#البارت_السابع_والثلاثون
#المغرور_والدلوعه
#بقلمي_ميرو_محمد *تفاااعل بقا من جديد ياقمرات*
صقر بصدمه من محتوه الرساله .
صقر : ايه دا ومين البعتلك الكلام دا .
حياه : معرفش من بدري بتبعتلي رسايل زي دي .
صقر : طب رني علي الرقم وانا جنبك لما نشوف مين دا .
حياه : تمام . وفعلا رنت حياه علي الرقم .
حياه : ايوه مين .
هي : انا فعلت خير . وعاوزا اقولك حياتك في خطر .
حياه : ليه ومين دا البيهدد حياتي .
هي : حضرتك تعرفي هاجر .
حياه : ايوه مالها .
هي : هي هتحاول تموت حضرتك وهتحطلك حبوب عشان ترفع السكر عندك .
حياه وصقر بصدمه من الكلام .
صقر : وايه يثبت كلامك دا .
هي : حضرتك مفيش اثبات اكتر من انها تكون صاحبتي .
صقر : هو انتي سلمي .
سلمي : ايوه يااستاذ صقر انا سلمي .
صقر : طب هي عاوزا تأذي حياه ليه .
سلمي: عشان بتحب حضرتك .
حياه وصقر كانو مصدومين تماما من الكلام
صقر : طب احنا هنقدر نعرف ازاي هتحط الحبوب دي .
سلمي : مش عارفه والله هي مقلتش ليا هتحطها ازاي او عن طريق مين .
صقر : احنا بنشكرك اوي ياسلمي واطمني اسمك مش هيتقال لما نكشفها .
سلمي : شكرا يااستاذ صقر عن ازنكم . وقفلت سلمي التلفون .
حياه : انا خايفه ياصقر اوي .
صقر : متخفيش وانا معاكي ياروح صقر .
حياه : طب هنعمل ايه .
صقر بتفكير : هقولك ...........
حياه : تمام بس بابا وماما مش لازم يعرفو .
صقر : اطمني هما كده كده هينزلو بكرا الصعيد عشان تجهزات الفرح .
حياه : تمام يلا نطلع عشان ميحسوش بحاجه . وخرجت حياه وصقر الي الصاله ينضمو الي الجميع .
سهام : ها ياروحي بقيتي كويسه .
حياه : ايوه ياماما .
سهام : عشان بس مكنش قلقانه لما اسافر بكرا .
سما : متقلقيش ياماما مااحنا هنا معاها اهو .
حسام : ايوه يامرات عمي اطمني احنا معاها اهو وسما كمان 😂😂
حازم : لا دا هي كده قلقت اكتر .
وليد بجانب صقر : في ايه ياصقر مالك .
صقر : هحكيلك لما نمشي .
وليد بقلق : في ايه انت قلقتيني .
صقر : هقولك دلوقتي .
ثم وجه صقر كلامه لحازم وحسام وقال : يلا بينا احنا .
بسنت : خليكو شويا .
صقر : لاء وبعدين انتي لازم تذاكري مش عندك امتحانات .
ميار : طب وانا .
وليد : ميار موضوعك خلص اصلا واهل الطفل اتنزلو عن القضيه لانهم عارفين انك مش السبب .
ميار : الحمدلله يارب .
صقر : طب تمام بكرا مفيش واحده منكم تنزل من غيرنا .
الجميع ماشي .
محمود : واحنا يلا ننام عشان ورانا سفر بكرا.
عامر : يلا . قامو الشباب وخرجو والبنات اتلمو كلهم في اوضتهم . وسهام قامت مع محمود غرفتهم .
#بقلمي_ميرو_محمد
نزلو الشباب الي اسفل ....
وليد : في ايه ياصقر قولي .
حازم : في ايه في اي . ونظر لصقر .
صقر : حياة حياه في خط.ر
الكل بصدمه : ايه ....
وليد : ازاي ومين دا اليتجراء.
صقر : عارفين انتو الطلابه الجديده لتدريب .
حازم : ايوه مالهم دول .
صقر : فيهم بنت اسمها هاجر ....وبداء صقر يحكي الحصل .
حسام : ايوه ايوه البنت دي كانت شتمت حياه قبل متيجو وانا كنت هطردها بس هي فضلت تتمسكن لحد ماحياه قالت خلاص نسبها .
حازم : طب هتعمل ايه ياصقر .
صقر : لازم اوقعها بدون مخاطر بحيات حياه .
حسام : يبقا لازم نبلغ عنها .
صقر : لاء لاء ممكن يكون في خطر علي حيات حياه .
حازم : اومال هتعمل ايه ياصقر .
صقر : هعينها سكرتيره عندي وتكون تحت عيني .
وليد : طب وحياه هتوافق .
صقر : مش عارف بس دا الحل الوحيد .
حازم : طب يلا ننام وبكرا نشوف هنعمل معاها ايه .
روحو وذهب كل واحد الي غرفته ونام الجميع ....
#بقلمي_ميرو_محمد
جاء يوم جديد مليء بلااحداث .....
يقومو البنات يجهزو .
بسنت : مالك ياحياه انتي متغيره من امبارح .
حياه: انا بلعكس دنا مبسوطه .
سما : ياحلوه ومبسوطه ليه بقا .
حياه : لا اله الا الله انتو مش عجبكم حاجه خالص .
