القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية قدري البارت الاول والثاني بقلم رحمه سامي في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله

 

" بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير "


-فوقت علي صوت الماذؤن وهو بيقول كدا وبيعلن عن ملكيته ليا مسكت في ماما وانا بعيط: يا ماما عشان خاطري انا مش عايزة اروح معه مش كفايه ان هو اللي اغت*صبني انتي ليه بتعملي فيا كدا


الام: سامحيني يا رزان انا مش قادرة اعملك حاجه يا حبيبتي بس معنديش حل تاني والله


رزان: بس انا عندي اموت ولا اني اتجوز الانسان دا وانتي اللي حكمتي عليا خلاص وعمري ما هسمحك


*مسكت السك*ينه ولسه هحطها في بطني لاقيته دخل بكل هيبه ومسك الس*كينه بي ايده لدرجه انه انجرح وبالايد التانية ضر*بني بالقلم


رزان: سبني انت عايز مني اي حر*ام عليك انت دمر*تني سبني امو*ت وارتاح بقي يا شيخ انا بكر*هك


صقر: مسمعش صوتك انتي فاهمه واللي كنتي هتعمليه دا انا هحسبك عليه كويس بس في بيت يلمنا


رزان ببكاء: انا مش عايزة اروح معاك مش انت صلحت غلط*تك خلاص سبني بقي


صقر بغ*ضب: قدامك خمس دقايق وتكوني جاهزة وفي العربية ولو اتاخرتي انتي حره


( اعرفكم بنفسي انا رزان 20 سنه لسه في تانية كلية عايشه مع امي واخويا مسافر بره.... ودا يبقي صقر 25 سنه ويبقي المعيد بتاعي في الكلية ومعروف بشدته وخلقه الضيق وان معندهوش قلب.... نكمل بقي) 


الام: قومي يا بنتي يلا واسمعي كلام جوزك يا رزان مفيش حل تاني يا حبيبتي اخوكي لو رجع وعرف اللي حصل مش هي*رحمك غير اهل ابوكي في البلد


رزان بتريقة: خلاص يا ماما انت ماشيه بس اوعدك انتي مش هتشوفي وشي تاني


الام بعد ما رزان مشيت: سام*حيني يا بنتي معنديش حل تاني والله حقك عليا يا بنت بطني


*نزلت رزان وركبت العربية وهي بتعيط وصقر اتجاهلها خالص وبعد وقت قليل وصلت قصر كبير اوي نزل صقر وهي نزلت وراه وبقيت ماشية زي الم*يتة لحد ما دخلت جوه وكان القصر عامل زي المغارة. 


صقر: اطلعي نامي وبكره نتكلم لازم نقعد مع بعض عشان هنمشي علي شوية قوانين وخطوات


رزان: فين الاوضة بتاعي


صقر: اول اوضة علي ايدك الشمال مش هتاكلي


رزان:..... لا رد


*طلعت رزان الاوضة ودخلت الحمام فتحت المياة عليها وقعدت في الارض وهي بتفتكر اللي حصل من اسبوع


(فلااااااش بااااااك) 


*رزان كانت في المستشفي بتزور ام صحبتها وكانت مروحه بالصدفة قابلت صقر... 


صقر: رزان الوقت متاخر تعالي اركبي اوصلك


رزان: شكرا يا دكتور صقر انا هاخد تاكسي مش عايزة اتعب حضرتك يعني


صقر: اركبي يا رزان بلاش شغل عيال مفيش تعب ولا حاجه


رزان بابتسامه: شكرا لحضرتك 


صقر طلع عصير: امسكي يا رزان باين عليكي دايخه ومكلتيش طول اليوم اشربي دا


رزان بكسوف: ميرسي يا دكتور فعلا كنت محتاجه جدا


*بعد ما رزان شربته غابت عن الوعي ومفاقتش غير تاني يوم وكانت في اوضة في شقة وكان صقر جانبها.. 


رزان بص*راخ: اي اللي حصل انا بعمل اي هنا انت عملت فيا اي قوم رد عليا


صقر: رزان انا..... انا.... 


رزان بص*راخ: انت اي انت مستحيل تكون انسان انت دم*رتني حرام عليك هعمل اي هقوم لامي اي انا هح*بسك


صقر بجمود: انا هتجوزك خلص الكلام


(باااااااك) 


*رزان فجاه بقيت تص*رخ وصقر سمع صوتها طلع جري يشوفها واول ما دخل كان باب الحمام كس*ره واول ما دخل اتصدم باللي شاف....... 


#يتبع

#قدري... ❤

#بقلمي_رحمه_سامي

#ملاك_الرحمه



#قدري... ❤

#الفصل_الثاني


صقر اول كسر باب الحمام ودخل كانت رزان واقعه تحت الدش والدم مغرق الارض وللاسف كانت قط*عت شرايين ايدها صقر اتص*دم وبسرعة جري شالها وطلع بيها علي المستشفي 


صقر ببك*اء: دكتوووووور حد يلحقني بسرعه مراتي بتمووووت يا بها*يم عايز دكتووور بسرعه


الدكتور: هاتوها بسرعه علي اوضة العمليات


صقر بغض*ب: لو حصلها حاجه انا مش هرح*مك انت فاهم لازم تبقي كويسه


الدكتور بخ*وف: حاضر حاضر احنا هنعمل كل اللي هنقدر عليه متقلقش


*صقر قعد وبقي يفتكر اول مره شاف فيها رزان في الكلية كان رايح يبداء المحاضرة وهي بتجري ومره واحده خبطت فيه والقهوة كلها وقعت عليها... 


