القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية حياة الزين البارت 1_2_3_4_بقلم سلمي شريف في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله



حياة الزين

زين: عايزها 

حنان: اشمعنا دي حتة خد*امة خد بنتي جميلة و

زين بعصبية: بقولك ايه هي كلمة واحدة 

غــ مزت حنان لسها 

جت سها وقربت منه بخبث وحب

سها: انا بحبك انت و

مسك ايدها وبعدها عنه بكل قسوة وقام وقف

زين: بقولكم ايهه انا مش عايز كلام كتير يوم الجمعة الجاية هيبقي كتب الكتاب وعلي الله اشوف فيها خدش واحد بس

مرات زين المنياوي متبقاش تتهاـن من شوية ***

ومشي

قعدت سها في الارض وهي بتعيط

سها: ليه ياماما كدة انا بحبه انا ليه عايز الخد*امة دي ويسبني انا

حنان: متزعليش ياقلب امك

حياةةةةة يازفــ تة

جت بنت جميلة جدا او اقل ما يقولوا عليها جميلة اصلا

حياة: نعم ياابلة حنان

حنان: تعالييييييي

جت حياة بخوف ليها بسرعة ومسكتها من شعرها

حياة: اااء

حنان: بقي انتي يفضلك علي بنتي ياخد*امة 

حياة بالم وبكاء: سبيني والنبي 

سها: بيفضلك علياا اناا

وبتمسكها وبتقعد تضر*ب فيها 

حياة: خلااص 

حنان: ادخلي اعمللنا اي حاجة نشربها 

يلااا

بتجري حياة من تحت ايديهم وبوقها بينزــف

بتقف في المطبخ وهي بتغسل وشها وبتعيط بقـ*هر علي الي هي فيه بعد مو*ت ابوها وامها وبعد ماراحت لعمتها هي وبنت عمتها

بتعملهم شاي بسرعة وبتدهولهم 

بتشرب حنان بوق منه

حنان: ايه القر*ف دةة

وبتمسكه وبتدلقه علي ايديها

حياة ببكاء: اااااء


يتبع.



part 2

حياة الزين


حنان: او اوه اسفة 

سها: يلا يابت روحي اعمليلنا شاي تاني بدل المقر*ف دة! 

جريت حياة من قدامهم وايدها محر*وقة وبتعيط با*لم

حطت ايديها تحت المايه وهي بتكتم صر*اخها 

سها: يلااااا

ربطت ايديها وحطت فيها تلج وهي بتتر*عش وعملت الشاي بس.رعة 

حياة: ات اتفضلوا 

حنان: مش بنحب الشاي رجعيه 

ضحكت سها بخبث: يلا 

خدت الشاي وهي بتعيط ورجعته المطبخ 

قعدت في الارض وهي ضمة نفسها وبتعيط

دخلت حنان وضر*بتها برجلها علشان تبصلها

حنان: احنا مش عايزينك هنا ادخلي البلكونة نامي هناك

حياة: ايه

حنان: يلا بدل ما اطردك من الشقة كلها في عز الليل

دخلت حياة للبلكونة وهي مكسو*رة ومش فاهمة ليه اتغيروا للاو*حش كدة 

دخلت البلكونة في عز السقعة وضمت نفسها بايدها

شافتها واحدة جارتها وهي عارفة الي بيعملوه فيها 

ريم: حياة

انتبهت حياة للصوت ولقته ريم

حياة: نعم

ريم: قاعدة هنا ليه في الجو السقعة دة

حياة بتوتر: لا مفيش انا كنت داخلة اجيب حاجة بس

ريم: بطلي كد*ب امسكي 

حدفتلها بطانية ومخدة 

ريم: معلش ياحياة استحمليهم وهما كام يوم وربنا هياخدلك حقك منهم

عيطت حياة: حاضر وشكرا ليكي ياريم


عدا اسبوع كامل علي نفس النمط

ضر*ب واها*نة وتعذ*يب

خبط الباب وفتحت حياة ولقت في وشها زين

بصلها بصدمة ولقي كل وشها عليه علامات ضر*ب وايديها محر*وقة 

حياة بضعف: حضرتك عايز حد هنا

زين بغضب: فين حنان

حياة: جوا

دخل زين بغضب ولقي سها حاطة ميكاب وفستان مكشو*ف وحنان طالعة من الاوضة وهي مبتسمة

حنان: ادخلي جوا يابت

جريت حياة لجوا بس مسكها زين ووقفها جمبه

بر*قت حنان ليها بس مسكها زين من شعرها

زين برعب: قولت مش عايزها فيها خد*ش صح

حنان: صح صح يازين باشا

زين: امال دة اييييه

قربت منه سها وهي بتقول بحب: ازيك يازين 

ز*قها زين ومسك ايد حياة ونزل بيها بقوة تحت وهي بتعيط 

دخلها العربيه بسرعة وساق باسرع حاجة 

غمضت عنيها بسرعة بخوف ومسكت في باب العربية

ابتسم زين بخبث وقعد يزود السرعة وهي بتعيط 

وصلوا قدام قصر كبير ونزلها بقوة ودخلها لجوا ولقت ****

حياة بخوف: ايه دة

زين: هقولك


يتبع... 



حياة بخوف: ايه دة

زين بخبث: المأذون

حياة: انت عايز مني ايه

زين: هقولك 

هستمتع بيكي شوية زي الي قبلك


خدها من ايدها وقعدها غصب واتجوزه 

مشي المأذون وباقي الي كانوا موجودين واتبقي زين وحياة بس.. 

