 

وبعدين بصلي وكان عايز يتكلم بس سكت في آخر دقيقة ...ومشي ...

قعدت علي الانتريه وانا ببكي كل لما افتكر نظراته ليا ابكي ...هو اكتشف لعبتي ورغم كده موجهش كلام ليا بس كنت عارفة اني نزلت من نظره ...بصيت لحماتي المصدومة وقولت:

-انا ازاي سمعت كلامك ...ازاي دم*رت اتنين كانوا بيحب بعض بالشكل ده ...ازاي اكون بالبشا*عة دي ...انا مش كده ولا عمري كنت كده ازاي بس سلمت دماغي ليكي ...

-اخرسي يا بنت انتي ...عاملة نفسك بريئة ...لا يا حبيبتي انتي كنتي معايا وانا وانتي اللي خططنا مع بعض 

-لا انتي اللي خططتي

ضحكت حماتي وقالت:

-وانتي سمعتي الكلام مرفضتيش فمتعمليش نفسك بريئة لأننا طبخناها سوا 

-ودلوقتي مبسوطة لما دم*رتي حياة ابنك ومراته ... مبسوطة بك*سرة قلبه تفتكري ربنا هيسامحنا ...

سكتت حماتي فمشيت من قدامها ...روحت لبيتي وقعدت ابكي علي اللي عملته ندمت اووي اني اتبعت حماتي ود*مرت فارس ومراته وقررت اصلح اللي عملته مهما حصل ...

....

بعد اليوم ده فارس ساب البيت ومشي ...أمه انه*ارت وحاولت تستعطفه بمرضها  بس هو صمم ومشي ...ساب البيت وساب وراه فراغ كبير اوووي ...حماتي ندمت علي اللي عملته وحاولت ترجعه بس هو رفض ....كان متد*مر ...غياب مروة حط*مه اوووي  ...قلبي كان بيو*جعني عليه عشان كده قررت اعمل حاجة ....

 ......

-عايزة ايه 

قالتها مروة ببرود لما روحتلها بيتها 

-ممكن تسمعيني بس 

-اسمع ايه جاية تشمتي فيا صح بعد ما اخدتيه مني ...بس اطمنك أنا ميهمنيش ومسألة وقت ونتطلق وحلال عليكي

-انا مش حامل 

قولتها فجأة 

ابتسمت وقالت:

-طب ما انا عارفة اكيد هو قالكم السبب ...

بصيت في الأرض وقولت:

-واحب اقولك كمان أن فارس عمره ما لمسني

بصتلي بصدمة فهزيت دماغي وقولت :

-محصلش حاجة في اليوم ده هو بس نام عندي بعد ما اخد المنوم وحتي لو كان فايق مكانش هيحصل حاجه...عارفة ليه لانه فعلا بيحبك يا مروة هو محبنيش ولا هيحبني انتي مالية قلبه .. لما اعترفتله بحبي قالي أنه بيحبك انتي بس ومش هيحب غيرك ...

دموع مروة نزلت فمسكت ايديها وقولت:

-فكري متضيعيش حد بيحبك للدرجادي يا مروة ياريته حد يحبني الحب ده كله...

........

بعد كلامي مع مروة كنت اخدت قراري خلاص ...هطلق من فارس...وفعلا تم الطلاق واخدت ابني وروحت بيت اهلي ...مروة بعد محايلات رجعت لفارس وعرفت أنه سكن بعيد عن أمه ...مقدرش يتعامل معاها زي الاول ...حماتي ندمت علي اللي عملته واعتذرت كذا مرة  بس هو مكانش قادر يسامح ....أما أنا قربت من ربنا وقعدت ادعي انه ربنا يسامحني ويجبر بخاطري ...

بعد سنتين ....

كانت حاجات كتير اتغيرت ...مروة وفارس تكفلوا بطفل وبقيت بزورهم دايما ...الحساسية اللي بيننا اتشالت وقدرت اتخلص من حب فارس ...وكمان فارس سامح والدته بس رفض يرجع يعيش معاها ...شاف أن البعد افضل .... أما الحب فأنا لقيت فعلا اللي يقدرني زي ما قالي فارس وهو موقفش في طريقي بالعكس ساعدني كتير ...لحد ما قدرت اتجوزه ووافق كمان أن ابني يبقي معايا ...

....

في ليلة فرحي ...

كنت قاعدة في الكوشة جمب كريم جوزي وانا مبسوطة لما جات حماتي وفارس ومروة وباركولي...انبسطت أن العلاقات رجعت زي الاول اه صحيح فيه توتر بينهم بس بيحاولوا يشيلوه ....

كنت سعيدة اووي ماسكة ايد مراد ابني وباصة لجوزي بسعادة....جوزي اللي لقيت فيه كل المواصفات اللي عايزاها ...الإنسان اللي قدر يخطف قلبي ويقنعني بيه بعد شهور ...مسكت أيده وقولت:

-شكرا انك حبتني ♥️

ابتسم كريم وقال؛

-انا المفروض اقول كده يا عمري بحبك،♥️

تمت فضلا عمل متابعه من هنا 

#أنانية_عشق

#سولييه_نصار 

حبيت أن النهاية تكون سعيدة للكل ...حبيت ادي فرصة تانية لكل اللي موجود عشان اي إنسان يستحقها



 

تعليقات

التنقل السريع