ميار : انا عارفه هي مبسوطه ليه .
سما : ومبسوطه ليه ياختي قولي .
ميار : عشان طنط وعمو سافرو يجهزو الفرح .
بسنت : ممكن بردو واخيرا هنجوز يابنات .
وبداؤ يغنو كلهم . اغنية مبروك عليا .
وفضلو يغنو ويضحكو ويرقصو . وصقر والشباب مستنينهم تحت .
حسام : اتاخرو ليه دول .
حازم : مش عارف مترن ياصقر عليهم احنا كده هنتاخر .
صقر : حاضر . وليسه هيرن نزلو البنات .
وليد : اتاخرتو ليه كده .
بسنت : معلش حسينا حياه متغيره كنا بنعمل الواجب معاها .
حياه : اووف ماانتو هتمشو وتسبوني في الشركه لوحدي .
ميار : ودي تيجي معاها يابنات علي الشركه .
الشباب بصو لبعض .
حازم : نعم ياختي منك ليها لاء طبعا . يلا يااستاذه علي الجامعه .
بينت : ونبي ياحازم انهارده بس نكون كلنا مع بعض .
وليد : تمام تمام انهارده بس عشان خاطر حياه .
حياه : تسلم ياوليد ياعسل انت .
صقر بغيره : لا والله .
وليد : في ايه ياعم انت هتغير مني انا دنا اخوها ياض .
صقر بضحك : عارف ياض . بس متغزلش حد غيري فاهمه يامدام صقر الهلالي .
حياه بكسوف : حاضر ياصقر بيه في حاجه تاني .
حسام : طب يلا ياختي انتي وهي اركبو .
#بقلمي_ميرو_محمد
ركبو البنات والشباب واتجهو الي الشركه جميعا .
بعد وقت وصلو الي الشركه الاربع عربيات ورا بعض . ونزلو
كلهم ودخلو الشركه وكانت العيون عليهم جميعا .
والمجموعه كانو جالسين في الشركه منتظرين المدير الهو صقر طبعا .
نظر صقر الي الجميع وطبعا وليد وحازم وحسام فاهمين صقر .
صقر : صباح الخير ياشباب .
المجموعه : صباح الخير يااستاذصقر .
صقر : في اجتماع ليكم انهارده .
هاجر بمكر : احم استاذ صقر انا كنت عاوزا حضرتك .
نظر صقر لحياه : عاوزا ايه .
هاجر : لاء معلش علي انفراد .
صقر : تمام ابقي تعالي مكتبي .
وليد : المهم ياشباب انتو عارفين ان في اختبار ليكم .
سلمي : ايوه يااستاذ وبناء عليه هتختارو سكرتيرة استاذ صقر .
صقر : طب كويس انكم عارفين .
وكنت عاوز اقولكم خبر كمان .
الجميع ايه هو ..
صقر : ان انا وحياه فرحنا الاسبوع الجاي .
وقع الخبر علي هاجر مثل الصاعقه .
الكل بداء يبارك لصقر وحياه ولاكن كانت توجد من تحقد عليهم وهي هاجر .
صقر : طب كل واحد يشوف شغله بقا ياجماعه واساعه واحده نتقابل في غرفة الإجتماع.
الكل راح يشوف شغله .
وصقر اخد حياه مع علي مكتبه .
وهاجر جلست تفكر ماذا ستفعل .
سلمي : ليسه بردو بتحبي استاذ صقر بعد مخلاص هيجوز .
هاجر بمكر : ههههه وهو كان مش مجوز يعني الاول ماهو كده كده مجوزها . بس هي لما تموت خالص هيفكر اكيد يجوز تاني . وساعتها هكون خت مكان حياه دي .
سلمي : انتي عندك امل كبير اوي .
هاجر : بكرا تشوفي لما تكون الشركه دي كلها تحت امري ساعتها هتقولي كان عندي حق . وضحكت بش.ر.....
#بقلمي_ميرو_محمد
في مكتب صقر ......
وليد : تفتكر هتعمل ايه بعد معرفت خبر انك هتجوز .
صقر : هههههه وانت فاكر دا هيقصر عليها منا كده كده مجوز حياه يابني .
حازم : تقصد ايه .
صقر : يعني هي كده هتسرع الموقف بس . يعني لو كانت هتستعجل في موت حياه فهتستعجل اكتر من الاول .
وليد : بس كده اخطر بكتير ...
صقر : ماانتو متعرفوش انا هعمل ايه دلوقتي .
حسام : هتعمل ايه يعني .
صقر : هتشوفو دلوقتي. هما البنات فين .
وليد : في مكتب حياه .
صقر : حسام انت وحازم روحو عندهم ومتخليش اي اكل او شرب يدخل ليهم .
حسام : تمام ياصقر . وخرج هو وحازم علي مكتب حياه .
وليد : انت ناوي علي ايه ياصقر .
صقر: هحمي مراتي ياوليد ........
ياترا هيحصل ايه هنعرف البارت الجاي وهاجر صقر ناويلها علي ايه .
بصو بقا انا فضيت للروايه وكمان الصغيره والديب خلصت فهكون معاكم علي طول ونشوف الاحداث مع بعض اهم حاجه بقا التفاعل عشان انزل علي طول
يتبع
تكملة الروايه من هنا
تعليقات
إرسال تعليق