قعد يقرب منها وهي تبعد وهي هتمو*ت من الخوف

حياة: فيه ايه

زين بخبث: مش قولتلك هقولك

وشالها ودخلها غصب عنها اوضة النوم ورما*ها وقعد يفتح في زراير قميصه بخبث

حياة: ابعد عني والنبي 

قعد يقرب منها لغاية ما لزقت في الحيطة وانفسهم اختلطت ببعض

وفاجأة كأنه افتر*سها وسط عياطها وصر*يخها وبقت مراته رسمي.. 

بتصحي من النوم وهي بتفتكر وبتقعد تعيط وهي بتداري نفسها بالملاية وبتاخد شاور وسط دموعها 

بتنزل لتحت بتلاقيه قاعد وبيشرب قهوته كأن مفيش حاجة حصلت

حياة ببكاء: انت عملت فيا كدة ليه 

قوليي 

وبعدين انت ليه قاعد ببرودك كدة ولا كأن فيه حاجة حصلت 

بصلها بعدم اهتمام وكمل شرب قهوته

خبطت علي الترابيزة جامد بغضب 

زين: اولا انتي مش اول بنت يعني عادي

ثانيا انا جايبك هنا خد*امة

يعني اعمل فيكي الي عايزه

ثالثا بقي انتي لو مسكتيش ومشيتي من قدامي دلوقتي هعمل كدة فيكي كل يوم

امبارح علشان اعرفك بس حاجة صغيرة مني 

برقت حياة وهي مش مستوعبة وجريت علي فوق وهي بتعيط


تاني يوم 

بتصحي حياة علي صوت زين العالي

حياة بتأفف: ايههه

بيفتح الباب عليها وبيلاقيها لسة نايمة

زين: انتي لسة مخمو*دة؟ 

حياة: فيه ايه

زين: صحابي جايين فانتي تعمللهم احلي اكل في خلال ساعة بدل ما...  انتي عارفة بقي

جريت بسرعة علي المطبخ وهي خايفة منه وكأنه و*حش


بعد ساعة بتكون خلصت الاكل بس فاضل بس تحطهم في الاطباق

دخل عليها زين وهي مضايق جدا وعينه بتطلع نا*ر

زين: لسة مخلصتيش؟؟؟ 

حياة بخوف: لا لا فاضل بس اغرف

ضر*بها بالقلم جامد ومسكها من شعرها

زين: انا كلامي هنا يتنفذ بالحرف 

خلال دقيقة يكون كل حاجة جاهزة بدل مااحط وشك علي البوتجاز دة.. 

حياة ببكاء: خلاص خلاص حاضر سيبني 

بيسبها بقوة لدرجة انها و*قعت في الارض 


بعد مابتخلص بتحط الاكل ليهم وسط نظراتهم ليها بالاعجاب ونظرات مش كويسة

بتدخل جوا بسرعة تاني وهي بتنهج وخايفة من نظراتهم 

فاجأة بينده عليها زين بتيجي وهي خايفة منه علشان ميأ*ذيهاش 

حياة بخوف: نعم

زين بخبث: صحابي عايزينك

حياة بصدمة: ايه!؟

يتبع.. 



Salma Sheref

حياة بعدم فهم: انت بتقول ايه

زين ببتسامة: صحابي عايزينك مسمعتيش! 

حياة: انت مش راجل!!! 

ضر*بها بالقلم جامد وبوقها نز*ف

زين: وحيات امك ياحياة لاخلي ايامك كلها سو*اد لو مسمعتيش الكلام

انتي هنا زي العبد*ة فاهمة

مسك شعرها جامد بايده بعصبية وكرر كلامه

زين: فااااهمة

حياة ببتسامة الم: لا 

ومسكت فازة جمبها وضر*بتها علي راسه

شافت صحابوا جايين علي الصوت وهو عمال يصرخ

فتحت الشباك ونطت بدون وعي

نزلت علي رجلها ومن حسن حظها انها كانت في الدور التاني..

حياة: ايي

اتنهدت براحة لما لقت ان الكلاب في الناحية التانية للقصر

نطت من السور وقعدت تجري بأمل انها تلاقي عربية تنقذها.. 


عند سها وحنان. 

حنان: هتقعدي تعيطي كدة كتير

سها: ماما دة ضحك عليا وخد الي هو عايزه مني و...  

بصتلها حنان وهي بتبرق وضر*بتها بالقلم جامد

حنان: انتي بجد بعتي نفسك ليه

فاقت سها من كلامها واتخضت لما فهمت هي قالت ايه! 

سها ببكاء: لا ياماما هو الي... 

حنان: ياخسارة تربيتي فيكي

سها: كانت ساعة شيطا*ن ياماما بس

حنان: بس!؟ 

سها: اعمل ايه بحبه وهو وعدني انه هيجي يتجوزني 

حنان: الكلام دة من امتي

سها: قبل اليوم الي جه هنا فيه.. 

غمضت حنان عنيها بتنهيدة 

حنان: هنلعب علي النقطة دي

سها ببتسامة خبث: ايوة كدة

 

بتوقف حياة قدام عربية وبتقعد تشاورلها بانها تقف وفاجأة بتخب*طها

بتفوق ودماغها وجعا*ها جدا والصداع متملكها

زين بخبث: حمدلله علي السلامة

وفاجأة ب****

يتبع... تكملة الروايه بعد عمل متابعه من هنا هنا 

#بقلمي_سلمي_شريف

#اصغر_كاتبة

البارت الخامس من هنا 



تعليقات

التنقل السريع