(فلاااااااش باااااك) 


رزان بغض*ب: الله يخر*بيتك يا شيخ اي اللي هببته دا هدخل المحاضرة دلوقتي ازاي


صقر باستغراب: وانا اعملك اي انتي اللي كنتي بتجري زي المجنونه وخبطي فيا استحملي بقي


رزان: دا انت قليل الادب كمان دا بدل ما تعتذر


صقر: انا مغلطش بقولك يا انسة انتي اللي خبطي فيا


رزان بعند: وانت شايفني بجري مخدتش جانب ليه ولا هي تلكيك وخلاص اوع من وشي بقي


صقر وهو بيمسك ايدها: صوتك ميعلاش تاني وتلكيك علي اي دا انت مش باينه من الارض


رزان بغض*ب: بقي انا مش باين من الارض ماشي..... وراحت ماسكه بقيت القهوة عملتها علي جاكت البدلة بتاعته وزقيته وجريت علي المحاضرة


صقر بصد*مه: اااه يا بنت والله ما هسيب.... صقر قلع الجاكت وكان لابس قميص بنص كم ودخل المحاضرة وهي مخدتش بالها منه


صقر: احب اعرفكم بنفسي انا استاذ صقر هدرس ليكوا بدل الدكتور بتاع المادة بتمني يكون في تعاون بينا


رزان بصد*مة: روحتي في داهيه يا رزان مكنش يومك يا حبيبتي


منه باستغراب: مالك يا بت في اي انتي تعرفي الموز دا


رزان: دا اللي بقالي ساعه بشتم فيه اللي وقع عليا القهوة وبعدين دا موز دا اسكتي دا شبه البورص


صقر: الاستاذة اللي بتتكلم وراء قومي قولي انا كنت بقول اي


رزان بتوتر: سوري يا دكتور مكنتش مركزه


صقر بغض*ب: اتفضلي اطلعي بره 


رزان بصد*مة: حضرتك بتكلمني انا 


صقر: ايوة يلا بقولك اطلعي بره والمره الجاية في امتحان عشان تبقي عامله حسابك


*خرجت رزان وهي بتشتم في سرها وهو كان بيضحك علي منظرها الطفولي اللي من اول ما شافها وهي سحرته ببراءتها.. 


(باااااااك) 


فاق صقر علي خروج الدكتور جري عليه... 


صقر: طمني يا دكتور مراتي كويسه مش كدا


الدكتور: اهدي يا استاذ انت جبتها في الوقت المناسب بس ياريت تخالي بالك منها اكتر من كدا انا عشان عارف والد حضرتك الله يرحمه مش عمل بلاغ


صقر بفرحة: شكرا يا دكتور ممكن ادخل اشوفها


الدكتور: هي تحت تأثير المخدر لما تفوق بس تقدر تفضل جانبها عن اذنك


اتنقلت رزان اوضة عادية ودخل صقر قعد جانبها ومسك ايدها... 


صقر ببكاء: ينفع كدا يا رزان كنتي عايزة تسبيني لوحدي انتي مش عارفه انتي اي بالنسبالي حرام عليكي انا هموت من غيرك انا عملت كل دا عشان متفارقنيش لحظه مكنتش قادر اشوفك مع حد غيري انتي محدش يستهالك غيري لما اتاكدت انك مش بتحبيه ومش موافقه عليه عملت كدا انا عايزاك تشوفي حبي ليكي وصدقيني مش هتندمي اديني فرصة واحده وانا اوعدك هخليكي اساعد انسانه في الدنيا كلها انا والله مش وحش انا بس حبيت لا لا انا عشقت عشقتك انتي يا رزان


دخلت ممرضة كبيرة في السن وطبطبت عليه: اهدي يا ابني هي هتبقي كويسه باين عليك بتحبها اوي


صقر: اكتر من نفسي هي كل حاجه ليا بس هي زعلانه مني اوي وشكلها مش هتسامحني


الممرضة: اعتذر من قلبك واوع تيأس اعمل المستحيل عشان تسامحك ولو حسيت بحبك دا صدقني هتنسي كل حاجه وهتسامحك يا ابني


صقر: تفتكري 


الممرضة بابتسامه: افتكر احنا الستات قلبنا طيب اوي وبنيجي بكلمه حلوة بس تكون طالعه من القلب امشي وراه قلبك واوع تقسي عليها لانك بكدا هتبعدها عنك يا ابني


صقر: شكرا ليكي واوعدك هعمل بنصحتك


*صقر فضل جانبها لحد تاني يوم ونام غصب عنه علي ايدها وتاني يوم صحيت رزان واتصدمت منه وهو نايم كدا وقبل ما تسحب ايدها وتزعق اتصدمت باللي دخل عليهم الاوضة..... 


*ياتري مين اللي دخل ورزان هتسامح صقر ولا لا واي هيحصل بينهم.... فين توقعتكم يا قمرات... 😉❤


#يتبع

#بقلمي_رحمه_سامي

#ملاك_الرحمه

تكملة الروايه بعد عمل متابعه من هنا هنا 


البارت الثالث والرابع من هنا هنا 



تعليقات

التنقل السريع